CHOREA w Teatrze Aleksandryjskim w Petersburgu

CHOREA w Teatrze Aleksandryjskim w Petersburgu

09-15.12.2017
Teatr Aleksandryjski w Petersburgu

W dniach 9-15 grudnia 2017, Teatr CHOREA i Fabryka Sztuki odwiedzą Sankt Petersburg w Rosji. Podczas wyjazdu artyści CHOREI przeprowadzą intensywne warsztaty muzyczno-teatralne dla studentów Rosyjskiego Państwowego Instytutu Sztuk Scenicznych, zaprezentują spektakl „Bachantki” oraz spotkają się z widzami w Teatrze Aleksandryjskim - najbardziej renomowanym teatrze w Rosji, po to aby opowiedzieć o swojej działalności oraz o projektach i programach edukacyjno-artystycznych prowadzonych przez Fabrykę Sztuki w Łodzi. Wydarzeniu patronuje Instytut Polski w Sankt Petersburgu.

Więcej informacji: 

http://www.alexandrinsky.ru/afisha-i-bilety/vakkhanki/
en.alexandrinsky.ru

 

Teatr Aleksandryjski w Sankt Petersburgu to najstarszy rosyjski teatr narodowy. W 2016 roku obchodził 260 rocznicę powstania. Zaprojektowana przez Carla Rossiego siedziba Teatru jest symbolem Petersburga rozpoznawanym na całym świecie. Zespół aktorski od momentu otwarcia teatru w 1832 roku, zwanego już wtedy Aleksandryjskim na cześć carycy Aleksandry Fiedorowny, zapisał niejeden rozdział historii rosyjskiej sztuki scenicznej. Na deskach Teatru Aleksandryjskiego po raz pierwszy wystawiono sztuki, które obecnie tworzą kanon dramaturgii rosyjskiej, m.in.: Mądremu biada Gribojedowa, Rewizor Gogola, Czajka Czechowa.
Obecne odrodzenie Teatr Aleksandryjski zawdzięcza Walerijowi Fokinowi, który od 2003 roku pełni w nim funkcję kierownika artystycznego. Podstawę repertuaru stanowi klasyka rosyjska i zagraniczna, wystawiana przez rosyjskich i europejskich reżyserów. Od 2006 roku odbywa się tu Międzynarodowy Festiwal Teatralny „Aleksandryjski”. W 2013 roku otwarta została Nowa Scena, której zadaniem są odnowa i rozwój współczesnego języka teatralnego i rozszerzenie dialogu między teatrem a sztuką współczesną. We wrześniu 2014 roku Teatr Aleksandryjski uzyskał tytuł rosyjskiego dobra narodowego.

Rosyjski Państwowy Instytut Sztuk Scenicznych to najstarsza i jedna z największych instytucji szkolnictwa wyższego w Rosji, kształcąca na kierunkach teatralnych. Jest placówką Ministerstwa Kultury Federacji Rosyjskiej, wchodzi w skład Europe: Union of Theatre Schools and Academies.

Instytut Polski w Sankt Petersburgu to instytucja zajmująca się promocją Polski i popularyzacją dorobku polskiej kultury we wszystkich dziedzinach i osiągnięć polskiej myśli intelektualnej i naukowej w Płn. Rosji, nawiązywaniem kontaktów z opiniotwórczymi środowiskami sfery humanitarnej, popieraniem współpracy miedzy Polska a Rosją, rozpowszechnianiem informacji nt. Polski i współczesnych Polaków, polskiego życia społeczno-politycznego, gospodarczego i kulturalnego. Instytut wielokrotnie uczestniczył w organizacji udziału polskich artystów w najważniejszych petersburskich festiwalach, organizował przeglądy polskich filmów i występy teatrów, pośredniczył w nawiązaniu kontaktów miedzy instytucjami kultury.

Intensywne warsztaty muzyczno-teatralne Teatru CHOREA
9-14 grudnia 2017
prowadzenie: Tomasz Rodowicz, Elina Toneva, Tomasz Krzyżanowski

Warsztaty Teatru CHOREA to intensywny trening aktorski i szansa doświadczenia na własnym ciele bazowego zjawiska chorei – trójjedni, czyli połączenia ruchu, dźwięku i słowa w jednym działaniu. W trakcie warsztatów koncentrujemy się na pracy w grupie, pracy z ciałem, głosem i rytmem oraz na poszukiwaniu możliwości używania przez aktora wszystkich tych form ekspresji jednocześnie. Staramy się uruchomić "organiczność" aktora na sposób zbliżony do tego jak definiował ją Grotowski. W metodzie CHOREI zawsze obecne są dwa główne wyznaczniki jakości: intensywność i ryzyko – zarówno fizyczne jak i to wynikające z konieczności przełamania własnych ograniczeń. Nie chodzi nam o pokazywanie i uczenie technik, ale o uruchomienie kreatywności każdego z uczestników. W trakcie naszych warsztatów zawsze dążymy do stworzenia nowego, twórczego spotkania i kreatywnego, artystycznego wydarzenia.
Uczestnicy warsztatów stworzą chór, który zaśpiewa w spektaklu "Bachantki", prezentowanym w Teatrze Aleksandyrjskim.


Spektakl "Bachantki"

14 grudnia, godz. 19:30

Spektakl "BACHANTKI" to najbardziej żywiołowy spektakl CHOREI. To artystyczna próba zmierzenia się z najmocniej intrygującym dramatem Eurypidesa. To opowieść o współczesnych relacjach międzyludzkich. Dzisiejsze społeczeństwo to grupa, w której tak szybko, z łatwością wyznacza się zbiorową odpowiedzialność. Przy zanikaniu obecności boga i zastępowaniu go jego nieudolnymi wizerunkami, łatwo przypisać sobie samemu wszechwiedzę i wszechwładzę i manipulować emocjami innych.
Wobec entropii wartości, religii i autorytetów sposobem na zdefiniowanie siebie samego jest destrukcja i agresja wobec innych. Potrzeba oczyszczenia przez złożenie ofiary została w naszej kulturze zredukowana do znajdywania kozła ofiarnego. W każdym z nas jest jednoczesna potrzeba porządku i chaosu, potrzeba szaleństwa i harmonii. Dlaczego jesteśmy jedynym gatunkiem, który wyrzyna sam siebie, pragnąc w głębi serca najbardziej miłości i obecności boga?

