Festiwal Perspektywy 2017

Festiwal Perspektywy 2017

22.04-19.11.2017
Art_Inkubator w Fabryce Sztuki w Łodzi

Zapraszamy na Festiwal Teatralny Perspektywy 2017
Teatr – awangarda w działaniu 

kwiecień-listopad 2017
Teatr CHOREA / Art_Inkubator w Fabryce Sztuki w Łodzi

Tegoroczna edycja Festiwalu Teatralnego Perspektywy 2017 poświęcona jest awangardzie w teatrze i bezpośrednio odwołuje się do obchodów 100-lecia awangardy w Polsce. Tym razem nasz Festiwal będzie realizowany od wiosny do jesieni. Między kwietniem a listopadem 2017 zapraszamy do Art_Inkubatora w Fabryce Sztuki w Łodzi na pięć weekendowych cykli. Podczas każdego z nich zaprezentujemy spektakle, koncerty, sesje warsztatów prowadzonych przez zaproszonych artystów oraz spotkania i dyskusje z twórcami i teatrologami. Festiwal Perspektywy 2017 to dwie premiery, a pozostałe spektakle to produkcje z 2016 i 2017 roku, które będą pokazywane w Łodzi po raz pierwszy.

Na pierwszy cykl zaprosiliśmy 22 i 23 kwietnia. Widzowie mieli szansę obejrzeć spektakl „Klauni, czyli o rodzinie. Odcinek 3” Teatru 21 z Warszawy, w reżyserii Justyny Sobczyk, realizowany przez aktorów z zespołem Downa, oraz spektakl „INTRO” tworzony przez Teatr Dada von Bzdülöw działający w Teatrze Wybrzeże w Gdańsku, prowadzony przez duet choreograficzno-reżyserski - Leszka Bzdyla i Katarzynę Chmielewską. Po każdym spektaklu odbyła się rozmowa z twórcami.
W trakcie kwietniowego cyklu zaprosiliśmy też na dwa warsztaty. Pierwsze poprowadziła Justyna Sobczyk - reżyserka, pedagożka, założycielka Teatru 21, jedynej w Polsce grupy teatralnej, której członkami są osoby z zespołem Downa i autyzmem. Drugi poprowadziła Katarzyna Chmielewska tancerka, choreograf, nauczyciel tańca i dyrektor artystyczna Teatru Dada von Bzdülöw z Gdańska.

Drugi cykl odbył się w dniach 13 i 14 maja. Zaprezentowaliśmy wtedy spektakl „Nicea, 14 lipca 2016” powstały we współpracy Teatru Cinema z Michałowic i awangardowego AKHE Engineering Theatre z Petersburga, a także spektakl „Deadline” Studium Teatralnego z Warszawy oraz warsztaty, które prowadził założyciel i dyrektor Studium Teatralnego, współpracownik Jerzego Grotowskiego - Piotr Borowski.

Na trzeci cykl zaprosiliśmy 23 i 24 września. Odbyła się wtedy premiera spektaklu muzyczno-tanecznego „Oratorium Ziemi”, powstałego w koprodukcji Teatru CHOREA, Chóru Teatru CHOREA, kompozytora i muzyka Igora Gawlikowskiego, awangardowej grupy muzycznej Kormorany oraz Teatru Tańca KIJO. Zaprosiliśmy też na spektakl „Nie mów nikomu”, z Poznania, w reżyserii Adama Ziajskiego, stworzony przez grupę osób niesłyszących, proponujący niezwykle nowatorski sposób komunikowania się z widzem. W trakcie wrześniowego cyklu osbyły się też na warsztaty teatralne "Ćwiczenia z niewidzenia", które poprowadził Adam Ziajski.

Na kolejny, czwarty cykl, zapraszamy 27, 28 i 29 października, widzowie będą mogli uczestniczyć w premierze spektaklu „Ciemność. To co jest ukryte”, realizowanego przez Janusza Adama Biedrzyckiego z Teatru CHOREA wraz z grupą osób niewidomych i niedowidzących. Zaprosimy też na spektakl „Manifest 1.2” Teatru im. Stefana Batorego z Chorzowa. W trakcie czwartego cyklu warsztaty muzyczne "Body Music - zagraj sobie na brzuchu" poprowadzi: Tomasz Krzyżanowski z Teatru CHOREA.

Ostatni, piąty cykl, 17, 18 i 19 listopada to trzy wspaniałe wydarzenia. Pierwszym będzie łódzka premiera koncertu "Spojrzystość" - czyli Leśmian na 25 głosów, w wykonaniu Chóru Teatru CHOREA, do muzyki Tomasza Krzyżanowskiego i Pawła Odorowicza. Drugie wydarzenie to spektakl „Studium o Hamletach”, czyli tegoroczna produkcja Teatru CHOREA powstała we współpracy z Akademią Teatralną im. A. Zelwerowicza w Warszawie.Trzecim wydarzeniem, zamykającym Festiwal będzie koncert „Pieśni przejścia” w wykonaniu duetu Grochocki_Odorowicz - zdobywców Grand Prix tegorocznej edycji największego festiwalu muzyki folkowej w Polsce "Nowa Tradycja". Mistrzowskie warsztaty taneczne podczas ostatniego cyklu poprowadzi Rosanna Gamson - choreografka i reżyserka pochodząca z Los Angeles.

Październikowym i listopadowym wydarzeniom Festiwalu towarzyszyć będzie także wystawa fotograficzna "7.15 p.m." autorstwa Wiktora Moraczewskiego, z fotografiami Grega Noo-Waka, odnosząca się do historii sal teatralnych Hotelu Grand w Łodzi.

Równocześnie z finałem festiwalu, w dniach 17-19 listopada, w Art_Inkubatorze Fabryki Sztuki, odbywać się będzie III Zjazd Polskiego Towarzystwa Badań Teatralnych - pod hasłem "Czyj jest teatr", organizowany we współpracy PTBT z Katedrą Dramatu i Teatru Uniwersytetu Łódzkiego oraz Teatrem CHOREA. Na wszystkie dyskusje wstęp wolny.

Więcej informacji o Zjeździe PTBT:
http://www.ptbt.e-teatr.pl/index.php?page=zjazd3_program

 

PRS baner www

IDEA FESTIWALU PERSPEKTYWY 2017

Festiwal Perspektywy 2017 jest przeglądem i spotkaniem najciekawszych zjawisk nowego teatru w Polsce. Tutaj artyzm, oryginalność i wysoki profesjonalizm wykonawców wykracza poza instytucjonalne formuły sztuki scenicznej. Teatry pokazywane w tegorocznym cyklu wyrastają z oryginalnego kontekstu społecznego, lub do tego kontekstu się odwołują. Poprzez prezentacje, warsztaty i spotkania z twórcami tworzymy nowe p e r s p e k t y w y dla teatru. Teatru, który nie zabawia się formą ale którego żywa treść tworzy nowe formy i formuły komunikacji z widzem.

Dotychczasowe edycje Festiwali Retroperspektywy i Perspektywy, organizowane naprzemiennie od 2010 roku przez Teatr CHOREA cechowała wysoka jakość teatralnych wydarzeń, unikatowość prezentowanego programu oraz niezwykle inspirujące warsztaty i spotkania z wybitnymi twórcami teatru, tańca i muzyki. Nasz Festiwal jest wyjątkowym miejscem spotkań teatrów mainstreamowych z teatrami niezależnymi, teatrów tańca z teatrami słowa i muzyki. Układamy program w ten sposób, by zaprezentować łódzkiej publiczności teatry, które przekraczają podziały na rodzaje i gatunki sztuki, tworzą nowy przekaz i budują nowy język teatru.


TEATR - AWANDARDA W DZIAŁANIU

Festiwal Perspektywy 2017 to przegląd najnowszych dokonań polskiego teatru niezależnego, awangardowego i społecznie zaangażowanego, pod hasłem: „Teatr - awangarda w działaniu”. Awangardowość postrzegamy tu w trzech aspektach.

Pierwsza grupa spektakli nawiązuje wprost do tradycji awangardy teatralnej i twórczości Jerzego Grotowskiego. Tutaj proponujemy spektakl „Studium o Hamletach” realizowany przez warszawską Akademię Teatralną i Teatr CHOREA, odwołujący się do nowego odczytywania Szekspira przez teksty Stanisława Wyspiańskiego i Jerzego Grotowskiego, a także spektakl „Deadline” warszawskiego Studium Teatralnego, reżyserowany przez Piotra Borowskiego, dawnego współpracownika Grotowskiego.

Druga grupę stanowią teatry wyrastające z nowych kontekstów społecznych, nieprzewidywanych na co dzień dla teatru. Tworzą oni wizje i narracje niezwykle odkrywcze i inspirujące, nie tylko dla teatru ale całej sztuki. W tym nurcie zaprezentujemy nowy spektakl Teatru 21 z Warszawy, pt. „Klauni, czyli o rodzinie. Odcinek 3”, w reżyserii Justyny Sobczyk, realizowany przez aktorów z zespołem Downa oraz spektakl ”Nie mów nikomu” stworzony przez Adama Ziajskiego wraz grupą osób niesłyszących, proponujący niezwykle nowatorski sposób komunikowania się z widzem. Mieści się tu również premiera spektaklu „Ciemność. To co jest ukryte” Teatru CHOREA, realizowana z udziałem osób niewidomych i niedowidzących.

