Festiwal Perspektywy 2017

Festiwal Perspektywy 2017

22.04-19.11.2017
Art_Inkubator w Fabryce Sztuki w Łodzi

Zapraszamy na Festiwal Teatralny Perspektywy 2017
Teatr – awangarda w działaniu 

kwiecień-listopad 2017
Teatr CHOREA / Art_Inkubator w Fabryce Sztuki w Łodzi

Tegoroczna edycja Festiwalu Teatralnego Perspektywy 2017 poświęcona jest awangardzie w teatrze i bezpośrednio odwołuje się do obchodów 100-lecia awangardy w Polsce. Tym razem nasz Festiwal będzie realizowany od wiosny do jesieni. Między kwietniem a listopadem 2017 zapraszamy do Art_Inkubatora w Fabryce Sztuki w Łodzi na pięć weekendowych cykli. Podczas każdego z nich zaprezentujemy dwa spektakle, sesje warsztatów prowadzonych przez zaproszonych artystów oraz spotkania i dyskusje z twórcami i teatrologami. Festiwal Perspektywy 2017 to dwie premiery, a pozostałe spektakle to produkcje z 2015 i 2016 roku, które będą pokazywane w Łodzi po raz pierwszy.

Na pierwszy cykl zaprosiluśmy już 22 i 23 kwietnia. Widzowie mieli szansę obejrzeć spektakl „Klauni, czyli o rodzinie. Odcinek 3” Teatru 21 z Warszawy, w reżyserii Justyny Sobczyk, realizowany przez aktorów z zespołem Downa, oraz spektakl „INTRO” tworzony przez Teatr Dada von Bzdülöw działający w Teatrze Wybrzeże w Gdańsku, prowadzony przez duet choreograficzno-reżyserski - Leszka Bzdyla i Katarzynę Chmielewską. Po każdym spektaklu odbyła się rozmowa z twórcami.
W trakcie kwietniowego cyklu zaprosiliśmy też na dwa warsztaty. Pierwsze poprowadziła Justyna Sobczyk - reżyserka, pedagożka, założycielka Teatru 21, jedynej w Polsce grupy teatralnej, której członkami są osoby z zespołem Downa i autyzmem. Drugi poprowadziła Katarzyna Chmielewska tancerka, choreograf, nauczyciel tańca i dyrektor artystyczna Teatru Dada von Bzdülöw z Gdańska.

Na drugi cykl zapraszamy 13-14 maja. Zaprezentujemy wtedy spektakl „Nicea, 14 lipca 2016” powstały we współpracy Teatru Cinema z Michałowic i awangardowego AKHE Engineering Theatre z Petersburga, a także spektakl „Deadline” Studium Teatralnego z Warszawy oraz na warsztaty, które poprowadzi założyciel i dyrektor Studium Teatralnego, współpracownik Jerzego Grotowskiego - Piotr Borowski.

Na kolejny, trzeci cykl zapraszamy po wakacjach, 23-24 września. Odbędzie się wtedy premiera spektaklu muzyczno-tanecznego „Oratorium Ziemi”, powstałego w koprodukcji Teatru CHOREA, kompozytora i muzyka Igora Gawlikowskiego i awangardowej grupy muzycznej Kormorany. Zaprosimy też na spektakl „Nie mów nikomu”, z Poznania, w reżyserii Adama Ziajskiego, stworzony przez grupę osób niesłyszących, proponujący niezwykle nowatorski sposób komunikowania się z widzem.

Podczas czwartego cyklu, 27-29 października, widzowie będą mogli uczestniczyć w premierze spektaklu „Ciemność”, realizowanego przez Janusza Adama Biedrzyckiego z Teatru CHOREA wraz z grupą osób niewidomych i niedowidzących. Zaprosimy też na spektakl „Manifest 2” Teatru im. Stefana Batorego z Chorzowa.

Ostatni, piąty cykl, 17-19 listopada, to spektakl „Studium o Hamletach”, czyli najnowsza produkcja Teatru CHOREA powstała we współpracy z Akademią Teatralną im. A. Zelwerowicza w Warszawie, a także spektakl „TO” z Warszawy, w reżyserii Marty Ziółek, odnoszący się do dokonań Tadeusza Kantora.

Równocześnie z finałem festiwalu, w listopadzie w Art_Inkubatorze Fabryki Sztuki, odbywać się będzie III Zjazd Polskiego Towarzystwa Badań Teatralnych.


Zapraszamy na oficjalny fanpage Festiwalu Perspektywy 2017: https://www.facebook.com/perspektywy2017/

 

IDEA FESTIWALU PERSPEKTYWY 2017

Festiwal Perspektywy 2017 jest przeglądem i spotkaniem najciekawszych zjawisk nowego teatru w Polsce. Tutaj artyzm, oryginalność i wysoki profesjonalizm wykonawców wykracza poza instytucjonalne formuły sztuki scenicznej. Teatry pokazywane w tegorocznym cyklu wyrastają z oryginalnego kontekstu społecznego, lub do tego kontekstu się odwołują. Poprzez prezentacje, warsztaty i spotkania z twórcami tworzymy nowe p e r s p e k t y w y dla teatru. Teatru, który nie zabawia się formą ale którego żywa treść tworzy nowe formy i formuły komunikacji z widzem.

Dotychczasowe edycje Festiwali Retroperspektywy i Perspektywy, organizowane naprzemiennie od 2010 roku przez Teatr CHOREA cechowała wysoka jakość teatralnych wydarzeń, unikatowość prezentowanego programu oraz niezwykle inspirujące warsztaty i spotkania z wybitnymi twórcami teatru, tańca i muzyki. Nasz Festiwal jest wyjątkowym miejscem spotkań teatrów mainstreamowych z teatrami niezależnymi, teatrów tańca z teatrami słowa i muzyki. Układamy program w ten sposób, by zaprezentować łódzkiej publiczności teatry, które przekraczają podziały na rodzaje i gatunki sztuki, tworzą nowy przekaz i budują nowy język teatru.


TEATR - AWANDARDA W DZIAŁANIU

Festiwal Perspektywy 2017 to przegląd najnowszych dokonań polskiego teatru niezależnego, awangardowego i społecznie zaangażowanego, pod hasłem: „Teatr - awangarda w działaniu”. Awangardowość postrzegamy tu w trzech aspektach.

Pierwsza grupa spektakli nawiązuje wprost do tradycji awangardy teatralnej: Kantora i Grotowskiego. Tutaj proponujemy spektakl „TO” z Warszawy, w reżyserii Marty Ziółek, nawiązujący do dokonań Tadeusza Kantora, spektakl „Studium o Hamletach” realizowany przez warszawską Akademię Teatralną i Teatr CHOREA, odwołujący się do nowego odczytywania Szekspira przez teksty Stanisława Wyspiańskiego i Jerzego Grotowskiego, a także spektakl „Deadline” warszawskiego Studium Teatralnego, reżyserowany przez Piotra Borowskiego, dawnego współpracownika Grotowskiego.

Druga grupę stanowią teatry wyrastające z nowych kontekstów społecznych, nieprzewidywanych na co dzień dla teatru. Tworzą oni wizje i narracje niezwykle odkrywcze i inspirujące, nie tylko dla teatru ale całej sztuki. W tym nurcie zaprezentujemy nowy spektakl Teatru 21 z Warszawy, pt. „Klauni, czyli o rodzinie. Odcinek 3”, w reżyserii Justyny Sobczyk, realizowany przez aktorów z zespołem Downa oraz spektakl ”Nie mów nikomu” stworzony przez Adama Ziajskiego wraz grupą osób niesłyszących, proponujący niezwykle nowatorski sposób komunikowania się z widzem. Mieści się tu również premiera spektaklu „Ciemność” Teatru CHOREA, realizowana z udziałem osób niewidomych i niedowidzących.

Trzeci wymiar awangardy to teatry zawodowe i quasi-zawodowe, które wyłamują się z obowiązujących kanonów sztuki scenicznej i w temacie, treści oraz formie swoich spektakli proponują nowe perspektywy dla teatru. W tym cyklu zamierzamy pokazać najnowszy spektakl Teatru Cinema z Michałowic, realizowany wspólnie z AKHE Enineering Theatre, awangardową grupą aktorów i performerów z Petersburga. Spektakl „Nicea, 14 lipca 2016” odnosi się do ataku terrorystycznego i jest mocnym głosem artystów wobec tej tragedii. W tę kategorię wpisuje się również spektakl „Intro” Teatru Dada von Bzdülöw z Gdańska opowiadający o naszej bezradności wobec imigrantów i „obcych”, spektakl „Manifest 2” Teatru im. Stefana Batorego z Chorzowa i premiera spektaklu taneczno-muzycznego „Oratorium ziemi” - koprodukcji Teatru CHOREA, kompozytora Igora Gawlikowskiego i zespołu Kormorany z Wrocławia.

