Festiwal Perspektywy na Odpal Projekt!

Festiwal Perspektywy na Odpal Projekt!

26.06-31.08.2017
OdpalProjekt.pl

Kochani, potrzebna nam Wasza pomoc! 

Pomóżcie nam podtrzymać ideę niezwykłego Festiwalu Teatralnego Perspektywy 2017: "Teatr - awangarda w działaniu" i doprowadzić go w tym roku do końca!

Wspierajcie nasza akcję crowdfundingową na portalu OdpalProjekt.pl!

https://odpalprojekt.pl/projekty/pokaz/1504,wesprzyj-festiwal-teatralny-perspektywy

Działamy w tym momencie wyłącznie w oparciu o dotację miasta Łodzi. Ponieważ nie przyznano nam innego dofinansowania, o które się ubiegaliśmy - druga połowa festiwalu stanęła pod znakiem zapytania. Aby móc zorganizować Festiwal do końca potrzeba nam 30 tysięcy złotych, co stanowi 1/5 całego budżetu. Jeżeli chcecie wspomóc nasz Festiwal - który jest przeglądem i spotkaniem najciekawszych zjawisk nowego teatru w Polsce, gdzie artyzm, oryginalność i wysoki profesjonalizm wykonawców wykraczają poza instytucjonalne formuły sztuki scenicznej - zostań naszym darczyńcą! 

Ogłaszamy pełną mobilizację! Nie pozwólcie, aby z festiwalowej mapy Łodzi zniknął naprawdę dobry festiwal!

Bądźcie naszymi mecenasami!

 

więcej

Obchody 112 rocznicy Rewolucji 1905 roku

Obchody 112 rocznicy Rewolucji 1905 roku

24.06.2017
ul. Rewolucji 1905r / ul. Piotrkowska

Po raz piąty zapraszamy na obchody rocznicy Powstania Łódzkiego - Rewolucji 1905 roku.

data: 24 czerwca (sobota)
godzina: 19.05
miejsce: start na skrzyżowaniu ul. Rewolucji 1905 roku i ul. Wschodniej - w miejscu gdzie 112 lat temu stała barykada, potem będziemy maszerować przez ul. Piotrkowską

Tematem tegorocznych obchodów jest życie i działalność kobiet w dobie Rewolucji. Na przełomie XIX i XX wieku stanowiły one połowę kadry robotniczej, a w ruchu rewolucyjnym odegrały znaczącą rolę: brały udział w agitacji, organizacji strajku szkolnego i ruchu nauczycielskiego, były „dromaderami” od przemytu bibuły i broni.

Akcja artystyczna i spektakl będą poświęcone kobietom, które postępująca industrializacja popchnęła w stronę podjęcia pracy zarobkowej oraz aktywnego włączenia się w życie społeczne i polityczne. Opowiemy o warunkach pracy i trudach macierzyństwa, o walce zbrojnej i uczestnictwie w strajkach.

Po przemarszu zaplanowane jest afterparty w klubie Żarty Żartami na ulicy Wólczańskiej 40/42a.

Twórcy: Teatr CHOREA, Krakowski Chór Rewolucyjny, Warszawski Chór Rewolucyjny "Warszawianka"
Organizatorzy: Klub Krytyki Politycznej w Łodzi, Stowarzyszenie Topografie, grupa historyczna "Łodzianka"

Wydarzenie objęte Honorowym Patronatem Prezydent Miasta Łodzi.

Patronaty medialne: obywatel, Miasto Ł - Łódzka Gazeta SpołecznaPlaster ŁódzkiTVP3 Łódź

więcej

Studium o Hamletach w ramach Dotknij Teatru na BIS

Studium o Hamletach w ramach Dotknij Teatru na BIS

20.06.2017
Art_Inkubator w Fabryce Sztuki w Łodzi

DT na bis wydarzenie

 

Zapraszamy na pokaz spektaklu "Studium o Hamletach" stworzony we współpracy Teatru CHOREA z Łodzi i Akademii Teatralnej im. A.Zelwerowicza w Warszawie, w ramach Dotknij Teatru na BIS!

data: 20 czerwca (wtorek)
godzina: 19:00
miejsce: scena Art_Inkubatora w Fabryce Sztuki w Łodzi (budynek C), ul. Tymienieckiego 3
czas trwania: 75 min
wstęp: bezpłatne wejściówki, konieczna wcześniejsza rezerwacja miejsc

WAŻNE INFORMACJE:
Rezerwacje bezpłatnych wejściówek na spektakle prowadzi Teatr CHOREA, mailowo: teatrchorea@gmail.com, telefonicznie: +48 506 103 207 
W mailu prosimy podać tytuł spektaklu, imię i nazwisko na które ma być dokonana rezerwacja, ilość rezerwowanych miejsc (nie więcej niż 5 w jednym zgłoszeniu/na jedno nazwisko). 
System rezerwacji wejściówek zamykamy po wyczerpaniu limitu miejsc lub o godz 18:00 w dniu poprzedzającym wydarzenie.