Trzeci wymiar awangardy to teatry zawodowe i quasi-zawodowe, które wyłamują się z obowiązujących kanonów sztuki scenicznej i w temacie, treści oraz formie swoich spektakli proponują nowe perspektywy dla teatru. W tym cyklu zamierzamy pokazać najnowszy spektakl Teatru Cinema z Michałowic, realizowany wspólnie z AKHE Enineering Theatre, awangardową grupą aktorów i performerów z Petersburga. Spektakl „Nicea, 14 lipca 2016” odnosi się do ataku terrorystycznego i jest mocnym głosem artystów wobec tej tragedii. W tę kategorię wpisuje się również spektakl „Intro” Teatru Dada von Bzdülöw z Gdańska opowiadający o naszej bezradności wobec imigrantów i „obcych”, spektakl „Manifest 1.2” Teatru im. Stefana Batorego z Chorzowa i premiera spektaklu taneczno-muzycznego „Oratorium ziemi” - koprodukcji Teatru CHOREA, Grupy KIJO, kompozytora Igora Gawlikowskiego i zespołu Kormorany z Wrocławia.

Zapraszamy na oficjalny fanpage Festiwalu Perspektywy 2017: 
https://www.facebook.com/perspektywy2017/

 

 

PRS wolontariat baner www

WOLONTARIAT

Zapraszamy do dołączenia do naszej festiwalowej ekipy wolontariackiej!

Wystarczy wypełnić formularz: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScpCSChZDZK867OyYxrP5IxHgLyEgzOw0c_H_QBhpEFE-SHRw/viewform

CO GWARANTUJEMY?
Dobrą zabawę i atmosferę, poznanie niezwykłych ludzi. bogate doświadczenie zawodowe, wejście na wszystkie festiwalowe spektakle, wydarzenia, imprezy. Zaliczenie praktyk studenckich, listy polecające, referencje.

CZEKAJĄ NA CIEBIE RÓŻNE ZADANIA!
Techniczne przygotowania przestrzeni festiwalowych. Działanie w biurze festiwalowym. Opieka nad gośćmi - artystami i zespołami teatralnymi. Obsługa widowni. Wspieranie działań promocyjnych.

 

WAŻNE INFORMACJE DOTYCZĄCE SPOSOBU REZERWACJI BILETÓW:

W mailu prosimy podać tytuł spektaklu, imię i nazwisko, ilość rezerwowanych biletów i określić czy będą to bilety normalne czy ulgowe.
Do zakupu biletów ulgowych upoważnione są osoby, które zakupiły bilet na więcej niż jedno wydarzenie Festiwalu Perspektywy 2017, grupy zorganizowane (powyżej 10 osób), osoby niepełnoletnie (do 18 roku życia), uczniowie, studenci, emeryci, renciści, osoby niepełnosprawne, osoby powyżej 80 roku życia oraz osoby objęte ulgą ustawową.
Bilety można odebrać w dniu wydarzenia, najwcześniej godzinę przed jego rozpoczęciem w Art_Inkubatorze w Fabryce Sztuki w Łodzi, lub w biurze Teatru CHOREA (pokój nr 18, budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3), od poniedziałku do piątku, w godzinach 12:00-17:00, z wyjątkiem 1,2,3 maja.
Płatność za bilety przyjmujemy wyłącznie gotówką.
Rezerwacje wygasają 15 minut przed rozpoczęciem wydarzenia.

 

Organizator:

teatrCHOREA logo jpg

 

Współorganizator:

FABRYKA logo

 

Miejsce:

AI logo

 

Finansowanie:

logo wer horyzont zhaslem pl kolor

Projekt finansowany ze środków Urzędu Miasta Łodzi.

 

Partner:

Logo PTBT.jpg

 

Festiwal odbywa się w ramach Obchodów Stulecia Awangardy w Polsce. 

LODZ AWANGARDA 2017 LOGO RGB SCREEN SMALL

 

logo 100 lat awangardy czerwone rgb

Pod Honorowym Patronatem Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej Andrzeja Dudy

presidentpl na bialym

oraz pod auspicjami:

 PKdsUnesco

 

Hotel Festiwalowy:

logo hotelu swiatowit

 

Festiwal wyróżniony Teatralnym Znakiem Jakości:

teatralny znak jakoci wersja podstawowa

 

więcej

Tomasz Rodowicz laureatem Nagrody "O" 2017!

Tomasz Rodowicz laureatem Nagrody "O" 2017!

27.04.2017
O.pl Polski Portal Kultury

Z radością informujemy, że Tomasz Rodowicz - lider Teatru CHOREA, został laureatem Nagrody "O 2017" w kategorii Teatr, za piątą edycję Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Retroperspektywy 2016 - Teatr naznaczony muzyką!

Uzasadnienie nagrody:
"Festiwal nastawiony był na to, co ludzkie, i w pełni ukierunkowany na pamięć o tym, co ignorowane przez współczesną, masową kulturę. Inicjatywa Tomasza Rodowicza ujęła nas wrażliwością na teatr i drugiego człowieka."

Treść całego uzasadnienia: http://nagroda.o.pl/2017/laureaci/teatr-tomasz-rodowicz


Nagroda O przyznawana jest przez O.pl Polski Portal Kultury i honoruje ważnych dla polskiej kultury twórców, pracujących zarówno w Polsce, jak i poza jej granicami. Portal docenia nie tylko artystów, ale także organizatorów życia kulturalnego. Po raz pierwszy Nagroda przyznana została w 2010 roku.

Nagrodą O wyróżnione są osobowości, które w swojej pracy twórczej łączą dbałość o wysoki poziom artystyczny i intelektualny ze zdystansowanym podejściem do wiodących strategii i kulturalnych mód. Nagradzane są postawy, które wykraczają poza metaforyczne „centrum” – nie boją się geopolitycznej lokalności, twórczo przetwarzają dominujące tendencje, a także kreują nowe jakości artystyczne i społeczne.

Laureaci wyłaniani są w siedmiu kategoriach: sztuki wizualne i fotografia, literatura, teatr, muzyka, film, architektura, design. Za wyłonienie laureatów odpowiada redakcja O.pl Polskiego Portalu Kultury. Laureaci Nagrody O otrzymują całoroczne wsparcie medialne, a także interaktywne, trójwymiarowe statuetki dostępne pod niezmiennym adresem URL.

 

Więcej informacji o Nagrodzie O 2017: http://nagroda.o.pl
Lista laureatów Nagrody O 2017: http://nagroda.o.pl/2017/laureaci/
Lista nominowanych do Nagrody O 2017: http://nagroda.o.pl/2017/nominacje
O.pl Polski Portal Kultury na Facebooku: http://facebook.com/opl.kultura

 

 

więcej

Gościnny spektakl teatru niebopiekło z Bydgoszczy

Gościnny spektakl teatru niebopiekło z Bydgoszczy

28.04.2017
Art_Inkubator w Fabryce Sztuki w Łodzi

Zapraszamy na gościnny spektakl "Ludzie mówią..." teatru niebopiekło z Bydgoszczy w Teatrze CHOREA w Łodzi.

data: 28 kwietnia 2017
godzina: 19:00
miejsce: scena Art_Inkubatora w Fabryce Sztuki w Łodzi, budynek C, ul. Tymienieckiego 3
bilety: 10 zł ulgowy / 20 zł normalny
dla grup zorganizowanych, powyżej 10 osób, koszt biletu: 10 zł za osobę
dla osób, które jednocześnie wykupią bilet na wydarzenia odbywające się w ramach Festiwalu Perspektywy 2017, koszt biletu: 10 zł za osobę

rezerwacje: 
mailowo: teatrchorea@gmail.com
telefonicznie: +48 506 103 207 (od poniedziałku do piątku, w godzinach 11:00-17:00)

WAŻNE INFORMACJE:
W mailu prosimy podać imię i nazwisko, ilość rezerwowanych biletów i określić czy będą to bilety normalne czy ulgowe. 
Do zakupu biletów ulgowych upoważnione są osoby niepełnoletnie (do 18 roku życia), uczniowie, studenci, emeryci, renciści, osoby niepełnosprawne, osoby powyżej 80 roku życia oraz osoby objęte ulgą ustawową.
Bilety można odebrać w dniu wydarzenia, godzinę przed jego rozpoczęciem. 
Rezerwacje wygasają 15 minut przed rozpoczęciem wydarzenia. 
Płatność za bilety przyjmujemy wyłącznie gotówką.
Spektakl przeznaczony jest dla widzów powyżej 16 roku życia.


