Nabór do grupy teatralno-tanecznej w Teatrze CHOREA

Nabór do grupy teatralno-tanecznej w Teatrze CHOREA

07.03.2019
Teatr CHOREA

Teatr CHOREA ogłasza nabór do stałej grupy teatralno-tanecznej dla młodzieży - „Laboratorium kreatywnego działania”!

data pierwszego spotkania: 7 marca 2019 (czwartek)
godzina: 17:00-20:00
miejsce: sala warsztatowa Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3
prowadzenie: Janusz Adam Biedrzycki (Teatr CHOREA)
uczestnicy: mile widziane osoby z doświadczeniem teatralnym lub tanecznym, jak również amatorzy pasjonujący się teatrem, ruchem, tańcem; do udziału zachęcamy szczególnie osoby w przedziale wiekowym od 16 do 25 roku życia
liczba miejsc ograniczona

WAŻNE INFORMACJE:

Regularne zajęcia będą prowadzone w każdy czwartek, w godzinach 17:00-20:00, na sali warsztatowej Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3.
Stały koszt regularnych spotkań wynosi 60 zł za 4 zajęcia w miesiącu od uczestnika.

Opłata za udział w pierwszych zajęciach wynosi 15 zł od uczestnika.
Opłatę za udział w pierwszych zajęciach przyjmujemy wyłącznie gotówką przed rozpoczęciem wydarzenia.

Konieczna jest wcześniejsza rezerwacja miejsc.
Zgłoszenia przyjmujemy do 28 lutego 2019, na adres: teatrchorea@gmail.com.
W zgłoszeniu bardzo prosimy uczestników o podanie wieku oraz informacji o swoim doświadczeniu teatralnym, ruchowym i tanecznym, lub o napisanie listu motywacyjnego zawierającego uzasadnienie dlaczego chcielibyście dołączyć do grupy.

Na warsztaty prosimy uczestników o zabranie wygodnego, nie krępującego ruchów stroju do ćwiczeń fizycznych, skarpet lub wygodnego obuwia sportowego na zmianę.

WIĘCEJ INFORMACJI:

Zapraszamy wszystkich młodych ludzi, którzy chcieliby wziąć udział w teatralno-ruchowym eksperymencie, poszukiwaniu swojego teatralnego miejsca i spróbowaniu czegoś nowego.
Podczas warsztatowych spotkań uczestnicy będą mieli szansę doświadczenia na własnym ciele oryginalnego, intensywnego treningu opracowanego przez Teatr CHOREA. Będziemy uruchamiać swoją samoświadomość ciała i „organiczność” aktora-tancerza. Duży nacisk położymy na pracę w grupie i z grupą. Wspólnie będziemy pracować nad uruchomieniem kreatywności każdego z uczestników. W trakcie naszych spotkań będziemy próbowali stworzyć stały zespół teatralny, którego zadaniem będzie między innymi zrealizowanie działania z pogranicza teatru fizycznego i performansu, które zostanie włączone do programu Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Retroperspektywy, organizowanego przez Teatr CHOREA  w Łodzi, na przełomie sierpnia i września 2019 roku.

Janusz Adam Biedrzycki - Aktor, tancerz, choreograf, reżyser, instruktor teatralny. Absolwent Wydziału Humanistycznego ze specjalizacją Kulturoznawstwo, folklorystyka, etnologia, teatrologia i filmoznawstwo na Uniwersytecie Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie. Absolwent Zarządzania kulturą Instytutu Teorii Literatury, Teatru i Sztuk Audiowizualnych Uniwersytetu Łódzkiego. Współzałożyciel i członek Stowarzyszenia Teatralnego CHOREA. Członek kursu „Pedagog w Teatrze” organizowanego przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie. Współpracuje między innymi z: Nettheatre w Lublinie oraz Teatrem Lalki i Aktora „Pinokio” w Łodzi. Autor choreografii i reżyser spektakli „Koguty Borsuki i inne Kozły” i „UpadekPsychoSomaticGaym”. Pomysłodawca i reżyser projektu „Brzydal” - cyklu warsztatów zakończonych spektaklem tanecznym. Stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w latach 2010 i 2014 oraz Urzędu Miasta Łodzi w latach 2013 i 2017. Pomysłodawca i reżyser projektów: "Vidomi" i "Ciemność.To co jest ukryte" - cykli warsztatów teatralnych zakończonych spektaklami z udziałem osób niewidomych i słabowidzących. Reżyser spektaklu "Rój. Sekretne życie społeczne". Współtwórca podręcznika „Trening fizyczny aktora - od działań indywidualnych do zespołu”. 

