Premiera Koncertu "Spojrzystość"

Premiera Koncertu "Spojrzystość"

30.07.2017
18 Wędrowny Festiwal Filharmonii Łódzkiej "Kolory Polski" / Wieruszów

Zapraszamy na premierę koncertu "Spojrzystość" - czyli Leśmian na 25 głosów, w wykonaniu Wielkiego Chóru Młodej CHOREI w ramach 18 edycji Wędrownego Festiwalu Filharmonii Łódzkiej "Kolory Polski"

data: 30 lipca 2017 (niedziela)
godzina: 19:00
miejsce: kościół pod wezwaniem Nawiedzenia Najświętszej Maryi Panny, ul. Kuźnicka 11, Wieruszów
wstęp wolny

 

Więcej informacji o wydarzeniu:

http://filharmonia.lodz.pl/pl/kolory-polski
http://filharmonia.lodz.pl/pl/wydarzenia/kolory-polski-wieruszow
https://www.facebook.com/KoloryPolski/
https://www.facebook.com/events/306436236475401/

 

Koncert "Spojrzystość" - czyli Leśmian na 25 głosów

Muzyka: Tomasz Krzyżanowski, Paweł Odorowicz
Wykonanie: Wielki Chór Młodej CHOREI
Paweł Odorowicz - altówka, instrumenty elektroniczne
Maciej Staniecki - gitary, instrumenty elektroniczne
Tomasz Krzyżanowski - instrumenty perkusyjne, prowadzenie chóru

W programie koncertu cykl polifonicznych utworów skomponowanych do tekstów Bolesława Leśmiana, z elementami body percussion.

Premierowy koncert „Spojrzystosć" - czyli Leśmian na 25 głosów, to najnowsze dzieło łódzkiego kompozytora Tomasza Krzyżanowskiego, na co dzień współpracującego z łódzkim Teatrem CHOREA. Usłyszymy polifoniczne utwory oparte na złożonych strukturach rytmicznych, skomponowane do tekstów Bolesława Leśmiana, którego poezja w całości przepojona jest pierwiastkiem muzycznym. Tworzenie się idei rytmu, jako najważniejszej kategorii w światopoglądzie poetyckim Leśmiana, wiązało się z pojęciem muzyki. Muzyka stanowiła dla niego - jak u starożytnych Greków - nierozerwalną, harmonijną całość z poetyckim słowem. Sądził, że nawet najbardziej abstrakcyjna mowa ma w swoim następstwie dźwięków pierwiastki melodyczne i rytmiczne. To rytm odsłania przed odbiorcami poezji, konkretny, zmysłowo uchwytny świat i duszę twórcy...

„Ja-poeta, co z nędzy chciałem się wymigać
Aby śpiewać bez troski i wieczność rozstrzygać […]”
(Trupięgi)

Na koncert złożą się wielogłosowe pieśni, snujące oniryczną opowieść, wywiedzioną z poezji Leśmiana. Krzyżanowski wraz z członkami Chóru sięgną po perkusjonalia oraz ożywcze elementy body percussion. Chóralne głosy wsparte będą hipnotycznym brzmieniem altówki, splecionym z ambientowymi partiami gitary. Całość wykona Wielki Chór Młodej CHOREI - grupa pasjonatów muzyki, która od 2011 r. działa przy Teatrze CHOREA, realizując liczne projekty muzyczne i teatralne. Dołączy do nich Maciek Staniecki - gitarzysta, kompozytor i producent muzyczny, oraz Paweł Odorowicz - altowiolista, kompozytor, aranżer, laureat Grand Prix 20 Konkursu Muzyki Folkowej „Nowa Tradycja” 2017, organizowanego przez Polskie Radio.

Festiwal "Kolory Polski" to letnia propozycja Filharmonii Łódzkiej dla melomanów, którzy chcą połączyć słuchanie muzyki w najlepszym wykonaniu, ze zwiedzaniem zabytków regionu łódzkiego. Niemal każdy z około dwudziestu koncertów odbywa się w innym miejscu: w starych kościołach i klasztorach, tajemniczych zamkach i muzeach, bogatych w cenne eksponaty, choć czasem niedocenianych, a często - w plenerze, w otoczeniu dworskich parków czy na leśnej polanie. Rozbrzmiewa tam muzyka znacznie swobodniejsza i bardziej różnorodna od tego, co filharmonia proponuje słuchaczom od jesieni do wiosny. W programie dominują autorskie projekty, inspirowane folklorem i sztuką dawną, oraz niekonwencjonalne opracowania muzyki klasycznej i rozrywkowej. Występują zarówno słynni artyści o ustalonej renomie, jak i młodzi muzycy, którzy rozpoczynają dopiero swoją karierę. Wiele projektów powstaje specjalnie dla festiwalu. Rzadko spotykane instrumenty, artyści ludowi na estradzie razem z profesjonalistami, odważne improwizacje - to propozycja dla tych, którzy nie boją się wyjść poza utarte ścieżki obcowania z muzyką.

Więcej informacji o Wielkim Chórze Młodej Chorei:

http://www.chorea.com.pl/pl/projekty/wielki-chor-modej-chorei/
https://www.facebook.com/WielkiChorMlodejChorei/

 

Utwór przygotowany został na zamówienie 18. Wędrownego Festiwalu Filharmonii Łódzkiej "Kolory Polski".

 

kolory polski logo

 

 

więcej

Intensywne Warsztaty Teatru CHOREA

Intensywne Warsztaty Teatru CHOREA

14-17.07.2017
Art_Inkubator w Fabryce Sztuki w Łodzi

Zapraszamy na Intensywne Warsztaty Teatru CHOREA
"CIAŁO / RUCH / GŁOS - AKTOR WIELOWYMIAROWY"
14-17 lipca 2017
Art_Inkubator w Fabryce Sztuki w Łodzi

Warsztaty Teatru CHOREA to intensywny trening aktorski. Koncentrują się na uruchamianiu organiczności aktora, przez pracę z ciałem, ruchem, głosem, rytmem i muzyką oraz na łączeniu wszystkich tych form ekspresji w jeden strumień działania. Warsztaty skupiają się też na intensywnej pracy z partnerem i wielowątkowej pracy z grupą - aktorem zbiorowym.

Metodę pracy CHOREI określają dwa wyznaczniki: intensywność i ryzyko - to fizyczne i to wynikające z konieczności przełamywania własnych ograniczeń i przekraczania własnych możliwości. Warsztaty CHOREI wykraczają poza prezentowanie i uczenie technik. Prowadzą do uruchomienia kreatywności każdego z uczestników i stworzenia dynamicznego, twórczego, artystycznego spotkania.


HARMONOGRAM WARSZTATÓW:

14 lipca (piątek) 
godz. 12:00-19:00 sesja warsztatowa (z godzinną przerwą obiadową) 
godz. 19:30-20:30 prezentacja podręcznika „Trening fizyczny aktora. Od działań indywidualnych do zespołu.”