Spektakl "Studium o Hamletach"

Twórcy: Teatr CHOREA z Łodzi, Akademia Teatralna im. A.Zelwerowicza w Warszawie
Na motywach tekstów: „Hamlet” Williama Szekspira, „Studium o Hamlecie” Jerzego Grotowskiego, „Studium o Hamlecie” Stanisława Wyspiańskiego

Reżyseria: Waldemar Raźniak, Tomasz Rodowicz
Muzyka: Tomasz Krzyżanowski
Choreografia: Janusz Adam Biedrzycki
Scenografia: Tomasz Rodowicz
Projekcja: Krzysztof Olszowiec, Paweł Klepacz, Tomasz Rodowicz
Światło: Tomasz Krukowski
Dźwięk: Marcin Dobijański

Hamleci: Martyna Byczkowska (Akademia Teatralna), Joanna Chmielecka (Teatr CHOREA), Anna Lemieszek (Akademia Teatralna), Elina Toneva (Teatr CHOREA), Janusz Adam Biedrzycki (Teatr CHOREA), Mateusz Burdach (Akademia Teatralna), Piotr Janusz (Akademia Teatralna), Michał Jóźwik, Aleksander Kaźmierczak (Akademia Teatralna), Jakub Kordas (Akademia Teatralna), Vova Makovskyi (Akademia Teatralna) 

Pokazy premierowe spektaklu odbyły się 1 i 2 kwietnia 2017, w ramach akcji „Dotknij Teatru”, Obchodów Międzynarodowego Dnia Teatru w Łodzi.

Warszawska Akademia Teatralna i łódzki Teatr CHOREA realizują wspólnie projekt teatralny pt. „Studium o Hamletach”, wyznaczający współczesne myślenie o Szekspirze, poprzez pryzmat tekstów Wyspiańskiego i Grotowskiego.

Studenci II i III-go roku wydziału aktorskiego Akademii Teatralnej i aktorzy Teatru CHOREA pod kierunkiem Waldemara Raźniaka i Tomasza Rodowicza podjęli próbę zmierzenia się z tekstem „Hamleta” Szekspira, sięgając do zachowanych scenariuszy spektaklu Jerzego Grotowskiego z 1964 roku, zatytułowanych „Studium o Hamlecie”, do recenzji i relacji aktorów Teatru 13 Rzędów oraz do tekstu „Studium o Hamlecie” Stanisława Wyspiańskiego.

„Chcieliśmy postawić siebie w tym punkcie, w którym stał zespół Grotowskiego ponad 40 lat temu. W punkcie niewiadomej, w punkcie rozdroża i zapowiedzi klęski w obliczu mierzenia się z wielkim tekstem.” (T. Rodowicz)

Premierowe prezentacje spektaklu Raźniaka i Rodowicza poprzedzone zostały sesjami prób i treningów fizycznych nawiązujących do metody Grotowskiego, pracą z tekstem Szekspira i wspólnym budowaniem dramaturgii spektaklu. Aktorzy sami wyszukiwali w dramacie Szekspira teksty najbliższe ich własnym doświadczeniom. Spektakl przekracza fabułę dramatu i jest wzbogacony o osobiste wypowiedzi aktorów dotyczące ich życiowych wyborów i własnej tożsamości.

Spektakl jest próbą odpowiedzi na pytanie kim dziś jest Hamlet? Dlaczego Grotowski za Wyspiańskim umieścił go na polskiej wsi, na cmentarzu? I najważniejsze: czy można dziś Grotowskim czytać Szekspira?