„Bachantki” 2017 to kolejna wersja dramatu Eurypidesa, pokazująca niebezpieczeństwo manipulacji ludzkimi emocjami, tym bardziej groźne, im bardziej odwołujące się do społecznych i religijnych konfliktów, bazujących na strachu wobec innego, gdzie jedyną żywą reakcją na inność staje się agresja i odrzucenie.
W finale - epilogu spektaklu - następuje przebudzenie Bachantek. Karę ponosi nie społeczność wielkiego miasta Teby, ale prorok podający się za boga i wielki manipulator ludzkich rozterek i nieszczęść - który sam siebie nazwał imieniem Dionizos.
W Petersburgu Teatru CHOREA po raz drugi spotka się z utalentowanymi studentami Państwowego Rosyjskiego Instytutu Sztuk Scenicznych. Wynik tego spotkania wniesie nową jakość oraz nowe, ważne, emocjonalne napięcia do spektaklu. Chór antyczny - najważniejszy aktor w dramacie greckim, jest obserwatorem i komentatorem zdarzeń. Nie uczestniczy w historii bohaterów. Musi zachować dystans, żeby móc przestrzec świat przed kolejną katastrofą. Śpiewa w języku Eurypidesa, a także po polsku. Tym zadaniem obdarzyliśmy studentów Petersburskiej szkoły teatralnej, z którymi rok wcześniej prowadziliśmy intensywne warsztaty.

Po spektaklu artyści Teatru CHOREA spotkają się z publicznością. Podczas spotkania i rozmowy artyści CHOREI opowiedzą o swoich metodach pracy, wykorzystywanych w tworzeniu projektów artystycznych i programów edukacyjno-społecznych, odwołujących się do szeroko rozumianej rewitalizacji społecznej miasta, które Teatr CHOREA prowadzi w Fabryce Sztuki w Łodzi.

Twórcy: Teatr CHOREA
Reżyseria: Tomasz Rodowicz
Choreografia: Robert Hayden
Muzyka: Tomasz Krzyżanowski
Światło: Tomasz Krukowski
Dźwięk: Marcin Dobijański
Prowadzenie Chóru: Tomasz Krzyżanowski, Elina Toneva
Występują: Joanna Chmielecka, Julia Jakubowska, Małgorzata Lipczyńska, Majka Justyna , Sara Kozłowska,Janusz Adam Biedrzycki, Paweł Korbus, Maciej Maciaszek, Michał Ratajski
Chór: studenci Państwowego Rosyjskiego Instytutu Sztuk Scenicznych w Sankt Petersburgu
Premiera: 26 marca 2012, Festiwal Dotknij Teatru, Teatr Szwalnia, Łódź
Partner: Fabryka Sztuki w Łodzi

Po spektaklu artyści Teatru CHOREA spotkają się z publicznością. Podczas spotkania i rozmowy artyści CHOREI opowiedzą o swoich metodach pracy, wykorzystywanych w tworzeniu projektów artystycznych i programów edukacyjno-społecznych, odwołujących się do szeroko rozumianej rewitalizacji społecznej miasta, które Teatr CHOREA prowadzi w Fabryce Sztuki w Łodzi.


Projekt realizowany w ramach "International youth professional exchange program by The New Stage of Alexandrinsky Theatre". 

Projekt dofinansowano ze środków Urzędu Miasta Łodzi.

logo wer horyzont zhaslem pl kolor rgb

 

 

more

Grudniowe Twórcze Warsztaty w Fabryce Sztuki

Grudniowe Twórcze Warsztaty w Fabryce Sztuki

01-18.12.2017
Fabryka Sztuki w Łodzi

W grudniu zapraszamy do Fabryki Sztuki w Łodzi na świetne Twórcze Warsztaty dla dzieci, młodzieży i dorosłych!


INTEGRACJA PRZEZ RYTM - międzypokoleniowe warsztaty muzyczno-rytmiczne

data: 1 grudnia 2017 (piątek)
godzina: 11:00-12:00
miejsce: sala warsztatowa (niski budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3)
prowadzenie: Paweł Odorowicz
wiek uczestników: nieograniczony
czas trwania: 60 minut
wstęp: 5 zł od osoby

Warsztaty "Integracja przez rytm" to zestaw rozmaitych ćwiczeń rytmicznych, wykorzystujących ciało, grupę i przestrzeń jako instrument quasi-muzyczny. Wykonywanie ćwiczeń pozwala poznać zasady działania w grupie, współpracy z własnym ciałem i reakcji na zmieniające się warunki otoczenia.

Paweł Odorowicz - absolwent Akademii Muzycznej w Krakowie, w klasie altówki dr hab. Jacka Dumanowskiego. W latach 2011-2014 wykładowca w Katedrze Muzyki Współczesnej, Jazzu i Perkusji tejże Uczelni. Pierwszy (podobno) polski "elektryczny" altowiolista. Ma na swoim koncie ponad 30 płyt CD i DVD, na których pojawia się jako muzyk, producent, aranżer, realizator. Wielopłaszczyznowy, wielokierunkowy wykonawca i twórca - od muzyki poważnej, poprzez piosenkę i jej pochodne, aż po muzykę ilustracyjną. Od 2013 roku współpracuje z Teatrem CHOREA jako wykonawca muzyki m.in. w koncertach: "Gilgamesz", "Lulabajki", "Spojrzystość". Współpracuje z reżyserem Leszkiem Mądzikiem, komponując oraz na żywo wykonując muzykę do jego spektakli. Zwycięzca Grand Prix 20 Konkursu Muzyki Folkowej „Nowa Tradycja” 2017, organizowanego przez Polskie Radio.


KRAV MAGA – warsztaty ruchowe dla dzieci w wieku 5-9 lat

data: 5 grudnia 2017 (wtorek)
godzina: 16:15-17:15
miejsce: sala warsztatowa (niski budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3)
prowadzenie: Elina Toneva
wiek uczestników: 5-9 lat
czas trwania: 60 minut
wstęp: 5 zł za dziecko

Trening dla dzieci oparty o formy zabawowe: bieganie, gry zadaniowe, tory przeszkód. Nauka bezpiecznych upadków, nauka unikania i rozpoznawania zachowań agresywnych, samoobrony.