15 lipca (sobota) 
godz. 10:00-17:00 sesja warsztatowa (z godzinną przerwą obiadową)
godz. 17:30-18:00 - zwiedzanie okolic posiadłości wodno-fabrycznych Grohmana i Scheiblera

16 lipca (niedziela) 
godz. 10:00-17:00 sesja warsztatowa (z godzinną przerwą obiadową)
godz. 17:00-18:00 - prezentacja fragmentów filmowych wybranych spektakli, koncertów i projektów artystycznych Teatru CHOREA

17 lipca (poniedziałek) 
godz. 10:00-17:00 sesja warsztatowa (z godzinną przerwą obiadową)
godz. 17:00-18:00 - zamknięcie warsztatów, spotkanie z zespołem Teatru CHOREA 

PROWADZĄCY: Tomasz Rodowicz, Janusz Adam Biedrzycki, Małgorzata Lipczyńska, Tomasz Krzyżanowski, Majka Justyna, Elina Toneva

GRUPA DOCELOWA: warsztaty skierowane są do aktorów, tancerzy, muzyków i instruktorów teatralnych, a także osób pasjonujących się teatrem, muzyką i tańcem.

DOŁĄCZ DO NAS NA FACEBOOKU: https://www.facebook.com/events/987873524649752/

 

zdjecia29

 

 

zdjecia21

 

 

zdjecia33

 

 

zdjecia38

 

 

zdjecia45

 


SZCZEGÓŁOWY PROGRAM WARSZTATÓW:

PRACA Z CIAŁEM:
-intensywny trening fizyczny z elementami akrobatyki, sztuk walki i współczesnych form tańca
-praca z partnerem i przestrzenią, nauka asekuracji i wzajemnej uważności
-praca nad świadomością własnego ciała i świadomością pracy w grupie
-praca nad dynamiką i ekspresją ruchu, umiejętnością koncentracji i improwizacji
-nauka układów choreograficznych inspirowanych ikonografią antyczną i ikonografią współczesnych mitów kulturowych, połączoną z intensywną pracą z rytmem i muzycznością

PRACA Z GŁOSEM:
-rozwijanie naturalnych możliwości wokalnych, nauka swobodnego operowania głosem
-poznawanie podstawowych technik i ćwiczeń wokalnych i oddechowych
-uruchamianie rezonatorów, praca nad barwą głosu, fenomenami głosowymi i ozdobnikami
-tworzenie złożonych współbrzmień harmonicznych, praca z półtonami
-nauka pieśni polifonicznych z różnych tradycji w opracowaniach muzyków CHOREI

PRACA Z RYTMEM:
-praca z rytmami nieparzystymi
-uruchamianie muzyczności całego ciała i muzyczności grupy
-wypracowywanie wspólnego rytmu i pulsu grupy w działaniu
-praca ze złożonymi ćwiczeniami koordynacyjno-rytmicznymi, tworzenie na ich podstawie układów ruchowych, przy równoczesnym wykonywaniu pieśni


MIEJSCE:
Sala teatralna Art_Inkubatora w Fabryce Sztuki w Łodzi (budynek C, ul. Tymienieckiego 3), mieszcząca się w przepięknie zrewitalizowanych, charakterystycznych dla Łodzi XIX-wiecznych budynkach pofabrycznych z czerwonej cegły, należących przed wojną do zakładów Karola Scheiblera i Ludwika Grohmana. Obecnie prężnie działa tu i rozwija się centrum kulturalne i przedsiębiorcze, w którym rezydują młode firmy z branży kreatywnej. Uczestnicy warsztatów mają do dyspozycji dwie garderoby z łazienkami.
Więcej informacji o Art_Inkubatorze w Fabryce Sztuki w Łodzi: http://www.artinkubator.com/

 

Retro 235 www.harmonyart.eu



WAŻNE INFORMACJE:
KOSZT: 750 PLN / 200 Euro
W cenie warsztatów zapewniony jest jeden dwudaniowy posiłek obiadowy dziennie (do wyboru wegański, wegetariański lub mięsny). Na miejscu zapewniamy również kawę, herbatę, wodę, owoce i przekąski. Koszty podróży i noclegów uczestnicy pokrywają we własnym zakresie. Po zakończonym warsztacie uczestnicy otrzymają certyfikat oraz skrypt warsztatów. Warsztaty będą prowadzone w języku polskim i angielskim.

ZAPISY: 
Zgłoszenia przyjmujemy do 19 czerwca 2017.
Zgłoszenia prosimy przesyłać na adres: chorea.warsztaty@gmail.com.
Do każdego zgłoszenia prosimy o załączenie bio, CV lub krótkiego listu motywacyjnego.

INFORMACJE O PROWADZĄCYCH:

TEATR CHOREA to prężna grupa artystów, performerów, muzyków, tancerzy, aktorów, praktyków i teoretyków teatru. Nazwę zapożyczyła od starogreckiego terminu oznaczającego trójjednię muzyki, słowa i ruchu. Teatr powstał w 2004 roku w Lublinie. Od 2007 roku posiada swoje stałe miejsce w dawnych fabrykach Scheiblera przy ul. Tymienieckiego 3 w Łodzi, gdzie wraz z fundacją Łódź Art Center stworzyła Fabrykę Sztuki. W początkach działalności twórczej Teatr realizował badania nad źródłami tańca i muzyki, eksplorując kulturę Antyku. Obecnie zajmuje się współczesnymi formami teatru, muzyki, tańca, sztuki performance i współczesnym materiałem literackim, tworząc spektakle, w których konfrontują się tradycja i nowoczesność. Zespół koncentruje się na problematyce i kondycji współczesnego człowieka. Inspirując się wielkimi reformatorami teatru: Kantorem, Wyspiańskim, Grotowskim, opracowują własną metodę pracy i nowy sposób tworzenia współczesnego teatru. Zespół wypracował własną technikę treningu, polegającą na pracy z ciałem, głosem i rytmem, pracy z partnerem i pracy w grupie. Celem metody jest badanie materii ruchu, dźwięku i słowa, połączonych w integralną całość. Zespół Teatru koncentruje się również na pracy w środowiskach zagrożonych wykluczeniem społecznym. CHOREA współpracuje z wieloma grupami i artystami z całego świata. Prowadzi cykle warsztatów teatralnych i muzycznych w Polsce i na całym świecie. Od 2010 roku organizuje Międzynarodowy Festiwal Teatralny Retroperspektywy. Przy teatrze działają grupy artystyczne: Wielki Chór Młodej CHOREI, Vidomi, Brzydal i Take Over. W 2015 roku Teatr wydał płytę "Lulabajki" z muzyką dla małych i dużych. W 2016 roku, we współpracy z Państwową Wyższą Szkołą Filmową, Telewizyjną i Teatralną im. Leona Schillera w Łodzi oraz Instytutem Muzyki i Tańca w Warszawie, CHOREA stworzyła podręcznik "Trening fizyczny aktora. Od działań indywidualnych do zespołu".