 

więcej

Koncert "Gilgamesz" w Teatrze Starym w Lublinie

Koncert "Gilgamesz" w Teatrze Starym w Lublinie

08.03.2019
Teatr Stary w Lublinie

Gorąco zapraszamy na koncert "Gilgamesz" Teatru CHOREA w Teatrze Starym w Lublinie.

data: 8 marca 2019 (piątek)
godzina: 19:00
miejsce: Teatr Stary w Lublinie, ul. Jezuicka 18
bilety: I - 40 zł, II - 30 zł, III – 20 zł, stojące - 15 zł
więcej informacji
wydarzenie na Facebooku

Po spektaklu spotkanie z twórcami poprowadzi Łukasz Drewniak.


"Gilgamesz" - koncert na chór, trio jazzowe i kwartet smyczkowy

„Gilgamesz” Tomasza Krzyżanowskiego realizowany przez Teatr CHOREA to niezwykłe i oryginalne odczytanie jednego z najstarszych zachowanych poematów epickich. To pierwsza pełna adaptacja muzyczna Eposu o Gilgameszu inspirowana zapomnianym brzmieniem języka akadyjskiego i tajemniczą kulturą starożytnego Sumeru. Podczas koncertu usłyszeć można 10 utworów opowiadających o poszukiwaniu tajemnicy nieśmiertelności przez legendarnego władcę Gilgamesza. W warstwie dźwiękowej spotykają się współczesne brzmienia i elementy tradycji muzycznych Bliskiego i Dalekiego Wschodu. Polifoniczne kompozycje nadają nowe życie mitycznym obrazom, przenosząc do odległego, zapomnianego świata i wciąż aktualnych pytań i emocji. Oryginalne, akadyjskie partie wokalne oparte na tekście zapisanym pismem klinowym na kamiennych tablicach pochodzących z II tys.p.n.e., przeplatane są pieśniami w polskim tłumaczeniu.

muzyka: Tomasz Krzyżanowski
chór: Hubert Domański, Joanna Chmielecka, Sandra Gierzek, Paweł Grochocki, Dominika Jarosz, Majka Justyna, Joanna Kłos, Milena Kranik, Tomasz Krzyżanowski, Anna Redlin, Justyna Sobieraj- Bednarek, Elina Toneva
altówka: Paweł Odorowicz
kontrabas: Wojciech Traczyk
instrumenty perkusyjne: Piotr Gwadera
kwartet smyczkowy Befane:
Kamila Wójcicka-Maciaszczyk - skrzypce
Małgorzata Kwaśniak – skrzypce
Małgorzata Sielatycka-Sobczyk – skrzypce
Zofia Łęczycka - wiolonczela
konsultacja literacka: Dara Weinberg
prawykonanie: 14 kwietnia 2013 roku, Sala Koncertowa Filharmonii Łódzkiej.
koncert trwa ok. 70 minut

"Gilgamesz jest starszy od Achillesa, Odyseusza i Józefa. Urodził się zaraz po Ozyrysie a może nawet równo z nim. To w tym eposie znajdziemy pierwszą opowieść o potopie, pierwszy opis stworzenia człowieka, pierwszą relację z wizyty w świecie umarłych. Wszystko jest tu pierwsze - spotkanie z Bogiem, kobietą, pismem. Poemat o summeryjskim bohaterze znamy z akadyjskich i hettyckich tabliczek, ale na pewno wymyślili go i zaczęli opowiadać o jego przygodach starożytni Summerowie, prawie pięć i pół tysiąca lat temu - a może jeszcze dawniej. Epos o Gilgameszu pięknie spolszczył swego czasu Józef Wittlin, jego mitowi przyglądał się w oszałamiającym eseju Jan Kott. Łódzka CHOREA postanowiła zaśpiewać tę poezję z samego dna studni czasu. Tomasz Krzyżanowski, kompozytor i aranżer stworzył do Gilgamesza polifoniczne kompozycje oparte na oryginalnych akadyjskich partiach wokalnych, badał bliskowschodnie tradycje śpiewu przechowujące najstarsze ryty wykonawcze. Dwunastoosobowy chór i zespół muzyczny wykonuje na scenie 10 utworów/fragmentów o przygodach Gilgamesza, dokładnie tyle ile zachowało się tabliczek z pismem klinowym zawierających historię bohatera i króla Summeru. Połowa z nich jest w języku akadyjskim, połowa została zaśpiewana po polsku. Reżyser Tomasz Rodowicz ustawia wykonawców przebranych w jednolite szaty w półkręgu, pokazuje teatr, który jeszcze nie wyodrębnił się z pieśni, teatr embrionalny, potencjalny. Dwa języki, które brzmią podczas koncertu/przedstawienia przybliżają nas i oddalają od świata Summerów, pozwalają na szukanie w obcych sylabach pierwotnego dramatyzmu i otwierają nas na to, co po polsku brzmi daleko i egzotycznie. Gilgamesz i jego przyjaciel Enkidu przeżywają ludzkie dramaty, zdobywają mądrość podczas spotkania ze starym Ut-Napiszim, sprawdzają własną odwagę w starciu z olbrzymem Humbabą o złym sercu. Przeraża ich Las Cedrowy i góra bez wierzchołka na końcu świata. Pożądają nieśmiertelności i muszą zrozumieć kruchość życia. Tak jak my. Po Gilgameszu poeci nie wymyślili wiele nowego. Wszystko co ważne było już na początku."