SŁOWO W DZIAŁANIU AKTORA – teatralne warsztaty mistrzowskie dla młodzieży i dorosłych

data: 9 grudnia 2017 (sobota)
godzina: 12:00-15:00
miejsce: sala warsztatowa (niski budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3)
prowadzenie: Waldemar Raźniak
wiek uczestników: od 16 lat
czas trwania: 180 minut
wstęp: 15 zł od osoby

Warsztat skupi się na przybliżeniu uczestnikom zagadnień z zakresu techniki mowy w interpretacji wiersza lub prozy. Metody usprawniania aparatu mowy, zasady rytmizacji mowy wiązanej oraz akcentowania w ramach indywidualnej interpretacji stanowić będą podstawę tej pracy, jak również wyjście w stronę zagadnień wizualizacji i pamięci emocjonalnej. 

Waldemar Raźniak - reżyser i aktor. Prorektor warszawskiej Akademii Teatralnej (gdzie w 2011 roku ukończył Wydział Reżyserii, a w 2013 doktoryzował się), w latach 2011-2014 wykładowca na Wydziale Teatru Tańca PWST Kraków (Wydział Zamiejscowy w Bytomiu); ukończył również aktorstwo dramatyczne w PWST w Krakowie (2006), zarządzanie kulturą na Uniwersytecie Jagiellońskim (2006) oraz kurs „Singing in the Theatre” w Conservatoire for Music & Theatre w Guildford (Wielka Brytania); odbył staż reżyserski w Rosyjskiej Akademii Sztuki Teatralnej GITIS w Moskwie; laureat stypendium humanistycznego Univesidad Nacional Autonoma de Mexico (2012). 


ODYSEJA PERFORMERA - warsztaty performerskie dla młodzieży i dorosłych

data: 9-10 grudnia (sobota-niedziela)
godzina: 16:00-19:00 (sobota), 12:00-15:00 (niedziela)
miejsce: sala warsztatowa (niski budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3)
prowadzenie: Marta Ryczkowska, Paweł Korbus
wiek uczestników: od 16 lat
czas trwania: 2x180 minut
wstęp: 5 zł od osoby, za dzień

Warsztat „Odyseja performera - Profuzja i teoria chaosu” obejmuje i bada różne obszary ludzkiej aktywności twórczej, która staje się przyczynkiem do działania na polu sztuki – na przykład performance. 
Tym razem przyjrzymy się teorii chaosu i pojęciu profuzji rozumianej jako nadmiar, potraktujemy je jako pojęcia o dużym potencjale i możliwościach zastosowania dla osobistego rozwoju. Ilya Prigogine, laureat nagrody Nobla w dziedzinie chemii w 1977 roku odkrył, iż układy dalekie od równowagi, z dużym przepływem energii mogą produkować wyższy stopień porządku. Teoria chaosu stanie się dla nas punktem wyjścia do rozważań na temat wydatkowania energii, obfitości, poruszania się z prądem (go with the flow), prawa entropii. Przywołamy realizacje, nawiązujące do poruszanych problemów, związane z emisją ciepła i energii, takie jak „Thermisch/plastisches Urmeter” Josepha Beuysa, w której materiałem rzeźbiarskim była chmura pary wodnej. Będziemy pracować w oparciu o dostępne zasoby, materię ulotną, prowokować zdarzenia efemeryczne. 


SENSOPLASTUSIE - rodzinne warsztaty sensoryczne dla dzieci w wieku 1,5-5 lat wraz z opiekunami

data: 14 grudnia 2017 (czwartek)
godzina: 15:00-16:00
miejsce: sala warsztatowa (niski budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3)
prowadzenie: Magda Gaj-Nowicka/Bergamutka
wiek uczestników: 1,5-5 lat
czas trwania: 60 minut
wstęp: 5 zł za dziecko

Zajęcia plastyczno-sensoryczne zakładają wyzwolenie większej swobody twórczej, poprzez stworzenie przestrzeni wspierającej kreatywne pomysły. Istotą zajęć jest możliwość ekspresji na dużych formatach, z wykorzystaniem niestandardowych materiałów oraz technik „brudzących” uczestników i przestrzeń. Rozszerzamy myślenie na temat narzędzi. Pędzlem może być makaron spaghetti, pęk trawy, czy kwiat. Malować można balonami napełnionymi wodą, czy szklanymi kulkami, dopuszczając rolę przypadku i zapoznając się z malarstwem gestu. Zmieniamy wachlarz dotychczas znanych materiałów, z których powstają prace. Do tworzenia wykorzystujemy kolorowe bańki mydlane, czy zabarwione kostki lodu. Farbą może być kisiel, jogurt z barwnikiem spożywczym, czy kasza manna rozsypana na świetlnym stole. W przeciwieństwie do standardowych zajęć plastycznych, uczestnicy warsztatów nie poznają przed rozpoczęciem pracy efektu do jakiego mają dotrzeć. Celem jest proces twórczy, a nie nauka konkretnej techniki. Uczestnicy zajęć wykorzystują dostępne materiały i przestrzeń do realizacji własnych zamierzeń. Podczas warsztatów nie korygujemy „błędów”, np. nierównych linii, nierealnych kolorów, przypadkowych plam. W zajęciach najistotniejszy jest proces twórczy oraz szacunek do dziecięcego skupienia, potrzeb, zainteresowań i pomysłów. Równie ważny jest fakt pracy w grupie, który uczy dzieci uwzględnienia potrzeb i granic innych osób.


MISTRZOWSKIE WARSZTATY WOKALNE - warsztaty wokalne dla młodzieży i dorosłych

UWAGA! 
WSZYSTKIE MIEJSCA NA WARSZTATY ZOSTAŁY ZAREZERWOWANE! DZIĘKUJEMY BARDZO ZA ZGŁOSZENIA.

data: 16 grudnia 2017 (sobota)
godzina: 11.00-14:00
prowadzenie: Adam Rymarz
wiek uczestników: od 16 lat
czas trwania: 180 minut
wstęp: 15 zł od osoby za dzień

Warsztaty skupiają się na organicznym połączeniu dźwięku z intencją, wyobraźnią i ruchem oraz nauką świadomego kształtowania brzmienia. Składają się z ćwiczeń oddechowych, fonacyjnych i artykulacyjnych oraz zadań, które pomogą w bardziej efektywnym, swobodnym i bezpiecznym używaniu głosu w mowie i śpiewie.