Spektakl "Ludzie mówią..." teatru niebopiekło z Bydgoszczy

Zespół: 
Arleta Szatkowska
Michał Zdeb
Andrzej Stróż
Anna First - światło
Czas trwania: 60 minut (bez przerw)

Spektakl "Ludzie mówią…" to kolejne przedstawienie w dorobku teatru niebopiekło z Bydgoszczy. Przedstawienie, które jest konsekwencją drogi obranej przez teatr. Drogi penetrującej zakamarki ludzkich ułomności, i poszukiwania odpowiedzi na pytanie: skąd zło?
"Ludzie mówią…" to spektakl o miłości. O tęsknocie za uczuciem, o ludzkim poszukiwaniu dobra, które trafia na grunt ohydnej manipulacji z wykorzystaniem wiary. Wiary w Boga. I o tym, że ślepa wiara w czystość intencji tego, który o niej naucza, staje się powodem osobistego dramatu bohaterki spektaklu. Bohaterki skazanej na ostracyzm miejscowej społeczności, wynikający z ludzkiej małości, ale też strachu przed dotknięciem prawdy - trudnej, bolesnej, niewygodnej, burzącej ustalony i ślepo respektowany porządek życia w wierze.
Jest też o zdradzie. O sprzeniewierzeniu się wierze. O zatracie człowieczeństwa, o straszliwym egoizmie tego, który składał śluby by stać po stronie dobra, po stronie miłości, po stronie sacrum, a który to sacrum profanuje, czyniąc z niego narzędzie pomocne do zaspokajania swoich chorych pragnień.
To spektakl, w którym człowiek pozostaje samotny z pulsującym pytaniem o znaczenie prawdy, znaczenie wiary, znaczenie zdrady, znaczenie miłości.

Niezależny teatr niebopiekło powstał w Bydgoszczy w 2003 roku z inicjatywy Andrzeja Stróża, przez lata związanego z Trzecim Teatrem w Drodze, dyrektora odbywającego się w Bydgoszczy Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego INNE SYTUACJE. Pierwszy spektakl „un esempio” powstał na motywach opowiadania Gustawa Herlinga-Grudzińskiego „Błogosławiona, święta”, a niebopiekło odwiedziło z nim kilkadziesiąt scen instytucjonalnych i niezależnych w całym kraju i poza jego granicami.
Tematyka spektakli teatru niebopiekło oscyluje wokół pytania podstawowego - skąd zło?, i daleka jest od popularnej wrzawy medialnej, starając się jednak dotykać rzeczy ważnych i trudnych. Teatr niebopiekło w swoich spektaklach w minimalnym stopniu, a jeśli już to w sposób bardzo uzasadniony, korzysta z nowości technicznych, środków multimedialnych, efektów wizualnych. Ubogość w/w środków jest wyborem w pełni świadomym i celowym, i w sposób bardzo czytelny wpisuje się w rozpoznawalną poetykę teatru. Teatr wypracował swoistą technikę użycia przedmiotu na poziomie semantycznym. 
Członkowie teatru niebopiekło, zapraszani są do prowadzenia warsztatów teatralnych, w których podstawowymi zagadnieniami są: trening fizyczny aktora, umiejętność koncentracji, poznawanie swojego ciała, praca nad ekspresją i dynamiką ruchu, podstawy improwizacji, układanie struktury spektaklu, struktura działań fizycznych jako podstawowy element pracy nad rolą, praca z przedmiotem, poetyka przedmiotu, konstrukcja działań scenicznych oraz tworzenie etiud indywidualnych. Teatr niebopiekło współpracuje z wieloma teatrami wywodzącymi się z nurtu teatrów niezależnych. Zaprasza do prowadzenia warsztatów, pokazów spektakli czy uczestnictwa w innych projektach teatralnych.

Więcej informacji o teatrze niebopiekło: 

http://www.niebo-pieklo.lo.pl

https://www.facebook.com/TeatrNiebopieklo/

 

ludzie mowia plakat DRUK3 bez B1naklejki

 

więcej

Spektakl Teatru Dada von Bzdülöw / Perspektywy 2017

Spektakl Teatru Dada von Bzdülöw / Perspektywy 2017

23.04.2017
Art_Inkubator w Fabryce Sztuki w Łodzi

Zapraszamy na spektakl „INTRO” Teatru Dada von Bzdülöw z Gdańska, w ramach Festiwalu Perspektywy 2017: Teatr - awangarda w działaniu

data: 23 kwietnia 2017 (niedziela)
godzina: 19:00
miejsce: scena Art_Inkubatora w Fabryce Sztuki w Łodzi
czas trwania: 60 minut, bez przerw
bilety: 20 zł ulgowy / 30 zł normalny
Po spektaklu zapraszamy na spotkanie z artystami i twórcami spektaklu. Spotkanie poprowadzą Tomasz Rodowicz i Piotr Olkusz.

WAŻNE INFORMACJE:

Rezerwacje na wydarzenie przyjmuje Teatr CHOREA, mailowo: teatrchorea@gmail.com / telefonicznie: +48 506 103 207 (od poniedziałku do piątku, w godzinach 12:00-17:00).
W mailu prosimy podać imię i nazwisko, tytuł spektaklu, ilość rezerwowanych biletów i określić czy będą to bilety normalne czy ulgowe.
Do zakupu biletów ulgowych upoważnione są osoby niepełnoletnie (do 18 roku życia), uczniowie, studenci, emeryci, renciści, osoby niepełnosprawne, osoby powyżej 80 roku życia oraz osoby objęte ulgą ustawową.
Bilety można odebrać w dniu wydarzenia, godzinę przed jego rozpoczęciem lub w biurze Teatru CHOREA (pokój nr 18, budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3), od poniedziałku do piątku, w godzinach 12:00-17:00.
Płatność za bilety przyjmujemy wyłącznie gotówką.
Rezerwacje wygasają 15 minut przed rozpoczęciem wydarzenia.

 

Spektakl „INTRO: Teatru Dada von Bzdülöw

Reżyseria: Leszek Bzdyl, Katarzyna Chmielewska
Choreografia i wykonie: Katarzyna Chmielewska, Katarzyna Ustowska, Leszek Bzdyl, Piotr Stanek
Muzyka, scenografia, wideo: Nagrobki (Maciek Salamon, Adam Witkowski)
Kostiumy: Katarzyna Piątek
Reżyseria świateł: Michał Kołodziej
Produkcja: Stowarzyszenie Teatr Dada von Bzdülöw, Teatr Wybrzeże z Gdańska, przy wsparciu Urzędu Miasta Gdańska 

INFORMACJE O SPEKTAKLU: 

„INTRO“, spektakl Narodowego Teatru Dada von Bzdülöw czerpie inspiracje, rozpoznanie oraz nerwową melancholię z niegasnącego ducha ruchu Dada, który, jak mówili jego apostołowie: Był, Jest i Będzie. Ponad 100 lat po emanacji Dada w Zürichu (AD 1916), któremu towarzyszył zapach krwi z okopów pod Verdun, narodowe uniesienia, oraz objawienia fatimskie, Azazel, czy jak go tam zwą talmudyści i islamiści, zagościł w Polsce. Pod skrzydłami Azazela Polska stała się tezą, syntezą i antytezą jednocześnie. Pod władzą Azazela w Polaku wzrasta przekonanie, że JEDEN znaczy więcej niż WIELE.

Teatr Dada, natchniony Duchem Dada, postanawia zedrzeć zasłony i ukazać zabójcze oblicze Anioła Śmierci. Zaśmiać się w twarz Aniołowi Śmierci. W spektaklu INTRO Teatr Dada von Bzdülöw zarówno szyderczo, jak i rozpaczliwie wykrzykuje: Dada is Polska!!! W krzyku i tańczeniu Teatrowi Dada von Bzdülöw towarzyszy zespół muzyczny Nagrobki.

INFORMACJE O TWÓRCACH:

Teatr Dada von Bzdülöw to grupa tańca współczesnego założona w 1992 roku w Gdańsku przez choreografa i reżysera - Leszka Bzdyla oraz tancerkę i choreografkę - Katarzynę Chmielewską, absolwentkę gdańskiej szkoły baletowej i szkoły tańca współczesnego w Brukseli.

Od 1998 do roku 2001 Teatr Dada współtworzył liczne projekty Bałtyckiego Uniwersytetu Tańca. W latach 2000-2007 był związany z Klubem Żak w Gdańsku, następnie w sezonie 2008/2009 podjął współpracę z Teatrem Nowym w Łodzi, a od 2008 roku związany jest z Teatrem Wybrzeże w Gdańsku. Zespół współpracuje też z stale z Nadbałtyckim Centrum Kultury i Fundacją Teatru Szekspirowskiego w Trójmieście, Starym Browarem, Fundacją Nuova i CK Zamek w Poznaniu, Re-wizjami w Warszawie. W latach 1996-2001 prowadził Dzień Pięknego Towarzystwa, a w latach 2002-2007 Gdańską Korporację Tańca – festiwal teatrów tańca i tańca współczesnego, promujący tancerzy i choreografów z Trójmiasta. W 2012Teatr Dada otrzymał własną siedzibę, Bibliotekę Tańca w Gdańsku, jest to miejsce prób, warsztatów i realizacji rezydencji artystycznych. Od 2012 teatr prowadzi cykliczne warsztaty taneczne Dada Hub, które odbywają się w Zatoce Sztuki w Sopocie.