 

tomasz rodowicz

TOMASZ RODOWICZ - aktor, reżyser, muzyk, pedagog. Współzałożyciel pierwszego w Polsce ośrodka socjoterapii dla młodzieży. Współpracował z Jerzym Grotowskim w latach 1974-1979. Współtwórca Ośrodka Praktyk Teatralnych „Gardzienice”, jego czołowy aktor oraz lider programu dydaktycznego w latach 1977-2003. Współzałożyciel Stowarzyszenia Teatralnego CHOREA i jego lider od 2004 roku. Dyrektor artystyczny Fabryki Sztuki w Łodzi od 2007 roku. Wykładowca na Uniwersytecie Łódzkim, Akademii Teatralnej w Krakowie (filia w Bytomiu), Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. L.Schillera w Łodzi. Twórca i reżyser nagradzanego, międzynarodowego, edukacyjno-artystycznego projektu taneczno-muzycznego „Oratorium Dance Project„. Twórca i dyrektor artystyczny Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Retroperspetywy. Twórca podręcznika treningu aktorskiego pt. „Trening fizyczny aktora - od działań indywidualnych do zespołu”. Lider licznych projektów dydaktycznych i artystyczno-edukacyjnych dla aktorów, instruktorów teatralnych i animatorów kultury na całym świecie, m.in.: sesje warsztatowe w Drama Departament New York University, na Uniwersytecie Warszawskim, Akademie der Kunste w Berlinie Zachodnim, Royal Shakespeare Company w Stratfordzie, Columbia University w Nowym Jorku, Centrum Meyerholda w Moskwie, Getty Center w Los Angeles i Stanford University.

 

elina toneva 2

ELINA TONEVA - urodzona w Sofii (Bułgaria) pieśniarka, aktorka Teatru CHOREA, wykładowczyni ruchu scenicznego i śpiewu w Szkole Filmowej w Łodzi, wieloletnia instruktorka walki wręcz Krav Maga, absolwentka łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych. Profesjonalnie zajęła się śpiewem w Gardzienicach, podejmując współpracę z Orkiestrą Antyczną, (projekt muzyczno-badawczy Tomasza Rodowicza i Macieja Rychłego, będący kreatywną rekonstrukcją muzyki Antycznej Grecji). Od początku istnienia Teatru CHOREA jest współtwórcą i wykonawczynią muzyki w większości spektakli i projektów muzycznych Teatru. Jest jednym z liderów programów edukacyjnych i warsztatowych zespołu, prowadząc indywidualnie i zespołowo zajęcia z aktorami, muzykami, tancerzami i instruktorami teatralnymi oraz ze wszystkimi, którzy lubią śpiew, zarówno w Polsce jak i w wielu krajach Europy i świata. Jej warsztaty cieszą się dużym zainteresowaniem, dzięki jej charyzmatycznej osobowości, dużemu doświadczeniu pedagogicznemu i profesjonalnemu łączeniu elementów ruchu fizycznego, ćwiczeń i zabaw rytmicznych oraz wymagających pieśni tradycyjnych.

 

frame 18

JANUSZ ADAM BIEDRZYCKI - aktor, tancerz, choreograf, instruktor teatralny. Absolwent Wydziału Humanistycznego ze specjalizacją: Kulturoznawstwo folklorystyka, etnologia, teatrologia i filmoznawstwo na Uniwersytecie Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie. Absolwent Zarządzania kulturą Instytutu Teorii Literatury, Teatru i Sztuk Audiowizualnych Uniwersytetu Łódzkiego. Współzałożyciel i członek Teatru CHOREA. Członek integracyjnego Teatru Prawd Dziwnych działającego przy Środowiskowym Domu Samopomocy w Łęcznej. Współpracował ze Stowarzyszeniem Integracji Społecznej przy warsztatach terapii zajęciowej; członek kursu „Pedagog w Teatrze” organizowanego przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie. Współpracuje z Nettheatre w Lublinie i Teatrem Lalki i Aktora „Pinokio” w Łodzi. Autor choreografii do spektakli „Koguty Borsuki i inne Kozły” (reż. Iga Załęczna) oraz własnego monodramu „Upadek-PsychoSomaticGaym” (reż Magdalena Paszkiewicz). Pomysłodawca i realizator cyklu warsztatów zakończonych spektaklem „Brzydal”. Stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w latach 2010 i 2014 oraz Urzędu Miasta Łodzi w latach 2013 i 2017. Pomysłodawca i realizator projektu "Vidomi" oraz "Vidomi-Kontynuacje" - cyklu warsztatów tanecznych z udziałem osób niewidomych i słabowidzących zakończonych spektaklem. Współtwórca podręcznika „Trening fizyczny aktora – od działań indywidualnych do zespołu”.

 

MJustyna1 2

MAJKA JUSTYNA - tancerka, wokalistka, performerka, praktykuje i uczy Ashtanga Jogi. Członkini Stowarzyszenia Teatralnego CHOREA, gdzie na co dzień jest odpowiedzialna za produkcję spektakli i koncertów oraz prowadzenie projektów edukacyjnych i społecznych. Zajmuje się pracą z ciałem i tańcem od 5 roku życia, począwszy od tańca ludowego w Zespole Pieśni i Tańca Ludowego "Harnam", przez klasykę, po taniec współczesny, kontakt improwizację i tango argentyńskie. Praktykuje Ashtanga Jogę skupiając się na aspekcie terapeutycznym, równomiernym rozwoju ciała, zapobieganiu kontuzjom oraz odnajdywaniu harmonii miedzy ciałem a umysłem. Współpracowała z różnymi artystami przy projektach teatralno-tanecznych, m.in.: z Yukari Uto nad performancem "Nigero", z Zorką Wollny przy etiudzie "Muzeum", z duetem vj-ów ElektroMoon, przy etiudach filmowych "Tactum" i "Grzeczny-grzeszny"; brała udział w performensach tanecznych "Agui i Ahora", "Flying Circus", "Wózek Warhola" i wielu działaniach site-specific. Od 2011r. bierze udział w spektaklach Teatru CHOREA: "Oratorium Dance Project", "Bachantki", "Szczelina", "Derby", "Lulabajki"; oraz koncertach: "Gilgamesz", "Pieśni Świata", "Engi vengi - pieśni bułgarskie".

