TAKE OVER - EVENT ONE //ERROR 404//

TAKE OVER - EVENT ONE //ERROR 404//

11.12.2015
Teatr CHOREA / Art_Inkubator w Fabryce Sztuki w Łodzi

Grupa TAKE OVER zaprasza na pierwszy pokaz pracy

Będziemy przepalać obwody,
rozłupywać twarde schematy,
paraliżować dotychczasowe myślenie o teatrze

kiedy: 11 grudnia 2015, godz. 19
gdzie: Art_Inkubator w Fabryce Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3
wstęp: wolny
obowiązuje wcześniejsza rezerwacja miejsc
pod nr tel.: 
42 646 88 65
lub mailowo: 
chorea.warsztaty@gmail.com
ilość miejsc na pokaz jest ograniczona
po pokazie zapraszamy na spotkanie grupy Take Over z publicznością, które poprowadzi Piotr Olkusz


//Error 404//

Realizacja: Grupa Take Over
Opieka artystyczna: Tomasz Rodowicz, Janusz Adam Biedrzycki, Małgorzata Lipczyńska
Konsultacja muzyczna: Tomasz Krzyżanowski

Występują: Basia Cieślewicz, Marta Kaczmarek, Damian Kukiałka, Anna Maszewska, Barbara Malinka, Marta Mruk, Ewa Otomańska, Remigiusz Pilarczyk, Alicja Tranda, Aleksandra Ziomek

Opis spektaklu
System jest jak labirynt, z którego brak wyjścia. Próbując odszukać w nim człowieka napotykamy istotę skuloną pod ochronną warstwą mechanicznych zachowań, zębatek i fasad jakie na co dzień przyjmuje. Podstawowe definicje i stwierdzenia giną w nadmiarze informacyjnych bodźców napływających ze wszystkich stron. Poszukujemy równowagi pomiędzy mechanicznym i wyuczonym a żywym i czującym bytem. Zmagamy się z systemem, który wciągnął nas tak bardzo, że zmienił kształt i granice ludzkiego jestestwa. Jak nie dać się zmechanizować? Odpowiedź/Not Found yet/.

Informacje o projekcie
Projekt Take Over: Seeing young audiences through young people’s to międzynarodowy projekt edukacyjny Teatru CHOREA skierowany do osób w wieku 18-28 lat, realizowany wspólnie z Kolarac Foundation (Serbia), Bios-exploring urban culture (Grecja), Teatro delle Limonia (Włochy) w latach 2014 -2017 przy udziale British Council w ramach programu Komisji Europejskiej „Creative Europe“. Myślą przewodnią projektu jest Rozwój widowni (Audience Development). Młodzi uczestnicy projektu, w ciągu dwóch lat, przygotują wydarzenie artystyczne z dziedziny tańca, muzyki i teatru będące odzwierciedleniem dążeń, zmian, pragnień i aspiracji współczesnego młodego pokolenia, związanych z szeroko pojętą kulturą. Wydarzenie, w całości pomyślane, zaprojektowane i wyprodukowane przez i dla młodych ludzi. Przejęcie teatru przez młodych ma na celu zatrzymanie istniejącej publiczności, a przede wszystkim zdobycie nowych, młodych odbiorców Teatru CHOREA.

więcej informacji na: www.takeover.chorea.com.pl

więcej

Mkołajkowy koncert "Najlepsze życzenie" Ani Brody

Mkołajkowy koncert "Najlepsze życzenie" Ani Brody

05.12.2015
Fabryka Sztuki w Łodzi

Serdecznie zapraszamy na koncert Ani Brody "Najlepsze życzenie" – mikołajkowy prezent od Fabryki Sztuki w Łodzi

data: 5 grudnia 2015
godzina: 18.00
miejsce: sala warsztatowa Fabryki Sztuki w Łodzi (niski budynek)

Koncert dla całych rodzin.
Liczba miejsc jest ograniczona.
Koniecznie prosimy o wcześniejszą rezerwację miejsc.
Rezerwacje przyjmujemy do 4 grudnia, do godziny 17.00.
Zapisy prowadzi Teatr CHOREA: warsztaty@fabrykasztuki.org, tel. 42 646 88 65
Wstęp bezpłatny: mikołajkowy prezent od Fabryki Sztuki w Łodzi

Koncert "Najlepsze życzenie" w wykonaniu Ani Brody

Doprawdy trudno mi powiedzieć, czy to ja zajmuję się muzyką czy muzyka zajmuje się mną...

Jak powstają takie piosenki? Elfy mówią, że rodzą się z potrzeby spotkania. To świetny pretekst do tworzenia. Tak napisałam melodie o Pięknej i Bestii. Dzięki dźwiękom i tekstom spotkałam w rzeczywistości prawdziwych cudownych ludzi - małych i dużych. Mikołaj i Choinka zostały napisane 6 grudnia 2013 roku i wykonane w bibliotece Warszawy Śródmieście o godzinie 9 rano. Elfy Wschodnie odkryliśmy wspólnie z dziećmi w Teremiskach. Babcia pojawiła się w Nowym Kawkowie a Król Jeziora i Czarodziej w moim domu w czasie zabaw w teatrze piosenki razem z Basią, Melą i Julką… Co będzie dalej? Niech te piosenki spełniają Wasze Życzenia. Niech światłem gaszą mrok i cień. :)

Ania Broda

 

więcej

Spektakl "Bachantki" w terenie

Spektakl "Bachantki" w terenie

29.11.2015
Teatr Realistyczny, Skierniewice

Zapraszamy na spektakl "Bachantki" Teatru CHOREA

data: 29 listopada 2015
godzina: 19.00
miejsce: Teatr Realistyczny w Skierniewicach 
Na wydarzenie obowiązuje wstęp wolny. 

Po spektaklu zorganizowane zostanie spotkanie dla młodzieży pt. “Korzenie rytuału w dramacie antycznym” prowadzone przez Krzysztofa Bielawskiego, wykładowcę krakowskiej PWST i teatrologii UJ, tłumacza, współzałożyciela i wieloletniego redaktora naczelnego Wydawnictwa Homini. 