"Projekt nawiązuje do awangardy teatralnej lat sześćdziesiątych, którą reprezentował Teatr Laboratorium Jerzego Grotowskiego, co zbiega się z ogłoszeniem roku 2017 rokiem stulecia awangardy polskiej. Nie tworzymy jednak żadnej rekonstrukcji dzieła Grotowskiego. Zainspirowani odwagą i klęską tamtej próby szukamy własnej narracji i własnego ryzyka. Przekroczeniem typowych metod budowania spektaklu jest u nas sposób potraktowania tekstów zarówno Szekspira, Wyspiańskiego jak i Grotowskiego. Nikt do tej pory takiej próby nie podjął." (T. Rodowicz)


Tomasz Rodowicz - urodzony w 1951 roku w Warszawie aktor, reżyser, muzyk, pedagog. Współzałożyciel pierwszego w Polsce ośrodka socjoterapii dla młodzieży. Współpracował z Jerzym Grotowskim w latach 1974-1979. Współtwórca Ośrodka Praktyk Teatralnych „Gardzienice” i jego członek w latach 1977-2003. Współzałożyciel Teatru CHOREA i jego lider od 2004 roku. Dyrektor artystyczny Fabryki Sztuki w Łodzi od 2007 roku. Wykładowca na Uniwersytecie Łódzkim, Akademii Teatralnej w Krakowie (filia w Bytomiu), Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. L.Schillera w Łodzi. Twórca i dyrektor artystyczny Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Retroperspetywy.  

Waldemar Raźniak - urodzony w 1982 w Moskwie reżyser i aktor. Prorektor warszawskiej Akademii Teatralnej (gdzie w 2011 roku ukończył Wydział Reżyserii, a w 2013 doktoryzował się), w latach 2011-2014 wykładowca na Wydziale Teatru Tańca PWST Kraków (Wydział Zamiejscowy w Bytomiu); ukończył również aktorstwo dramatyczne w PWST w Krakowie (2006), zarządzanie kulturą na Uniwersytecie Jagiellońskim (2006) oraz kurs „Singing in the Theatre” w Conservatoire for Music & Theatre w Guildford (Wielka Brytania); odbył staż reżyserski w Rosyjskiej Akademii Sztuki Teatralnej GITIS w Moskwie; laureat stypendium humanistycznego Univesidad Nacional Autonoma de Mexico (2012). Zadebiutował spektaklem "Wassa Żeleznowa" M. Gorkiego w Och-Teatrze (w rolach głównych Krystyna Janda, Jerzy Trela, 2010); wyreżyserował m.in.: "Lemoniadę" St. Lema (art_commited, 2016); "Kobietę w lustrze" P. Domalewskiego (WFDiF, 2016); "Burzę" W. Szekspira (Białostocki Teatr Lalek, 2015); "Otella" W. Szekspira (Teatr im. W. Gombrowicza w Gdyni, 2015); operę "Orlando Paladino" J. Haydna (Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie - UMFC i AT, 2015); "Mistrza i Małgorzatę" M. Bułhakowa (Teatr Collegium Nobilium w Warszawie, 2015); "Aksamitnego Królika" M. Wiliams (Teatr Guliwer w Warszawie, 2014); "Joannę Szaloną; Królowę" J. Janiczak (Teatr im. W. Gombrowicza w Gdyni, 2013), "Scenę na wypadek deszczu" O. Cottona (Teatr Powszechny w Łodzi, 2013), "Morfinę" wg J. i M. Bułhakowów (Teatr Muzyczny Roma w Warszawie, 2011), "Czyż nie dobija się koni?" wg. H. McCoy'a (WTT w Bytomiu, 2011), "Scenariusz dla Trzech Aktorów" B. Schaeffera (Teatr im. W. Gombrowicza w Gdyni, 2010), "Idiotę” wg F. Dostojewskiego (dyplom reżyserski, 2009); operę elektroniczną „Solaris” na podstawie powieści S. Lema (Festiwal Teatralny Malta w Poznaniu — wyróżnienie, 2008). W 2005 r. napisał libretto i wyreżyserował musical „Wampir” na podstawie powieści W. Reymonta (PWST i Akademia Muzyczna w Krakowie). Grał m.in. w przedstawieniach PWST Kraków: „Zielona gęś” w reż. Marty Stebnickiej, „Wieczór Trzech Króli” w reż. Jerzego Stuhra, „Wizja Mozarta” w reż. Romana Gancarczyka, jak również w „Ryszardzie III” w reż. J. Stuhra w Teatrze Ludowym w Krakowie. Wystąpił w cyklu „Niekabaretów” Macieja Nowaka w Teatrze Wybrzeże w Gdańsku oraz w filmach „Mniejsze zło” Janusza Morgensterna, „Mała Moskwa”, "80 milionów" i "Fotograf" Waldemara Krzystka.