 

frdame 139

TOMASZ KRZYŻANOWSKI - muzyk, kompozytor, aranżer, producent, multiinstrumentalista, wokalista. Jako wszechstronny muzyk czerpie inspiracje z różnych kręgów kulturowych i stylów muzycznych. Kompozycja to jego główne zajęcie. Gra na perkusji, instrumentach perkusyjnych i klawiszowych. Komponuje muzykę do spektakli teatralnych, filmów oraz projektów artystycznych, performance, animacji, gier komputerowych. Od lat fascynuje go produkcja muzyczna i realizacja dźwięku. Współtwórca Teatru CHOREA, w którym od 2007 roku kieruje pracą muzyczną. Od roku 2006 wraz z Teatrem CHOREA regularnie prowadzi warsztaty muzyczno-teatralne na całym świecie, kierowane do aktorów, muzyków, tancerzy, performerów, dzieci i młodzieży, (warsztaty min: w Red Cat i Calarts w Los Angeles, w Centrum Sztuki w Delfach, w St. Donats Atlantic College w Walii, w Starej Tehelni na Słowacji, w Meyerhold Center w Moskwie, w Teatrze Atalaya w Sevilli, w Espacio Espiral w Santander, na Festiwalu Giving Voice w Aberystwith, w Instytucie Grotowskiego we Wrocławiu, PWSFTViT w Łodzi oraz w ośrodkach teatralnych i kulturalnych w całej Polsce). Od 2011 roku prowadzi Wielki Chór Młodej CHOREI. Jako instruktor warsztatowy i kompozytor współpracuje ze Stowarzyszeniem Praktyków Kultury w Warszawie. Współzałożyciel i perkusista łódzkiej grupy Blue Rabbit. Jako wszechstronny muzyk, w swojej pracy inspiruje się muzyką i rytmiką pochodzącą ze starożytnej Grecji, Bałkanów, muzyką Bliskiego Wschodu, Afryki Północnej, Indii, Półwyspu Iberyjskiego oraz jazzem. W jego twórczości, dużą rolę odgrywa także fascynacja starożytnymi kulturami, wymarłymi językami oraz body percussion i rytmem w każdej możliwej formie i postaci. Prywatnie entuzjasta przyrody, biegacz, triathlonista.

 

frame 263 

MAŁGORZATA LIPCZYŃSKA - aktorka, tancerka, choreografka, animatorka kultury, doświadczona instruktorka warsztatowa. Absolwentka UMCS na Wydziale Socjologii oraz Wydziale Humanistycznym, na kierunku Kulturoznawstwo. Tancerka w grupie Tańce Labiryntu. W latach 2006-2008 pracowała w WTZ "Teatroterapia" przy Teatrze im. J. Osterwy w Lublinie jako instruktor plastyki ciała. Współtwórczyni choreografii do spektaklu „Isadora. Opowieść o kobiecie”. Tancerka w międzynarodowym projekcie tanecznym „maProject” w reżyserii Liat Magnezy. Współpracowała z wieloma reżyserami i choreografami, m.in.: Pawłem Passinim, Robertem M. Haydenem, Rosanną Gamson, Geraldem Tylerem, Jewgienijem Korniagiem, Jimem Ennisem, Kanem Katsurą. Jesienią 2011 roku pokazała swój monodram pt. „napewnomoże”, oparty na twórczości rumuńskiej pisarki Aglai Veteranyi. Pracowała jako instruktor tańca w projekcie taneczno-muzycznym „Oratorium Dance Project” realizowanym z udziałem 100-osobowej grupy dzieci, młodzieży i dorosłych oraz orkiestry i chóru Filharmonii Łódzkiej, nagrodzonym „Energią Kultury' i „Złotą Maską”. Od sierpnia 2012 związana z taneczną Grupą KIJO, z którą stworzyła spektakle: „Wszystko to z czym się (nie)urodziliśmy”, jako tancerka (spektakl otrzymał I nagrodę w Konkursie Choreograficznym „3,2,1...Taniec” w Krakowie); „Spokojnie, inni mają gorzej”, jako tancerka i konsultant literacki; „Projekt KISZ” jako konsultant literacki i opracowanie tekstów. Prowadziła w Polsce i za granicą wiele warsztatów dla dzieci, młodzieży i dorosłych, z zakresu tańca i teatru. Od kilku lat współpracuje z Uniwersytetem warszawskim, prowadząc zajęcia teatralne w Instytucie Kultury Polskiej.

Więcej informacji o Teatrze CHOREA: http://www.chorea.com.pl/

 

więcej

Spektakl "Szczelina" w Berlinie

Spektakl "Szczelina" w Berlinie

08.07.2017
Festiwal HofFestSpiele, Berlin

Zapraszamy na spektakl "Szczelina / The Crack" Teatru CHOREA, który zaprezentujemy w Berlinie w ramach festiwalu HofFestSpiele - Community Kunst Festival.

data: 8 lipca 2017
godzina: 19:00
miejsce: Expedition Metropolis e.V., Desihalle, Ohlauer Strasse 41, 10999 Berlin

Więcej o wydarzeniu: https://www.facebook.com/events/136166436962907/

HofFestSpiele łączy teatr, muzykę, film, sztuki wizualne, wystawy i jest zaproszeniem do doświadczania ich w duchu wspólnotowości i dialogu, działając wraz z Community Art Festival. Hasłem przewodnim festiwalu jest "poza granicami" - jego główną ideą jest stworzenie miejsca, które jest otwarte i zachęca do poszukiwań, eksplorowania tego, co nieznane, a co w innym miejscu byłoby ryzykowne, a nawet niemożliwe. 

https://www.facebook.com/hoffestspiele

http://expedition-metropolis.de/hoffestspiele

Theater Expedition Metropolis (ExMe) rozwija interdyscyplinarną pracą teatralną. Jako otwarte warsztaty oferują przestrzeń do projektowania, rozwoju i produkcji. Projekt jest dostępny dla każdego i może być używany jako pole twórczych poszukiwań. Expedition Metropolis istnieje od prawie 20 lat, zajmuje się produkcjami teatralnymi, organizowaniem warsztatów teatralnych i wypraw badawczych. Bazując na wieloletnich doświadczeniach, twórcy założyli teatr, który żyje w dialogu z otoczeniem i działa na rzecz rozwoju społeczności lokalnej. Od 5 lat ma swoją siedzibę w zabytkowym "Old Desinfectionsanstalt” (Desi) w Berlin-Kreuzberg.

http://www.expedition-metropolis.de

 

"Szczelina / The Crack"

Spektakl na motywach dramatu „Zanikam” Arne Lygre, tłumaczenie: Elżbieta Frątczak-Nowotny
W spektaklu wykorzystane są fragmenty utworów poetyckich Rumiego oraz osobiste teksty aktorów.

Reżyseria: Tomasz Rodowicz
Choreografia: Adrian Bartczak
Muzyka: Tomasz Krzyżanowski
Obsada: Janusz Adam Biedrzycki, Joanna Chmielecka, Majka Justyna, Sara Kozłowska, Dominika Krzyżanowska Gorzkiewicz, Małgorzata Lipczyńska, Elina Toneva
Kostiumy: Anna Raczkowska
Scenografia: Tomasz Rodowicz
Światło: Tomasz Krukowski
Dźwięk: Marcin Dobijański
Partner: Fabryka Sztuki w Łodzi
Premiera: 31 marca, 1 kwietnia 2016, scena Art_Inkubatora w Fabryce Sztuki w Łodzi, w ramach akcji Dotknij Teatru

Spektakl "Szczelina" otrzymał nagrodę Złotej Maski za najlepsze wydarzenie na scenie off w sezonie 2015/2016.