"Bachantki"

Reżyseria: Tomasz Rodowicz
Choreografia: Robert M. Hayden
Muzyka i prowadzenie chóru: Tomasz Krzyżanowski
Światło: Tomasz Krukowski
Dźwięk: Marcin Dobijański
Występują: Joanna Chmielecka, Julia Jakubowska, Małgorzata Lipczyńska, Majka Justyna, Janusz Adam Biedrzycki, Paweł Korbus, Maciej Maciaszek, Adrian Bartczak
Chór: Joanna Filarska, Sandra Gierzek, Joanna Kłos, Aleksandra Kozioł, Milena Kranik, Justyna Sobieraj-Bednarek, Elina Toneva, Paulina Tralewska, Dara Weinberg
Premiera: 26 marca 2012, Festiwal Dotknij Teatru, Teatr Szwalnia, Łódź

Dzisiejsze społeczeństwo to grupa, w której tak szybko, z łatwością wyznacza się zbiorową odpowiedzialność. Przy zanikaniu obecności boga i zastępowaniu go jego nieudolnymi wizerunkami łatwo przypisać sobie samemu wszechwiedzę i wszechwładzę i manipulować emocjami innych. Wobec entropii wartości, religii i autorytetów sposobem na zdefiniowanie siebie samego jest destrukcja i agresja wobec innych. Potrzeba oczyszczenia przez złożenie ofiary została w naszej kulturze zredukowana do znajdywania kozła ofiarnego. W każdym z nas jest jednoczesna potrzeba porządku i chaosu, potrzeba szaleństwa i harmonii. Dlaczego jesteśmy jedynym gatunkiem, który wyrzyna sam siebie, pragnąc w głębi serca najbardziej miłości i obecności boga?

  

Projekt "Kultura w terenie" finansowany jest z programu "Kultura dostępna" Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. 
Struktura360 KulturaDostepna lifting LOGO kolor

mkidn

 

więcej

"Bachantki" na Łódzkich Spotkaniach Teatralnych

"Bachantki" na Łódzkich Spotkaniach Teatralnych

28.11.2015
Miejski Dom Kultury w Opocznie

Zapraszamy na spektakl "Bachantki" w ramach Łódzkich Spotkań Teatralnych

data: 28.11.2015
godzina: 18:00
miejsce: Miejski Dom Kultury im. T. Sygietyńskiego, ul. Biernackiego 4, Opoczno
przed spektaklem (ok. godz. 17:30) forum "Taniec - język poruszającego ciała"
po spektaklu: dyskusja artystów z publicznością

http://www.lodzkiespotkaniateatralne.pl

38. Łódzkie Spotkania Teatralne.- Komunikacja w ruchu

Tegoroczna edycja Spotkań skupi uwagę na teatrach, których językiem jest materia ruchu, dźwięku i słowa, połączonych w integralną całość. Pokazane zostaną takie grupy teatralne, których ekspresja artystyczna jest integracją nowatorskich technik ruchu i tańca z nowoczesną muzyką  i słowem a raczej jego muzycznością i melodyjnością, w sposób, który pozwala stworzyć nową jakość, odrywając je od ich tradycyjnej ilustracyjnej roli. Ideą projektu jest zwrócenie uwagi na istnienie w teatrze zupełnie nowej jakości, gdzie ruch wywodzi się z technik eksperymentalnych, bywa ostry i brutalny, burząc swoje tradycyjne znaczenie w przestrzeni. W ruch ten wpisuje się słowo, ale nie jako ilustracja i narracja lecz jako dźwięk, rytm i głos. Towarzyszy mu muzyka, a te trzy elementy tworzą rzeczywistość gdzie ciało aktora jest ciałem w ruchu, ciałem w muzyce, ciałem w głosie i dźwięku. Dźwięku naturalnym i organicznym, obecnym w ciele każdego człowieka. Ta intensywność obecności aktora na scenie wymaga nowego sposobu komunikowania się, głębszego, intensywnego i bardziej wymagającego wobec twórcy i widza. Nośnikiem idei ŁST 2015  będą więc ruch, muzyka, dźwięk i ich nierozerwalne współistnienie. To zupełnie nowy sposób komunikowania pozwalający na przekroczenie barier językowych i kulturowych.

 

"Bachantki"

Reżyseria: Tomasz Rodowicz
Choreografia: Robert M. Hayden
Muzyka i prowadzenie chóru: Tomasz Krzyżanowski
Światło: Tomasz Krukowski
Dźwięk: Marcin Dobijański
Występują: Joanna Chmielecka, Julia Jakubowska, Małgorzata Lipczyńska, Majka Justyna, Janusz Adam Biedrzycki, Paweł Korbus, Maciej Maciaszek, Adrian Bartczak
Chór: Joanna Filarska, Sandra Gierzek, Joanna Kłos, Aleksandra Kozioł, Milena Kranik, Justyna Sobieraj-Bednarek, Elina Toneva, Paulina Tralewska, Dara Weinberg
Premiera: 26 marca 2012, Festiwal Dotknij Teatru, Teatr Szwalnia, Łódź

Spektakl Bachantki w reżyserii Tomasza Rodowicza stanowi trzecią, finalną fazę mierzenia się z najbardziej intrygującym dramatem Eurypidesa i jest próbą opowiedzenia tej wieloznacznej tragedii  przy użyciu innego niż w poprzednich projektach klucza. Do współpracy nad spektaklem został zaproszony amerykański choreograf Robert Hayden (tancerz, wieloletni współpracownik Ultima Vez, wcześniej współpracował już z CHOREĄ, między innymi tworząc ruch do naszego Oratorium Dance Project).

CHOREA po raz kolejny sięga po tekst Bachantek. Efektem pierwszego etapu pracy był spektakl "Bakkus" – międzynarodowa produkcja realizowana z Earthfall Dance w 2006 roku. Była to opowieść o konflikcie prawa i religii, przestroga przed fanatyzmem z jednej strony i nadużyciami władzy z drugiej, kryzysem wartości i grozą odpowiedzialności zbiorowej. Bakkus jest w tym spektaklu manipulatorem, charyzmatycznym przywódcą po przejściach, który chciałby grać rolę boga.