Zespół Teatru Dada von Bzdülöw tworzy zwykle kilkanaście osób, a jego skład ciągle się zmienia. W Teatrze Dada swoje kariery rozwijało wielu tancerzy i choreografów znanych dzisiaj szerokiej publiczności. Spektakle teatru współtworzą także uznani muzycy: Mikołaj Trzaska, Wojciech Mazolewski, Hubert Zemler, Olo Walicki, Paweł Szamburski i Patryk Zakrocki (SzaZa). Teatr brał udział we wszystkich najważniejszych przeglądach teatru tańca w Polsce. Na swoim koncie ma też występy na całym świecie. Teatr Dada zrealizował blisko 50 premier, wciąż zaskakuje publiczność swoją energią i inspiruje kolejne pokolenia tancerzy.

Teatr Dada von Bzdülöw działa na styku aktorstwa i tanecznej ekspresji. Wykorzystuje poetykę purnonsenu, elementy banalnej codzienności, kontrastuje ze sobą kulturę wysoką z kiczem. Klimat swoich przedstawień buduje też poprzez plastykę sceny, operowanie światłem i kolorem. W jednym przedstawieniu Teatru Dada von Bzdülöw pojawiają się pastiszowy cudzysłów i liryczny ton serio. Według członków grupy to, co najciekawsze w sztuce powstaje na "styku" różnych form i stylistyk. Dlatego aktorzy chętnie posługują się w swoich realizacjach różnymi konwencjami. W swoich choreografiach zespół czerpie z tradycji literackiej, przekładając idee zawarte w dziełach europejskich pisarzy na ruch, a nie skupiając się na samej fabule dzieł pisanych. Członkowie teatru działają na granicy "aktorstwa totalnego" posługując się różnymi środkami scenicznego wyrazu. Wykorzystują środki charakterystyczne dla teatru tańca, badają formy tańca nowoczesnego, czerpią inspirację z pantomimy, cyrku, teatru jarmarcznego. Niekiedy również stają się aktorami dramatycznymi.

W spektaklu "Intro" (2015) Teatr Dada podejmuje temat uchodźców, którzy po przybyciu do Polski, próbują znaleźć swoje miejsce i zintegrować się ze społeczeństwem. Do współpracy przy stworzeniu muzyki została zaproszona grupa Nagrobki.

Zespół muzyczny Nagrobki tworzą: Adam Witkowski i Maciej Salamon. Adam gra na bębnach i śpiewa, Maciek gra na gitarze i śpiewa, obaj piszą muzykę i tekst). Formacja powstała jako side-projekt ich macierzystego zespołu Gówno. 1 stycznia 2014 ukazała się pierwsza płyta zespołu zatytułowana: „PAŃSKIE WERSETY”, która bezspornie i całkowicie obiektywnie była również pierwszą polską płytą roku 2014, a jej cały nakład (17 sztuk!!!) wyprzedał się zaledwie w kilka minut. Po tym spektakularnym sukcesie zespół zabrał się za całkowicie poważną pracę nad nowym materiałem, utrzymanym w autorskiej stylistyce nekropolo. Muzyka tworzona przez Nagrobki, to wypadkowa zimnej fali i noisu, a przekaz tekstowy to miks black metalu i kreskówek ze Scoobie Doo w roli głównej.

LINKI:

http://www.teatrwybrzeze.pl/spektakle/teatr-dada-von-bzdlw

http://www.teatrwybrzeze.pl/spektakle/intro

https://www.facebook.com/DadavonBzdulow/

Trailer spektaklu: https://www.youtube.com/watch?v=-RYCIX13atk

 

więcej

Spektakl Teatru 21 / Perspektywy 2017

Spektakl Teatru 21 / Perspektywy 2017

22.04.2017
Art_Inkubatro w Fabrye Sztuki w Łodzi

Zapraszamy na spektakl „Klauni, czyli o rodzinie. Odcinek 3” Teatru 21 z Warszawy, w ramach Festiwalu Perspektywy 2017: Teatr - awangarda w działaniu

data: 22 kwietnia 2017 (sobota)
godzina: 19:00
miejsce: scena Art_Inkubatora w Fabryce Sztuki w Łodzi
bilety: 20 zł ulgowy / 30 zł normalny
Po spektaklu zapraszamy na spotkanie z artystami i twórcami spektaklu. Spotkanie poprowadzą Tomasz Rodowicz i Piotr Olkusz.

WAŻNE INFORMACJE:

Rezerwacje na wydarzenie przyjmuje Teatr CHOREA, mailowo: teatrchorea@gmail.com / telefonicznie: +48 506 103 207 (od poniedziałku do piątku, w godzinach 12:00-17:00).
W mailu prosimy podać imię i nazwisko, tytuł spektaklu, ilość rezerwowanych biletów i określić czy będą to bilety normalne czy ulgowe.
Do zakupu biletów ulgowych upoważnione są osoby niepełnoletnie (do 18 roku życia), uczniowie, studenci, emeryci, renciści, osoby niepełnosprawne, osoby powyżej 80 roku życia oraz osoby objęte ulgą ustawową.
Bilety można odebrać w dniu wydarzenia, godzinę przed jego rozpoczęciem lub w biurze Teatru CHOREA (pokój nr 18, budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3), od poniedziałku do piątku, w godzinach 12:00-17:00.
Płatność za bilety przyjmujemy wyłącznie gotówką.
Rezerwacje wygasają 15 minut przed rozpoczęciem wydarzenia.

Spektakl „Klauni, czyli o rodzinie. Odcinek 3” Teatru 21 z Warszawy

Reżyseria: Justyna Sobczyk
Współpraca reżyserska: Justyna Wielgus, Justyna Lipko-Konieczna
Dramaturgia/scenariusz: Justyna Lipko-Konieczna
Teksty: aktorzy Teatru 21
Ruch: Justyna Wielgus
Scenografia, kostiumy: Wisła Nicieja asystentka: Kamila Białkowska
Muzyka: Paweł Andryszczyk
Wideo: Tomasz Michalczewski
Światło: Sebastian Klim
Klowning: Monika Dąbrowska-Jarosz
Produkcja: Dagna Dąbrowiecka, Marceli Sulecki, Katarzyna Pawłowska
Partnerzy: Urząd Miasta Stołecznego Warszawy, Fundacja Win-Win
Obsada: Piotr Boruta, Grzegorz Brandt, Anna Drózd, Teresa Foks, Daniel Krajewski, Maja Kowalczyk, Katarzyna Lalik, Barbara Lityńska, Anna Łuczak, Aleksander Orliński, Michał Pęszyński, Emilia Rajca, Piotr Sakowski, Cecylia Sobolewska, Marta Stańczyk, Piotr Swend, Aleksandra Skotarek, Magda Świątkowska.

OPIS SPEKTAKLU:

„Klauni, czyli o rodzinie. Odcinek 3” to finałowa część teatralnego serialu zrealizowanego przez Teatr 21 z Warszawy. Każdy z odcinków serii stanowi samodzielny element, każdy opowiada o jednej wartości, jednym marzeniu. Pracy, miłości, pieniądzach...

Tym razem spotykamy bohaterów w mieszkaniu treningowym. To ostatnia pozycja z listy życzeń – rodzina. Tak, aktorzy Teatru 21 postanawiają założyć rodzinę! Spektakl nawiązuje do tradycji cyrku, w którym jeszcze na początku XX w. na pokazach freak show prezentowano wszelaką odmienność. Pokazy miały charakter teatralnego przedstawienia i cieszyły się ogromną popularnością. Jak bardzo nasze czasy różnią się od przeszłości? Jak zmieniła się obecność osób z niepełnosprawnościami w przestrzeni publicznej? Czy znaleźliśmy sposób na integrację? 

INFORMACJE O TWÓRCACH:

Teatr 21 powstał w 2005 roku z warsztatów w Zespole Społecznych Szkół Specjalnych „Dać Szansę” w Warszawie. Okazało się, że zarówno aktorów i reżyserkę, interesuje systematyczna oraz intensywna praca. Postanowili powołać do życia teatr. Potrzebowali miejsca idealnego do twórczych poszukiwań i spotkań, bezpiecznej przestrzeni na coraz odważniejsze i bliższe spotkania z sobą i widzem – zawsze w kontekście teatru. Członkami zespołu są uczniowie oraz absolwenci szkoły „Dać Szansę”, osoby z zespołem Downa i autyzmem. Teatr 21 jest jedynym tego typu teatrem w Polsce. Początkowo grupa pracowała nad nietypowymi szkolnymi przedstawieniami jasełkowymi, z czasem zaczęła realizować spektakle autorskie. Większość powstało na bazie własnych, wypracowanych w czasie prób, scenariuszy. W ciągu 10 lat dodatkowe zajęcia z teatru zmieniły się w pracę, za którą aktorzy otrzymują wynagrodzenie.
Spektakle Teatru 21 można było oglądać w warszawskich teatrach: Dramatycznym, Studio, Powszechnym, Baj, Soho, a także w Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN oraz Instytucie Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego, który jest głównym miejscem aktywności zespołu. Grupa występowała również na festiwalach w kraju: Brave Festival we Wrocławiu, Malta Festival Poznań, All Abouy Freedom w Gdańsku, Dni Sztuki Współczesnej w Białymstoku, Hurra Art! w Kielcach oraz Karuzela i Perspektywy w Łodzi, a także za granicą: Normal Festival w Pradze, Menteatral w Neratovie oraz No Limits w Berlinie.
Grupę prowadzi Justyna Sobczyk, szefowa działu pedagogiki teatru w Instytucie Teatralnym w Warszawie, pedagożka teatru i reżyserka. Z Teatrem 21 współpracują twórcy video, edukatorzy, dramaturdzy, muzycy oraz tancerze działający na co dzień w stołecznych instytucjach kultury.