 

SZCEGÓŁOWY PROGRAM DRUGIEGO CYKLU FESTIWALU PERSPEKTYWY 2017 (13-14 maja 2017):

1. Warsztaty "Wspólna przestrzeń naszych uczuć" prowadzone przez Piotra Borowskiego ze Studium Teatralnego z Warszawy 

data: 13 maja 2017 (sobota)
godzina: 12:00 – 15:00 
miejsce: sala warsztatowa w niskim budynku Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3
prowadzący: Piotr Borowski (Studum Teatralne / Warszawa)
koszt: 70 zł
rezerwacje: 
mailowo: chorea.warsztaty@gmail.com
telefonicznie: +48 506 103 207 (od poniedziałku do piątku, w godzinach 12:00-17:00)
więcej informacji: https://www.facebook.com/events/362106704183622/

2. Spektakl „Nicea/14.VII” Teatru Cinema z Michałowic oraz AKHE Engineering Theatre z Petersburga

data: 13 maja 2017 (sobota)
godzina: 19:00
miejsce: scena Art_Inkubatora w Fabryce Sztuki w Łodzi
bilety: 20 zł ulgowy / 30 zł normalny
rezerwacje:
mailowo: teatrchorea@gmail.com
telefonicznie: +48 506 103 207 (od poniedziałku do piątku, w godzinach 12:00-17:00)
więcej informacji: https://www.facebook.com/events/300686850344246/

3. Spektakl „Deadline” Studum Teatralnego z Warszawy

data: 14 maja 2017 (niedziela)
godzina: 19:00
miejsce: scena Art_Inkubatora w Fabryce Sztuki w Łodzi
bilety: 20 zł ulgowy / 30 zł normalny
rezerwacje:
mailowo: teatrchorea@gmail.com
telefonicznie: +48 506 103 207 (od poniedziałku do piątku, w godzinach 12:00-17:00)
więcej informacji: https://www.facebook.com/events/1515211541845101/


WAŻNE INFORMACJE DOTYCZĄCE SPOSOBU REZERWACJI BILETÓW:

W mailu prosimy podać imię i nazwisko, ilość rezerwowanych biletów i określić czy będą to bilety normalne czy ulgowe.
Do zakupu biletów ulgowych upoważnione są osoby, które zakupiły bilet na więcej niż jedno wydarzenie Festiwalu Perspektywy 2017, grupy zorganizowane (powyżej 10 osób), osoby niepełnoletnie (do 18 roku życia), uczniowie, studenci, emeryci, renciści, osoby niepełnosprawne, osoby powyżej 80 roku życia oraz osoby objęte ulgą ustawową.
Bilety można odebrać w dniu wydarzenia, najwcześniej godzinę przed jego rozpoczęciem w Art_Inkubatorze w Fabryce Sztuki w Łodzi, lub w biurze Teatru CHOREA (pokój nr 18, budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3), od poniedziałku do piątku, w godzinach 12:00-17:00, z wyjątkiem 1,2,3 maja.
Płatność za bilety przyjmujemy wyłącznie gotówką.
Rezerwacje wygasają 15 minut przed rozpoczęciem wydarzenia.

 

Organizator:

teatrCHOREA logo jpg

 

Współorganizator:

FABRYKA logo

 

Miejsce:

AI FS logo

 

Finansowanie:

logo wer horyzont zhaslem pl kolor

Projekt finansowany ze środków Urzędu Miasta Łodzi.

 

Festiwal odbywa się w ramach Obchodów Stulecia Awangardy w Polsce

logo 100 lat awangardy czerwone rgb

Pod Honorowym Patronatem Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej Andrzeja Dudy

presidentpl na bialym

oraz pod auspicjami:

 PKdsUnesco

 

Hotel Festiwalowy:

logo hotelu swiatowit

 

more

Gościnny spektakl teatru niebopiekło z Bydgoszczy

Gościnny spektakl teatru niebopiekło z Bydgoszczy

28.04.2017
Art_Inkubator w Fabryce Sztuki w Łodzi

Zapraszamy na gościnny spektakl "Ludzie mówią..." teatru niebopiekło z Bydgoszczy w Teatrze CHOREA w Łodzi.

data: 28 kwietnia 2017
godzina: 19:00
miejsce: scena Art_Inkubatora w Fabryce Sztuki w Łodzi, budynek C, ul. Tymienieckiego 3
bilety: 10 zł ulgowy / 20 zł normalny
dla grup zorganizowanych, powyżej 10 osób, koszt biletu: 10 zł za osobę
dla osób, które jednocześnie wykupią bilet na wydarzenia odbywające się w ramach Festiwalu Perspektywy 2017, koszt biletu: 10 zł za osobę

rezerwacje: 
mailowo: teatrchorea@gmail.com
telefonicznie: +48 506 103 207 (od poniedziałku do piątku, w godzinach 11:00-17:00)

WAŻNE INFORMACJE:
W mailu prosimy podać imię i nazwisko, ilość rezerwowanych biletów i określić czy będą to bilety normalne czy ulgowe. 
Do zakupu biletów ulgowych upoważnione są osoby niepełnoletnie (do 18 roku życia), uczniowie, studenci, emeryci, renciści, osoby niepełnosprawne, osoby powyżej 80 roku życia oraz osoby objęte ulgą ustawową.
Bilety można odebrać w dniu wydarzenia, godzinę przed jego rozpoczęciem. 
Rezerwacje wygasają 15 minut przed rozpoczęciem wydarzenia. 
Płatność za bilety przyjmujemy wyłącznie gotówką.
Spektakl przeznaczony jest dla widzów powyżej 16 roku życia.


Spektakl "Ludzie mówią..." teatru niebopiekło z Bydgoszczy

Zespół: 
Arleta Szatkowska
Michał Zdeb
Andrzej Stróż
Anna First - światło
Czas trwania: 60 minut (bez przerw)

Spektakl "Ludzie mówią…" to kolejne przedstawienie w dorobku teatru niebopiekło z Bydgoszczy. Przedstawienie, które jest konsekwencją drogi obranej przez teatr. Drogi penetrującej zakamarki ludzkich ułomności, i poszukiwania odpowiedzi na pytanie: skąd zło?
"Ludzie mówią…" to spektakl o miłości. O tęsknocie za uczuciem, o ludzkim poszukiwaniu dobra, które trafia na grunt ohydnej manipulacji z wykorzystaniem wiary. Wiary w Boga. I o tym, że ślepa wiara w czystość intencji tego, który o niej naucza, staje się powodem osobistego dramatu bohaterki spektaklu. Bohaterki skazanej na ostracyzm miejscowej społeczności, wynikający z ludzkiej małości, ale też strachu przed dotknięciem prawdy - trudnej, bolesnej, niewygodnej, burzącej ustalony i ślepo respektowany porządek życia w wierze.
Jest też o zdradzie. O sprzeniewierzeniu się wierze. O zatracie człowieczeństwa, o straszliwym egoizmie tego, który składał śluby by stać po stronie dobra, po stronie miłości, po stronie sacrum, a który to sacrum profanuje, czyniąc z niego narzędzie pomocne do zaspokajania swoich chorych pragnień.
To spektakl, w którym człowiek pozostaje samotny z pulsującym pytaniem o znaczenie prawdy, znaczenie wiary, znaczenie zdrady, znaczenie miłości.

Niezależny teatr niebopiekło powstał w Bydgoszczy w 2003 roku z inicjatywy Andrzeja Stróża, przez lata związanego z Trzecim Teatrem w Drodze, dyrektora odbywającego się w Bydgoszczy Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego INNE SYTUACJE. Pierwszy spektakl „un esempio” powstał na motywach opowiadania Gustawa Herlinga-Grudzińskiego „Błogosławiona, święta”, a niebopiekło odwiedziło z nim kilkadziesiąt scen instytucjonalnych i niezależnych w całym kraju i poza jego granicami.
Tematyka spektakli teatru niebopiekło oscyluje wokół pytania podstawowego - skąd zło?, i daleka jest od popularnej wrzawy medialnej, starając się jednak dotykać rzeczy ważnych i trudnych. Teatr niebopiekło w swoich spektaklach w minimalnym stopniu, a jeśli już to w sposób bardzo uzasadniony, korzysta z nowości technicznych, środków multimedialnych, efektów wizualnych. Ubogość w/w środków jest wyborem w pełni świadomym i celowym, i w sposób bardzo czytelny wpisuje się w rozpoznawalną poetykę teatru. Teatr wypracował swoistą technikę użycia przedmiotu na poziomie semantycznym. 
Członkowie teatru niebopiekło, zapraszani są do prowadzenia warsztatów teatralnych, w których podstawowymi zagadnieniami są: trening fizyczny aktora, umiejętność koncentracji, poznawanie swojego ciała, praca nad ekspresją i dynamiką ruchu, podstawy improwizacji, układanie struktury spektaklu, struktura działań fizycznych jako podstawowy element pracy nad rolą, praca z przedmiotem, poetyka przedmiotu, konstrukcja działań scenicznych oraz tworzenie etiud indywidualnych. Teatr niebopiekło współpracuje z wieloma teatrami wywodzącymi się z nurtu teatrów niezależnych. Zaprasza do prowadzenia warsztatów, pokazów spektakli czy uczestnictwa w innych projektach teatralnych.

Więcej informacji o teatrze niebopiekło: 

http://www.niebo-pieklo.lo.pl

https://www.facebook.com/TeatrNiebopieklo/

 

ludzie mowia plakat DRUK3 bez B1naklejki

 

more

Spektakl //Error404// Grupy Take Over

Spektakl //Error404// Grupy Take Over

05.05.2017
Art_Inkubator w Fabryce Sztuki w Łodzi

Zapraszamy na pokaz spektaklu //ERROR 404// Grupy Take Over!

data: 5 maja 2017
godzina: 19:30
miejsce: scena Art_Inkubatora w Fabryce Sztuki w Łodzi, budynek C, ul. Tymienieckiego 3
bilety: 15 zł ulgowe / 25 zł normalne
rezerwacje: 
mailowo: teatrchorea@gmail.com

telefonicznie: +48 506 103 207 (od poniedziałku do piątku, w godzinach 11:00-17:00)

WAŻNE INFORMACJE:
W mailu prosimy podać imię i nazwisko, ilość rezerwowanych biletów i określić czy będą to bilety normalne czy ulgowe. 
Do zakupu biletów ulgowych upoważnione są osoby niepełnoletnie (do 18 roku życia), uczniowie, studenci, emeryci, renciści, osoby niepełnosprawne, osoby powyżej 80 roku życia oraz osoby objęte ulgą ustawową.
Bilety można odebrać w dniu wydarzenia, godzinę przed jego rozpoczęciem. 
Rezerwacje wygasają 15 minut przed rozpoczęciem wydarzenia. 
Płatność za bilety przyjmujemy wyłącznie gotówką.