Druga część – Śpiewy Eurypidesa to opowieść o zbiorowym szaleństwie i ostrzeżenie przed niebezpiecznymi, bigoteryjnymi praktykami. Wyłaniająca się z chóru grupa kobiet, w zbiorowym uniesieniu sięga do tego, co w człowieku najbardziej intymne i skrywane, ale w dewocyjnej ekstazie może być groźne i prowadzić do zbrodni, zarówno 2,5 tysiąca lat temu jak i dziś. Pieśni uruchamiają ciemne emocje – energie, które przy podejrzanej obecności Dionizosa, pół-boga, pół-człowieka, prowokują zdegradowany rytuał – dwuznaczny obrzęd zwieńczony samosądem na odmieńcu próbującym zbyt odważnie przekroczyć społeczne tabu.

Spektakl Bachantki – to konfrontacja tych dwóch wątków oraz odniesienie powstałych między nimi napięć do współczesnych relacji międzyludzkich. Dzisiejsze społeczeństwo to grupa, w której tak szybko, z łatwością wyznacza się zbiorową odpowiedzialność. Przy zanikaniu obecności boga i zastępowaniu go jego nieudolnymi wizerunkami łatwo przypisać sobie samemu wszechwiedzę i wszechwładzę i manipulować emocjami innych. Wobec entropii wartości, religii i autorytetów sposobem na zdefiniowanie siebie samego jest destrukcja i agresja wobec innych. Potrzeba oczyszczenia przez złożenie ofiary została w naszej kulturze zredukowana do znajdywania kozła ofiarnego. W każdym z nas jest jednoczesna potrzeba porządku i chaosu, potrzeba szaleństwa i harmonii. Dlaczego jesteśmy jedynym gatunkiem, który wyrzyna sam siebie, pragnąc w głębi serca najbardziej miłości i obecności boga?

 

więcej

Koncert "Engi Vengi" w terenie

Koncert "Engi Vengi" w terenie

20.11.2015
Sieradzkie Centrum Kultury

Zapraszamy na Koncert "ENGI VENGI" Teatru CHOREA

data: 20 listopada 2015
godzina: 19.00
miejsce: Sieradzkie Centrum Kultury, Sieradz

Na wydarzenie obowiązuje wstęp wolny.
Koncertowi będzie towarzyszyć opowieść o pieśniach i muzyce bułgarskiej. 

Opracowanie muzyczne i prowadzenie chóru: Tomasz Krzyżanowski
Chór: Elizabet Araj, Joanna Chmielecka, Jacek Czapnik, Joanna Filarska, Sandra Gierzek, Michalina Jędrzejczak, Majka Justyna, Joanna Kłos, Aleksandra Kozioł, Marcin Kobyliński, Milena Kranik, Maria Mażewska, Anna Przybyt, Marta Rakowska, Marta Sterna, Justyna Sobieraj-Bednarek, Aleksandra Szałek, Elina Toneva, Paulina Tralewska, Jacek Witych
Światło i dźwięk: Tomasz Krukowski
Premiera: 24 sierpnia 2014, Festiwal Retroperspektywy, Art_Inkubator w Fabryce Sztuki w Łodzi

"Engi vengi vitelengi" to kolejna, muzyczna propozycja Wielkiego Chóru Młodej Chorei. Gupa ta powstała w 2011 roku i od tego czasu towarzyszy muzycznym działaniom Teatru Chorea, kolekcjonując i opracowując pieśni z całego świata. Tym razem sięgniemy do repertuaru muzyki bałkańskiej. W koncercie usłyszymy m.in. tradycyjne pieśni bułgarskie z regionu szopskiego i rodopskiego. Nie zabraknie też akcentów macedońskich. Będą wielogłosy i dysonanse, pieśni frywolne i rzewne, ale przede wszystkim bogactwo ornamentów i nieparzystych rytmów.

Wielki Chór Młodej Chorei to formacja muzyczna, która powstała latem 2011 roku przy Teatrze CHOREA w Łodzi. To grupa muzycznych fascynatów, których różni wiele: wiek, doświadczenie, zainteresowania, pochodzenie. Łączy pasja do muzyki i śpiewania. Grupa ma na swoim koncie udział w projekcie "Oratorium Dance Project" nagrodzonym „Energią Kultury 2011” oraz „Złotą Maską”, udział w spektaklach Teatru CHOREA: „Bachantki” i „Szpera ‘42” oraz w koncercie CHOREI "Lulabajki" z udziałem Natalii Przybysz.

 

Koncert prezentowany jest w ramach projektu "Kultura w terenie" finansowanego z programu "Kultura dostępna" Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. 
Struktura360 KulturaDostepna lifting LOGO kolor

mkidn

 

więcej

Koncert "Rytm Języka" i spektakl "Zofia" w CHOREI

Koncert "Rytm Języka" i spektakl "Zofia" w CHOREI

15.11.2015
Teatr CHOREA i Art_Inkubator

15 listopada 2015 zapraszamy do CHOREI na dwa niezwykłe wydarzenia! 

Najpierw na koncert "Rytm Języka" Teatru CHOREA, o godz. 18:00, na sali warsztatowej w niskim budynku Fabryki Sztuki w Łodzi.

Potem na spektakl "Zofia" Teatru Powszechnego z Warszawy, produkowanego przez Narodowe Centrum Kultury, o godz.19:30, na scenie Art_Inkubatora w Fabryce Sztuki w Łodzi, budynek C. Po spektaklu zapraszamy na spotkanie i rozmowę z twórcami przedstawienia.

Wstęp na wydarzenia jest bezpłatny.
Konieczna jest wcześniejsza rezerwacja miejsc pod adresem: chorea.warsztaty@gmail.com.

 

Koncert "Rytm Języka" Teatru CHOREA

IMG 1425a

Muzyka: Tomasz Krzyżanowski
Występują: Maciej Bednarek, Joanna Chmielecka, Hubert Domański, Sandra Gierzek, Dominika Jarosz, Joanna Kłos, Milena Kranik, Dominika Krzyżanowska, Tomasz Krzyżanowski, Kuba Pałys, Justyna Sobieraj-Bednarek, Elina Toneva
Produkcja: Dominika Krzyżanowska, Tomasz Krzyżanowski
Światło i dźwięk: Tomasz Krukowski
Premiera: 21 sierpnia 2014, Festiwal Retroperspektywy, Art_Inkubator w Fabryce Sztuki w Łodzi