Justyna Sobczyk - reżyserka, pedagożka, założycielka Teatru 21, jedynej w Polsce grupy teatralnej, której członkami są osoby z zespołem Downa i autyzmem. Laureatka "Kamyka", nagrody Konstantego Puzyny przyznanej za działalność teatralną i pedagogiczną, łączącą sztukę i życie, twórczą oryginalność z zaangażowaniem w sprawy publiczne. Absolwentka Pedagogiki Specjalnej UMK w Toruniu, Wiedzy o Teatrze w warszawskiej Akademii Teatralnej oraz Theaterpädagogik (Pedagogiki Teatru) na berlińskim Universität der Künste; stypendystka organizacji GFPS (Gemeinschaft für Wissenschaft und Kultur in Mittel- und Osteuropa) oraz DAAD (Deutscher Akademischer Austausch Dienst). W trakcie studiów aktorka alternatywnego teatru Wiczy w Toruniu. Od ponad dekady realizuje program pedagogiki teatralnej w Instytucie Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie (projekty: Szkoła Widzów, TiSZ, TiSZ Anex). Wspólnie z Zofią Dworakowską kieruje na Uniwersytecie Warszawskim studiami podyplomowymi z pedagogiki teatru, które powstały we współpracy Instytutu Kultury Polskiej z Instytutem Teatralnym. Jest współzałożycielką Stowarzyszenia Pedagogów Teatru i reżyserką spektakli dla dzieci, w tym m.in.: "Teatralnego Placu Zabaw Jana Dormana" oraz "Ojczyzny" w Teatrze Polskim w Poznaniu. Od 2005 roku prowadzi Teatr 21 przy Zespole Szkół Społecznych Dać Szansę w Warszawie, pracując teatralnie z młodzieżą z Zespołem Downa i Autyzmem. Współpracowała z teatrami: Teatrem Polskim w Bydgoszczy, Teatrem Dramatycznym w Warszawie, Teatrem Studio w Warszawie, czy Teatrem Miejskim w Gdyni. Ze wszystkimi teatrami związana jest przez projektowanie sytuacji teatralnych, twórczych, edukacyjnych z młodzieżą. Należy do grupy Latających Animatorów Kultury (współpraca ze Stowarzyszeniem Inicjatyw Twórczych „ę”). Jest szczęśliwą mamą Wery i Iwa. 

LINKI:

http://teatr21.pl

http://teatr21.pl/klauni-czyli-o-rodzinie-odcinek-3/

https://www.facebook.com/teatr21/

 

 

więcej

Warsztaty Katarzyny Chmielewskiej / Perspektywy 2017

Warsztaty Katarzyny Chmielewskiej / Perspektywy 2017

22.04.2017
Teatr CHOREA

Zapraszamy na warsztaty taneczne Katarzyny Chmielewskiej z Teatru Dada von Bzdülöw z Gdańska, w ramach Festiwalu Perspektywy 2017: Teatr Awangarda w działaniu

data: 22 kwietnia 2017 (sobota)
godzina: 14:00-17:00
miejsce: sala warsztatowa w niskim budynku Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3
prowadzący: Katarzyna Chmielewska (Teatr Dada von Bzdülöw)
uczestnicy: warsztat skierowany do tancerzy o poziomie średnio-zaawansowanym i zaawansowanym, mile widziane są osoby z doświadczeniem taneczno-ruchowym
liczba uczestników: maksymalnie 15 osób
dodatkowe informacje: na warsztaty prosimy zabrać wygodny strój sportowy, nie krępujący ruchów
koszt: 70 zł 

WAŻNE INFORMACJE: 
Rezerwacje na warsztaty przyjmuje Teatr CHOREA: mailowo: chorea.warsztaty@gmail.com / telefonicznie: +48 506 103 207 (od poniedziałku do piątku, w godzinach 12:00-17:00). W mailu prosimy podać imię i nazwisko uczestnika oraz imię i nazwisko prowadzącego.


OPIS WARSZTATU:

"Oddech jako podstawa przepływu energii w ruchu"

Ciało jest jak instrument, dlatego w trakcie warsztatu postaramy się mu przyjrzeć od strony anatomicznej, czyli od strony układu kostno-mięśniowego w ruchu, badając jego bezpośredni wpływ na jakość, wyraz i dynamikę tańca. Wykorzystywać w tym celu będziemy przede wszystkim technikę "release" oraz ćwiczenia z partnerem. Ważną zasadą techniki "release" jest wykorzystywanie ciała w ruchu w sposób jak najbardziej naturalny i funkcjonalny. Technika ta koncentruje się na organicznym i swobodnym przepływie ruchu przy aktywnej i świadomej kontroli centrum i izolacji mięśniowej, oddech zaś pełni tu bardzo ważną rolę, dążąc do osiągania efektów przy jak najniższym nakładzie energetycznym. Systematyczna praca w tej technice poprawia płynność i czystość ruchu oraz aktywnie rozciąga i wzmacnia ciało. Celem warsztatów jest z jednej strony zintegrowanie energii płynących w ciele, uzyskanie lepszej jakości i świadomości ciała w przestrzeni, a z drugiej przekazanie wiedzy pomagającej zabezpieczyć ciało przed kontuzjami.

INFORMACJE O PROWADZĄCEJ:

Katarzyna Chmielewska - ur. 1974, tancerka, choreograf, nauczyciel tańca, dyrektor artystyczna i współzałożycielka Teatru Dada von Bzdülöw. Absolwentka Państwowej Szkoły Baletowej w Gdańsku (1993). Studiowała taniec współczesny w P.A.R.T.S. w Brukseli (1996-1997). Współpracowała z wieloma teatrami dramatycznymi i niezależnymi: Państwową Operą Bałtycką w Gdańsku (1993-1994), Gdańskim Teatrem Tańca (1994-1995), Teatrem Miejskim w Gdyni (1997-2000), Klubem Żak w Gdańsku (2000-2008), Teatrem Wybrzeże w Gdańsku (2008-obecnie).
Od 1993 współtworzy wraz z Leszkiem Bzdylem Teatr Dada von Bzdülöw. W Teatrze Dada realizuje autorskie choreografie oraz współtworzy i występuje w większości przedstawień. Dzięki zróżnicowanemu zapleczu edukacyjnemu i zawodowemu udało się jej wspólnie z Leszkiem Bzdylem wykreować unikalny styl grupy, dopełniony inspiracją i działaniami dadaistów jak i twórczością polskich pisarzy. Ruch, taniec, słowo, tekst, gra z formą i konwencją, pastisz, groteska i eklektyzm stały się trwałymi wyznaczniki prac ich zespołu. Z Teatrem Dada występowała dotychczas w całej Polsce i w wielu krajach na całym świecie. W ramach pracy artystycznej w zespole prowadzi również lekcje techniki tańca współczesnego i improwizacji.
Od początku swojej pracy zawodowej na polu tańca regularnie współtworzy spektakle we współpracy z innymi choreografami, m.in.: Melissą Monteros, Avi Kaiserem, Tatianą Baganową, Roberto Olivanem, Chiharu Mamiya-Jędrzejewską, Malgven Gerbes i Davidem Brandstätter. Równolegle realizuje choreografie i ruch sceniczny dla teatrów dramatycznych w całej Polsce, m.in.: Teatr Studio w Warszawie, Teatr Powszechny w Krakowie, Teatr Jaracza w Olsztynie, Teatr Dramatyczny w Wałbrzychu. Uczestniczy też w licznych krajowych i międzynarodowych projektach tanecznych i teatralnych.
Jest laureatką nagród Prezydenta Miasta Gdańska i Marszałka Województwa Pomorskiego za całokształt dorobku i wybitne osiągnięcia artystyczne. 

LINKI:

http://www.teatrwybrzeze.pl/spektakle/teatr-dada-von-bzdlw

REGULAMIN UDZIAŁU W WARSZTATACH:
- Pełna wpłata za warsztat musi być odnotowana na koncie bankowym Teatru CHOREA najpóźniej do 18 kwietnia 2017.
- Numer konta bankowego: BPH SA 30 1060 0076 0000 3200 0092 1568 (IBAN: PL)
- W tytule przelewu należy umieścić swoje imię i nazwisko oraz nazwisko prowadzącego warsztat.
- Za rezygnację z warsztatu zgłoszoną do 18 kwietnia 2017 włącznie, Teatr CHOREAZ zwróci wpłatę na konto nadawcy. Rezygnacja zgłoszona po 18 kwietnia 2017 oznacza brak możliwości odzyskania wpłaty.
- W przypadku gdy nie zbierze się optymalna ilość uczestników ustalona z prowadzącym, warsztat zostaje odwołany, a wpłaty zwrócone na konto nadawcy.
- 18 kwietnia 2017 Teatr CHOREA wyśle maile do wszystkich uczestników z informacją czy została utworzona grupa warsztatowa.
- Organizator zapewnia wodę, kawę i herbatę podczas warsztatów. Organizator nie zapewnia noclegów oraz posiłków uczestnikom warsztatów. 