 

Twórcy:

teatrCHOREA logo jpg

 

AT LOGO Nowe

 

Partner:

FABRYKA logo

 

Miejsce:

 

AI logo

 

więcej

"Rytm Języka" w Muzeum Książki Artystycznej

"Rytm Języka" w Muzeum Książki Artystycznej

14.06.2017
Willa Grohmana, Muzeum Książki Artystycznej

Zapraszamy na koncert "Rytm Języka" Teatru CHOREA, prezentowany w ramach cyklu "Koncerty w Willi Grohmana", w Muzeum Książki Artystycznej w Łodzi.

data: 14 czerwca 2017 (środa)
godzina: 20:00
miejsce: Muzeum Książki Artystycznej, Willa Grohmana, ul. Tymienieckiego 24, Łódź
bilety: wstęp wolny, bezpłatny

Projekt "Koncerty w Willi Grohmana" nawiązuje do historycznych wydarzeń, czyli cyklicznych koncertów, które organizował w swojej willi łódzki biznesmen i filantrop, a których bohaterem był m.in. Ignacy Jan Paderewski. Prezentowany program obejmuje szeroki wachlarz gatunków: od muzyki poważnej wszystkich epok, poprzez muzykę ilustracyjną, piosenkę literacką, projekt multimedialny, aż po muzykę świata.

Więcej informacji: 


https://www.facebook.com/BookartMuseum/
https://www.facebook.com/events/160733807794479/

 

Koncert "Rytm Języka", Teatr CHOREA

Muzyka: Tomasz Krzyżanowski
Występują: Maciej Bednarek, Joanna Chmielecka, Hubert Domański, Sandra Gierzek, Dominika Jarosz, Joanna Kłos, Milena Kranik, Tomasz Krzyżanowski, Kuba Pałys, Justyna Sobieraj-Bednarek, Elina Toneva
Premiera: 21 sierpnia 2014, Festiwal Retroperspektywy, Art_Inkubator w Fabryce Sztuki w Łodzi

"Rytm Języka" to koncert będący kontynuacją muzyczno-językowych poszukiwań Tomasza Krzyżanowskiego i Teatru CHOREA. Język i rytm są fascynujące. Panuje między nimi absolutne braterstwo. W języku jest rytm i rytm też jest językiem. To ekscytujące, że w tworzeniu muzyki można inspirować się tymi zjawiskami w obie strony, wychodząc raz od melodii, charakteru i brzmienia sylab, a innym razem od pulsu, umiejscowienia słów w czasie, akcentowania i wypowiadania głosek w określonym porządku, czy od rytmicznego kodu, w którego tkankę wplatamy poszczególne słowa i zdania. Melodia słów, intonacja, rytm zdań, fraz są jak pieśń języka. Można jej słuchać czy analizować jak partyturę muzyczną. Ta pieśń ma jednak formę otwartą. Można używać jej na różne sposoby, zmieniać jak  w kalejdoskopie.
Tak jak w kalejdoskopie jest miejsce na różne barwy, kształty, obrazy, emocje tak w koncercie "Rytm Języka" znajdują się pieśni i rytmy inspirowane językami świata. W tym muzycznym "mozaikonie" usłyszymy między innymi: perski temperament, turecki orient, akadyjską tajemnicę, starogrecki patos i polską grę słów. Staraliśmy się znaleźć w rytmie i brzmieniu języka to, co jest w stanie bezpośrednio dotknąć i poruszyć ludzką wrażliwość. Szukaliśmy możliwości otwarcia w wykonawcy i widzu innej perspektywy czasu, percepcji i świadomości.



PEŁNY PROGRAM CYKLU "KONCERTY W WILLI GROHMANA":

1/6. 24 maja 2017, środa, godz. 20:00
Koncert kameralny w wykonaniu studentów 
Akademii Muzycznej w Łodzi 

Pierwszy koncert muzyki poważnej, od baroku aż po współczesność, w wykonaniu studentów Akademii Muzycznej w Łodzi, wykonywany w magicznych, historycznych wnętrzach gościnnej Willi Grohmana - Muzeum Książki Artystycznej w Łodzi.