Spektakl //ERROR 404//

Wykonawca: Grupa Take Over 
Opieka artystyczna: Tomasz Rodowicz, Janusz Adam Biedrzycki, Małgorzata Lipczyńska
Konsultacja muzyczna: Tomasz Krzyżanowski
Występują: Barbara Cieślewicz, Tomasz Hołubowicz, Marta Kaczmarek, Anna Maszewska, Jakub Morawski, Remigiusz Pilarczyk, Alicja Tranda, Aleksandra Ziomek 
Czas trwania: 60 minut

OPIS SPEKTAKLU:
System jest jak labirynt, z którego brak wyjścia. Próbując odszukać w nim człowieka, napotykamy istotę skuloną pod ochronną warstwą mechanicznych zachowań i fasad. Podstawowe potrzeby giną w nadmiarze informacyjnych bodźców napływających ze wszystkich stron. Nasze instynkty zostały zatarte. Teraz poszukujemy równowagi pomiędzy mechanicznym i wyuczonym a żywym i czującym bytem.
Spektakl //Error404// grupy TAKE OVER to słodko-gorzki krzyk młodego pokolenia. //Error404// to kod błędu skonfigurowanego tak, by nie spełniać żądania oraz nie wyświetlać wymaganych informacji. Pęknięcie, które odwraca naszą rzeczywistość, każe się zatrzymać i zobaczyć ją w zupełnie innym świetle. Chwila oddechu w świecie skrojonym na miarę. Sygnał, że nie wszystko musi się udać, żeby stało się sukcesem. To „wspólny błąd” - nieprawidłowość w systemie, którą znaleźliśmy by dowiedzieć się czegoś prawdziwego o sobie samych.

INFORMACJE O GRUPIE TAKE OVER:
TAKE OVER to grupa młodych i utalentowanych twórców, którzy wspólną działalność rozpoczęli w 2015 roku, bardzo ambitnie - od przejmowania Teatru CHOREA. To uczestnicy międzynarodowego projektu edukacyjnego „Take Over: Seeing young audiences through young people’s eyes”, którego myślą przewodnią jest budowanie i rozwój młodej widowni (Audience Development). Celem projektu było utworzenie wydarzenia artystycznego z dziedziny tańca, muzyki i teatru w całości pomyślanego, zaprojektowanego oraz wyprodukowanego przez młodych ludzi i będącego odzwierciedleniem dążeń, zmian, pragnień i aspiracji współczesnego młodego pokolenia. Efektem pracy grupy TAKE OVER jest autorski spektakl //Error404//, którego premiera odbyła się w sierpniu 2016. Młodzi artyści w innowacyjny sposób łączą w swym spektaklu słowo, ruch i muzykę. Każdy element spektaklu wynika z intensywnej pracy z ciałem i głosem. Pod czujnym okiem instruktorów z Teatru CHOREA stworzyli dramaturgię, choreografię, warstwę muzyczną oraz samodzielnie napisali wszystkie teksty. Grupa nieustannie pracuje nad nowymi elementami przedstawienia, pozwalając mu na dojrzewanie. 

Projekt „Take Over: Seeing young audiences through young people’s eyes” skierowany jest do osób w wieku 18-28 lat, realizowany w latach 2014-2017, przy udziale British Council, w ramach programu Komisji Europejskiej „Creative Europe“, wspólnie z Kolarac Foundation (Serbia), Bios – Exploring Urban Culture (Grecja), Teatro delle Limonia (Włochy).

Więcej informacji o grupie Take Over: http://takeover.chorea.com.pl/

 

more

Intensywne Warsztaty Teatru CHOREA

Intensywne Warsztaty Teatru CHOREA

05-07.05.2017
Art_Inkubator w Fabryce Sztuki w Łodzi

Zapraszamy na Intensywne warsztaty Teatru CHOREA
"CIAŁO / RUCH / GŁOS - AKTOR WIELOWYMIAROWY"

5-7 maja 2017

Warsztaty Teatru CHOREA to intensywny trening aktorski. Koncentrują się na uruchamianiu organiczności aktora, przez pracę z ciałem, ruchem, głosem, rytmem i muzyką oraz na łączeniu wszystkich tych form ekspresji w jeden strumień działania. Warsztaty skupiają się też na intensywnej pracy z partnerem i wielowątkowej pracy z grupą - aktorem zbiorowym.

Metodę pracy CHOREI określają dwa wyznaczniki: intensywność i ryzyko - to fizyczne i to wynikające z konieczności przełamywania własnych ograniczeń i przekraczania własnych możliwości. Warsztaty CHOREI wykraczają poza prezentowanie i uczenie technik. Prowadzą do uruchomienia kreatywności każdego z uczestników i stworzenia dynamicznego, twórczego, artystycznego spotkania.

HARMONOGRAM:

5 maja (piątek)
godz. 12:00-19:00 - sesja warsztatowa (z godzinną przerwą obiadową)
godz. 19:30-20:30 - spektakl //Error 404// grupy Take Over pracującej przy Teatrze CHOREA

6 maja (sobota)
godz. 10:00-17:00 - sesja warsztatowa (z godzinną przerwą obiadową)
godz. 17:30-18:00 - zwiedzanie przestrzeni Art_Inkubatora w Fabryce Sztuki w Łodzi

7 maja (niedziela)
godz. 10:00-17:00 - sesja warsztatowa (z godzinną przerwą obiadową)
godz. 17:00-18:00 - zamknięcie warsztatów, spotkanie z zespołem Teatru CHOREA, prezentacja fragmentów filmowych wybranych spektakli, koncertów i projektów artystycznych Teatru oraz prezentacja podręcznika "Trening fizyczny aktora - od działań indywidualnych do zespołu"

GRUPA DOCELOWA: warsztaty skierowane są do aktorów, tancerzy, muzyków, performerów, animatorów kultury, instruktorów i praktyków teatralnych.

PROWADZĄCY: Tomasz Rodowicz, Janusz Adam Biedrzycki, Małgorzata Lipczyńska, Tomasz Krzyżanowski

OBEJRZYJ FILM PROMUJĄCY WARSZTATY: https://www.youtube.com/watch?v=vJ1K2EokBNc

DOŁĄCZ DO NAS NA FACEBOOKU: https://www.facebook.com/events/267260283708944/

ART6863 www.harmonyart.eu

 

ART8100 www.harmonyart.eu

 

ART8825 www.harmonyart.eu

ART9774 www.harmonyart.eu

 

1 1

 

1 6


SZCZEGÓŁOWY PROGRAM WARSZTATÓW:
 

PRACA Z CIAŁEM:
-intensywny trening fizyczny z elementami akrobatyki, sztuk walki i współczesnych form tańca
-praca z partnerem i przestrzenią, nauka asekuracji i wzajemnej uważności
-praca nad świadomością własnego ciała i świadomością pracy w grupie - "ciała zbiorowego"
-praca nad dynamiką i ekspresją ruchu, umiejętnością koncentracji i improwizacji
-nauka układów choreograficznych inspirowanych ikonografią antyczną i ikonografią współczesnych mitów kulturowych, połączoną z intensywną pracą z rytmem i muzycznością grupy

PRACA Z GŁOSEM:
-rozwijanie naturalnych możliwości wokalnych, nauka swobodnego operowania głosem
-poznawanie podstawowych technik i ćwiczeń wokalnych i oddechowych, również podczas intensywnego ruchu
-uruchamianie rezonatorów, praca nad barwą głosu, fenomenami głosowymi i ozdobnikami
-tworzenie złożonych współbrzmień harmonicznych, praca z półtonami
-nauka pieśni polifonicznych z różnych tradycji w opracowaniach muzyków CHOREI 

PRACA Z RYTMEM:
-praca z rytmami nieparzystymi
-uruchamianie muzyczności całego ciała i muzyczności grupy
-wypracowywanie wspólnego rytmu i pulsu grupy w działaniu, budowanie polirytmii
-praca ze złożonymi ćwiczeniami koordynacyjno-rytmicznymi, tworzenie na ich podstawie układów ruchowych, przy równoczesnym wykonywaniu pieśni

MIEJSCE: sala teatralna Art_Inkubatora w Fabryce Sztuki w Łodzi (budynek C, ul. Tymienieckiego 3), mieszcząca się w przepięknie zrewitalizowanych, charakterystycznych dla Łodzi XIX-wiecznych budynkach pofabrycznych z czerwonej cegły, należących przed wojną do zakładów Karola Scheiblera i Ludwika Grohmana. Obecnie prężnie działa tu i rozwija się centrum kulturalne i przedsiębiorcze, w którym rezydują młode firmy z branży kreatywnej. Znajduje się tu również kawiarnia i bistro. Uczestnicy warsztatów mają do dyspozycji dwie garderoby z łazienkami. 
Więcej informacji: http://www.artinkubator.com/

Retro 235 www.harmonyart.eu

 

DSC 0141Kamila Turkowska

10689618 1613881705523602 6268377569864095164 n

 

1 14

 

11156311 1610776159167490 2144480719773912239 n

KOSZT: 550 zł
W cenie warsztatów zapewnione są: bilet wstępu na spektakl //Error404// grupy Take Over, jeden posiłek obiadowy dziennie (do wyboru wegański, wegetariański lub mięsny). Na miejscu zapewniamy również kawę, herbatę, wodę, owoce i przekąski. Koszty podróży i noclegów uczestnicy pokrywają we własnym zakresie. Po zakończonym warsztacie uczestnicy otrzymają certyfikat oraz skrypt warsztatów.

ZAPISY:
Zgłoszenia prosimy przesyłać na adres: chorea.warsztaty@gmail.com.
Do każdego zgłoszenia prosimy o załączenie bio, CV lub krótkiego listu motywacyjnego. 

INFORMACJE O PROWADZĄCYCH:

TEATR CHOREA to prężna grupa artystów, performerów, muzyków, tancerzy, aktorów, praktyków i teoretyków teatru. Nazwę zapożyczyła od starogreckiego terminu oznaczającego trójjednię muzyki, słowa i ruchu. Teatr powstał w 2004 roku w Lublinie. Od 2007 roku posiada swoje stałe miejsce w dawnych fabrykach Scheiblera przy ul. Tymienieckiego 3 w Łodzi, gdzie wraz z fundacją Łódź Art Center stworzyła Fabrykę Sztuki. W początkach działalności twórczej Teatr realizował badania nad źródłami tańca i muzyki, eksplorując kulturę Antyku. Obecnie zajmuje się współczesnymi formami teatru, muzyki, tańca, sztuki performance i współczesnym materiałem literackim, tworząc spektakle, w których konfrontują się tradycja i nowoczesność. Zespół koncentruje się na problematyce i kondycji współczesnego człowieka. Inspirując się wielkimi reformatorami teatru: Kantorem, Wyspiańskim, Grotowskim, opracowują własną metodę pracy i nowy sposób tworzenia współczesnego teatru. Zespół wypracował własną technikę treningu, polegającą na pracy z ciałem, głosem i rytmem, pracy z partnerem i pracy w grupie. Celem metody jest badanie materii ruchu, dźwięku i słowa, połączonych w integralną całość. Zespół Teatru koncentruje się również na pracy w środowiskach zagrożonych wykluczeniem społecznym. CHOREA współpracuje z wieloma grupami i artystami z całego świata. Prowadzi cykle warsztatów teatralnych i muzycznych w Polsce i na całym świecie. Od 2010 roku organizuje Międzynarodowy Festiwal Teatralny Retroperspektywy. Przy teatrze działają grupy artystyczne: Wielki Chór Młodej CHOREI, Vidomi, Brzydal i Take Over. W 2015 roku Teatr wydał płytę "Lulabajki" z muzyką dla małych i dużych. W 2016 roku, we współpracy z Państwową Wyższą Szkołą Filmową, Telewizyjną i Teatralną im. Leona Schillera w Łodzi oraz Instytutem Muzyki i Tańca w Warszawie, CHOREA stworzyła podręcznik "Trening fizyczny aktora. Od działań indywidualnych do zespołu".