 

więcej

Warsztaty Justyny Sobczyk / Perspektywy 2017

Warsztaty Justyny Sobczyk / Perspektywy 2017

22.04.2017
Teatr CHOREA

Zapraszamy na warsztaty teatralne prowadzone przez Justynę Sobczyk i aktorów Teatru 21 z Warszawy, w ramach Festiwalu Perspektywy 2017: Teatr Awangarda w działaniu

data: 22 kwietnia 2017 (sobota)
godzina: 10:00-13:00
miejsce: sala warsztatowa w niskim budynku Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3
prowadzący: Justyna Sobczyk oraz aktorzy Teatru 21 z Warszawy
uczestnicy: warsztaty przeznaczone dla studentów i osób dorosłych, instruktorów teatralnych, pegdagogów prowadzących zajęcia teatralne, osób zajmujących się arte- i teatroterapią, osób zainteresowanych tematyką integracji.
dodatkowe informacje: na warsztat prosimy zabrać wygodny strój, nie krępujący ruchów

liczba uczestników: maksymalnie 15 osób
koszt: 110 zł

WAŻNE INFORMACJE: 
Rezerwacje na warsztaty przyjmuje Teatr CHOREA: mailowo: chorea.warsztaty@gmail.com / telefonicznie: +48 506 103 207 (od poniedziałku do piątku, w godzinach 12:00-17:00). W mailu prosimy podać imię i nazwisko uczestnika oraz imię i nazwisko prowadzącego.

OPIS WARSZTATU:

Warsztat ma być okazją do rozmowy na temat inkluzji społecznej, języka projektów i pułapek zaprojektowanej przez nas integracji. Działając na scenie będziemy wspólnie badać siłę i granice między patrzeniem a gapieniem się, włączaniem i wykluczaniem.

INFORMACJE O PROWADZĄCYCH:

 Justyna Sobczyk - reżyserka, pedagożka, założycielka Teatru 21, jedynej w Polsce grupy teatralnej, której członkami są osoby z zespołem Downa i autyzmem. Laureatka "Kamyka", nagrody Konstantego Puzyny przyznanej za działalność teatralną i pedagogiczną, łączącą sztukę i życie, twórczą oryginalność z zaangażowaniem w sprawy publiczne. Absolwentka Pedagogiki Specjalnej UMK w Toruniu, Wiedzy o Teatrze w warszawskiej Akademii Teatralnej oraz Theaterpädagogik (Pedagogiki Teatru) na berlińskim Universität der Künste; stypendystka organizacji GFPS (Gemeinschaft für Wissenschaft und Kultur in Mittel- und Osteuropa) oraz DAAD (Deutscher Akademischer Austausch Dienst). W trakcie studiów aktorka alternatywnego teatru Wiczy w Toruniu. Od ponad dekady realizuje program pedagogiki teatralnej w Instytucie Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie (projekty: Szkoła Widzów, TiSZ, TiSZ Anex). Wspólnie z Zofią Dworakowską kieruje na Uniwersytecie Warszawskim studiami podyplomowymi z pedagogiki teatru, które powstały we współpracy Instytutu Kultury Polskiej z Instytutem Teatralnym. Jest współzałożycielką Stowarzyszenia Pedagogów Teatru i reżyserką spektakli dla dzieci, w tym m.in.: "Teatralnego Placu Zabaw Jana Dormana" oraz "Ojczyzny" w Teatrze Polskim w Poznaniu. Od 2005 roku prowadzi Teatr 21 przy Zespole Szkół Społecznych Dać Szansę w Warszawie, pracując teatralnie z młodzieżą z Zespołem Downa i Autyzmem. Współpracowała z teatrami: Teatrem Polskim w Bydgoszczy, Teatrem Dramatycznym w Warszawie, Teatrem Studio w Warszawie, czy Teatrem Miejskim w Gdyni. Ze wszystkimi teatrami związana jest przez projektowanie sytuacji teatralnych, twórczych, edukacyjnych z młodzieżą. Należy do grupy Latających Animatorów Kultury (współpraca ze Stowarzyszeniem Inicjatyw Twórczych „ę”). Jest szczęśliwą mamą Wery i Iwa.

Teatr 21 powstał w 2005 roku z warsztatów w Zespole Społecznych Szkół Specjalnych „Dać Szansę” w Warszawie. Okazało się, że zarówno aktorów i reżyserkę, interesuje systematyczna oraz intensywna praca. Postanowili powołać do życia teatr. Potrzebowali miejsca idealnego do twórczych poszukiwań i spotkań, bezpiecznej przestrzeni na coraz odważniejsze i bliższe spotkania z sobą i widzem – zawsze w kontekście teatru. Członkami zespołu są uczniowie oraz absolwenci szkoły „Dać Szansę”, osoby z zespołem Downa i autyzmem. Teatr 21 jest jedynym tego typu teatrem w Polsce. Początkowo grupa pracowała nad nietypowymi szkolnymi przedstawieniami jasełkowymi, z czasem zaczęła realizować spektakle autorskie. Większość powstało na bazie własnych, wypracowanych w czasie prób, scenariuszy. W ciągu 10 lat dodatkowe zajęcia z teatru zmieniły się w pracę, za którą aktorzy otrzymują wynagrodzenie.
Spektakle Teatru 21 można było oglądać w warszawskich teatrach: Dramatycznym, Studio, Powszechnym, Baj, Soho, a także w Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN oraz Instytucie Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego, który jest głównym miejscem aktywności zespołu. Grupa występowała również na festiwalach w kraju: Brave Festival we Wrocławiu, Malta Festival Poznań, All Abouy Freedom w Gdańsku, Dni Sztuki Współczesnej w Białymstoku, Hurra Art! w Kielcach oraz Karuzela i Perspektywy w Łodzi, a także za granicą: Normal Festival w Pradze, Menteatral w Neratovie oraz No Limits w Berlinie.
Grupę prowadzi Justyna Sobczyk, szefowa działu pedagogiki teatru w Instytucie Teatralnym w Warszawie, pedagożka teatru i reżyserka. Z Teatrem 21 współpracują twórcy video, edukatorzy, dramaturdzy, muzycy oraz tancerze działający na co dzień w stołecznych instytucjach kultury.

LINKI:

http://teatr21.pl

REGULAMIN UDZIAŁU W WARSZTATACH:
- Pełna wpłata za warsztat musi być odnotowana na koncie bankowym Teatru CHOREA najpóźniej do 18 kwietnia 2017.
- Numer konta bankowego: BPH SA 30 1060 0076 0000 3200 0092 1568 (IBAN: PL)
- W tytule przelewu należy umieścić swoje imię i nazwisko oraz nazwisko prowadzącego warsztat.
- Za rezygnację z warsztatu zgłoszoną do 18 kwietnia 2017 włącznie, Teatr CHOREAZ zwróci wpłatę na konto nadawcy. Rezygnacja zgłoszona po 18 kwietnia 2017 oznacza brak możliwości odzyskania wpłaty.
- W przypadku gdy nie zbierze się optymalna ilość uczestników ustalona z prowadzącym, warsztat zostaje odwołany, a wpłaty zwrócone na konto nadawcy.
- 18 kwietnia 2017 Teatr CHOREA wyśle maile do wszystkich uczestników z informacją czy została utworzona grupa warsztatowa.
- Organizator zapewnia wodę, kawę i herbatę podczas warsztatów. Organizator nie zapewnia noclegów oraz posiłków uczestnikom warsztatów.

 

więcej

Kwietniowe Twórcze Warsztaty w Fabryce Sztuki

Kwietniowe Twórcze Warsztaty w Fabryce Sztuki

05-29.04.2017
Fabryka Sztuki w Łodzi

Zapraszamy na kwietniowe Twórcze Warsztaty w Fabryce Sztuki!

SENSOPLASTUSIE - rodzinne warsztaty plastyczno-sensoryczne dla dzieci w wieku 1,5-5 lat

data: 5 kwietnia (środa)
godzina: 11:00-12:00
miejsce: sala warsztatowa (niski budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3)
prowadzenie: Agnieszka Bednarek
wiek uczestników: 1,5-5 lat
czas: 60 min
wstęp: 5 zł za dziecko

Zajęcia plastyczno- sensoryczne zakładają wyzwolenie większej swobody twórczej poprzez stworzenie przestrzeni wspierającej kreatywne pomysły. Istotą zajęć jest możliwość ekspresji na dużych formatach, z wykorzystaniem niestandardowych materiałów oraz „brudzących” uczestników i przestrzeń technik. Rozszerzamy myślenie na temat narzędzi, pędzlem może być makaron spaghetti, pęk trawy czy kwiat, malować można balonami napełnionymi wodą, czy szklanymi kulkami - dopuszczając rolę przypadku i zapoznając z malarstwem gestu. Zmieniamy wachlarz dotychczas znanych materiałów z jakich powstają prace wykorzystujemy do tworzenia kolorowe bańki mydlane, zabarwione kostki lodu, farbą może być kisiel, jogurt z barwnikiem spożywczym czy kasza manna rozsypana na świetlnym stole. W przeciwieństwie do standardowych zajęć plastycznych uczestnicy warsztatów nie poznają przed rozpoczęciem pracy efektu do jakiego mają dotrzeć. Celem jest proces twórczy a nie nauka konkretnej techniki. Uczestnicy zajęć wykorzystują dostępne materiały i przestrzeń do realizacji własnych zamierzeń. Podczas warsztatów nie korygujemy „błędów” np. nierównych linii, nierealnych kolorów, przypadkowych plam. W zajęciach najistotniejszy jest proces twórczy oraz szacunek do dziecięcego
skupienia, potrzeb, zainteresowań i pomysłów. Równie ważny jest fakt pracy w grupie, który uczy dzieci stopniowo uwzględnienia potrzeb i granic innych osób.