Adam Rymarz - wokalista, trener wokalny, nauczyciel akademicki, muzyk. Wykładowca PWSFTViT. Obdarzony niezwykle ciepłą barwą i szeroką skalą głosu. Porusza się na pograniczu stylistyk muzycznych. Przez wiele lat swoim głosem wspierał największe gwiazdy polskiej estrady podczas koncertów. Obecnie koncentruje się na działalności solowej. Jest absolwentem Instytutu Jazzu Akademii Muzycznej w Katowicach (klasa śpiewu dr Ewy Mentel) oraz Akademii Muzycznej w Krakowie (specjalność chóralistyka i edukacja muzyczna).
Koncertował w Polsce, Niemczech, Danii, Francji, Rosji, Bułgarii, na Słowacji i we Włoszech. Brał udział w licznych produkcjach telewizyjnych oraz nagraniach płytowych. Otrzymał wiele nagród i wyróżnień, m. in. statuetkę „Indywidualność wokalna” na I Ogólnopolskich Warsztatach Jazzu i Muzyki Rozrywkowej w Inowrocławiu (2002), Grand Prix i Nagrodę Specjalną Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy dla Najlepszego Wokalisty Gospel na Warsaw Gospel Days (2005) i wyróżnienie na III Międzynarodowym Konkursie Piosenki Carpathia Festival 2007.


CUDA NA KIJU - warsztaty plastyczne dla dzieci w wieku 6-12 lat

data: 16 grudnia 2017 (sobota)
godzina: 15.00-17:00
miejsce: sala warsztatowa (niski budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3)
prowadzenie: Jola Królicka
wiek uczestników: 6-12 lat
czas trwania: 120 minut
wstęp: 5 zł za dziecko

Zajęcia cykliczne, w których elementem łączącym jest drewniany kij, wykorzystany na różne sposoby w nawiązaniu do zabawek tradycyjnych: koń na kiju, miotła czarownicy, wiszące dekoracje, wiatraki, kukły i marionetki. Materiały pochodzą z natury, lub recyklingu: muszle, kamyki, glina, paciorki, patyki, plastikowe butelki, kartony po jajkach itp. Warsztaty mają na celu pobudzenie wyobraźni dzieci, zachęcenie ich do szukania inspiracji w przedmiotach codziennego użytku, rozwijanie sprawności manualnych oraz wrażliwości estetycznej.


CIAŁO JAKO PARTYTURA BUDOWANA ROLI - teatralne warsztaty mistrzowskie dla młodzieży i dorosłych

UWAGA! 
WSZYSTKIE MIEJSCA NA WARSZTATY ZOSTAŁY ZAREZERWOWANE! DZIĘKUJEMY BARDZO ZA ZGŁOSZENIA.

data: 17 grudnia 2017 (niedziela)
godzina: 10:00-15:00
prowadzenie: Tomasz Rodowicz
wiek uczestników: od 18 lat
czas trwania: 5 godzin
koszt: 15 zł od osoby


Ciało nie jest narzędziem, obiektem, nośnikiem, sprzymierzeńcem czy antagonistą. Gdy przestajemy je oddzielać od siebie, utożsamiamy z samym sobą, wtedy ciało i umysł stają się jednością i uzyskujemy dostęp do pełnego procesu twórczego człowieka: myślącego ciała i odczuwającego umysłu. Warsztaty poświęcone będą prezentacji ćwiczeń poszerzających umiejętności panowania nad ciałem na scenie oraz w procesie twórczym, zarówno indywidualnym jak i grupowym.

Tomasz Rodowicz - dyrektor artystyczny Teatru CHOREA, wykładowca, mgagister filozofii, reżyser, aktor, muzyk, współzałożyciel Ośrodka Praktyk Teatralnych „Gardzienice”, współzałożyciel i lider Stowarzyszenia Teatralnego CHOREA, twórca Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Retroperspektywy i Ogólnopolskiego Festiwalu Teatralnego Perspektywy. Zastępca dyrektora d.s artystycznych Fabryki Sztuki w Łodzi, wykładowca technik ruchu scenicznego w łódzkiej szkole filmowej. W latach 1975-1980 uczestniczył jako jeden z liderów w postteatralnych projektach Jerzego Grotowskiego.


KRAV MAGA – warsztaty ruchowe dla dzieci w wieku 5-9 lat

data: 18 grudnia 2017 (poniedziałek)
godzina: 16:15-17:15
miejsce: sala warsztatowa (niski budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3)
prowadzenie: Elina Toneva
wiek uczestników: 5-9 lat
czas trwania: 60 minut
wstęp: 5 zł za dziecko

Trening dla dzieci oparty o formy zabawowe: bieganie, gry zadaniowe, tory przeszkód. Nauka bezpiecznych upadków, nauka unikania i rozpoznawania zachowań agresywnych, samoobrony.


WAŻNE INFORMACJE:

Opłata za udział w warsztatach rodzinnych i warsztatach dla dzieci wynosi 5 zł za dziecko. 
Dorośli, którzy chcą wziąć udział w warsztach rodzinnych indywidualnie, dokonują opłaty 5 zł za osobę. 
Koszt warsztatów mistrzowskich wynosi 15 zł od uczestnika, za dzień.

Płatność za udział w warsztatach przyjmujemy wyłącznie gotówką, przed rozpoczęciem wydarzenia.

Zapisy na warsztaty prowadzi Teatr CHOREA, od poniedziałku do piątku, w godzinach 11:00-18:00:
- mailowo: warsztaty@fabrykasztuki.org
- telefonicznie 42 646 88 65 w.30

W mailu prosimy podać tytuł warsztatu, datę warsztatu i dane uczestników (imię i nazwisko, ilość i wiek dzieci i ilość opiekunów).

System rezerwacji miejsc zamykamy o godz 18:00, w dniu poprzedzającym wydarzenie.

Fabryka Sztuki nie ponosi odpowiedzialności za treści ogłoszeń umieszczanych na portalach społecznościowych, poza wiedzą organizatora. 

Dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

more

Złota Maska dla Festiwalu Retroperspektywy 2016

Złota Maska dla Festiwalu Retroperspektywy 2016

24.09.2017
Teatr CHOREA

W niedzielę, 24 września 2017, na scenie Teatru Wielkiego, łódzcy recenzenci teatralni rozdali swoje doroczne nagrody - Złote Maski.