Roodowicz1

TOMASZ RODOWICZ - aktor, reżyser, muzyk, pedagog. Współzałożyciel pierwszego w Polsce ośrodka socjoterapii dla młodzieży. Współpracował z Jerzym Grotowskim w latach 1974-1979. Współtwórca Ośrodka Praktyk Teatralnych „Gardzienice”, jego czołowy aktor oraz lider programu dydaktycznego w latach 1977-2003. Współzałożyciel Stowarzyszenia Teatralnego CHOREA i jego lider od 2004 roku. Dyrektor artystyczny Fabryki Sztuki w Łodzi od 2007 roku. Wykładowca na Uniwersytecie Łódzkim, Akademii Teatralnej w Krakowie (filia w Bytomiu), Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. L.Schillera w Łodzi. Twórca i reżyser nagradzanego, międzynarodowego, edukacyjno-artystycznego projektu taneczno-muzycznego „Oratorium Dance Project„. Twórca i dyrektor artystyczny Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Retroperspetywy. Twórca podręcznika treningu aktorskiego pt. „Trening fizyczny aktora - od działań indywidualnych do zespołu”. Lider licznych projektów dydaktycznych i artystyczno-edukacyjnych dla aktorów, instruktorów teatralnych i animatorów kultury na całym świecie, m.in.: sesje warsztatowe w Drama Departament New York University, na Uniwersytecie Warszawskim, Akademie der Kunste w Berlinie Zachodnim, Royal Shakespeare Company w Stratfordzie, Columbia University w Nowym Jorku, Centrum Meyerholda w Moskwie, Getty Center w Los Angeles i Stanford University.

frame 18

JANUSZ ADAM BIEDRZYCKI - aktor, tancerz, choreograf, instruktor teatralny. Absolwent Wydziału Humanistycznego ze specjalizacją: Kulturoznawstwo folklorystyka, etnologia, teatrologia i filmoznawstwo na Uniwersytecie Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie. Absolwent Zarządzania kulturą Instytutu Teorii Literatury, Teatru i Sztuk Audiowizualnych Uniwersytetu Łódzkiego. Współzałożyciel i członek Teatru CHOREA. Członek integracyjnego Teatru Prawd Dziwnych działającego przy Środowiskowym Domu Samopomocy w Łęcznej. Współpracował ze Stowarzyszeniem Integracji Społecznej przy warsztatach terapii zajęciowej; członek kursu „Pedagog w Teatrze” organizowanego przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie. Współpracuje z Nettheatre w Lublinie i Teatrem Lalki i Aktora „Pinokio” w Łodzi. Autor choreografii do spektakli „Koguty Borsuki i inne Kozły” (reż. Iga Załęczna) oraz własnego monodramu „Upadek-PsychoSomaticGaym” (reż Magdalena Paszkiewicz). Pomysłodawca i realizator cyklu warsztatów zakończonych spektaklem „Brzydal”. Stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w latach 2010 i 2014 oraz Urzędu Miasta Łodzi w latach 2013 i 2017. Pomysłodawca i realizator projektu "Vidomi" oraz "Vidomi-Kontynuacje" - cyklu warsztatów tanecznych z udziałem osób niewidomych i słabowidzących zakończonych spektaklem. Współtwórca podręcznika „Trening fizyczny aktora – od działań indywidualnych do zespołu”.

frdame 139

TOMASZ KRZYŻANOWSKI - muzyk, kompozytor, aranżer, producent, multiinstrumentalista, wokalista. Jako wszechstronny muzyk czerpie inspiracje z różnych kręgów kulturowych i stylów muzycznych. Kompozycja to jego główne zajęcie. Gra na perkusji, instrumentach perkusyjnych i klawiszowych. Komponuje muzykę do spektakli teatralnych, filmów oraz projektów artystycznych, performance, animacji, gier komputerowych. Od lat fascynuje go produkcja muzyczna i realizacja dźwięku. Współtwórca Teatru CHOREA, w którym od 2007 roku kieruje pracą muzyczną. Od roku 2006 wraz z Teatrem CHOREA regularnie prowadzi warsztaty muzyczno-teatralne na całym świecie, kierowane do aktorów, muzyków, tancerzy, performerów, dzieci i młodzieży, (warsztaty min: w Red Cat i Calarts w Los Angeles, w Centrum Sztuki w Delfach, w St. Donats Atlantic College w Walii, w Starej Tehelni na Słowacji, w Meyerhold Center w Moskwie, w Teatrze Atalaya w Sevilli, w Espacio Espiral w Santander, na Festiwalu Giving Voice w Aberystwith, w Instytucie Grotowskiego we Wrocławiu, PWSFTViT w Łodzi oraz w ośrodkach teatralnych i kulturalnych w całej Polsce). Od 2011 roku prowadzi Wielki Chór Młodej CHOREI. Jako instruktor warsztatowy i kompozytor współpracuje ze Stowarzyszeniem Praktyków Kultury w Warszawie. Współzałożyciel i perkusista łódzkiej grupy Blue Rabbit. Jako wszechstronny muzyk, w swojej pracy inspiruje się muzyką i rytmiką pochodzącą ze starożytnej Grecji, Bałkanów, muzyką Bliskiego Wschodu, Afryki Północnej, Indii, Półwyspu Iberyjskiego oraz jazzem. W jego twórczości, dużą rolę odgrywa także fascynacja starożytnymi kulturami, wymarłymi językami oraz body percussion i rytmem w każdej możliwej formie i postaci. Prywatnie entuzjasta przyrody, biegacz, triathlonista.

frame 263

MAŁGORZATA LIPCZYŃSKA - aktorka, tancerka, choreografka, animatorka kultury, doświadczona instruktorka warsztatowa. Absolwentka UMCS na Wydziale Socjologii oraz Wydziale Humanistycznym, na kierunku Kulturoznawstwo. Tancerka w grupie Tańce Labiryntu. Współzałożycielka Teatru CHOREA. W latach 2006-2008 pracowała w WTZ "Teatroterapia" przy Teatrze im. J. Osterwy w Lublinie jako instruktor plastyki ciała. Współtwórczyni choreografii do spektaklu „Isadora. Opowieść o kobiecie”. Tancerka w międzynarodowym projekcie tanecznym „maProject” w reżyserii Liat Magnezy. Współpracowała z wieloma reżyserami i choreografami, m.in.: Pawłem Passinim, Robertem M. Haydenem, Rosanną Gamson, Geraldem Tylerem, Jewgienijem Korniagiem, Jimem Ennisem, Kanem Katsurą. Jesienią 2011 roku pokazała swój monodram pt. „napewnomoże”, oparty na twórczości rumuńskiej pisarki Aglai Veteranyi. Pracowała jako instruktor tańca w projekcie taneczno-muzycznym „Oratorium Dance Project” realizowanym z udziałem 100-osobowej grupy dzieci, młodzieży i dorosłych oraz orkiestry i chóru Filharmonii Łódzkiej, nagrodzonym „Energią Kultury' i „Złotą Maską”. Od sierpnia 2012 związana z taneczną Grupą KIJO, z którą stworzyła spektakle: „Wszystko to z czym się (nie)urodziliśmy”, jako tancerka (spektakl otrzymał I nagrodę w Konkursie Choreograficznym „3,2,1...Taniec” w Krakowie); „Spokojnie, inni mają gorzej”, jako tancerka i konsultant literacki; „Projekt KISZ” jako konsultant literacki i opracowanie tekstów. Prowadziła w Polsce i za granicą wiele warsztatów dla dzieci, młodzieży i dorosłych, z zakresu tańca i teatru. Od kilku lat współpracuje z Uniwersytetem warszawskim, prowadząc zajęcia teatralne w Instytucie Kultury Polskiej.

Więcej informacji o Teatrze CHOREA: http://www.chorea.com.pl/

INFORMACJE O GRUPIE TAKE OVER I SPEKTAKLU //Error404//:

TAKE OVER to grupa młodych i utalentowanych twórców, którzy wspólną działalność rozpoczęli w 2015 roku, bardzo ambitnie - od przejmowania Teatru CHOREA! To uczestnicy międzynarodowego projektu edukacyjnego „Take Over: Seeing young audiences through young people’s eyes”, którego myślą przewodnią jest budowanie i rozwój młodej widowni. Celem projektu było utworzenie wydarzenia artystycznego z dziedziny tańca, muzyki i teatru w całości pomyślanego, zaprojektowanego oraz wyprodukowanego przez młodych ludzi i będącego odzwierciedleniem dążeń, zmian, pragnień i aspiracji współczesnego młodego pokolenia. Efektem pracy grupy TAKE OVER jest autorski spektakl //Error404//, którego premiera odbyła się w sierpniu 2016. Młodzi artyści w innowacyjny sposób łączą w swym spektaklu słowo, ruch i muzykę. Każdy element spektaklu wynika z intensywnej pracy z ciałem i głosem. Pod czujnym okiem instruktorów z Teatru CHOREA stworzyli dramaturgię, choreografię, warstwę muzyczną oraz samodzielnie napisali wszystkie teksty. Grupa nieustannie pracuje nad nowymi elementami przedstawienia, pozwalając mu na dojrzewanie. 