Nota reżyserska, a raczej intencje z pola zmagań 

„SZCZELINA” to spektakl tworzony przez CHOREĘ na motywach utworu norweskiego dramaturga Arne Lygre pt. „Zanikam”, w tłumaczeniu Elżbiety Frątczak-Nowotny, z użyciem fragmentów poezji mistycznej Rumiego, a także osobistych tekstów aktorów.
To nie jest spektakl o uchodźcach, którzy nagle stracili dach nad głową i muszą ruszać w nieznane. To nie jest spektakl o tych, którzy nie wiedzą dokąd idą, wiedzą tylko skąd przyszli. To nie spektakl o ludziach, którzy tracą najbliższych, ale ciągle chcą żyć. To nie jest spektakl o tych, którzy idąc w nieznane i tracąc wszystko, wciąż mają nadzieję, że będą mogli zacząć swoje życie od nowa.
„SZCZELINA” to spektakl o Was - o nas, którzy mając dach nad głową i cokolwiek do zjedzenia, nie zdajemy sobie ciągle sprawy z tego, że w każdej chwili możemy to wszystko stracić i być wyrzuconymi w nieznane, bo ktoś nagle, bez zapowiedzi, zrzuci na nasz dom bombę, zatruje wodę albo odbierze prawo do przebywania w naszym mieście. To spektakl o naszych lękach i o szukaniu nadziei. O tym, że każdy z nas jest, był lub będzie uchodźcą, najczęściej nie z własnego wyboru.
Codziennie czytamy gazety, oglądamy wiadomości. Chwilami chciałoby się uciec na jakąś arkę Noego, albo przynajmniej do Nepalu. A właśnie dzięki pracy nad tym spektaklem czujemy się mniej bezradni wobec otaczającego nas świata (to strasznie naiwne, ale tak czuję). Może dlatego, że walka z własną bezradnością zaczyna się od mówienia o niej i nieodwracania głowy od tego co się dzieje. Szukamy szczeliny, przez którą wpadnie promień światła, a my przedostaniemy się na drugą stronę beznadziei.
Sześć kobiet i jeden mężczyzna próbują opowiedzieć słowami, ruchem i śpiewem, bardzo zwyczajne historie ludzi, którzy stracili wszystko, którzy nie mają już niczego prócz nadziei. Nadziei, która czasami zmienia się w instynkt przeżycia, a czasami w zgodę na jego utratę.
Chciałbym bardzo, abyśmy dzięki naszemu spektaklowi, mimo z dnia na dzień rosnącej agresji i strachu przed INNYMI, mogli dostrzec w nich ludzi. Ludzi takich jak my. Demony odejdą, może wtedy zacznie się rozmowa… 

Tomasz Rodowicz (Łódź, luty 2016)

 

Projekt dofinansowano ze środków Urzędu Miasta Łodzi.

 

więcej

Spektakl "Studium o Hamletach" na ITSelF Festival

Spektakl "Studium o Hamletach" na ITSelF Festival

06.07.2017
Teatr Collegium Nobilium, Warszawa

Zapraszamy na spektakl "Studium o Hamletach" prezentowany na zakończenie Międzynarodowego Festiwalu Szkół Teatralnych - ITSelF Festival w Warszawie.

data: 6 lipca 2017
godzina: 18:00
miejsce: Teatr Collegium Nobilium, Scena Główna, ul. Midodowa 22/24, Warszawa

Więcej informacji o Międzynarodowym Festiwalu Szkół Teatralnych ITSelF Festival

https://www.facebook.com/mfstitself/

http://festiwal.at.edu.pl

 

Spektakl "Studium o Hamletach"

Twórcy: Teatr CHOREA, Akademia Teatralna im. A.Zelwerowicza w Warszawie
Na motywach tekstów: „Hamlet” Williama Szekspira, „Studium o Hamlecie” Jerzego Grotowskiego, „Studium o Hamlecie” Stanisława Wyspiańskiego 

Reżyseria: Waldemar Raźniak, Tomasz Rodowicz
Muzyka: Tomasz Krzyżanowski
Choreografia: Janusz Adam Biedrzycki i zespół
Scenografia: Tomasz Rodowicz
Projekcja: Krzysztof Olszowiec, Paweł Klepacz, Tomasz Rodowicz
Światło: Tomasz Krukowski
Dźwięk: Marcin Dobijański

Hamleci: Martyna Byczkowska (Akademia Teatralna), Joanna Chmielecka (Teatr CHOREA), Anna Lemieszek (Akademia Teatralna), Elina Toneva (Teatr CHOREA), Janusz Adam Biedrzycki (Teatr CHOREA), Mateusz Burdach (Akademia Teatralna), Piotr Janusz (Akademia Teatralna), Michał Jóźwik, Aleksander Kaźmierczak (Akademia Teatralna), Jakub Kordas (Akademia Teatralna), Vova Makovskyi (Akademia Teatralna)

Pokazy premierowe odbyły się 1 i 2 kwietnia 2017, w ramach akcji „Dotknij Teatru”, Obchodów Międzynarodowego Dnia Teatru w Łodzi.

Warszawska Akademia Teatralna i łódzki Teatr CHOREA realizują wspólnie projekt teatralny pt. „Studium o Hamletach”, wyznaczający współczesne myślenie o Szekspirze, poprzez pryzmat tekstów Wyspiańskiego i Grotowskiego.
Studenci II i III-go roku wydziału aktorskiego Akademii Teatralnej i aktorzy Teatru CHOREA pod kierunkiem Waldemara Raźniaka i Tomasza Rodowicza podjęli próbę zmierzenia się z tekstem „Hamleta” Szekspira, sięgając do zachowanych scenariuszy spektaklu Jerzego Grotowskiego z roku 1964, zatytułowanych „Studium o Hamlecie”, do recenzji i relacji aktorów Teatru 13 Rzędów oraz do tekstu „Studium o Hamlecie” Stanisława Wyspiańskiego.

„Chcieliśmy postawić siebie w tym punkcie, w którym stał zespół Grotowskiego ponad 40 lat temu. W punkcie niewiadomej, w punkcie rozdroża i zapowiedzi klęski w obliczu mierzenia się z wielkim tekstem.” (T. Rodowicz)

Premierowe prezentacje spektaklu Raźniaka i Rodowicza poprzedzone zostały sesjami prób i treningów fizycznych nawiązujących do metody Grotowskiego, pracą z tekstem Szekspira i wspólnym budowaniem dramaturgii spektaklu. Aktorzy sami wyszukiwali w dramacie Szekspira teksty najbliższe ich własnym doświadczeniom. Spektakl przekracza fabułę dramatu i jest wzbogacony o osobiste wypowiedzi aktorów dotyczące ich życiowych wyborów i własnej tożsamości.

Spektakl jest próbą odpowiedzi na pytanie kim dziś jest Hamlet? Dlaczego Grotowski za Wyspiańskim umieścił go na polskiej wsi, na cmentarzu? I najważniejsze: czy można dziś Grotowskim czytać Szekspira?