Złota Maska za najlepsze wydarzenie na scenie off w sezonie 2016/2017 przypadła Teatrowi CHOREA za "Międzynarodowy Festiwal Teatralny Retroperspektywy 2016 - Teatr naznaczony muzyką"!

Dziękujemy ogromnie, gratulujemy wszystkim laureatom i zapraszamy na Festiwal Perspektywy 2017: Teatr - awangarda w działaniu! 

Więcej informacji: http://www.dzienniklodzki.pl/kultura/teatr/a/zlote-maski-2017

 

more

"Oratorium ziemi" / Wywiad z Michałem Ratajskim

"Oratorium ziemi" / Wywiad z Michałem Ratajskim

23.09.2017
Teatr CHOREA

"Współczesne plemię"

Wywiad Katarzyny Mańko z Michałem Ratajskim - twórcą choreografii w spektaklu "Oratorium ziemi".

Katarzyna Mańko: Tematem przewodnim tegorocznej edycji Festiwalu Perspektywy jest AWANGARDA. Jak rozumiesz to pojęcie?

Michał Ratajski: Im dłużej o tym myślę, tym bardziej się zastanawiam czy je rozumiem. Nie pracuję w tym projekcie tylko ze względu na temat Festiwalu. Nie wiem czy kategoryzowanie takich wydarzeń jest w ogóle potrzebne… Osobiście nie jestem tego fanem. Czy ja jestem twórcą awangardowym? Nie wiem. Dla jednych jestem artystą kontrowersyjnym, dla innych współczesnym, jeszcze dla innych być może zachowawczym lub nijakim. Tworzę to co czuję, co myślę, często z wieloma znakami zapytania. Koniec końców podpisuję się pod projektem swoim imieniem i nazwiskiem – po prostu i nigdy nie myślałem o tym, żeby się klasyfikować. Świat robi to skutecznie i nieustannie za nas, mniej lub bardziej sprawiedliwie. Pracuję nad projektami, które mnie po prostu interesują. Zawsze kieruje mną ciekawość, która w pracy twórczej, ale i w życiu jest dla mnie najważniejsza. Chodzi o to, by energię kierować tam gdzie chcemy, a nie tam gdzie powinniśmy/musimy. Czuję, że w Oratorium Ziemi są poruszone dużo ważniejsze i ciekawsze zagadnienia niż awangarda sama w sobie.

K.M: Co zatem jest dla Ciebie najważniejsze w tym projekcie?

M.R: Na przykład temat plemienności, natury czy chociażby powrotu do korzeninaszej świadomości. Ciekawią mnie dawna mądrość, doświadczenia, niekoniecznie dobre i ich konsekwencje dla współczesności. Weźmy chociażby pod uwagę przewrót jaki się dokonał w naszej słowiańskiej kulturze. Analizujemy to pod kątem zysków i strat jakie przyniosło nam chrześcijaństwo. O tym warto dyskutować.

K.M: Oratorium Ziemi zapowiada się jako ogromne przedsięwzięcie. Wezmą w nim udział kompozytor Igor Gawlikowski, Chór Teatru CHOREA, zespół muzyczny Kormorany oraztancerze Teatru Tańca KIJO i aktorzy z Teatru CHOREA. Ponadtocałość reżyseruje Tomasz Rodowicz - dyrektor Teatru CHOREA. W spektaklu mają pojawić się także wizualizacje. Jak połączyć te wszystkie dziedziny sztuki by tworzyły spójną całość i mogły równoprawnie „zabierać głos”?

M.R: Jesteśmy jeszcze w trakcie prób, więc sami szukamy odpowiedzi na to i wiele innych pytań. Projekt powstaje w ramach zamówień kompozytorskich z Instytutu Muzyki i Tańca, więc jest to przede wszystkim koncert, jednak nie w tradycyjnym rozumieniu. Chcemy stworzyć przestrzeń dialogu między tymi dziedzinami sztuki. Tancerz nie zawsze musi ruszać się do muzyki, tak jak i śpiew jej nie wymaga. Cisza czy oddech też stają się w tym rozumieniu muzyką. Nie chodzi też o to, by ilustrować muzykę poprzez ruch, lecz o poszukiwanie połączeń wzajemnego przenikania się, wielotorowości wyrazu i współistnienia w jednym środowisku wypowiedzi jakim jest Oratorium Ziemi. Nie chcemy, żeby jedna ze sztuk naśladowała drugą. To by było za proste rozwiązanie, wręcz nudne.

K.M: Czego wymagasz od aktorów w trakcie prób?

M.R: Przede wszystkim obecności <śmiech>. Po drugie wymagam ciekawości tego co robią,czemu poświęcają czas i energię, bo to rodzi zaangażowanie w naturalny sposób i stwarza przestrzeń do nieustannego poszukiwania. Nigdy nie kończąc pracy nad spektaklem, przedłużamy jego życie zachowując jego autentyczność, świeżość, pozwalając mu rozwijać się dalej. Przy Oratorium pracujemy przede wszystkim nad wspólnotowością. Nasze „plemię” składa się z wyjątkowych artystów, z których każdy wnosi coś oryginalnego i swojego do projektu. Poprzez połączenie tej ludzkiej tkanki, dokopujemy się do niezwykle cennego materiału. Temat, który obraliśmy wymaga od nas ciągłego rozpoznania. Unikamy gotowych rozwiązań, wychodzimy poza strefę komfortu. Nie chcemy powielać schematów znanych z wcześniejszych projektów Teatru Tańca KIJO, którą reprezentuję, czy działań Teatru CHOREA, przy których pracował Tomasz Rodowicz. Nie koncentrujemy się także na działaniach solowych. Tworzymy grupę i nikogo nie wyróżniamy. Poszukujemy indywidualności w ramach wspólnoty współczesnego „plemienia”.

K.M: W jaki sposób przenieść widza w ten świat pradawnych Słowian?

M.R: Na pewno nie będziemy odtwarzać dawnych rytuałów. Nikt z nas nie żył w tamtych czasach, więc trudno byłoby nam to zrobić. Pracujemy przede wszystkim nad pojęciem wspólnoty w dzisiejszych czasach. Zastanawiamy się czy będąc uwarunkowani przez media, przez masowy odbiór, bombardowani milionem bodźców w oderwaniu od natury, czy jesteśmy w stanie tworzyć takie wspólnoty? Koncentrujemy się na oddechu, na wytworzeniu wspólnej energii grupy, na jej rytmie. Mamy nadzieję, że widz będzie za nami podążał, Oratorium Ziemi to otwarte zaproszenie, by odbyć z nami tę podróż.