"Rytm Języka" to koncert będący kontynuacją muzyczno-językowych poszukiwań Tomasza Krzyżanowskiego i Teatru CHOREA. Język i rytm są fascynujące. Panuje między nimi absolutne braterstwo. W języku jest rytm i rytm też jest językiem. To ekscytujące, że w tworzeniu muzyki można inspirować się tymi zjawiskami w obie strony, wychodząc raz od melodii, charakteru i brzmienia sylab, a innym razem od pulsu, umiejscowienia słów w czasie, akcentowania i wypowiadania głosek w określonym porządku, czy od rytmicznego kodu, w którego tkankę wplatamy poszczególne słowa i zdania. Melodia słów, intonacja, rytm zdań, fraz są jak pieśń języka. Można jej słuchać czy analizować jak partyturę muzyczną. Ta pieśń ma jednak formę otwartą. Można używać jej na różne sposoby, zmieniać jak w kalejdoskopie.
Tak jak w kalejdoskopie jest miejsce na różne barwy, kształty, obrazy, emocje tak w koncercie "Rytm Języka" znajdują się pieśni i rytmy inspirowane językami świata. W tym muzycznym mozaikonie usłyszymy perski temperament, turecki orient, akadyjską tajemnicę, starogrecki patos, elficką magię, polską grę słów i inne. Tym razem staraliśmy się znaleźć w rytmie i brzmieniu języka to, co jest w stanie poruszyć i bezpośrednio dotknąć ludzkiej wrażliwości. Szukaliśmy możliwości otwarcia w wykonawcy i widzu innej perspektywy czasu, percepcji i świadomości.

 

Monodram "Zofia" Teatru Powszechnego w Warszawie, produkowany przez Narodowe Centrum Kultury

fot. Marta Ankiersztejn 20

Tekst: Anna Wakulik
Reżyseria: Beniamin Bukowski
Kostiumy: Elżbieta Radke
Muzyka: Aleksandra Goetzen
Światło: Maciej Majchrzak
Obsada: Małgorzata Pieńkowska

Czas spektaklu: 60 minut bez przerwy
Producent: Narodowe Centrum Kultury
Producent wykonawczy: MA PRODUCTION
Premiera monodramu odbyła się 9 maja 2015 w Teatrze Powszechnym im. Zygmunta Hübnera w Warszawie

Ile trwa tydzień, jeśli składa się z nieustającej niedzieli? Kim są starsze panie w tramwajach? Te, których powolne ruchy ironicznie komentują młodzi i zdrowi? Co myśli trzydziestolatka, gdy bawi się z dziećmi? Do czego tęsknią panie w domu starców? Co jest w głowie czterdziestolatki, która musi pogrzebać dzieci?
Zofia to historia jednego życia, w którym mieściło się żyć co najmniej kilka. To historia, która nie dzieje się w podręcznikach, tylko w pojedynczym istnieniu. To wreszcie historia tych, którzy musieli dać sobie radę z najcięższym zadaniem po wojennej zawierusze - z życiem.
Tekst inspirowany jest biografiami matek Powstańców Warszawskich (m.in. Zofii Rodowiczowej, matki porucznika Jana Rodowicza pseudonim "Anoda").

Jak opowiedzieć o Zofii? Niezmiernie łatwo popaść w gotowe klisze, sięgając po martyrologiczną laurkę, albo – przeciwnie – lekkomyślnie odcinając się od niemodnego dzisiaj heroizmu. Prawdziwą sztuką jest odrzucenie tych prostych figur w poszukiwaniu autentyzmu ludzkiego doświadczenia. Tekst Ani Wakulik ucieka przed pułapkami uproszczeń. Ważniejsze są w nim moralne dylematy, poczucie odpowiedzialności i poczucie winy, nadzieja i rozpacz. I właśnie ten uniwersalizm staraliśmy się oddać w pracy nad spektaklem. (Beniamin Bukowski, reżyser)

Ile ludzi, tyle historii... Przestrzeń teatru pozwala przywrócić jedną z tych ważnych - historię opowiedzianą narracją matki Jana Rodowicza „Anody”, która na tydzień przed 27. urodzinami syna dowiedziała się, że zginął po upadku z okna IV piętra gmachu Ministerstwa Bezpieczeństwa Publicznego. Ta niezwykła, dramatyczna historia musiała trafić na deski teatru, dlatego o jej opowiedzenie poprosiliśmy panią Annę Wakulik. Zofia mówi: „ Mój syn umarł. A pięć lat później drugi. Miał tyle lat co ty. Torturowali go. Powiedzieli: krwotok z tętnicy głównej spowodowany upadkiem z okna. Ale to nieprawda.” Młodzi twórcy spektaklu, we współpracy z Małgorzatą Pieńkowską tworzą opowieść o doświadczeniu matek pokolenia Kolumbów. O traumie po śmierci dzieci, zakamarkach pamięci, przemijaniu i bezradności wobec wojny i stalinowskiego terroru. W imieniu Narodowego Centrum Kultury zapraszam do obejrzenia monodramu Zofia. (Krzysztof Dudek, Dyrektor Narodowego Centrum Kultury)


Maciej Kędziak, Redaktor Naczelny Gali:
"...Siedziałem naprzeciwko sceny. W tak małej sali, przy kameralnej widowni, naprawdę czuć - jeśli nawet tego nie chcemy, (a znam takich, co się boją), że aktor jest głęboko w swojej roli. Albo z rolą - jak z najlepszym przyjacielem." za www.maciejkedziak.blogspot.com, Zofia, Małgorzata, Przyjaciel (11 maja 2015)

Kalina Rzeznik, redaktorka 34MAGAZINE:
"Monodram Zofia porusza - zarówno niełatwą tematyką, jak i autentycznością jej prezentowania. Stanowić będzie również nielada gratkę, dla miłośników gry aktorskiej na najwyższym poziomie oraz osób pragnących poczuć realne, przejmujące emocje" za www.34-magazine.com, "Zofia" w Teatrze Powszechnym - recenzja (maja 2015)

Barbara Michalczyk, redaktorka teatrakcje.pl:
"Cała postać została zbudowana na minimalizmie, a jednocześnie Pieńkowska intryguje swoją grą, wciąga i zmusza do jakiejś refleksji, jakkolwiek antypatyczna by ta Zofia nie była. Dopiero dzięki niej ta postać zyskuje jakieś ludzkie cechy, traci swą papierowość i patetyczność. I nawet znając z góry losy tej postaci, potrafi rozbudzić zainteresowanie" za www.teatrakcje.pl, Lament matkopolski (26 maja 2015)