"Projekt nawiązuje do awangardy teatralnej lat sześćdziesiątych, którą reprezentował Teatr Laboratorium Jerzego Grotowskiego, co zbiega się z ogłoszeniem roku 2017 rokiem stulecia awangardy polskiej. Nie tworzymy jednak żadnej rekonstrukcji dzieła Grotowskiego. Zainspirowani odwagą i klęską tamtej próby szukamy własnej narracji i własnego ryzyka. Przekroczeniem typowych metod budowania spektaklu jest u nas sposób potraktowania tekstów zarówno Szekspira, Wyspiańskiego jak i Grotowskiego. Nikt do tej pory takiej próby nie podjął." (T. Rodowicz)

 

więcej

Drugi pokaz pracy Projektu "Ciemność"

Drugi pokaz pracy Projektu "Ciemność"

03.07.2017
Teatr CHOREA

Zapraszamy na drugi pokaz pracy Projektu "Ciemność".

data: 3 lipca 2017
godzina: 18:00
miejsce: scena Art_Inkubatora w Fabryce Sztuki w Łodzi
wstęp: bezpłatny
rezerwacja miejsc: teatrchorea@gmail.com
W mailu prosimy podać tytuł spektaklu, imię i nazwisko na które ma być dokonana rezerwacja, ilość rezerwowanych miejsc. 
System rezerwacji zamykamy po wyczerpaniu limitu miejsc lub o godz 18:00 w dniu poprzedzającym wydarzenie.

Projekt Ciemność to kolejny etap współpracy tancerzy i artystów Teatru CHOREA z osobami niewidomymi i słabowidzącymi ze Specjalnego Ośrodka Szkolno Wychowawczego nr 6 im. Hieronima Baranowskiego dla Dzieci Niewidomych i Słabowidzących w Łodzi. Muzyczno-ruchowy projekt jest odzwierciedleniem widzialności osób narażonych na marginalizację, których życie zostało rozerwane pomiędzy światłem/ciemnością, dźwiękiem/ciszą, ruchem/bezruchem. Jest to efekt półtorarocznej pracy warsztatowej, podczas której zespół teatralny wykorzystując oryginalne środki artystyczne - programy audiowizualne i programy oparte na czujnikach ruchu, dźwięku oraz światła - stworzył specyficzny kanał komunikacji osób niepełnosprawnych z widzem. Warstwa ruchowa spektaklu oparta została na technice kontakt improwizacji, tańcu współczesnym, tańcu ludowym, a także na autorskich metodach pracy Teatru CHOREA.

Muzyka wykonywana jest na żywo, natomiast teksty wykorzystane w spektaklu są autorstwa samych aktorów oraz pochodzą z dzieł literackich znanych pisarzy, m.in.: Adama Mickiewicza, Stanisława Grochowiaka, Anny Lyndsey. Wzbogacono również warstwę literacką o wątki naukowe, związane z optyką, akustyką oraz fizyką kwantową. Autorzy odwołują się także do publikacji naukowych Michała Hellera, Carla Sagana, Lisy Randall, Dave’a Goldberga i Jeffa Blomquista. Twórcy zasięgali konsultacji u specjalistów z dziedziny fizyki, optyki i nowoczesnych oprogramowań komputerowych z Politechniki Łódzkiej.

 

Ujrzeć ciemność w nowym świetle

„Gdy nas ciemności otaczają wszędzie
W swej zacieśnionej zatrzymując sieci,
Wzrok nasz nie sięga za drogi krawędzie
[…]
Lecz niech kto światło na drodze roznieci
To, choć wzrok szerszy widnokrąg posiędzie,
Dokoła miejsca, które blask oświeci,
Otchłań ciemności jeszcze większą będzie.”

Adam Asnyk, "Gdy nas ciemności otaczają wszędzie...", [w:] "Nad głębiami".

 
Ciemność? Boję się jej. Takiej odpowiedzi udzieliłaby większość z nas. Dla obawiających się ciemności jest ona przede wszystkim brakiem czegoś, do czego przywykliśmy, co daje nam poczucie bezpieczeństwa i pewności. Jej barwa jest utożsamiana ze złem, piekłem, światem nieznanym. Ale czasami i ci zalęknieni pragną wtulić się w ciemność ‒ z myślą o zatrzymaniu ruchu materii, z nadzieją na osiągnięcie spokoju i wytchnienia. Ciemność jest zaskakująca, pociągająca, pełna szeptów i szelestów, które warto czasami usłyszeć. Jak brzmi Twoja ciemność? Boisz się jej? A może wręcz przeciwnie, bardzo jej pragniesz?

Zespół pracujący nad spektaklem "Ciemność" odnosi wrażenie, że większość ludzi potrzebuje ciemności. Takiej ciemności, w której mogliby się na chwilę zatrzymać, oderwać od pędu codziennego życia i ‒ wbrew pozorom ‒ zobaczyć więcej.

Codzienny cykl życia człowieka podzielony jest na dwie fazy. W jednej dominuje światło, w drugiej natomiast - ciemność. Od pewnego momentu w historii cywilizacji, porządek ten został zaburzony przez skąpanie świata w sztucznym świetle. Wówczas nasiliły się intuicje i przeświadczenia, które kategoryzują ciemność jako obszar zła, natomiast światłu przypisują walory wydobywania dobra i jasności, ułatwiającej funkcjonowanie w codziennym życiu. Dlaczego tak się stało? Może warto byłoby powrócić do poszukiwania harmonii między światłem a ciemnością? Lecz aby tę harmonię odnaleźć, trzeba najpierw odpowiedzieć sobie na podstawowe pytanie i spróbować rozwiązać problem, który wprowadza tak skrajne stanowiska w rozumieniu ciemności: czym jest właściwie ciemność dla nauki i religii, a czym dla osób niewidomych?

Z naukowego punktu widzenia całkowita ciemności jest poddawana w wątpliwość ‒ nie istnieje. Wszystkie ciała emitują bowiem promieniowanie elektromagnetyczne - światło. Metaforyczne rozumienie braku światła to ‒ szczególnie w kulturze europejskiej ‒ sytuacja, w której poruszamy się z trudem, w „bezładzie” i „pustkowiu”. W zgodnym rozumieniu większości wierzeń i praktyk religijnych, ciemność to przede wszystkim stan wewnętrznego nierozpoznania, zagubienia drogi rozwoju, lęku i dezorientacji. Stan ukrywający się pod pytaniem: dokąd i którędy należy iść?

Osoby niewidome i słabowidzące postrzegają ciemność zupełnie inaczej. Ciemność to dla nich znajomy obszar bezpieczeństwa, to poczucie podmiotowości, wolności, to także ramy wyrażania radości i swobody we własnym działaniu. Otoczeni ciemnością mają przecież i tę ‒ pozornie paradoksalną ‒ przewagę nad osobami nieżyjącymi w ciemności na co dzień. Niewidomi posiadają narzędzia i umiejętności by żyć w ciemności, jak ludzie żyjący w świetle dnia. Nie boją się jej, ale traktują ją jako naturalne środowisko życia. Inspirując się wypowiedzią jednego z uczestników projektu, możemy podzielić ciemność na: Ciemność Obecną, będącą przestrzenią, którą niewidomi znają i są z nią zaprzyjaźnieni oraz Ciemność Przychodzącą, której muszą się uczyć, wykorzystując zmysł dotyku, węchu, słuchu i smaku. Ta druga Ciemność jest dla nich bolesna i gorzka, boją się jej i stawiają w niej niepewne kroki. Długie nierozpoznanie takiej sytuacji może prowadzić ich do poczucia rezygnacji, utraty, nawet całkowitego zatrucia energii ‒ ale nigdy do wykluczenia. 