Łukasz Drewniak, kurator programu teatralnego w Teatrze Starym

więcej

Spektakl "Tragedia Jana" na Festiwalu Nowe Epifanie

Spektakl "Tragedia Jana" na Festiwalu Nowe Epifanie

23.03.2019
Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie

Gorąco zapraszamy na spektakl "Tragedia Jana" Teatru CHOREA, w reżyserii Waldemara Raźniaka, na Festiwalu Nowe Epifanie w Centrum Sztuki Współczesnej - Zamek Ujazdowski w Warszawie.

data: 23 marca 2019 (sobota)
godzina: 19:00
miejsce: Centrum Sztuki Współczesnej - Zamek Ujazdowski w Warszawie, Laboratorium, Sala Im. W. Krukowskiego
bilety: 35 zł
Więcej informacji: https://noweepifanie.pl/wydarzenia/tragedia-jana/

Spektakl "Tragedia Jana" - czyli "Tragedia albo wizerunk Śmierci Przeświętego Jana Chrzciciela Przesłańca Bożego" Jakuba Gawatowica

Reżyseria: Waldemar Raźniak
Choreografia: Liwia Bargieł
Muzyka: Tomasz Krzyżanowski
Kostiumy: Emil Wysocki
Asystent reżysera: Wiktor Moraczewski
Światło: Tomasz Krukowski
Dźwięk: Marcin Dobijański
Obsada: Janusz Adam Biedrzycki, Joanna Chmielecka, Paweł Głowaty, Daria Szymańska / Joanna Jaworska-Maciaszek, Michał Jóźwik, Majka Justyna, Małgorzata Lipczyńska, Anna Maszewska, Wiktor Moraczewski, Ewa Otomańska, Dorota Porowska, Tomasz Rodowicz, Elina Toneva
Producent: warszawskie Towarzystwo Sceniczne
Współproducenci: Teatr CHOREA, Fabryka Sztuki w Łodzi

Spektakl opowiada biblijną historię Jana Chrzciciela podejmującego walkę z trawiącymi świat grzechami rozpusty, pychy, tchórzostwa i pazerności. Popada on w konflikt z prowadzącym hulaszcze życie Herodem, który przywłaszczył sobie żonę własnego brata. Kluczowym elementem intrygi jest mityczny taniec córki Herodyjady (popularnie zwanej Salome), wskutek którego niepokorny święty pozbawiony zostaje głowy. Jednak u Gawatowica - niczym w średniowiecznym misterium - zło zostaje potępione, a winni niesprawiedliwości - ukarani.

Ten wczesnobarokowy tekst napisany w 1619 roku na jarmark świętojański w Kamionce Strumiłowej (dziś na Ukrainie) jest unikalnym zabytkiem języka polskiego i świadectwem tradycji teatru jarmarcznego. Całość odgrywana niegdyś przez uczniów kolegium jezuickiego z jednej strony zawiera elementy farsy i groteski, z drugiej boskiego lęku i grozy (mysterium tremendum). Żywy i dynamiczny język Gawatowica nie ustępuje mistrzom renesansowej literatury polskiej - Janowi Kochanowskiemu i Mikołajowi Rejowi. W dobie badań nad genami religijności VMAT2, ścierania się systemów ideologicznych i rozwoju sztucznej inteligencji warto zastanowić się nad tym, czy wiara jest w jakikolwiek sposób racjonalna? Skąd się bierze jej moc i czy ważna jest dzisiaj? Co odróżnia postawę ultrareligijną od postawy fanatycznej i jakie kanony wartości można uznać współcześnie za aktualne?

Zabawy jarmarczne, obrzędy i rytuały świąteczne o skomplikowanych korzeniach pogańsko-chrześcijańskich organizowały i nadal organizują rytm funkcjonowania naszej społeczności oraz nadają im sens. Łódzki Teatr CHOREA od lat eksperymentujący z pieśniami, obrzędami i starymi tekstami kultury jest jednym z niewielu zespołów, który może podjąć wyzwanie przywrócenia tego tekstu polskiemu teatrowi.

 

 

Spektakl "Tragedia Jana" Teatru CHOREA, w reż Waldemara Raźniaka bierze udział w V edycji Konkursu na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Polskiej „Klasyka Żywa”.

Klasyka Zywa logo

  

Organizatorzy Konkursu: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego, Festiwal Opolskie Konfrontacje Teatralne / „Klasyka Żywa” w Opolu.

mkidn cmyk          1.it logo          OKT logo OKT

 

więcej

x
Jeśli chcesz otrzymywać informacje o wydarzeniach Teatru Chorea zarejestruj się.