K.M: Na kiedy zaplanowana jest premiera?

M.R: Premiera odbędzie się 23 września w Teatrze CHOREA na scenie Art_Inkubatora w Fabryce Sztuki w Łodzi, podczas 3 edycji Festiwalu Perspektywy 2017: Teatr – awangarda w działaniu.

K.M: Co dalej ze spektaklem? Planujecie późniejsze prezentacje?

M.R: Na razie chcemy się skoncentrować na nadchodzącej premierze oraz na trwających jeszcze przez cały wrzesień próbach. O tym, co dalej będziemy myśleć później.

 

more

Mamy Teatralny Znak Jakości

Mamy Teatralny Znak Jakości

23.05.2017
Festiwal Perspektywy

Z dumą informujemy, że Festiwal Perspektywy 2017, organizowany przez Teatr CHOREA został wyróżniony TEATRALNYM ZNAKIEM JAKOŚCI, przyznawanym przez środowisko teatralne za tworzenie różnorodnego programu artystycznego i edukacyjnego, działania przeciw wykluczeniu, odpowiedzialność, uczciwość, systemetyczność i transparentność.

TEATRALNY ZNAK JAKOŚCI to zestaw „dobrych praktyk” mających na celu promowanie współpracy opartej na tworzeniu klimatu zaufania i szeroko pojętej odpowiedzialności społecznej teatrów, ośrodków teatralnych, organizatorów festiwali i długofalowych projektów teatralnych.

TEATRALNY ZNAK JAKOŚCI jest inicjatywą oddolną środowiska teatralnego skupionego wokół Ogólnopolskiej Offensywy Teatralnej. Otwarty charakter kryteriów stanowi podstawę do budowania branżowej platformy wszystkich organizatorów życia teatralnego w Polsce w oparciu o wspólnie wyznawane wartości.

TEATRALNEGO ZNAKU JAKOŚCI nie przyznaje żadne powołane gremium. Każdy z poniżej wymienionych podmiotów może dobrowolnie zacząć go używać pod warunkiem spełnienia kryteriów i przestrzegania zasad regulaminu. Może nim być organ władzy publicznej, organizacja pozarządowa, osoba prawna, jednostka organizacyjna lub osoba fizyczna.

Więcej informacji:

https://www.facebook.com/teatralnyznakjakosci/

http://www.scenarobocza.pl/projekt/teatralny-znak-jakosci/

 

teatralny znak jakoci wersja podstawowa

more

Tomasz Rodowicz laureatem Nagrody "O" 2017

Tomasz Rodowicz laureatem Nagrody "O" 2017

27.04.2017
O.pl Polski Portal Kultury

Z radością informujemy, że Tomasz Rodowicz - lider Teatru CHOREA, został laureatem Nagrody "O 2017" w kategorii Teatr, za piątą edycję Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Retroperspektywy 2016 - Teatr naznaczony muzyką!

Uzasadnienie nagrody:
"Festiwal nastawiony był na to, co ludzkie, i w pełni ukierunkowany na pamięć o tym, co ignorowane przez współczesną, masową kulturę. Inicjatywa Tomasza Rodowicza ujęła nas wrażliwością na teatr i drugiego człowieka."

Treść całego uzasadnienia: http://nagroda.o.pl/2017/laureaci/teatr-tomasz-rodowicz


Nagroda O przyznawana jest przez O.pl Polski Portal Kultury i honoruje ważnych dla polskiej kultury twórców, pracujących zarówno w Polsce, jak i poza jej granicami. Portal docenia nie tylko artystów, ale także organizatorów życia kulturalnego. Po raz pierwszy Nagroda przyznana została w 2010 roku.

Nagrodą O wyróżnione są osobowości, które w swojej pracy twórczej łączą dbałość o wysoki poziom artystyczny i intelektualny ze zdystansowanym podejściem do wiodących strategii i kulturalnych mód. Nagradzane są postawy, które wykraczają poza metaforyczne „centrum” – nie boją się geopolitycznej lokalności, twórczo przetwarzają dominujące tendencje, a także kreują nowe jakości artystyczne i społeczne.

Laureaci wyłaniani są w siedmiu kategoriach: sztuki wizualne i fotografia, literatura, teatr, muzyka, film, architektura, design. Za wyłonienie laureatów odpowiada redakcja O.pl Polskiego Portalu Kultury. Laureaci Nagrody O otrzymują całoroczne wsparcie medialne, a także interaktywne, trójwymiarowe statuetki dostępne pod niezmiennym adresem URL.

 

Więcej informacji o Nagrodzie O 2017: http://nagroda.o.pl
Lista laureatów Nagrody O 2017: http://nagroda.o.pl/2017/laureaci/
Lista nominowanych do Nagrody O 2017: http://nagroda.o.pl/2017/nominacje
O.pl Polski Portal Kultury na Facebooku: http://facebook.com/opl.kultura

 

 

more

"stereoTypy" - spektakl stworzony metodą Teatru Forum

"stereoTypy" - spektakl stworzony metodą Teatru Forum

04.12.2017
Teatr CHOREA, Fabryka Sztuki w Łodzi

Zapraszamy do udziału w kolejnej odsłonie Teatru Forum w Fabryce Sztuki i Teatrze CHOREA. Tym razem zapraszamy na spektakl "stereoTypy".

data: 4 grudnia 2017 (poniedziałek)
godzina: 17:00
miejsce: sala warsztatowa w niskim budynku Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3
wstęp: bezpłatny, prosimy o wcześniejszą rezerwację miejsc pod adresem: teatrchorea@gmail.com

INFORMACJE O WYDARZENIU:

"Wyobraźcie sobie spektakl, w którym my artyści, najpierw prezentujemy swoje poglądy, a potem publiczność tworzy nowy świat i wymyśla Sobie własną przyszłość, szuka własnych dróg…" (A.Boal)

Spotkanie/spektakl "Stereo/Typy" to niezwykła zabawa z pogranicza teatru i edukacji, w której uczestnicy mają możliwość wpływu na przebieg scenicznej akcji poprzez ingerencję w strukturę przedstawienia. Teatr Forum to interaktywna metody pracy stworzona przez brazylijskiego reżysera i pedagoga A. Boala. To tworzenie przestrzeni mówienia "otwratym głosem", w której różnorodność proponowanych perspektyw odsłania możliwości rozwiązań sytuacji konfliktowych, twórczego podejścia do problemów społecznych.