TObannerNew300dpiPrzerwy8osobInneWWWa

Spektakl grupy TAKE OVER to słodko-gorzki krzyk młodego pokolenia. //Error404// to kod błędu skonfigurowanego tak, by nie spełniać żądania oraz nie wyświetlać wymaganych informacji. Pęknięcie, które odwraca naszą rzeczywistość, każe się zatrzymać i zobaczyć ją w zupełnie innym świetle. Chwila oddechu w świecie skrojonym na miarę. Sygnał, że nie wszystko musi się udać, żeby stało się sukcesem. To „wspólny błąd” - nieprawidłowość w systemie, którą znaleźliśmy by dowiedzieć się czegoś prawdziwego o sobie samych.

Retro 127 www.harmonyart.eu

 

Retro 133 www.harmonyart.eu

 

Retro 154 www.harmonyart.eu

 

Retro 140 www.harmonyart.eu

Opieka artystyczna: Tomasz Rodowicz, Janusz Adam Biedrzycki, Małgorzata Lipczyńska
Konsultacja muzyczna: Tomasz Krzyżanowski
Występują: Barbara Cieślewicz, Tomasz Hołubowicz, Marta Kaczmarek, Anna Maszewska, Jakub Morawski, Remigiusz Pilarczyk, Alicja Tranda, Aleksandra Ziomek
Czas trwania: 60 minut (bez przerw)

Więcej informacji o grupie TAKE OVER: http://www.takeover.chorea.com.pl

 

 

more

Tomasz Rodowicz laureatem Nagrody "O" 2017!

Tomasz Rodowicz laureatem Nagrody "O" 2017!

04-27.04.2017
O.pl Polski Portal Kultury

Z radością informujemy, że Tomasz Rodowicz - lider Teatru CHOREA, został laureatem Nagrody "O 2017" w kategorii Teatr, za piątą edycję Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Retroperspektywy 2016 - Teatr naznaczony muzyką!

Uzasadnienie nagrody:
"Festiwal nastawiony był na to, co ludzkie, i w pełni ukierunkowany na pamięć o tym, co ignorowane przez współczesną, masową kulturę. Inicjatywa Tomasza Rodowicza ujęła nas wrażliwością na teatr i drugiego człowieka."

Treść całego uzasadnienia: http://nagroda.o.pl/2017/laureaci/teatr-tomasz-rodowicz


Nagroda O przyznawana jest przez O.pl Polski Portal Kultury i honoruje ważnych dla polskiej kultury twórców, pracujących zarówno w Polsce, jak i poza jej granicami. Portal docenia nie tylko artystów, ale także organizatorów życia kulturalnego. Po raz pierwszy Nagroda przyznana została w 2010 roku.

Nagrodą O wyróżnione są osobowości, które w swojej pracy twórczej łączą dbałość o wysoki poziom artystyczny i intelektualny ze zdystansowanym podejściem do wiodących strategii i kulturalnych mód. Nagradzane są postawy, które wykraczają poza metaforyczne „centrum” – nie boją się geopolitycznej lokalności, twórczo przetwarzają dominujące tendencje, a także kreują nowe jakości artystyczne i społeczne.

Laureaci wyłaniani są w siedmiu kategoriach: sztuki wizualne i fotografia, literatura, teatr, muzyka, film, architektura, design. Za wyłonienie laureatów odpowiada redakcja O.pl Polskiego Portalu Kultury. Laureaci Nagrody O otrzymują całoroczne wsparcie medialne, a także interaktywne, trójwymiarowe statuetki dostępne pod niezmiennym adresem URL.

 

Więcej informacji o Nagrodzie O 2017: http://nagroda.o.pl
Lista laureatów Nagrody O 2017: http://nagroda.o.pl/2017/laureaci/
Lista nominowanych do Nagrody O 2017: http://nagroda.o.pl/2017/nominacje
O.pl Polski Portal Kultury na Facebooku: http://facebook.com/opl.kultura

 

 

more

Majowe Twórcze Warsztaty w Fabryce Sztuki

Majowe Twórcze Warsztaty w Fabryce Sztuki

10-27.05.2017
Fabryka Sztuki w Łodzi

Zapraszamy na majowe Twórcze Warsztaty w Fabryce Sztuki!


SENSOPLASTUSIE - rodzinne warsztaty plastyczne dla dzieci w wieku 1,5-5 lat

data: 10 maja, środa
godzina: 11:00-12:00
miejsce: sala warsztatowa (niski budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3)
prowadzenie: Magda Gaj- Nowicka/Bergamutka
wiek uczestników: 1,5-5 lat
czas: 60 minut

Zajęcia plastyczno-sensoryczne zakładają wyzwolenie większej swobody twórczej poprzez stworzenie przestrzeni wspierającej kreatywne pomysły. Istotą zajęć jest możliwość ekspresji na dużych formatach, z wykorzystaniem niestandardowych materiałów oraz „brudzących” uczestników i przestrzeń technik. Rozszerzamy myślenie na temat narzędzi, pędzlem może być makaron spaghetti, pęk trawy czy kwiat, malować można balonami napełnionymi wodą, czy szklanymi kulkami, dopuszczając rolę przypadku i zapoznając z malarstwem gestu. Zmieniamy wachlarz dotychczas znanych materiałów z jakich powstają prace wykorzystujemy do tworzenia kolorowe bańki mydlane, zabarwione kostki lodu, farbą może być kisiel, jogurt z barwnikiem spożywczym czy kasza manna rozsypana na świetlnym stole. W przeciwieństwie do standardowych zajęć plastycznych uczestnicy warsztatów nie poznają przed rozpoczęciem pracy efektu do jakiego mają dotrzeć. Celem jest proces twórczy a nie nauka konkretnej techniki. Uczestnicy zajęć wykorzystują dostępne materiały i przestrzeń do realizacji własnych zamierzeń. Podczas warsztatów nie korygujemy „błędów” np. nierównych linii, nierealnych kolorów, przypadkowych plam. W zajęciach najistotniejszy jest proces twórczy oraz szacunek do dziecięcego skupienia, potrzeb, zainteresowań i pomysłów. Równie ważny jest fakt pracy w grupie, który uczy dzieci stopniowo uwzględnienia potrzeb i granic innych osób.


MALI ODKRYWCY - rodzinne warsztaty sensoryczne dla dzieci w wieku 2-4 lata

data: 16 maja, wtorek
godzina: 12:00-13:00
miejsce: sala warsztatowa (niski budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3)
prowadzenie: Magda Gaj-Nowicka/ Bergamutka
wiek uczestników: 2-4 lat
czas: 60 minut

Małe dzieci rozwijają się holistycznie. Wszystkie ich strefy rozwoju (fizyczna, emocjonalna, społeczna, poznawcza) przenikają się i wzajemnie na siebie wpływają. Rozwój fantazji w zabawie jest podstawą kreatywnego myślenia, a rozwój fizyczny wpływa na przyszłe nabywanie umiejętności czytania i pisania. /Jak się uczą małe dzieci, Instytut Małego Dziecka A.Lindgren/. 
Na warsztatach w spokojnej atmosferze, dzieci będą wielozmysłowo badać świat. Wąchając, smakując, obserwując, dotykając, słuchając, przemieszczając, będą odkrywać i poznawać otoczenie. Zajęcia dadzą okazję by obserwować, współpracować, rozwijać nowe zainteresowania, wzmacniać inicjatywę dziecka oraz poczucie sprawstwa. Na każdych zajęciach pojawi się nowy temat przewodni. Będziemy poznawać kulturę, prawidła przyrody, utrwalać tajną wiedzę o kolorach i fascynującym świecie zwierząt czy rozpoznawać emocje jakie towarzyszą nam w codziennym życiu.


UWAŻNOŚĆ ŻABKI - rodzinne warsztaty koncentracji i jogi dla dzieci w wieku 5-10 lat

data: 18 maja, czwartek 
pierwsza grupa: godz. 16:00-16:30
druga grupa: godz. 16.30-17:00
prowadzenie: Majka Justyna
wiek uczestników: 5-10 lat
czas: 60 minut

„Żaba to bardzo wyjątkowe zwierzę. Potrafi bardzo daleko skakać, ale też wyjątkowo spokojnie siedzieć. Doskonale wie, co się dzieje wokoło niej, ale nie spieszy się z reakcjami. Siedzi spokojnie i oddycha. W ten sposób nie męczy się i nie wyrywa się razu do wszystkich szalonych pomysłów. Żaba bardzo spokojnie siedzi i oddycha.” (Eline Snel „Uważność i spokój żabki”)
Dzieci są z natury ciekawskie, mają duszę odkrywcy. I naturalną potrzebę uczenia się. Są też naturalnie uważne. Ale podobnie jak dorośli, często bywają zestresowane, niespokojne, rozkojarzone. Wiele dzieci zbyt wiele robi, a za mało po prostu jest. Stają się być dorosłe, zanim mają szansę pobyć dziećmi. Praktyka uważności i jogi zaspakaja w obecnych trudnych czasach ogromną potrzebę fizycznego i duchowego spokoju, zarówno u dzieci jak i u rodziców. Ćwiczenia uważności i jogi przeznaczone są dla wszystkich dzieci, które chcą nauczyć się uspakajać gonitwę myśli, rozumieć i odczuwać w swoim ciele emocje, a także poprawiać koncentrację. Nadają się również dla dzieci, które potrzebują więcej wiary w siebie i zrozumienia, że mogą być takie, jakie są.


ŻARTY TEATRALNE - twórcze warsztaty teatralno-literackie dla dzieci w wieku 5-9 lat

data: 19 maja, piątek
godzina: 17:30-19:00
prowadzenie: Joanna Filarska
wiek uczestników: 5-9 lat
czas: 90 minut

Warsztaty teatralne bazujące na kreatywności dzieci. 
Krótkie zabawy - małe przedstawienia tworzone będą przez grupę dzieci w oparciu o wiersze poetów polskich, ich własne pomysły i materiały plastyczne. Warsztat ma rozwijać dziecięcą wyobraźnię i ekspresję, pamięć, muzykalność, poczcie rytmu a także umiejętność współpracy w grupie.