Wiktor Moraczewski

 

"Ciemność"

Reżyseria i choreografia: Janusz Adam Biedrzycki, Magdalena Paszkiewicz
Muzyka: Tomasz Krzyżanowski
Przygotowanie muzyczne: Joanna Filarska
Reżyseria światła: Tomasz Krukowski
Realizacja dźwięku: Marcin Dobijański
Multimedia interaktywne: Aleksander Dynarek
Wizualizacje: Paweł Klepacz
Obsada: Anna Piekarniak, Ewa Otomańska, Aleksandra Ziomek, Joanna Chmielecka, Barbara Cieślewicz, Aleksandra Szałek, Grzegorz Nasalski, Przemysław Bitner, Tomasz Hołubowicz

 

Projekt realizowany ze środków Urzędu Miasta Łodzi w ramach Stypendium Artystycznego Janusza Adama Biedrzyckiego.

 

logo miasto

 

 

Projekt dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

 

mkidn 01 cmyk 

 

 

więcej

Wakacyjne Twórcze Warsztaty w Fabryce Sztuki

Wakacyjne Twórcze Warsztaty w Fabryce Sztuki

01.07-30.08.2017
Fabryka Sztuki w Łodzi

W lipcu i sierpniu zapraszamy do Fabryki Sztuki w Łodzi na wakacyjne Twórcze Warsztaty dla dzieci i młodzieży!

PROGRAM LIPCOWYCH TWÓRCZYCH WARSZTATÓW:

CUDA NA KIJU - warsztaty plastyczne dla dzieci w wieku 6-12 lat

data: 1 lipca (sobota) / 8 lipca (sobota)
godzina: 14:00-16:00
prowadzenie: Jola Królicka
wiek uczestników: 6-12 lat
czas: 120 minut

Zajęcia cykliczne, w których elementem łączącym jest drewniany kij, wykorzystany na różne sposoby, w nawiązaniu do zabawek tradycyjnych: koń na kiju, miotła czarownicy, wiszące dekoracje, wiatraki, kukły i marionetki. Materiały dodatkowe będą pochodzić z natury lub recyklingu: muszle, kamyki, glina, paciorki, patyki, plastikowe butelki, kartony po jajkach, itp.
Warsztaty mają na celu pobudzenie wyobraźni dzieci i zachęcenie ich do szukania inspiracji w przedmiotach codziennego użytku, rozwijanie ich sprawności manualnych oraz wrażliwości estetycznej.


KRAV MAGA - samoobrona dla małych i dużych - rodzinne warsztaty ruchowe dla dzieci w wieku 5-9 lat

data: 3 lipca (poniedziałek)
godzina: 15:30-16:30
miejsce: sala warsztatowa (niski budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3)
prowadzenie: Elina Toneva
wiek uczestników: 5-9 lat
czas: 60 minut

Trening dla dzieci oparty o formy zabawowe: bieganie, gry zadaniowe, tory przeszkód. Nauka bezpiecznych upadków, nauka unikania i rozpoznawania zachowań agresywnych, samoobrony.


SENSOPLASTUSIE - rodzinne warsztaty sensoryczno-plastyczne dla dzieci w wieku 1,5-5 lat

data: 5 lipca (środa)
godzina: 11:00-12:00
miejsce: sala warsztatowa (niski budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3)
prowadzenie: Magda Gaj-Nowicka / Bergamutka
wiek uczestników: 1,5-5 lat
czas: 60 minut

Zajęcia plastyczno-sensoryczne zakładają wyzwolenie większej swobody twórczej poprzez stworzenie przestrzeni wspierającej kreatywne pomysły. Istotą zajęć jest możliwość ekspresji na dużych formatach, z wykorzystaniem niestandardowych materiałów oraz „brudzących” uczestników i przestrzeń technik. Rozszerzamy myślenie na temat narzędzi, pędzlem może być makaron spaghetti, pęk trawy czy kwiat, malować można balonami napełnionymi wodą, czy szklanymi kulkami, dopuszczając rolę przypadku i zapoznając z malarstwem gestu. Zmieniamy wachlarz dotychczas znanych materiałów z jakich powstają prace. Wykorzystujemy do tworzenia kolorowe bańki mydlane, zabarwione kostki lodu. Farbą może być kisiel, jogurt z barwnikiem spożywczym, czy kasza manna rozsypana na świetlnym stole. W przeciwieństwie do standardowych zajęć plastycznych, uczestnicy warsztatów nie poznają przed rozpoczęciem pracy efektu do jakiego mają dotrzeć. Celem jest proces twórczy, a nie nauka konkretnej techniki. Uczestnicy zajęć wykorzystują dostępne materiały i przestrzeń do realizacji własnych zamierzeń. Podczas warsztatów nie korygujemy „błędów”, np. nierównych linii, nierealnych kolorów, przypadkowych plam. W zajęciach najistotniejszy jest proces twórczy oraz szacunek do dziecięcego
skupienia, potrzeb, zainteresowań i pomysłów. Równie ważny jest fakt pracy w grupie, który uczy dzieci stopniowo uwzględnienia potrzeb i granic innych osób.


POCZYTANKI - rodzinne warsztaty dla dzieci w wieku 4-6 lat

data: 7 lipca (piątek)
godzina: 12:00-12:30
miejsce: sala warsztatowa (niski budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3)
prowadzenie: skrzat Makówka / Piotr Makuch
wiek uczestników: 4-6 lat
czas: 30 minut

Czytamy i rozmawiamy o komplementach, byciu zarozumiałym i szukaniu przyjaźni. A przy okazji uczymy się geografii i poznajemy świat zwierząt.


MIASTO-UCHO - warsztaty dźwiękowe dla dzieci i młodzieży w wieku 8-16 lat

data: 8-9 lipca (sobota-niedziela)
godzina: 10:00-11:30
miejsce: sala warsztatowa (niski budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3) oraz przestrzeń wokół Fabryki Sztuki
prowadzenie: Filip Appel
wiek uczestników: 8-16 lat
czas: 2x90 minut

Warsztaty mają pomóc w zrozumieniu jak ważny jest dźwięk w codziennym życiu, jak usłyszeć to, czego na co dzień nie słyszymy. Mają pokazać, że w zwykłym „hałasie” mogą kryć się dźwięki potrafiące zbudować nową jakość, nową rzeczywistość. Chcemy uwrażliwić uczestników warsztatów na otoczenie, nie tylko na poziomie wizualnym, ale również sonicznym, który na co dzień nie jest ani zauważany, ani doceniany.
W trakcie warsztatów uczestnicy odbędą kilka spacerów, podczas których będą rejestrować to, co słyszą. W drugiej części zajęć będą mieli za zadanie przetwarzać zarejestrowane dźwięki i opowiadać za ich pomocą własne historie. W wyniku tych zabiegów powstaną mikrosłuchowiska. Całość zakończy wspólny odsłuch dźwiękowych mini utworów wraz z krótkim uzasadnieniem.