KRAV MAGA - SAMOOBRONA DLA MAŁYCH I DUŻYCH - rodzinne warsztaty ruchowe dla dzieci w wieku 5-9 lat

data: 7 kwietnia (piątek)
godzina: 15:30-16:30
miejsce: sala warsztatowa (niski budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3)
prowadzenie: Elina Toneva
wiek uczestników: 5-9 lat
czas: 60 min
wstęp: 5 zł za dziecko

Trening dla dzieci oparty o formy zabawowe: bieganie, gry zadaniowe, tory przeszkód. Nauka bezpiecznych upadków, nauka unikania i rozpoznawania zachowań agresywnych, samoobrony.


ŻARTY TEATRALNE - warsztaty teatralne dla dzieci w wieku 7-12 lat

data: 7 kwietnia (piątek)
godzina: 17:30-19:00
miejsce: sala warsztatowa (niski budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3)
prowadzenie: Joanna Filarska
wiek uczestników: 7-12 lat
czas: 90 min
wstęp: 5 zł za dziecko

Krótkie zabawy - małe przedstawienia tworzone będą przez grupę dzieci w oparciu o wiersze poetów polskich, ich własne pomysły i materiały plastyczne. Warsztat ma rozwijać dziecięcą wyobraźnię i ekspresję, pamięć, muzykalność, poczcie rytmu a także umiejętność współpracy w grupie.


UWAŻNOŚĆ ŻABKI - rodzinne warsztaty koncentracji dla dzieci w wieku 5-10 lat

data: 13 kwietnia (czwartek)
godzina: 16.00-16:30 i 16:30-17:00
miejsce: sala warsztatowa (niski budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3)
prowadzenie: Majka Justyna
wiek uczestników: 5-10 lat
czas: 60 min
wstęp : 5 zł za dziecko

„Żaba to bardzo wyjątkowe zwierzę. Potrafi bardzo daleko skakać, ale też wyjątkowo spokojnie siedzieć. Doskonale wie, co się dzieje wokoło niej, ale nie spieszy się z reakcjami. Siedzi spokojnie i oddycha. W ten sposób nie męczy się i nie wyrywa się razu do wszystkich szalonych pomysłów. Żaba bardzo spokojnie siedzi i oddycha.” (Eline Snel „Uważność i spokój żabki”)
Dzieci są z natury ciekawskie, mają duszę odkrywcy. I naturalną potrzebę uczenia się. Są też naturalnie uważne. Ale podobnie jak dorośli, często bywają zestresowane, niespokojne, rozkojarzone. Wiele dzieci zbyt wiele robi, a za mało po prostu jest. Stają się być dorosłe, zanim mają szansę pobyć dziećmi. Praktyka uważności i jogi zaspakaja w obecnych trudnych czasach ogromną potrzebę fizycznego i duchowego spokoju, zarówno u dzieci jak i u rodziców. Ćwiczenia uważności i jogi przeznaczone są dla wszystkich dzieci, które chcą nauczyć się uspakajać gonitwę myśli, rozumieć i odczuwać w swoim ciele emocje, a także poprawiać koncentrację. Nadają się również dla dzieci, które potrzebują więcej wiary w siebie i zrozumienia, że mogą być takie, jakie są.


MALI ODKRYWCY - rodzinne warsztaty sensoryczne dla dzieci w wieku 2-4 lata

data: 26 kwietnia (środa)
godzina: 11:00-12:00
miejsce: sala warsztatowa (niski budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3)
prowadzenie: Agnieszka Bednarek
wiek uczestników: 2-4 lat
czas: 60 min
wstęp: 5 zł za dziecko

Małe dzieci rozwijają się holistycznie. Wszystkie ich strefy rozwoju (fizyczna, emocjonalna, społeczna, poznawcza) przenikają się i wzajemnie na siebie wpływają. Rozwój fantazji w zabawie jest podstawą kreatywnego myślenia, a rozwój fizyczny wpływa na przyszłe nabywanie umiejętności czytania i pisania. /Jak się uczą małe dzieci, Instytut Małego Dziecka A.Lindgren/. 
Na warsztatach w spokojnej atmosferze, dzieci będą wielozmysłowo badać świat. Wąchając, smakując, obserwując, dotykając, słuchając, przemieszczając, będą odkrywać i poznawać otoczenie. Zajęcia dadzą okazję by obserwować, współpracować, rozwijać nowe zainteresowania, wzmacniać inicjatywę dziecka oraz poczucie sprawstwa. Na każdych zajęciach pojawi się nowy temat przewodni. Będziemy poznawać kulturę, prawidła przyrody, utrwalać tajną wiedzę o kolorach i fascynującym świecie zwierząt czy rozpoznawać emocje jakie towarzyszą nam w codziennym życiu.


CUDA NA KIJU - warsztaty plastyczne dla dzieci wieku 6-12 lat

data: 29 kwietnia (sobota)
godzina: 14:00-16:00
miejsce: sala warsztatowa (niski budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3)
prowadzenie: Jola Królicka
wiek uczestników: 6-12 lat
czas: 120 min
wstęp: 5 zł za dziecko

Zajęcia cykliczne, w których elementem łączącym będzie drewniany kij, wykorzystany na różne sposoby w nawiązaniu do zabawek tradycyjnych: koń na kiju, miotła czarownicy, wiszące dekoracje, wiatraki, kukły i marionetki. Materiały dodatkowe będą pochodzić z natury lub recyklingu: muszle, kamyki, glina, paciorki, patyki, plastikowe butelki, kartony po jajkach itp.
Warsztaty maja na celu pobudzić wyobraźnię dzieci i zachęcić do szukania inspiracji w przedmiotach codziennego użytku, rozwijać ich manualne sprawności oraz wrażliwość estetyczną.


WAŻNE INFORMACJE!!!

Opłata za udział w warsztatach wynosi 5 zł od uczestnika.
W przypadku warsztatów rodzinnych opłata tylko za dzieci. Opiekunowie nie płacą.
Dorośli, którzy chcą wziąć udział w warsztacie indywidualnie dokonują opłaty 5 zł za osobę.
Płatność za udział w warsztatach przyjmujemy wyłącznie gotówką, przed rozpoczęciem wydarzenia.

Zapisy na warsztaty prowadzi Teatr CHOREA
mailowo: warsztaty@fabrykasztuki.org
telefonicznie: 42 646 88 65 w.30
W mailu prosimy podać tytuł warsztatu, datę warsztatu i dane uczestników (imię i nazwisko, ilość i wiek dzieci i ilość opiekunów).
System rezerwacji miejsc zamykamy o godz 18:00, w dniu poprzedzającym wydarzenie.

Fabryka Sztuki nie ponosi odpowiedzialności za treści ogłoszeń umieszczanych na portalach społecznościowych poza wiedzą organizatora.

 

więcej

Pokazy premierowe spektaklu "Studium o Hamletach"

Pokazy premierowe spektaklu "Studium o Hamletach"

01-02.04.2017
Art_Inkubator w Fabryce Sztuki w Łodzi

Zapraszamy na pokazy premierowe spektaklu "Studium o Hamletach" w ramach Obchodów Międzynarodowego Dnia Teatru - Dotknij Teatru 2017!

UWAGA!
INFORMUJEMY O ZAMKNIĘCIU SYSTEMU REZERWACJI MIEJSC na spektakle "Studium o Hamletach", które będą prezentowane w dniach 1 i 2 kwietnia w ramach akcji Dotknij Teatru 2017. Wszystkie miejsca na oba spektakle zostały zarezerwowane. Bardzo dziękujemy wszystkim za zgłoszenia!

data: 1 kwietnia, godz. 21:00 / 2 kwietnia, godz. 18:00
miejsce: scena Art_Inkubatora w Fabryce Sztuki w Łodzi (budynek C), ul. Tymienieckiego 3
czas trwania: 75 min
wstęp: bezpłatne wejściówki (liczba miejsc na jeden spektakl – 150)

WAŻNE INFORMACJE:
Rezerwacje bezpłatnych wejściówek na spektakle prowadzi Teatr CHOREA, od 20 marca, pod adresem mailowym: teatrchorea@gmail.com.
W mailu prosimy podać tytuł spektaklu, datę spektaklu, imię i nazwisko na które ma być dokonana rezerwacja, ilość rezerwowanych miejsc (nie więcej niż 5 w jednym zgłoszeniu/na jedno nazwisko). 
System rezerwacji wejściówek zamykamy po wyczerpaniu limitu miejsc lub o godz 18:00 w dniu poprzedzającym wydarzenie.