KRAV MAGA - samoobrona dla małych i dużych - rodzinne warsztaty ruchowe dla dzieci w wieku 5-9 lat

data: 20 maja, piątek
godzina: 13:30-14:30
prowadzenie: Elina Toneva
wiek uczestników: 5-9 lat
czas: 60 minut

Trening dla dzieci oparty o formy zabawowe: bieganie, gry zadaniowe, tory przeszkód. Nauka bezpiecznych upadków, nauka unikania i rozpoznawania zachowań agresywnych, samoobrony.


CUDA NA KIJU - twórcze warsztaty plastyczne dla dzieci w wieku 6-12 lat

data: 27 maja, sobota
godzina: 14:00-16:00
prowadzenie: Jola Królicka
wiek uczestników: 6-12 lat
czas: 120 minut

Zajęcia cykliczne, w których elementem łączącym będzie drewniany kij, wykorzystany na różne sposoby w nawiązaniu do zabawek tradycyjnych: koń na kiju, miotła czarownicy, wiszące dekoracje, wiatraki, kukły i marionetki. Materiały dodatkowe będą pochodzić z natury lub recyklingu: muszle, kamyki, glina, paciorki, patyki, plastikowe butelki, kartony po jajkach itp.
Warsztaty mają na celu pobudzić wyobraźnię dzieci i zachęcić do szukania inspiracji w przedmiotach codziennego użytku, rozwijać ich manualne sprawności oraz wrażliwość estetyczną.


WAŻNE INFORMACJE!!!

Opłata za udział w warsztatach wynosi 5 zł od uczestnika.
W przypadku warsztatów rodzinnych opłata tylko za dzieci. Opiekunowie nie płacą.
Dorośli, którzy chcą wziąć udział w warsztacie indywidualnie dokonują opłaty 5 zł za osobę.
Płatność za udział w warsztatach przyjmujemy wyłącznie gotówką, przed rozpoczęciem wydarzenia.

Zapisy na warsztaty prowadzi Teatr CHOREA 
- mailowo: warsztaty@fabrykasztuki.org
- telefonicznie 42 646 88 65 w.30
W mailu prosimy podać tytuł warsztatu, datę warsztatu i dane uczestników (imię i nazwisko, ilość i wiek dzieci i ilość opiekunów).
System rezerwacji miejsc zamykamy o godz 18:00, w dniu poprzedzającym wydarzenie. 

Fabryka Sztuki nie ponosi odpowiedzialności za treści ogłoszeń umieszczanych na portalach społecznościowych poza wiedzą organizatora.

 

more

"Studium o Hamletach" w Teatrze Collegium Nobilium

"Studium o Hamletach" w Teatrze Collegium Nobilium

10.05.2017
Teatr Collegium Nobilium w Warszawie

Zapraszamy na pokaz spektaklu "Studium o Hamletach" w Teatrze Collegium Nobilium w Warszawie.

data: 10 maja 2017 (środa)
godzina: 20.30
bilety: 25 zł

Więcej informacji o wydarzeniu: https://tcn.at.edu.pl/studium-o-hamletach/

Spektakl "STUDIUM O HAMLETACH"
Na motywach tekstów: „Hamlet” Williama Szekspira, „Studium o Hamlecie” Jerzego Grotowskiego, „Studium o Hamlecie” Stanisława Wyspiańskiego
Twórcy: Teatr CHOREA, Akademia Teatralna im. A.Zelwerowicza w Warszawie

Reżyseria: Waldemar Raźniak, Tomasz Rodowicz
Muzyka: Tomasz Krzyżanowski
Choreografia: Janusz Adam Biedrzycki i zespół
Scenografia: Tomasz Rodowicz
Projekcja: Krzysztof Olszowiec, Paweł Klepacz, Tomasz Rodowicz
Światło: Tomasz Krukowski
Dźwięk: Marcin Dobijański

Hamleci: Martyna Byczkowska (Akademia Teatralna), Joanna Chmielecka (Teatr CHOREA), Anna Lemieszek (Akademia Teatralna), Elina Toneva (Teatr CHOREA), Janusz Adam Biedrzycki (Teatr CHOREA), Mateusz Burdach (Akademia Teatralna), Piotr Janusz (Akademia Teatralna), Michał Jóźwik, Aleksander Kaźmierczak (Akademia Teatralna), Jakub Kordas (Akademia Teatralna), Vova Makovskyi (Akademia Teatralna)

Pokazy premierowe odbyły się 1 i 2 kwietnia 2017, w ramach akcji „Dotknij Teatru”, Obchodów Międzynarodowego Dnia Teatru w Łodzi.

Warszawska Akademia Teatralna i łódzki Teatr CHOREA realizują wspólnie projekt teatralny pt. „Studium o Hamletach”, wyznaczający współczesne myślenie o Szekspirze, poprzez pryzmat tekstów Wyspiańskiego i Grotowskiego.

Studenci II i III-go roku wydziału aktorskiego Akademii Teatralnej i aktorzy Teatru CHOREA pod kierunkiem Waldemara Raźniaka i Tomasza Rodowicza podjęli próbę zmierzenia się z tekstem „Hamleta” Szekspira, sięgając do zachowanych scenariuszy spektaklu Jerzego Grotowskiego z roku 1964, zatytułowanych „Studium o Hamlecie”, do recenzji i relacji aktorów Teatru 13 Rzędów oraz do tekstu „Studium o Hamlecie” Stanisława Wyspiańskiego.

„Chcieliśmy postawić siebie w tym punkcie, w którym stał zespół Grotowskiego ponad 40 lat temu. W punkcie niewiadomej, w punkcie rozdroża i zapowiedzi klęski w obliczu mierzenia się z wielkim tekstem.” (T. Rodowicz)

Premierowe prezentacje spektaklu Raźniaka i Rodowicza poprzedzone zostały sesjami prób i treningów fizycznych nawiązujących do metody Grotowskiego, pracą z tekstem Szekspira i wspólnym budowaniem dramaturgii spektaklu. Aktorzy sami wyszukiwali w dramacie Szekspira teksty najbliższe ich własnym doświadczeniom. Spektakl przekracza fabułę dramatu i jest wzbogacony o osobiste wypowiedzi aktorów dotyczące ich życiowych wyborów i własnej tożsamości.

Spektakl jest próbą odpowiedzi na pytanie kim dziś jest Hamlet? Dlaczego Grotowski za Wyspiańskim umieścił go na polskiej wsi, na cmentarzu? I najważniejsze: czy można dziś Grotowskim czytać Szekspira?

„Projekt nawiązuje do awangardy teatralnej lat sześćdziesiątych, którą reprezentował Teatr Laboratorium Jerzego Grotowskiego, co zbiega się z ogłoszeniem roku 2017 rokiem stulecia awangardy polskiej. Nie tworzymy jednak żadnej rekonstrukcji dzieła Grotowskiego. Zainspirowani odwagą i klęską tamtej próby szukamy własnej narracji i własnego ryzyka. Przekroczeniem typowych metod budowania spektaklu jest u nas sposób potraktowania tekstów zarówno Szekspira, Wyspiańskiego jak i Grotowskiego. Nikt do tej pory takiej próby nie podjął.” (T. Rodowicz)

more

Warsztaty z Piotrem Borowskim / Perspektywy 2017

Warsztaty z Piotrem Borowskim / Perspektywy 2017

13.05.2017
Fabryka Sztuki w Łodzi

Zapraszamy na warsztaty teatralne pt. "Wspólna przestrzeń naszych uczuć" prowadzone przez Piotra Borowskiego ze Studium Teatralnego w Warszawie, w ramach Festiwalu Perspektywy 2017: Teatr - awangarda w działaniu

data: 13 maja 2017 (sobota)
godzina: 12:00 – 15:00 
miejsce: sala warsztatowa w niskim budynku Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3
prowadzący: Piotr Borowski (Studum Teatralne / Warszawa)
uczestnicy: warsztat kierowany do wszystkich osób zainteresowanych teatrem
wiek uczestników: 18+
liczba uczestników: 15 osób
dodatkowe informacje: na warsztaty prosimy zabrać wygodny, nie krępujący ruchów strój do ćwiczeń fizycznych i lekkie obuwie na zmianę
koszt: 70 zł
rezerwacje: 
mailowo: chorea.warsztaty@gmail.com
telefonicznie: +48 506 103 207 (od poniedziałku do piątku, w godzinach 12:00-17:00)


OPIS WARSZTATU: 

"Wspólna przestrzeń naszych uczuć"

Piotr Borowski: Studium Teatralne ma za sobą wiele lat działalności bogatej w różnorodne doświadczenia i pomimo licznych zmian i ciągłych przeobrażeń jest w tej pracy coś, co jak linia przewodnia nieustannie nam towarzyszy. Tak jak na początku, tak i teraz, szukając spełnienia w teatrze, stoimy w obliczu pytania o obecność aktora na scenie, o to, co się wydarza tu i teraz; szukając spełnienia w życiu, pytamy się, czym jest nasza obecność, nasze bycie – bycie samemu, bycie z innymi i wobec innych. Chcemy choć trochę zbliżyć się do tajemnicy i, pracując razem, poczuć niejako na sobie muśnięcie prawdy.
Zawsze pojmowałem teatr jako działanie komplementarne i jako miejsce, które może sprzyjać wewnętrznemu rozwojowi człowieka.
Po 20 latach stało się dla mnie jasne, że to, co w tej pracy najważniejsze, nie może podlegać metodzie; że trening, próby, praca indywidualna i spektakle są żywe tylko wtedy, gdy otwierają wrota w nieznane.
Wiele starych tradycji mówi o tym, że nasza epoka, to wiek kłótni i hipokryzji. W takim czasie czuję szczególnie głęboką potrzebę dzielenia się z innymi swoim wieloletnim doświadczeniem. Jak iść „pod prąd” i paradoksalnie nie tracić, lecz nawiązywać kontakt z rzeczywistością? 

Zajęcia, które poprowadzę, będą toczyły się dwoma nurtami:
1 – praca nad jakością naszej obecności: nad jej organicznością, nad impulsem, klarownością myśli i intencji; nad wrażliwością i ruchem, który świadomie przejawia się poprzez ciało.
2 – wspólna kreacja, w której za punkt odniesienia posłuży nam Burza Williama Szekspira.