UCHO SŁONIA - warsztaty muzyczne dla dzieci w wieku 7-12 lat

data: 28 lipca (piątek)
godzina: 12:00-13:30
miejsce: sala warsztatowa (niski budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3)
prowadzenie: Dominika Gorzkiewicz, Joanna Filarska
wiek uczestników: 7-12 lat
czas: 90 minut

Będziemy śpeiwać piosenki. Narysujemy i zatańczymy do nich teledysk. Sprawdzimy nasze muzyczne możliwości i zobaczymy jak można je połączyć z innymi dziedzinami twórczości.


PROGRAM SIERPNIOWYCH TWÓRCZYCH WARSZTATÓW:

CUDA NA KIJU - warsztaty plastyczne dla dzieci w wieku 6-12 lat

data: 5 sierpnia (sobota) / 12 sierpnia (sobota) / 19 sierpnia (sobota) / 26 sierpnia (sobota)
godzina: 14:00-16:00
miejsce: sala warsztatowa (niski budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3)
prowadzenie: Jola Królicka
wiek uczestników: 6-12 lat
czas: 120 minut

Zajęcia cykliczne, w których elementem łączącym będzie drewniany kij, wykorzystany na różne sposoby w nawiązaniu do zabawek tradycyjnych: koń na kiju, miotła czarownicy, wiszące dekoracje, wiatraki, kukły i marionetki. Materiały dodatkowe będą pochodzić z natury lub recyklingu: muszle, kamyki, glina, paciorki, patyki, plastikowe butelki, kartony po jajkach, itp.
Warsztaty mają na celu pobudzenie wyobraźni dzieci i zachęcenie ich do szukania inspiracji w przedmiotach codziennego użytku, rozwijanie ich sprawności manualnych oraz wrażliwości estetycznej.


MIASTO-UCHO - warsztaty dźwiękowe dla dzieci i młodzieży w wieku 8-16 lat

data: 5-6 sierpnia (sobota-niedziela)
godzina: 10.00-11:30
miejsce: sala warsztatowa (niski budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3) oraz przestrzeń wokół Fabryki Sztuki
prowadzenie: Filip Appel
wiek uczestników: 8-16 lat
czas: 2x90 minut

Warsztaty mają pomóc w zrozumieniu jak ważny jest dźwięk w codziennym życiu, jak usłyszeć to, czego na co dzień nie słyszymy. Pokazać, że w zwykłym „hałasie” mogą kryć się dźwięki potrafiące zbudować nową jakość, nową rzeczywistość. Chcemy uwrażliwić uczestników warsztatów na otoczenie, nie tylko na poziomie wizualnym, ale również sonicznym, który na co dzień nie jest ani zauważany, ani doceniany.
W trakcie warsztatów uczestnicy odbędą kilka spacerów, podczas których będą rejestrować to, co słyszą. W drugiej części zajęć będą mieli za zadanie przetwarzać zarejestrowane dźwięki i opowiadać za ich pomocą własne historie. W wyniku tych zabiegów powstaną mikrosłuchowiska. Całość zakończy wspólny odsłuch dźwiękowych mini utworów wraz z krótkim uzasadnieniem.


KRAV MAGA - samoobrona dla małych i dużych - rodzinne warsztaty ruchowe dla dzieci w wieku 5-9 lat

data: 18 sierpnia (piątek)
godzina: 15:30-16:30
miejsce: sala warsztatowa (niski budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3)
prowadzenie: Elina Toneva
wiek uczestników: 5-9 lat
czas: 60 minut

Trening dla dzieci oparty o formy zabawowe: bieganie, gry zadaniowe, tory przeszkód. Nauka bezpiecznych upadków, nauka unikania i rozpoznawania zachowań agresywnych, samoobrony.


SENSOPLASTUSIE - rodzinne warsztaty sensoryczno-plastyczne dla dzieci w wieku 1,5-5 lat

data: 30 sierpnia (środa)
godzina: 11:00-12:00
miejsce: sala warsztatowa (niski budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3)
prowadzenie: Magda Gaj- Nowicka / Bergamutka
wiek uczestników: 1,5-5 lat
czas: 60 minut

Zajęcia plastyczno- sensoryczne zakładają wyzwolenie większej swobody twórczej poprzez stworzenie przestrzeni wspierającej kreatywne pomysły. Istotą zajęć jest możliwość ekspresji na dużych formatach, z wykorzystaniem niestandardowych materiałów oraz „brudzących” uczestników i przestrzeń technik. Rozszerzamy myślenie na temat narzędzi, pędzlem może być makaron spaghetti, pęk trawy czy kwiat, malować można balonami napełnionymi wodą, czy szklanymi kulkami, dopuszczając rolę przypadku i zapoznając z malarstwem gestu. Zmieniamy wachlarz dotychczas znanych materiałów z jakich powstają prace. Wykorzystujemy do tworzenia kolorowe bańki mydlane, zabarwione kostki lodu. Farbą może być kisiel, jogurt z barwnikiem spożywczym, czy kasza manna rozsypana na świetlnym stole. W przeciwieństwie do standardowych zajęć plastycznych, uczestnicy warsztatów nie poznają przed rozpoczęciem pracy efektu do jakiego mają dotrzeć. Celem jest proces twórczy, a nie nauka konkretnej techniki. Uczestnicy zajęć wykorzystują dostępne materiały i przestrzeń do realizacji własnych zamierzeń. Podczas warsztatów nie korygujemy „błędów”, np. nierównych linii, nierealnych kolorów, przypadkowych plam. W zajęciach najistotniejszy jest proces twórczy oraz szacunek do dziecięcego
skupienia, potrzeb, zainteresowań i pomysłów. Równie ważny jest fakt pracy w grupie, który uczy dzieci stopniowo uwzględnienia potrzeb i granic innych osób.

WAŻNE INFORMACJE:

Opłata za udział w warsztatach wynosi 5 zł od uczestnika.
W przypadku warsztatów rodzinnych opłata tylko za dzieci.
Dorośli, którzy chcą wziąć udział w warsztacie rodzinnym indywidualnie dokonują opłaty 5 zł za osobę.
Płatność za udział w warsztatach przyjmujemy wyłącznie gotówką, przed rozpoczęciem wydarzenia.

Zapisy na warsztaty prowadzi Teatr CHOREA 
mailowo: warsztaty@fabrykasztuki.org
telefonicznie: (42) 646 88 65 w.30

W mailu prosimy podać tytuł warsztatu, datę warsztatu i dane uczestników (imię i nazwisko, ilość i wiek dzieci i ilość opiekunów).
System rezerwacji miejsc zamykamy o godz 18:00, w dniu poprzedzającym wydarzenie. 

Fabryka Sztuki nie ponosi odpowiedzialności za treści ogłoszeń umieszczanych na portalach społecznościowych poza wiedzą organizatora.


Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

 

 

więcej

x
Jeśli chcesz otrzymywać informacje o wydarzeniach Teatru Chorea zarejestruj się.