Sylwia Krasnodębska, redaktorka Gazeta Polska Codziennie:
"Obraz wstrząsający. To właśnie próba pokazania tego, czego nie da się odpowiednio nazwać. Dramat matki, która traci dziecka. (...) genialna jest kreacja Małgorzaty Pieńkowskiej. A sam spektakl z pewnością wypełnia ważną misję. Jest elementem artystycznej mozaiki, która tworzy portret Polaków bezkompromisowo walczących o niepodległość Polski. I pokazuje wysoki koszt, jaki ponieśli nie tylko bohaterowie, ale i ich bliscy." za www.gpcodzienne.pl, Kiedy matka odchodzi od zmysłów (15 maja 2015)

Jacek Wakar, krytyk i redaktor Urody Życia:
"W ujęciu Małgorzaty Pieńkowskiej na pierwszym planie jest historia o utracie. Kiedy życie w jednym momencie traci sens, czym wypełnić sobie tysiące takich samych dni? Czy da się przestać karmić wspomnieniami? Pieńkowska zadaje te trudne pytania po cichu, nie próbuje zmienić monodramu w aktorski popis" za Uroda Życia, Głośny głos matki (lipiec 2015)


Anna Wakulik (ur. 1989 r.) - dramatopisarka. W latach 2012-2014 kierownik literacki Teatru im. L. Solskiego w Tarnowie. Autorka sztuk Zażynki (Teatr Polski w Poznaniu, reż. Katarzyna Kalwat; The Royal Court Theatre w Londynie, reż. Caroline Steinbeis; sztuka była nominowana do London Evening Standard Theatre Awards 2013, zdobyła Nagrodę Dziennikarzy w konkursie Metafory Rzeczywistości, znalazła się w finale Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej), Bohaterowie (Teatr im. L. Solskiego w Tarnowie, reż. Ewelina Pietrowiak). Finalistka Gdyńskiej Nagrody Dramaturgicznej za tekst Krzywy domek (2010), Wasza wysokość (2014), Dziki Zachód (2015). Laureatka konkursu dramaturgicznego Teatru Wybrzeże za tekst Elżbieta H. (2011). Publikowała w „Dialogu”. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2013) i Marszałka Województwa Pomorskiego (2009, 2010, 2015).

Beniamin Bukowski (ur. 1991 r.) - student IV roku reżyserii teatralnej na Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej im. L. Solskiego w Krakowie i IV roku MISH Uniwersytet Jagielloński (filozofia, historia sztuki). Wyreżyserował spektakl Kaligula wg Alberta Camus z teatrem studenckim Remedium UJ (2012) i Wdowy Sławomira Mrożka w Teatrze Mazowieckim (2014). Finalista konkursu na debiut reżyserski w Teatrze Studio (2014). Półfinalista Gdyńskiej Nagrody Dramaturgicznej za tekst Rzeczpospolita (albo W obozie wroga) (2014); finalista tegorocznej edycji z tekstem Niesamowici bracia Limbourg. Laureat kilkunastu konkursów literackich, m.in.: Grand Prix w ogólnopolskim konkursie poetyckim Następcy Herberta, I miejsce w konkursie rzeszowskiego Teatru Maska w kategorii dramat, I miejsce w jubileuszowym XXX ogólnopolskim Hyde Parku Literackim w kategorii proza. Publikował m.in. w "Więzi", "Nowej Okolicy Poetów", "Fragile", jego teksty ukazały się również w "Tygodniku Powszechnym", "Znaku" i "Arteriach". Dwukrotny stypendysta Stypendium Rektora PWST za wybitne osiągnięcia, stypendysta Stypendium Rektora UJ, stypendysta Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci. 

Małgorzata Pieńkowska (ur. 1965 r.) - aktorka i producentka. Absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie. W latach 1988 - 1995 związana z Teatrem Polskim w Warszawie. W kolejnych latach (1996 - 2011) aktorka Teatru Ateneum im. Stefana Jaracza w Warszawie. Gościnnie występowała na deskach Teatru Scena Prezentacje i Teatru Kwadrat. Zagrała w ponad 20-stu realizacjach Teatru Telewizji. Brała udział w słuchowiskach Teatru Polskiego Radia oraz dubbingu. W 2012 r. 
wyprodukowała spektakl Więzi rodzinne Daniela Gordona, w którym gra jedną z głównych ról. Laureatka wielu nagród m.in. za rolę w przedstawieniu Czyste szaleństwo na VI Ogólnopolskim Przeglądzie Spektakli Dyplomowych Szkół Teatralnych w Łodzi, nagroda TVP za rolę w Teatrze Telewizji Księżyc świeci nieszczęśliwym.

Wywiad z twórcami dla radia eNCek (m.in. autorka Anna Wakulik, aktorka Małgorzata Pieńkowska) https://soundcloud.com/encek-radio/monodram-zofia-w-teatrze-powszechnym#t=5:02

Dodatkowe materiały o Zofii są umieszczone w serwisie YouTube m.in. na kanale Małgorzaty Pieńkowskiej http://www.youtube.com/user/GosiaPienkowska
Link promujący „Zofię” https://youtu.be/K9GsLdKOmk0

Tekst inspirowany Zofią Rodowicz, matką Jana Rodowicza ps. „Anoda” – harcerza, żołnierza Szarych Szeregów i AK oraz Delegatury Sił Zbrojnych, porucznika. 
Więcej o Janie Rodowicz: https://pl.wikipedia.org/wiki/Jan_Rodowicz

 

 

 

 

 

 

więcej

Koncert "Rytm Języka" w terenie

Koncert "Rytm Języka" w terenie

14.11.2015
Piotrków Trybunalski

Zapraszamy na koncert "Rytm Języka" Teatru CHOREA

data: 14 listopada 2015
godzina: 18.00
miejsce: Miejski Ośrodek Kultury, Piotrków Trybunalski, ul. 3 Maja 12
Na wydarzenie obowiązuje wstęp wolny.