Prowadzenie: Iga Załęczna

Wydarzenie realizowane jest w ramach projektu "Teatr Forum - roczny cykl warsztatów i spektakli".

Projekt zrealizowano w ramach stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Partnerzy projektu: Teatr CHOREA, Fabryka Sztuki w Łodzi, Zespół Szkół Animatorów Kultury we Wrocławiu.

more

Spektakl "Ciemność. To co jest ukryte"

Spektakl "Ciemność. To co jest ukryte"

03.12.2017
Art_Inkubator w Fabryce Sztuki w Łodzi

Zapraszamy na spektakl „Ciemność. To co jest ukryte", Teatru CHOREA, w reżyserii Janusza Adama Biedrzyckiego i Magdaleny Paszkiewicz na scenie Art_Inkubatora w Fabryce Sztuki w Łodzi.

data: 3 grudnia 2017 (niedziela)
godzina: 19:00
miejsce: scena Art_Inkubatora w Fabryce Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3, budynek C

czas trwania spektaklu: 60 minut 
wiek widzów: od 15 roku życia
bilety: 20 zł ulgowy / 30 zł normalny
rezerwacje:
mailowo: teatrchorea@gmail.com
telefonicznie: +48 506 103 207 (od poniedziałku do piątku, w godzinach 12:00-17:00)

Spektakl realizowany z audiodeskrypcją dla osób niewidomych i niedowidzących.
W zgłoszeniu bardzo prosimy o wcześniejszą informację o ilości osób, które będą korzystały z audiodeskrypcji.


INFORMACJE O SPEKTAKLU: 

Tytuł: "Ciemność. To co jest ukryte"
Reżyseria i choreografia: Janusz Adam Biedrzycki, Magdalena Paszkiewicz 
Scenariusz i dramaturgia: Wiktor Moraczewski 
Muzyka: Tomasz Krzyżanowski 
Przygotowanie muzyczne: Joanna Filarska 
Kostiumy: Mateusz Bidziński
Realizacja dźwięku: Marcin Dobijański
Reżyseri światła: Tomasz Krukowski
Wizualizacje: Paweł Klepacz
Mulitimedia interaktywne: Aleksander Dynarek 
Obsada: Joanna Chmielecka, Anna Chojnacka, Barbara Cieślewicz, Ewa Otomańska, Aleksandra, Szałek, Aleksandra Ziomek, Przemysław Bitner, Tomasz Hołubowicz, Grzegorz Nasalski

Ciemność? Boję się jej. Takiej odpowiedzi udzieliłaby większość z nas. Dla obawiających się ciemności jest ona przede wszystkim brakiem czegoś, do czego przywykliśmy, co daje nam poczucie bezpieczeństwa i pewności. Jej barwa jest utożsamiana ze złem, lękiem, światem nieznanym. Ale czasami i ci zalęknieni pragną wtulić się w ciemność ‒ z myślą o zatrzymaniu ruchu materii, z nadzieją na osiągnięcie spokoju i wytchnienia. Ciemność jest zaskakująca, pociągająca, pełna szeptów i szelestów, które warto usłyszeć. Większość ludzi potrzebuje ciemności. Takiej ciemności, w której mogliby się na chwilę zatrzymać i… ZOBACZYĆ WIĘCEJ. Jak brzmi Twoja Ciemność? Boisz się jej? A może wręcz przeciwnie, bardzo jej pragniesz?
(Wiktor Moraczewski, dramaturg)

Obejrzyj teaser spektaklu:
film: Paweł Klepacz
https://m.youtube.com/watch?v=qZhz1z1_dsY


Obejrzyj galerie zdjęć: 

fot. HaWa:
https://www.facebook.com/pg/choreateatr/photos/?tab=album&album_id=1377958462312835

fot. Harmony Art:
https://www.facebook.com/pg/choreateatr/photos/?tab=album&album_id=1391614764280538


INFORMACJE O TWÓRCACH:

Teatr CHOREA to grupa artystów, performerów, muzyków, tancerzy, aktorów, praktyków i teoretyków teatru. Nazwę zapożyczyła od starogreckiego terminu oznaczającego trójjednię muzyki, słowa i ruchu. Teatr powstał w 2004 roku w Lublinie. Od 2007 roku posiada swoje stałe miejsce w dawnych fabrykach Scheiblera przy ul. Tymienieckiego 3 w Łodzi, gdzie wraz z fundacją Łódź Art Center tworzy Fabrykę Sztuki.
W początkach działalności twórczej Teatr realizował badania nad źródłami tańca i muzyki, eksplorując kulturę Antyku. Obecnie zajmuje się współczesnymi formami teatru, muzyki, tańca, sztuki performance i współczesnym materiałem literackim, tworząc spektakle, w których konfrontują się tradycja i nowoczesność. Zespół wytworzył własną technikę treningu, polegającą na pracy z ciałem, głosem i rytmem, pracy z partnerem i pracy w grupie. Celem metody jest badanie materii ruchu, dźwięku i słowa, połączonych w integralną całość. Zespół teatru koncentruje się również na pracy w środowiskach zagrożonych wykluczeniem społecznym. CHOREA współpracuje z wieloma grupami i artystami z całego świata. Prowadzi cykle warsztatów teatralnych i muzycznych w Polsce i za granicą. Od 2010 roku, naprzemiennie, co dwa lata, organizuje międzynarodowy Festiwal Teatralny Retroperspektywy i ogólnopolski Festiwal Teatralny Perspektywy. Przy teatrze działają grupy artystyczne: Chór Teatru CHOREA, Brzydal, Vidomi, Ciemność i Take Over. 


WAŻNE INFORMACJE DOTYCZĄCE SPOSOBU REZERWACJI BILETÓW:

W mailu prosimy podać imię i nazwisko, ilość rezerwowanych biletów i określić czy będą to bilety normalne czy ulgowe.