INFORMACJE O PROWADZĄCYM:

Piotr Borowski - aktor i reżyser teatralny. Twórca niezależnej warszawskiej sceny Studium Teatralne. W działalność teatralną zaangażowany jest od 1975 roku, kiedy związał się z teatrem "Laboratorium" Jerzego Grotowskiego. Brał udział m.in. w „Special Project” - projekcie organizowanym w ramach programu kultury czynnej oraz w przygotowaniach i realizacji Uniwersytetu Poszukiwań Teatru Narodów we Wrocławiu. W latach 1977-1983 był aktorem i muzykiem w grupie teatralnej "Gardzienice". W 1980 roku wraz z innymi członkami zespołu zrealizował własne przedstawienie „Już odchodzimy”, które było pokazywane podczas trzymiesięcznego projektu „Wyprawa zimowa” organizowanego w okolicach Białegostoku. Po wyjeździe do Włoch, w latach 1985-1993, Borowski pracował w Ośrodku Jerzego Grotowskiego ("Workcenter of Jerzy Grotowski") w Pontederze, gdzie współpracował m.in. z Thomasem Richardsem. W 1995 roku prowadził warsztaty teatralne w Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie. W 1996 roku założył niezależną grupę teatralną Studium Teatralne. Ze Studium Teatralnym zrealizował do tej pory przedstawienia: „Miasto”, „Północ”, „Człowiek”, „Parsifal”, „Hamlet”, „Henryk Hamlet Hospital (H. H. H.)”, „Król kier znów na wylocie”, „Linia powrotu”, „Co się stało z naszą bajką?”, „Szepty ziemi”, „Party: take (a)part”, „Deadline”. Prowadził warsztaty teatralne dla aktorów i studentów szkół artystycznych w Brazylii, Anglii, Wenezueli, we Włoszech, Kolumbii, Szwecji, Białoruś oraz w Polsce. Jest także autorem filmu dokumentalnego „Koniec pieśni” (2007). Historia związana z powstawaniem filmu zaczęła się na przełomie 1980 i 1981 roku, kiedy Borowski z przyjaciółmi zorganizował „Wyprawę zimową”. Na taśmach magnetofonowych utrwalił wówczas śpiew spotykanych tam ludzi, także Białorusinów i Tatarów. W 2007 roku wrócił na Białostocczyznę, aby nagrania oddać wykonawcom lub ich rodzinom. Spotkania z mieszkańcami nagrywał. Powstał przejmujący film o ludziach i o ich świecie, który wraz z pieśniami odchodzi.

Warszawskie Studium Teatralne założył Piotr Borowski w 1995, po powrocie z Włoch, gdzie od 1986 do 1994 pracował z Jerzym Grotowskim - wcześniej był jednym ze współtwórców „Gardzienic”.
W 1997 r. wraz z zespołem powołał stowarzyszenie, które wynajęło pomieszczenie starej fabryki na Pradze Południe. Do dzisiaj jest to miejsce, w którym grupa pracuje, gdzie odbywają się próby, spektakle, warsztaty oraz spotkania z wybitnymi ludźmi teatru.
Od samego początku istnienia Studium Teatralnego grupa działa, jako niezależny zespół teatralny. Postawiła sobie za cel pogłębianie i szerzenie poczucia prawdy artystycznej, kładąc szczególny nacisk na to, żeby dotrzeć z tym przesłaniem do młodego pokolenia. Już od pierwszego spektaklu Studium Teatralne skupiło na sobie uwagę krytyki, autorytetów teatru, a także całego grona ludzi wywodzących się z różnych grup społecznych, których poruszyły przedstawienia zespołu. Komentując spektakle, mówiono o szczerym, niekoniunkturalnym przejęciu się problemami współczesności, w których centrum zawsze pozostaje człowiek poszukujący wyższego sensu; o szczególnej etyce pracy Studium Teatralnego, opartej na zespołowości i systematycznym, pełnym oddania wysiłku.
W dzisiejszych czasach, gdy zespoły teatralne bardzo szybko zamieniają się w sceny impresaryjne a ich praca często ogranicza się do krótkich przedsięwzięć, po których prędko ginie ślad, Studium Teatralne idzie inną drogą, drogą opierającą się na etosie zespołowości i ciągłej edukacji, co daje możliwości poszukiwania nowych środków wyrazu, pozwala na rozwój i dokonywanie artystycznych odkryć.
Studium Teatralne wielokrotnie występowało na festiwalach polskich i zagranicznych, między innymi: w USA, Szwecji, na Białorusi, we Włoszech, Wenezueli, Szwajcarii, Anglii, Rosji, Chorwacji, Niemczech, Francji, Mołdawii, Urugwaju, Argentynie, Kolumbii.


LINKI:

http://studiumteatralne.pl

https://www.facebook.com/steatralne/

https://www.instagram.com/steatralne/


REGULAMIN UDZIAŁU W WARSZTATACH:

- Pełna wpłata za warsztat musi być odnotowana na koncie bankowym Teatru CHOREA (organizatora) najpóźniej do 8 maja 2017.
- Numer konta bankowego: BPH SA 30 1060 0076 0000 3200 0092 1568 (IBAN: PL)
- W tytule przelewu należy umieścić imię i nazwisko uczestnika oraz nazwisko prowadzącego warsztat.
- Za rezygnację z warsztatu zgłoszoną do 8 maja 2017, Teatr CHOREAZ zwróci wpłatę na konto nadawcy. Rezygnacja zgłoszona po 8 maja 2017 oznacza brak możliwości odzyskania wpłaty.
- Organizator może wystawić fakturę VAT.
- W przypadku gdy nie zbierze się optymalna ilość uczestników ustalona z prowadzącym, warsztat zostaje odwołany, a wpłaty zwrócone na konto nadawcy.
- 8 maja 2017 Teatr CHOREA wyśle maile do wszystkich uczestników z informacją czy została utworzona grupa warsztatowa.
- Organizator ma prawo do odwołania warsztatów z przyczyn od niego niezależnych w późniejszym terminie. Zwracamy wtedy wszystkie opłaty na konta uczestników.
- Organizator zapewnia wodę, kawę i herbatę podczas warsztatów. Organizator nie zapewnia noclegów oraz posiłków uczestnikom warsztatów.

 

more

Spektakl "Nicea/14.VII" Teatru Cinema / Perspektywy 2017

Spektakl "Nicea/14.VII" Teatru Cinema / Perspektywy 2017

13.05.2017
Art_Inkubator w Fabryce sztuki w Łodzi

Zapraszamy na spektakl „Nicea/14.VII” Teatru Cinema z Michałowic i AKHE Engineering Theatre z Petersburga, w ramach Festiwalu Perspektywy 2017: Teatr - awangarda w działaniu.

data: 13 maja 2017 (sobota)
godzina: 19:00
miejsce: scena Art_Inkubatora w Fabryce Sztuki w Łodzi
bilety: 20 zł ulgowy / 30 zł normalny
rezerwacje:
mailowo: teatrchorea@gmail.com
telefonicznie: +48 506 103 207 (od poniedziałku do piątku, w godzinach 12:00-17:00)

Po spektaklu zapraszamy na spotkanie z twórcami przedstawienia. Spotkanie poprowadzą Tomasz Rodowicz i Piotr Olkusz.


INFORMACJE O SPEKTAKLU:

Spektakl „Nicea/14.VII”
Twórcy: Teatr Cinema z Michałowic / AKHE Engineering Theatre z Petersburga
Koncepcja i reżyseria: Zbigniew Szumski
Wykonawcy: Anna Krych, Tadeusz Rybicki, Maxim Isaev, Pavel Semchenko
Spektakl zrealizowano w ramach programu rezydencji Europejskiej Stolicy Kultury A-i-R WRO.

Spektakl powstał w odpowiedzi na absurdalny atak terrorystyczny 14 lipca 2016 w Nicei.
Manifest bezradności. Hospitalizacja gniewu.

W dawnych czasach człowiek wygrażał w gniewie niebu i bogom. W dzisiejszych czasach udaje się do psychoterapeuty aby załagodzić swoje traumy i w szczęśliwych przypadkach odkryć fakt, że żyje się w koegzystencji ze swoimi przodkami. Akty terroru wierzących wymykają się spod kontroli i rozumienia. Spektakl jest próbą opisu takiej sytuacji. Do opisu bezradności użyliśmy cytatów z codziennych czynności a nawet sięgnęliśmy po instrukcje obsługi urządzeń domowych.
Skonfrontowaliśmy je ze znakami nowych czasów, takimi jak terroryzm w imię religii. Treść aktualna musi ulec intuicji aby choć w części odsłonić głębsze mechanizmy. Spektakl jest więc budowany z silnych emocji, którym nie sprosta żadna forma. 


INFORMACJE O TÓWRCACH:

Teatr Cinema to polska interdyscyplinarna grupa, od 25 lat działająca na pograniczu teatru, tańca, sztuk plastycznych i video. Teatr Cinema powstał w 1992 roku. Założycielami grupy byli: Zbigniew Szumski (grafik i scenograf), aktorzy: Dariusz Skibiński, Tadeusz Rybicki, Jan Kochanowski, Bogdan Siwko oraz malarze: Mariusz Mielęcki i Katarzyna Rotkiewicz-Szumska. Siedziba Teatru Cinema mieści w karkonoskiej wiosce Michałowice.
Cinema ma wyraźną i rozpoznawalną na pierwszy rzut oka stylistykę. Jej cechą dominującą jest polifoniczna struktura spektakli. Nie będąc teatrem dramatycznym, muzycznym, teatrem tańca, organicznie łączy wszystkie te gatunki, jednocześnie zaprzeczając ich tradycyjnemu postrzeganiu przez widza. 