Muzyka: Tomasz Krzyżanowski
Występują: Maciej Bednarek, Joanna Chmielecka, Hubert Domański, Sandra Gierzek, Dominika Jarosz, Joanna Kłos, Milena Kranik, Dominika Krzyżanowska, Tomasz Krzyżanowski, Kuba Pałys, Justyna Sobieraj-Bednarek, Elina Toneva
Produkcja: Dominika Krzyżanowska, Tomasz Krzyżanowski
Światło i dźwięk: Tomasz Krukowski
Premiera: 21 sierpnia 2014, Festiwal Retroperspektywy, Art_Inkubator w Fabryce Sztuki w Łodzi

Rytm języka to koncert będący kontynuacją muzyczno-językowych poszukiwań Tomasza Krzyżanowskiego i Teatru Chorea.
Język i rytm są fascynujące. Panuje między nimi absolutne braterstwo. W języku jest rytm i rytm też jest językiem. To ekscytujące, że w tworzeniu muzyki można inspirować się tymi zjawiskami w obie strony, wychodząc raz od melodii, charakteru i brzmienia sylab, a innym razem od pulsu, umiejscowienia słów w czasie, akcentowania i wypowiadania głosek w określonym porządku, czy od rytmicznego kodu, w którego tkankę wplatamy poszczególne słowa i zdania.
Melodia słów, intonacja, rytm zdań, fraz są jak pieśń języka. Można jej słuchać czy analizować jak partyturę muzyczną. Ta pieśń ma jednak formę otwartą. Można używać jej na różne sposoby, zmieniać jak w kalejdoskopie.
Tak jak w kalejdoskopie jest miejsce na różne barwy, kształty, obrazy, emocje tak w koncercie Rytm języka znajdą się pieśni i rytmy inspirowane językami świata. W tym muzycznym "mozaikonie" usłyszymy perski temperament, turecki orient, akadyjską tajemnicę, starogrecki patos, elficką magię, polską grę słów i inne.Tym razem staraliśmy się znaleźć w rytmie i brzmieniu języka to, co jest w stanie poruszyć i bezpośrednio dotknąć ludzkiej wrażliwości. Szukaliśmy możliwości otwarcia w wykonawcy i widzu innej perspektywy czasu, percepcji i świadomości.

 

Spektakl prezentowany jest w ramach projektu "Kultura w terenie" finansowanego z programu "Kultura dostępna" Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. 
Struktura360 KulturaDostepna lifting LOGO kolor

mkidn

 

 

więcej

Spektakl "VIDOMI" w terenie

Spektakl "VIDOMI" w terenie

12.11.2015
Art_Inkubator w Fabryce Sztuki w Łodzi

Zapraszamy na spektakl "VIDOMI" Teatru CHOREA

data: 12 listopada 2015
godzina: 18.00
miejsce: Art_Inkubator w Fabryce Sztuki, scena, budynek C, ul. Tymienieckiego 3
wstęp bezpłatny
konieczna wcześniejsza rezerwacja miejsc: chorea.warsztaty@gmail.com


Spektakl "VIDOMI"

Reżyseria i choreografia: Janusz Adam Biedrzycki, Magdalena Paszkiewicz
Opieka artystyczna: Tomasz Rodowicz
Muzyka: Kuba Pałys, Kuba Krzewiński, Joanna Filarska, Tomasz Rodowicz
Wizualizacje: Anna Świderska/ Paweł Klepacz
Światło: Maciej Kobalczyk
Opieka pedagogiczna: Hanna Gzella-Jastrzębska
Współpraca: Specjalny Ośrodek Szkolno Wychowawczy nr 6 im. mjr. Hieronima Baranowskiego
Zdjęcia: Paweł Klepacz
Występują: Anna Piekarniak, Ewa Otomańska, Aleksandra Ziomek, Klaudia Ambroszczyk, Kinga Rudzka, Przemysław Bitner, Grzegorz Nasalski, Damian Kukiałka, Jan Tarasiewicz, Tomasz Amsolik, Wiktor Moszczyński
Premiera: 28.11.2014, Art_Inkubator w Fabryce Sztuki w Łodzi

„VIDOMI” to próba odpowiedzi na pytanie czym jest i nie jest widzenie? Czy uświadamiamy sobie znaczenie zmysłu wzroku? Poprzez konfrontację osób słabowidzących/niewidomych oraz osób widzących, próbujemy wypracować alternatywne techniki pracy, przekraczając fizyczne ograniczenia. Posługując się synergią bodźców - słowem, dźwiękiem, dotykiem, ruchem - stwarzamy własny język komunikacji.Uczymy się widzieć całym ciałem. Odkrywamy świat oparty na innym widzeniu, widzeniu, które nie musi być ograniczone ani fizyczną ślepotą, ani „ślepotą” umysłu, czy stereotypową oceną. Taka praca w teatrze pozwala przekraczać bariery jakie stawia nam społeczeństwo w życiu codziennym. Teatr staje się medium, w którym różnice między nami stają się narzędziem do wspólnego kreowania rzeczywistości. Dysfunkcja wzroku nie musi oznaczać życia w „ciemności”.A jaki jest twój punkt widzenia? 

Spektakl prezentowany jest w ramach projektu "Kultura w terenie" finansowanego z programu "Kultura dostępna" Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. 
Struktura360 KulturaDostepna lifting LOGO kolor

mkidn

 

więcej

Spektakl "MUZG" w terenie

Spektakl "MUZG" w terenie

07.11.2015
Teatr Realistyczny, Skierniewice

Zapraszamy na spektakl "MUZG" Teatru CHOREA

data: 7 listopada 2015
godzina: 19.00
miejsce: Teatr Realistyczny w Skierniewicach
Na wydarzenie obowiązuje wstęp wolny.
Po spektaklu zorganizowane zostanie spotkanie dotyczące spektaklu i powinowactw między nauką a sztuką. 

 

Spektakl "MUZG" Teatru CHOREA

Reżyseria: Tomasz Rodowicz
Scenariusz i dramaturgia: Marcin Cecko
Muzyka: Tomasz Krzyżanowski, Marcin Cecko, Kuba Krzewiński, Tomasz Rodowicz
Wizualizacje: Maria Porzyc, Rami Shaya
Scenografia: Korbus
Kostiumy: Katarzyna Jasińska (grafika), Dominika Krzyżanowska (pomysł), Aloha From Deer (wykonanie)
Obsada: Joanna Chmielecka, Małgorzata Lipczyńska, Adrian Bartczak, Janusz Adam Biedrzycki, Robert Wasiewicz
Premiera: 22, 23,24 listopada 2013, Teatr Szwalnia, Łódź
Do spektaklu zdjęć użyczyli: Rami Shaya, Paulina Matuszewska, Rafał Kalabiński, Piotr Wdówka oraz aktorzy ze zbiorów prywatnych.
Specjalne podziękowania dla Aloha From Deer za wykonanie kostiumów do spektaklu.