Do zakupu biletów ulgowych upoważnione są: grupy zorganizowane (powyżej 10 osób), osoby niepełnoletnie (do 18 roku życia), uczniowie, studenci, emeryci, renciści, osoby niepełnosprawne, osoby powyżej 80 roku życia oraz osoby objęte ulgą ustawową.

Spektakl realizowany z audiodeskrypcją dla osób niewidomych i niedowidzących. 
W zgłoszeniu bardzo prosimy o wcześniejszą informację o ilości osób, które będą korzystały z audiodeskrypcji.

System rezerwacji biletów zamykamy po wyczerpaniu limitu miejsc, lub o godz 18:00 w dniu poprzedzającym wydarzenie.

Bilety można odebrać w dniu wydarzenia, najwcześniej godzinę przed jego rozpoczęciem, w budynku C, w Art_Inkubatorze w Fabryce Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3.

Płatność za bilety przyjmujemy wyłącznie gotówką.
Rezerwacje wygasają 15 minut przed rozpoczęciem wydarzenia.

Teatr CHOREA nie ponosi odpowiedzialności za treści ogłoszeń umieszczanych na portalach społecznościowych i internetowych poza wiedzą organizatora.

 

 

more

"(NIE)MOC" - spektakl stworzony metodą Teatru Forum

"(NIE)MOC" - spektakl stworzony metodą Teatru Forum

03.12.2017
Fabryka Sztuki w Łodzi, Teatr CHOREA

Zapraszamy do udziału w kolejnej odsłonie Teatru Forum w Fabryce Sztuki i Teatrze CHOREA. Tym razem zapraszamy na spektakl "(NIE)MOC".

data: 3 grudnia 2017 (niedziela)
godzina: 16:00
miejsce: sala warsztatowa w niskim budynku Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3
wstęp: bezpłatny, prosimy o wcześniejszą rezerwację miejsc pod adresem: teatrchorea@gmail.com

 

INFORMACJE O WYDARZENIU:

"Wyobraźcie sobie spektakl, w którym my artyści, najpierw prezentujemy swoje poglądy, a potem publiczność tworzy nowy świat i wymyśla Sobie własną przyszłość, szuka własnych dróg…" (A.Boal)

Spotkanie/spektakl "(NIE)MOC" to niezwykła zabawa z pogranicza teatru i edukacji, w której uczestnicy mają możliwość wpływu na przebieg scenicznej akcji poprzez ingerencję w strukturę przedstawienia. Teatr Forum to interaktywna metody pracy stworzona przez brazylijskiego reżysera i pedagoga A. Boala. To tworzenie przestrzeni mówienia "otwratym głosem", w której różnorodność proponowanych perspektyw odsłania możliwości rozwiązań sytuacji konfliktowych, twórczego podejścia do problemów społecznych.

Prowadzenie: Iga Załęczna

Spektakl jest finałem Twórczych Warsztatów realizowanych w ramach Twórczych Spotkań w Fabryce Sztuki.

Dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

more

"IN-NI" - performance Teatru CHOREA na Festiwalu ŁST

"IN-NI" - performance Teatru CHOREA na Festiwalu ŁST

25.11.2017
Łowicki Ośrodek Kultury / Łódzkie Spotkania Teatralne

Zapraszamy na performance "IN-NI" Teatru CHOREA w ramach 40 Łódzkich Spotkań Teatralnych "Teatr ponad podziałami".

data: 25 listopada 2017 (sobota)
godzina 17:30 - Forum dyskusyjne „Teatr ponad podziałami”
godzina 18.00 - premiera akcji performatywnej "IN-NI" w wykonaniu Teatru CHOREA (Łódź), produkcja Łódzkich Spotkań Teatralnych
miejsce: Łowicki Ośrodek Kultury (Kino Fenix), ul. Podrzeczna 20
wstęp: na spektakl obowiązują darmowe wejściówki, dostępne od 17 listopada (piątek), do odbioru w kasie Kina Fenix

Bezpośrednio po spektaklu zapraszamy na dyskusję artystów z publicznością.

INFORMACJE O WYDARZENIU: 

Projekt "IN-NI" to performens o inności i swojskości. O tym kiedy swój staje się obcym, a kiedy tylko innym i kiedy obcy może stać się swoim. Jak oswoić innego, czy opowiedzenie jego historii może być oswojeniem drugiego człowieka? Kiedy w innym możemy rozpoznać siebie. Czy w każdym z nas nie tkwi ten obcy i czy w każdym obcym nie ma fragmentu nas samych.

Im więcej wiemy tym mniej się boimy? Czy wręcz odwrotnie? Czy strach możemy zamienić w ciekawość drugiego? Jak odbyć tę drogę: CIEKAWOŚĆ - RYZYKO -OTWARTOŚĆ - ZDZIWIENIE - BLISKOŚĆ zamiast: STRACH - ODIZOLOWANIE - ZAMKNIĘCIE - ODRZUCENIE. Performens "IN-NI" z udziałem 6 aktorów i muzyki na żywo, będzie tworzony wraz z częściowym udziałem publiczności. Użyjemy tekstów m.in. z książki "NIE-OBCY", poezji Zbigniewa Herberta i afroamerykańskiego poety Amiri Baraka.


Ideą przewodnią jubileuszowych Łódzkich Spotkań Teatralnych jest zaproszenie widzów do teatru, który w poruszający sposób podejmuje próbę nakreślenia wzoru budowania porozumienia, a także głębokich relacji między ludźmi i otaczających ich światem. ŁST od początku był festiwalem teatrów społecznie zaangażowanych, komentujących i nade wszystko zmieniających rzeczywistość. Tegoroczna edycja jest klamrą spinającą 40-letnia historię zjawiska, jakim są Łódzkie Spotkania Teatralne. Narodziły się one w ciężkich dla Polaków czasach społecznego oporu wobec komunizmu, by „walczyć i rozumieć”. Dziś ich misją jest „uczyć rozumieć”.

Łowicki Ośrodek Kultury jest partnerem 40. jubileuszowych Łódzkich Spotkań Teatralnych, które odbywają się w dniach 23.09-3.12 2017 w Opocznie, Radomsku, Bełchatowie, Kutnie, Piotrkowie Trybunalskim, Tomaszowie Mazowieckim, Łowiczu i Łodzi.

 

 

more

x
Jeśli chcesz otrzymywać informacje o wydarzeniach Teatru Chorea zarejestruj się.