"Cinema to teatr, w którym Kantor spotyka się z Genetem, a ło­kieć z kosmosem, uprawdopodobniając jednocześnie każdą możliwość odbioru i interpretacji. Znajdą tu miejsce zarówno widzowie lubiący intertekstualne gry w skojarzenia, jak i ci, dla których teatr nie jest ani świętem, ani celebracją. Jest miejscem wyzwalania się poprzez co­dzienność, stowarzyszeniem ku Teraźniejszości." (Katarzyna Dudek, Didaskalia)

Do tej pory teatr zrealizował spektakle: „Dong”, „Bilard”, „Nie mówię tu o miłości”, „Brudne piękno”, „Tak.To.Tu”, „Miałem taki sen”, „Trylogia Petera Handke” (we współpracy z Aspik Theater z Niemiec i Local Theatre z Izraela), „Albert Lux”, „Słownik sytuacji” (koprodukcja ze Spielart Festival z Monachium, Hebbel Theater z Berlina, FFT Düsseldorf), „Mamo, chcę tańczyć Mahlera” (koprodukcja z LOFFT Lipsk), „Krótka historia kroku marszowego”, „Opowieści i pamięć” (koprodukcja z Acco Theatre z Izraela), „Hotel Dieu”, „Re//mix. Pina Baush”, „Rewia Ognia”, „Posthuman Theatre” (we współpracy z Teatrem Kaitaisha z Tokio), „Upadek przyszłości” (we współpracy z tancerzem i choreografem z Izraela, Iradem Mazliah), „Heartbreak Hotel” (we współpracy z Teatrem A3) oraz pięć wieczorów z cyklu „Kabaret Olbrzymów”.

AKHE Engineering Theatre został założony w 1989 roku w Sankt Petersburgu przez członków Teatru Yes-No (Maksima Isajewa, Pawła Semczenkę, Wadima Wasiliewa). Teatr AKHE to prawdziwa mieszanka wybuchowa - połączenie happeningu, sztuk plastycznych, instalacji, wideoartu i fotografii.

Grupa performerów raz za razem podejmuje prowokacyjną, przewrotną grę z publicznością - tworzy przedstawienia wśród widzów, którzy wypełniają strukturę uformowaną przez artystów. Ze względu na nowatorskie podejście do przestrzeni teatralnej i doświadczenia członków grupy w zakresie sztuk plastycznych, Teatr Akhe nazywany jest teatrem optycznym albo rosyjskim teatrem inżynieryjnym. Artyści traktują przestrzeń jako jeden z głównych elementów przedstawienia, a o sobie myślą jako o jej animatorach. Stosują język prostych, czytelnych znaków-symboli, które często nawiązują w formie do dziecięcych wycinanek. Bawią się formą, pozostawiając miejsce dla wyobraźni widza.



LINKI:

http://www.teatrcinema.pl/

https://www.facebook.com/TeatrCinema/

https://www.facebook.com/AKHE.Theatre/

http://www.akhe.ru/eng/


WAŻNE INFORMACJE DOTYCZĄCE SPOSOBU REZERWACJI BILETÓW:

W mailu prosimy podać imię i nazwisko, ilość rezerwowanych biletów i określić czy będą to bilety normalne czy ulgowe.
Do zakupu biletów ulgowych upoważnione są osoby, które zakupiły bilety na więcej niż jedno wydarzenie Festiwalu Perspektywy 2017, grupy zorganizowane (powyżej 10 osób), osoby niepełnoletnie (do 18 roku życia), uczniowie, studenci, emeryci, renciści, osoby niepełnosprawne, osoby powyżej 80 roku życia oraz osoby objęte ulgą ustawową.
Bilety można odebrać w dniu wydarzenia, najwcześniej godzinę przed jego rozpoczęciem lub w biurze Teatru CHOREA (pokój nr 18, budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3), od poniedziałku do piątku, w godzinach 12:00-17:00, z wyjątkiem 1,2,3 maja.
Płatność za bilety przyjmujemy wyłącznie gotówką.
Rezerwacje wygasają 15 minut przed rozpoczęciem wydarzenia.

 

more

Spaktakl "Deadline" studium Teatralnego / Perspektywy 2017

Spaktakl "Deadline" studium Teatralnego / Perspektywy 2017

14.05.2017
Art_Inkubator w Fabryce Sztuki w Łodzi

Zapraszamy na spektakl „Deadline” Studuim Teatralnego z Warszawy, w ramach Festiwalu Perspektywy 2017: Teatr - awangarda w działaniu

data: 14 maja 2017 (niedziela)
godzina: 19:00
miejsce: scena Art_Inkubatora w Fabryce Sztuki w Łodzi
czas trwania: 65 minut
bilety: 20 zł ulgowy / 30 zł normalny
rezerwacje:
mailowo: teatrchorea@gmail.com
telefonicznie: +48 506 103 207 (od poniedziałku do piątku, w godzinach 12:00-17:00)

Po spektaklu zapraszamy na spotkanie z twórcami przedstawienia. Spotkanie poprowadzą Tomasz Rodowicz i Piotr Olkusz.


INFORMACJE O SPEKTAKLU:

Spektakl: "Deadline"
Twórcy: Studium Teatralne / Warszawa
Reżyseria: Piotr Borowski
Obsada: Danny Kearns, Magda Czarny
Muzyka: Małgorzata Gąsiorowska
Kostiumy: Karina Piwowarska
Wideo: Adrien Cognac
Produkcja: Gianna Benvenuto
Premiera: 30 listopada 2016
Sfinansowano ze środków Miasta st. Warszawy

Trzy akty, trzy historie, trzy części.
Spektakl w języku angielskim z napisami.

Spektakl przedstawia historię dwóch osób w różnych czasach: obecnym, przyszłym i takim zawieszonym, jakby bez czasu.

Pierwsza część, to czas rozpadu – ostatnie pół godziny z życia znanego komika, który przekazał swoje DNA w nadziei na ponowne narodziny. Przez 30 minut nagrywa komentarz do swojej biografii dla swojego następcy, klona, by w ten sposób zachować ciągłość pamięci, tożsamości.
Zwierzenia, analiza czy rachunek sumienia albo spowiedź – wszystko w obliczu nieuchronności wyznaczonego czasu. Życie bohatera można nazwać przeciętnym: ambicja, chęć zaistnienia, sukces za wszelką cenę, ciągłe pożądanie seksualne. Wartością jego zwierzeń jest tu jedynie szczerość, która czyni go wręcz sympatycznym.

Druga część, to czas suszy.
Upłynęło 2000 lat. Bohater jest 24. klonem oryginału. W świecie po katastrofie nuklearnej drastycznie zmniejszyła się ilość ludzi, którzy wciąż masowo umierają w napromieniowanej atmosferze.
Klony są silne i zdrowe. Żyją w kompletnej izolacji, zarówno od ludzi, jak i od siebie. Zanika nie tylko miłość, ale i seks. Klony wierzą, że swą ascezą przygotowują nadejście Przyszłych, którzy będą jedną świadomością wirtualną.

Trzecia część, to czas wilgoci.
W końcu bohater zostaje wysłuchany i znajduje odpowiedź na podstawowe pytanie przewijające się przez wszystkie trzy części: czym jest miłość?


INFORMACJE O TWÓRCACH:

Warszawskie Studium Teatralne założył Piotr Borowski w 1995, po powrocie z Włoch, gdzie od 1986 do 1994 pracował z Jerzym Grotowskim - wcześniej był jednym ze współtwórców „Gardzienic”.
W 1997 r. wraz z zespołem powołał stowarzyszenie, które wynajęło pomieszczenie starej fabryki na Pradze Południe. Do dzisiaj jest to miejsce, w którym grupa pracuje, gdzie odbywają się próby, spektakle, warsztaty oraz spotkania z wybitnymi ludźmi teatru.
Od samego początku istnienia Studium Teatralnego grupa działa, jako niezależny zespół teatralny. Postawiła sobie za cel pogłębianie i szerzenie poczucia prawdy artystycznej, kładąc szczególny nacisk na to, żeby dotrzeć z tym przesłaniem do młodego pokolenia.
Już od pierwszego spektaklu Studium Teatralne skupiło na sobie uwagę krytyki, autorytetów teatru, a także całego grona ludzi wywodzących się z różnych grup społecznych, których poruszyły przedstawienia zespołu. Komentując spektakle, mówiono o szczerym, niekoniunkturalnym przejęciu się problemami współczesności, w których centrum zawsze pozostaje człowiek poszukujący wyższego sensu; o szczególnej etyce pracy Studium Teatralnego, opartej na zespołowości i systematycznym, pełnym oddania wysiłku.
W dzisiejszych czasach, gdy zespoły teatralne bardzo szybko zamieniają się w sceny impresaryjne a ich praca często ogranicza się do krótkich przedsięwzięć, po których prędko ginie ślad, Studium Teatralne idzie inną drogą, drogą opierającą się na etosie zespołowości i ciągłej edukacji, co daje możliwości poszukiwania nowych środków wyrazu, pozwala na rozwój i dokonywanie artystycznych odkryć.
Studium Teatralne wielokrotnie występowało na festiwalach polskich i zagranicznych, między innymi: w USA, Szwecji, na Białorusi, we Włoszech, Wenezueli, Szwajcarii, Anglii, Rosji, Chorwacji, Niemczech, Francji, Mołdawii, Urugwaju, Argentynie, Kolumbii.

LINKI:

http://studiumteatralne.pl

https://www.facebook.com/steatralne/

https://www.instagram.com/steatralne/


WAŻNE INFORMACJE DOTYCZĄCE SPOSOBU REZERWACJI BILETÓW:

W mailu prosimy podać imię i nazwisko, ilość rezerwowanych biletów i określić czy będą to bilety normalne czy ulgowe.
Do zakupu biletów ulgowych upoważnione są osoby, które zakupiły bilety na więcej niż jedno wydarzenie Festiwalu Perspektywy 2017, grupy zorganizowane (powyżej 10 osób), osoby niepełnoletnie (do 18 roku życia), uczniowie, studenci, emeryci, renciści, osoby niepełnosprawne, osoby powyżej 80 roku życia oraz osoby objęte ulgą ustawową.
Bilety można odebrać w dniu wydarzenia, najwcześniej godzinę przed jego rozpoczęciem lub w biurze Teatru CHOREA (pokój nr 18, budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3), od poniedziałku do piątku, w godzinach 12:00-17:00, z wyjątkiem 1,2,3 maja.
Płatność za bilety przyjmujemy wyłącznie gotówką.
Rezerwacje wygasają 15 minut przed rozpoczęciem wydarzenia.

 

more

Archive

x
Jeśli chcesz otrzymywać informacje o wydarzeniach Teatru Chorea zarejestruj się.