Spektakl przeznaczony dla widzów powyżej 16 roku życia.
W spektaklu wykorzystywana jest lampa stroboskopowa.

Najnowsze technologie i nauki ścisłe stwarzają obecnie niewygodną, a chwilami żenującą sytuację dla sztuki i całej tzw. humanistyki, ponieważ wchodzą bez zezwolenia w zakres pytań i problematyki zastrzeżonej wyłącznie dla „duchowej” i filozoficznej aktywności człowieka. To co było do niedawna wyłącznie domeną filozofów, artystów, pisarzy, twórców, poetów, teologów, etyków i proroków, staje się obszarem penetracji neurochirurgów, neurofizjologów, fizyków, informatyków i biologów.

Dzięki obrazowaniu pracy mózgu coraz dokładniejszym rezonansem magnetycznym i najnowszym generacjom tomografów, naukowcy potrafią ściślej zdefiniować i pobudzać miejsca w naszym mózgu, odpowiedzialne za kreatywność umysłu i duszy. Umieją je komputerowo rejestrować, odtwarzać, manipulować świadomością i pamięcią człowieka. Umieją uniezależniać te obszary od woli badanego. Niedawno wyhodowali nawet sztuczny mózg, nadając mu wdzięczną nazwę „organoid”. Z drugiej strony, w płynnej, ponowoczesnej pustce, utraciliśmy stałe punkty odniesienia i w mglistej relatywności wartości, mając w rękach gadżety i cuda najnowszych rozwiązań technologii, rodzi się w nas coraz mocniejsza potrzeba obiektywnego uporządkowania ludzkiego świata, wyodrębnienia w nim stałych niezależnych.

Nową wyrocznią, nadzieją i największym fetyszem XXI wieku staje się mózg. Nie mówimy więc już o umyśle, o duszy, świadomości czy JA – tutaj definicje są płynne, wieloznaczne i łatwo podlegają zakwestionowaniu. Mózg jest obiektywnym, półtorakilogramowym, galaretowatym obiektem, który do niedawna stanowił największą tajemnicę ludzkości (nie tylko z perspektywy ewolucji ale i funkcjonalności, kreatywności, a także nieprzewidywalności i szaleństwa). Nareszcie jesteśmy w stanie tą tajemnicę badać, odkrywać, manipulować nią i zamieniać w przedmiot kultu. Mózg jest przecież twórcą i odtwórcą wszystkiego we wszechświecie, co nie jest czystym tworem natury! (Zresztą mózg świetnie już manipuluje samą naturą.) Rozszyfrowując jego kody dostępu, wierzymy, że możemy odkryć prawdę absolutną, niepodważalną – bo mierzalną, równomiernie pofałdowaną i podlegającą weryfikacji i eksperymentom.

Nasz spektakl jest próbą zapytania o to, co ludzkie w tym wszystkim. Jest pytaniem o to, czy można w takiej perspektywie, na własny użytek, zdefiniować to co międzyludzkie czy ponadludzkie. Czy wszystko da się już zredukować i zapisać w neuronalnych schematach impulsów elektro-chemicznych?

W spektaklu grupa „badaczy” finalizuje wieloetapowy projekt, w którym poddaje własne ciała i umysły ekstremalnym eksperymentom. W końcowym etapie swoich badań definiują osobiste punkty odniesienia i perspektywy, ukazując sprzeciw (i bezradność?) tego co człowiecze, wobec arogancji i bezwzględności nauki i technoideologii.

Tomasz Rodowicz

 

Projekt "Kultura w terenie" finansowany jest z programu "Kultura dostępna" Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. 
Struktura360 KulturaDostepna lifting LOGO kolor

mkidn

 

więcej

Twórcze Warsztaty w Fabryce Sztuki

Twórcze Warsztaty w Fabryce Sztuki

06.11-14.12.2015
Fabryka Sztuki w Łodzi

Zapraszamy na cykl Twórczych Warsztatów do Fabryki Sztuki w Łodzi w listopadzie i grudniu 2015!

logo warsztatow 3 

 

6 LISTOPADA
"Muzyczne hopsasanki" – warsztaty ruchowo-rytmiczne dla dzieci
data: 13 listopada, piątek
godzina: 11.00-12.30 
miejsce: sala warsztatowa Fabryki Sztuki (niski budynek)
wiek uczestników: dzieci 1,5 – 4 lata + opiekunowie
Prowadzenie: Bergamutka / Magda Gaj-Nowicka

6-7 LISTOPADA
"Logiczna łamigłówka i ciało" - warsztaty teatralno-ruchowe
6 listopada, piątek, godzina: 17.00-19.00
7 listopada, sobota, godzina: 10.00-12.00
miejsce: sala warsztatowa Fabryki Sztuki (niski budynek)
wiek uczestników: 5-105 lat
Prowadzenie: Dorota Porowska

9 LISTOPADA
Ashtanga Joga – grupa zamknięta
data: 9 listopada, poniedziałek
godzina: 17.00-18.00
miejsce: sala warsztatowa Fabryki Sztuki (niski budynek)
wiek uczestników: młodzież i dorośli, zajmujący się ruchem na co dzień (tancerze, aktorzy ) i początkujący
Prowadzenie: Majka Justyna

13 LISTOPADA
"Psoty bazgroty" - warsztaty plastyczno-sensoryczne dla dzieci
data: 13 listopada, piątek
godzina: 11.00-12.30 
miejsce: sala warsztatowa Fabryki Sztuki (niski budynek)
wiek uczestników: dzieci 1,5 – 4 lata + opiekunowie
Prowadzenie: Bergamutka / Magda Gaj-Nowicka

13-14 LISTOPADA
"Logiczna łamigłówka i ciało" - warsztaty teatralno-ruchowe
13 listopada, piątek, godzina: 17.00-19.00
14 listopada, sobota, godzina: 10.00-12.00 
miejsce: sala warsztatowa Fabryki Sztuki (niski budynek)
wiek uczestników: 5-105 lat
Prowadzenie: Dorota Porowska