2/6. 31 maja 2017, środa, godz. 20:00
Koncert kameralny w wykonaniu studentów
Akademii Muzycznej w Łodzi 

Drugi koncert muzyki poważnej, od baroku aż po współczesność, w wykonaniu studentów Akademii Muzycznej w Łodzi, wykonywany w magicznych, historycznych wnętrzach gościnnej Willi Grohmana - Muzeum Książki Artystycznej w Łodzi.

3/6. 07 czerwca 2017, środa, godz. 21:00 
Koncert multimedialny „Miłosz w żywych obrazach”

„Miłosz w żywych obrazach” - to koncert multimedialny, oparty na poezjach polskiego Noblisty, stworzony w 2011 roku. Koncert jest zaskakującą hybrydą słów, obrazów i muzyki. To wielopłaszczyznowa interakcja, której efektem jest udźwiękowienie i zobrazowanie człowieka jako jednostki. Miłosz zrzucający z siebie ciężar narzuconego spiżu uwalnia się poprzez własne słowa.Wizja. Otwarcie. Wybór. Czas. To słowa - klucze onirycznej konstrukcji z pogranicza koncertu i spektaklu. Konstrukcji, w której Miłosz jest po prostu narratorem, człowiekiem bliskim, ciepłym, żywym. Jego słowa wyświetlane na ekranie splatają się z wielowymiarowymi, pełnymi symboliki i surrealizmu wizualizacjami Roberta Motyki. Wszystko spaja w całość muzyka Pawła Odorowicza - pomysłodawcy projektu - bazująca na klasycznym instrumentarium (altówka, kwartet smyczkowy i komputer), lecz potraktowana jak kolejna warstwa tkanki. Sam Odorowicz - czy raczej jego kontur - jest tutaj jedynym „żywym elementem scenicznym” zamkniętym wewnątrz poetyckich wizji słów, tworząc spójną, choć nieprzewidywalną całość.

4/6. 14 czerwca 2017, środa, godz. 20:00
„Rytm języka”

Koncert inspirowany językami i muzyką świata.


5/6. 21 czerwca 2017, środa, godz. 20:00 
„Już się raczej nie przejmuję”

Koncert „Już się raczej nie przejmuję” - to przejmujący zapis pieśni lubelskiego barda Marcina Różyckiego, zmarłego przedwcześnie po długiej walce z nowotworem. Fascynująca podróż po wnętrzu nadwrażliwej psychiki twórcy, zderzona z mało poetycką, brudną, pijaną rzeczywistością. Podczas koncertu wykorzystywane są: materiały archiwalne (głos Różyckiego i jego ostatni wywiad), wizualizacje i muzyka na żywo (Tomasz Deutryk – perkusja, Paweł Odorowicz – altówka, wizualizacje).


6/6. 28 czerwca 2017, środa, godz. 20:00 
Koncert zespołu Dzikie Jabłka
(fuzja polskiej muzyki folkowej i afrykańskich rytmów)

Dzikie Jabłka - to jeden z najciekawszych zespołów polskiej sceny folkowej, który z wdziękiem i niepowtarzalną charyzmą odkrywa nowe oblicze polskiej muzyki tradycyjnej. Występy zespołu są dla odbiorców niezwykłym przeżyciem i potężną dawką pozytywnej enerii. Dowodem tego są entuzjastyczne reakcje publiczności, znakomite recenzje oraz liczne nagrody na czołowych polskich festiwalach muzyki folkowej. Repertuar zespołu Dzikie Jabłka to wspólnie brzmiące dwa żywioły: słowiańska melodyjna nuta i porywający rytm afrykańskich bębnów. To nie inspiracja Afryką czy polskim folklorem, lecz ich żywe zespolenie. Ta muzyka ma smak owoców z drzewa, które rośnie w polskim ogrodzie, ale korzeniami sięga aż do Afryki. Nagrody: III miejsce oraz Nagroda Publiczności „Burza Braw” w konkursie XVII Festiwalu Muzyki Folkowej Polskiego Radia „Nowa Tradycja” 2014; I miejsce w konkursie Scena Otwarta XXIII Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Ludowej "Mikołajki Folkowe" 2013 - “za ogień i charyzmę, harmonię i spójność koncepcji w łączeniu kultur: słowiańskiej i afrykańskiej, oraz powrót do idei folku”; nagroda im. Anny Kiełbusiewicz dla najlepszej wokalistki konkursu Scena Otwarta dla Małgorzaty Ciesielskiej-Gułaj – wokalistki zespołu Dzikie Jabłka; Złota Fujara czyli Grand Prix konkursu V Dragon Folk Fest 2014 w Poznaniu; 4xTAK i znakomite recenzje jurorów w VI edycji programu Must Be the Music – Tylko Muzyka, wrzesień 2013.