UWAGA! 
Po spektaklu w dniu 1 kwietnia zapraszamy na promocję książki Wandy Świątkowskiej pt. "Hamleci Jerzego Grotowskiego", połączoną ze spotkaniem z autorką. Rozmowę poprowadzi Dariusz Kosiński.

Spektakl "Studium o Hamletach"

Twórcy: Teatr CHOREA z Łodzi, Akademia Teatralna im. A.Zelwerowicza w Warszawie
Na motywach tekstów: „Hamlet” Williama Szekspira, „Studium o Hamlecie” Jerzego Grotowskiego, „Studium o Hamlecie” Stanisława Wyspiańskiego

Reżyseria: Waldemar Raźniak, Tomasz Rodowicz
Muzyka: Tomasz Krzyżanowski
Choreografia: Janusz Adam Biedrzycki
Scenografia: Tomasz Rodowicz
Projekcja: Krzysztof Olszowiec, Paweł Klepacz, Tomasz Rodowicz
Światło: Tomasz Krukowski
Dźwięk: Marcin Dobijański

Hamleci: Martyna Byczkowska (Akademia Teatralna), Joanna Chmielecka (Teatr CHOREA), Anna Lemieszek (Akademia Teatralna), Elina Toneva (Teatr CHOREA), Janusz Adam Biedrzycki (Teatr CHOREA), Mateusz Burdach (Akademia Teatralna), Piotr Janusz (Akademia Teatralna), Michał Jóźwik, Aleksander Kaźmierczak (Akademia Teatralna), Jakub Kordas (Akademia Teatralna), Vova Makovskyi (Akademia Teatralna) 

Warszawska Akademia Teatralna i łódzki Teatr CHOREA realizują wspólnie projekt teatralny pt. „Studium o Hamletach”, wyznaczający współczesne myślenie o Szekspirze, poprzez pryzmat tekstów Wyspiańskiego i Grotowskiego.

Studenci II i III-go roku wydziału aktorskiego Akademii Teatralnej i aktorzy Teatru CHOREA pod kierunkiem Waldemara Raźniaka i Tomasza Rodowicza podjęli próbę zmierzenia się z tekstem „Hamleta” Szekspira, sięgając do zachowanych scenariuszy spektaklu Jerzego Grotowskiego z 1964 roku, zatytułowanych „Studium o Hamlecie”, do recenzji i relacji aktorów Teatru 13 Rzędów oraz do tekstu „Studium o Hamlecie” Stanisława Wyspiańskiego.

„Chcieliśmy postawić siebie w tym punkcie, w którym stał zespół Grotowskiego ponad 40 lat temu. W punkcie niewiadomej, w punkcie rozdroża i zapowiedzi klęski w obliczu mierzenia się z wielkim tekstem.” (T. Rodowicz)

Premierowe prezentacje spektaklu Raźniaka i Rodowicza poprzedzone zostały sesjami prób i treningów fizycznych nawiązujących do metody Grotowskiego, pracą z tekstem Szekspira i wspólnym budowaniem dramaturgii spektaklu. Aktorzy sami wyszukiwali w dramacie Szekspira teksty najbliższe ich własnym doświadczeniom. Spektakl przekracza fabułę dramatu i jest wzbogacony o osobiste wypowiedzi aktorów dotyczące ich życiowych wyborów i własnej tożsamości.

Spektakl jest próbą odpowiedzi na pytanie kim dziś jest Hamlet? Dlaczego Grotowski za Wyspiańskim umieścił go na polskiej wsi, na cmentarzu? I najważniejsze: czy można dziś Grotowskim czytać Szekspira?

"Projekt nawiązuje do awangardy teatralnej lat sześćdziesiątych, którą reprezentował Teatr Laboratorium Jerzego Grotowskiego, co zbiega się z ogłoszeniem roku 2017 rokiem stulecia awangardy polskiej. Nie tworzymy jednak żadnej rekonstrukcji dzieła Grotowskiego. Zainspirowani odwagą i klęską tamtej próby szukamy własnej narracji i własnego ryzyka. Przekroczeniem typowych metod budowania spektaklu jest u nas sposób potraktowania tekstów zarówno Szekspira, Wyspiańskiego jak i Grotowskiego. Nikt do tej pory takiej próby nie podjął." (T. Rodowicz)

Tomasz Rodowicz - urodzony w 1951 roku w Warszawie aktor, reżyser, muzyk, pedagog. Współzałożyciel pierwszego w Polsce ośrodka socjoterapii dla młodzieży. Współpracował z Jerzym Grotowskim w latach 1974-1979. Współtwórca Ośrodka Praktyk Teatralnych „Gardzienice” i jego członek w latach 1977-2003. Współzałożyciel Teatru CHOREA i jego lider od 2004 roku. Dyrektor artystyczny Fabryki Sztuki w Łodzi od 2007 roku. Wykładowca na Uniwersytecie Łódzkim, Akademii Teatralnej w Krakowie (filia w Bytomiu), Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. L.Schillera w Łodzi. Twórca i dyrektor artystyczny Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Retroperspetywy.  

Waldemar Raźniak - urodzony w 1982 w Moskwie reżyser i aktor. Prorektor warszawskiej Akademii Teatralnej (gdzie w 2011 roku ukończył Wydział Reżyserii, a w 2013 doktoryzował się), w latach 2011-2014 wykładowca na Wydziale Teatru Tańca PWST Kraków (Wydział Zamiejscowy w Bytomiu); ukończył również aktorstwo dramatyczne w PWST w Krakowie (2006), zarządzanie kulturą na Uniwersytecie Jagiellońskim (2006) oraz kurs „Singing in the Theatre” w Conservatoire for Music & Theatre w Guildford (Wielka Brytania); odbył staż reżyserski w Rosyjskiej Akademii Sztuki Teatralnej GITIS w Moskwie; laureat stypendium humanistycznego Univesidad Nacional Autonoma de Mexico (2012). Zadebiutował spektaklem "Wassa Żeleznowa" M. Gorkiego w Och-Teatrze (w rolach głównych Krystyna Janda, Jerzy Trela, 2010); wyreżyserował m.in.: "Lemoniadę" St. Lema (art_commited, 2016); "Kobietę w lustrze" P. Domalewskiego (WFDiF, 2016); "Burzę" W. Szekspira (Białostocki Teatr Lalek, 2015); "Otella" W. Szekspira (Teatr im. W. Gombrowicza w Gdyni, 2015); operę "Orlando Paladino" J. Haydna (Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie - UMFC i AT, 2015); "Mistrza i Małgorzatę" M. Bułhakowa (Teatr Collegium Nobilium w Warszawie, 2015); "Aksamitnego Królika" M. Wiliams (Teatr Guliwer w Warszawie, 2014); "Joannę Szaloną; Królowę" J. Janiczak (Teatr im. W. Gombrowicza w Gdyni, 2013), "Scenę na wypadek deszczu" O. Cottona (Teatr Powszechny w Łodzi, 2013), "Morfinę" wg J. i M. Bułhakowów (Teatr Muzyczny Roma w Warszawie, 2011), "Czyż nie dobija się koni?" wg. H. McCoy'a (WTT w Bytomiu, 2011), "Scenariusz dla Trzech Aktorów" B. Schaeffera (Teatr im. W. Gombrowicza w Gdyni, 2010), "Idiotę” wg F. Dostojewskiego (dyplom reżyserski, 2009); operę elektroniczną „Solaris” na podstawie powieści S. Lema (Festiwal Teatralny Malta w Poznaniu — wyróżnienie, 2008). W 2005 r. napisał libretto i wyreżyserował musical „Wampir” na podstawie powieści W. Reymonta (PWST i Akademia Muzyczna w Krakowie). Grał m.in. w przedstawieniach PWST Kraków: „Zielona gęś” w reż. Marty Stebnickiej, „Wieczór Trzech Króli” w reż. Jerzego Stuhra, „Wizja Mozarta” w reż. Romana Gancarczyka, jak również w „Ryszardzie III” w reż. J. Stuhra w Teatrze Ludowym w Krakowie. Wystąpił w cyklu „Niekabaretów” Macieja Nowaka w Teatrze Wybrzeże w Gdańsku oraz w filmach „Mniejsze zło” Janusza Morgensterna, „Mała Moskwa”, "80 milionów" i "Fotograf" Waldemara Krzystka.

Twórcy:

teatrCHOREA logo jpg

 

AT LOGO Nowe

 

Partner:

FABRYKA logo


Pokazy premierowe spektaklu "Studium o Hamletach" odbywają się 1 i 2 kwietnia 2017, w ramach akcji „Dotknij Teatru” - Obchodów Międzynarodowego Dnia Teatru w Łodzi.
Operatorem projektu Dotknij Teatru 2017 jest Poleski Ośrodek Sztuki w Łodzi.

DT Log poziom alternatywna 800

 

 

 

 

więcej

x
Jeśli chcesz otrzymywać informacje o wydarzeniach Teatru Chorea zarejestruj się.