16 LISTOPADA
Ashtanga Joga – grupa zamknięta
data: 16 listopada, poniedziałek
godzina: 17.00-18.00
miejsce: sala warsztatowa Fabryki Sztuki (niski budynek)
wiek uczestników: młodzież i dorośli, zajmujący się ruchem na co dzień (tancerze, aktorzy ) i początkujący
Prowadzenie: Majka Justyna

20 LISTOPADA
"Logiczna łamigłówka i ciało" - warsztaty teatralno-ruchowe
data: 20 listopada, piątek
godzina: 17.00-19.00
miejsce: sala warsztatowa Fabryki Sztuki (niski budynek)
wiek uczestników: 5-105 lat
Prowadzenie: Dorota Porowska

21-22 LISTOPADA
"Vinyasa dla każdego" - weekendowy warsztat Ashtangi Jogi
21 listopada, sobota
godzina: 13.00-14.30 (pierwsza seria prowadzona)
godzina: 16.00-19.00 (pranajama i warsztat: biodro w skrętach i skłonach)
22 listopada, niedziela
godzina: 10.00-11.00 (vinyasa) 
godzina: 13.00-15.30 (pranajama i warsztat: vinyasa dla każdego - praca z uwzględnieniem różnego rodzaju dolegliwości i kontuzji)
miejsce: sala warsztatowa Fabryki Sztuki (niski budynek)
uczestnicy: osoby ćwiczące i początkujące
prowadzenie: Ewa Makowska

23 LISTOPADA
Ashtanga Joga – grupa zamknięta
data: 23 listopada, poniedziałek
godzina: 17.00-18.00 
miejsce: sala warsztatowa Fabryki Sztuki (niski budynek)
wiek uczestników: młodzież i dorośli, zajmujący się ruchem na co dzień (tancerze, aktorzy ) i początkujący
Prowadzenie: Majka Justyna

28-29 LISTOPADA
"Dance karaoke" - warsztaty taneczne
data: 28 listopada, sobota
godzina 12.00-15.00, 
miejsce: Scena Art_Inkubatora w Fabryce Sztuki
wiek uczestników: 5-105 lat
prowadzenie: Tomasz Ciesielski

28 LISTOPADA
"Kapelusze nie z tej ziemi" - warsztaty rodzinne 
28 listopada, sobota
godzina 11:00-13:00 
miejsce: sala warsztatowa Fabryki Sztuki (niski budynek)
wiek uczestników: 5-105 lat
prowadzenie: Dominika Krzyżanowska

30 LISTOPADA
Ashtanga Joga – grupa zamknięta
data: 30 listopada, poniedziałek
godzina: 17.00-18.00 
miejsce: sala warsztatowa Fabryki Sztuki (niski budynek)
wiek uczestników: młodzież i dorośli, zajmujący się ruchem na co dzień (tancerze, aktorzy ) i początkujący
Prowadzenie: Majka Justyna

1,2,3 GRUDNIA
"Śpiewać jest łatwo i miło" - warsztaty wokalne - WARSZTATY ODWOŁANE!!!
data: 1,2,3 grudnia, wtorek, środa, czwartek
godzina: 17:30-20:00 
miejsce: sala warsztatowa Fabryki Sztuki (niski budynek)
wiek uczestników: 15 – 105 lat
prowadzenie: Kuba Pałys

4-5 GRUDNIA
"Moja Tajemnica czyli jak bawić się muzyką i słowem..." - podręczny warsztacik muzyczno-literacki, warsztaty dla dzieci
4 grudnia, piątek, godzina 17.00-19.00 
5 grudnia, sobota, godzina 12.00-15.00, 
miejsce: sala warsztatowa Fabryki Sztuki (niski budynek)
wiek uczestników: 4 – 12
prowadzenie: Ania Broda

5 GRUDNIA
"Najlepsze życzenie" - koncert Ani Brody
data: 5 grudnia, sobota, godzina 18.00
miejsce: sala warsztatowa Fabryki Sztuki (niski budynek)
Koncert dla całych rodzin.
Wstęp bezpłatny - mikołajkowy prezent od Fabryki Sztuki

7 GRUDNIA
Ashtanga Joga - grupa zamknięta
data: 7 grudnia, poniedziałek
godzina: 17.00-18.00
miejsce: sala warsztatowa Fabryki Sztuki (niski budynek)
wiek uczestników: młodzież i dorośli, zajmujący się ruchem na co dzień (tancerze, aktorzy ) i początkujący
Prowadzenie: Majka Justyna

11 GRUDNIA
"Śpiewajki, dotykajki, turlajki" - warsztaty muzyczno-sensoryczne dla dzieci
data: 11 grudnia, piątek
godzina: 11.00-12.30 
miejsce: sala warsztatowa Fabryki Sztuki (niski budynek)
wiek uczestników: dzieci 8 miesięcy - 1,5 roku + opiekunowie
Prowadzenie: Bergamutka / Magda Gaj-Nowicka

12-13 GRUDNIA
"Dance karaoke" - warsztaty taneczne
data: 12-13 grudnia, sobota, niedziela
godzina 12.00-15.00
miejsce: Scena Art_Inkubatora w Fabryce Sztuki
wiek uczestników: 5-105 lat
prowadzenie: Tomasz Ciesielski

14 GRUDNIA
Ashtanga Joga - grupa zamknięta
data: 7 grudnia, poniedziałek
godzina: 17.00-18.00
miejsce: sala warsztatowa Fabryki Sztuki (niski budynek)
wiek uczestników: młodzież i dorośli, zajmujący się ruchem na co dzień (tancerze, aktorzy ) i początkujący
Prowadzenie: Majka Justyna

Ilość miejsc na warsztaty jest ograniczona.
Prosimy o rezerwację miejsc.
Zapisy prowadzi Teatr CHOREA: warsztaty@fabrykasztuki.org, tel. 42 646 88 65 w.30
Na wszystkich warsztatach dla dzieci - rodzice, wujkowie, dziadkowie - bardzo mile widziani!
Wstęp na wszystkie warsztaty: 5 zł od osoby
Pełne opisy i regulamin warsztatów znajdują się na facebooku Fabryki Sztuki i na stronie: www.fabrykasztuki.org
Wszystkie wydarzenia odbywają się w Fabryce Sztuki w Łodzi na ul. Tymienieckiego 3.

więcej

x
Jeśli chcesz otrzymywać informacje o wydarzeniach Teatru Chorea zarejestruj się.