Wstęp na wszystkie koncerty jest bezpłatny!
Wszystkie wydarzenia odbywają się w Muzeum Książki Artystycznej w Łodzi, ul. Tymienieckiego 24.



Projekt finansowany przez Łódzkie Centrum Wydarzeń w ramach Programu KULTUGRANTY.

18644643 10213234043381170 1037028871 n

 



Organizacja:

Muzeum Książki Artystycznej – Fundacja Correspondance des Arts

18643595 10213234043301168 1528827811 n

 


Współpraca:

Stowarzyszenie Monar, Klub Profilaktyki Środowiskowej „Nie nuda”, Klub 40 i 4.

 

18720692 10213234043341169 314948656 o

 

Wsparcie:

Fabryka Sztuki w Łodzi

 

FABRYKA logo

 

Teatr CHOREA

teatrCHOREA logo jpg

 

Teatr Pinokio w Łodzi

pinokio 480x233

 

więcej

Czerwcowe Twórcze Warsztaty w Fabryce Sztuki

Czerwcowe Twórcze Warsztaty w Fabryce Sztuki

03-28.06.2017
Fabryka Sztuki w Łodzi

Zapraszamy na czerwcowe Twórcze Warsztaty w Fabryce Sztuki! Tym razem w programie nie zabrakinie warsztatów dla młodzieży, dorosłych, dzieci i całych rodzin. Popatrzcie co dla Was przygotowaliśmy. :)


FIZYKA W RUCHU. RUCH FIZYCZNY. FIZOLE. FILOZOFIA RUCHU. - dwudniowe warsztaty taneczno-ruchowe dla młodzieży i dorosłych

data: 3-4 czerwca (sobota-niedziela)
godzina: 11:00-14:00
miejsce: sala warsztatowa (niski budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3)
prowadzenie: Michał Ratajski
wiek uczestników: młodzież od 16 roku życia i dorośli
czas trwania: 2x3 godziny
koszt: 5 zł od osoby, za dzień


Na warsztacie zajmiemy się fizyką poprzez ruch. Czerpiąc z wiedzy kontakt improwizacji, sztuk walki i tańca współczesnego, przyjrzymy się pojęciom takim jak: pęd, grawitacja, siła odśrodkowa, ciężar. Korzystając z mechanizmów takich jak: punkt podparcia, konstrukcja, balans i bycie poza nim oraz z pomysłów na zarządzanie energią, poszukamy zależności, które przekuć można na użyteczne narzędzia do ekspresji w ruchu, a być może i w tańcu. Nie odkryjemy nic, o czym nie wiedziałby już współczesny świat, nie podważymy żadnego twierdzenia, nie nauczymy się wszystkiego. Postaramy się pobudzić myślenie w ciele, by odkryć własną ścieżkę do kontynuacji poszukiwań dla ruchu.


UWAŻNOŚĆ ŻABKI - rodzinne warsztaty koncentracji dla dzieci w wieku 5-10 lat

data: 8 czerwca (czwartek)
godzina: 15.30-16:00 (pierwsza grupa), 16:15-16:45 (druga grupa)
miejsce: sala warsztatowa (niski budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3)
prowadzenie: Majka Justyna
wiek uczestników: 5-10 lat
czas: 30 minut
koszt: 5 zł za dziecko


„Żaba to bardzo wyjątkowe zwierzę. Potrafi bardzo daleko skakać, ale też wyjątkowo spokojnie siedzieć. Doskonale wie, co się dzieje wokoło niej, ale nie spieszy się z reakcjami. Siedzi spokojnie i oddycha. W ten sposób nie męczy się i nie wyrywa się razu do wszystkich szalonych pomysłów. Żaba bardzo spokojnie siedzi i oddycha.” (Eline Snel „Uważność i spokój żabki”)
Dzieci są z natury ciekawskie, mają duszę odkrywcy. I naturalną potrzebę uczenia się. Są też naturalnie uważne. Ale podobnie jak dorośli, często bywają zestresowane, niespokojne, rozkojarzone. Wiele dzieci zbyt wiele robi, a za mało po prostu jest. Stają się być dorosłe, zanim mają szansę pobyć dziećmi. Praktyka uważności i jogi zaspakaja w obecnych trudnych czasach ogromną potrzebę fizycznego i duchowego spokoju, zarówno u dzieci jak i u rodziców. Ćwiczenia uważności i jogi przeznaczone są dla wszystkich dzieci, które chcą nauczyć się uspakajać gonitwę myśli, rozumieć i odczuwać w swoim ciele emocje, a także poprawiać koncentrację. Nadają się również dla dzieci, które potrzebują więcej wiary w siebie i zrozumienia, że mogą być takie, jakie są.


MIASTO-UCHO – dwudniowe warsztaty dźwiękowe dla dzieci i młodzieży w wieku 8-16 lat

data: 10-11 czerwca (sobota-niedziela)
godzina: 11:00-13:00
miejsce: sala warsztatowa (niski budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3)
prowadzenie: Filip Appel
wiek uczestników: 8-16 lat
czas: 2x2 godziny
koszt: 5 zł za dziecko za dzień
UWAGA: Na warsztat prosimy zabrać ze sobą kalosze i parasolki! :)

Warsztaty mają pomóc w zrozumieniu jak ważny jest dźwięk w codziennym życiu, jak usłyszeć to, czego na co dzień nie słyszymy. Pokazać, że w zwykłym „hałasie” potrafią kryć się dźwięki potrafiące zbudować nową jakość, nową rzeczywistość. Chcemy uwrażliwić uczestników warsztatów na otoczenie, nie tylko na poziomie wizualnym, ale również sonicznym, które na co dzień nie jest ani zauważane, ani doceniane.
W trakcie warsztatów uczestnicy odbędą kilka spacerów, podczas których będą rejestrować to, co słyszą. W drugiej części zajęć będą mieli za zadanie przetwarzać zarejestrowane dźwięki i opowiadać za ich pomocą własne historie. W wyniku tych zabiegów powstaną mikrosłuchowiska. Całość zakończy wspólny odsłuch dźwiękowych mini utworów wraz z krótkim uzasadnieniem.


WARSZTATY AUDIODESKRYPCJI - warsztat dwudniowy dla dorosłych

data: 10-11 czerwca (sobota-niedziela)
godzina: 10.00-18.00 (sobota), 9.00-17.00 (niedziela)
miejsce: sala konferencyjna (budynek A Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3)
prowadzenie: Ewa Romanowska i Mariusz Trzeciakiewicz 
wiek uczestników: warsztat dla osób dorosłych
czas: 2x8 godzin
koszt: 5 zł od osoby za dzień


Podczas warsztatów poruszone będą zagadnienia takie jak:
- Czym jest audiodeskrypcja, do czego służy, komu i jak może się przydać?
- Specyficzne potrzeby odbiorcy z dysfunkcją wzroku, jego ograniczenia i możliwości.
- Ćwiczenia opisowe.
- Podobieństwa i różnice w audiodeskrypcji.
- Programy i narzędzia w audiodeskrypcji.
- Praktyczna praca z materiałem audiowizualnym.
- Praca lektorska w audiodeskrypcji.
- Praktyczna praca nad opisem materiału audiowizualnego.


KRAV MAGA – rodzinne warsztaty ruchowe dla dzieci w wieku 5-9 lat

data: 12 czerwca (poniedziałek)
miejsce: sala warsztatowa (niski budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3)
godzina: 15:30
prowadzenie: Elina Toneva
wiek uczestników: 5-9 lat
czas: 60 minut
koszt: 5 zł za dziecko


Trening dla dzieci oparty o formy zabawowe: bieganie, gry zadaniowe, tory przeszkód. Nauka bezpiecznych upadków, nauka unikania i rozpoznawania zachowań agresywnych, samoobrony.


ODYSEJA PERFORMERA - dwudniowe warsztaty performerskie dla młodzieży i dorosłych

data: 16-17 czerwca (piątek-sobota)
godzina: 18:00-21:00 (piątek), 11:00-14:00 (sobota)
miejsce: sala warsztatowa (niski budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3)
prowadzenie: Marta Ryczkowska, Paweł Korbus
wiek uczestników: od 17 roku życia
czas: 2x3 godziny
koszt: 5 zł od osoby za dzień


"O czasie, pamięci, zapominaniu" / 16-17 czerwca 2017 / Łódź

Nietzsche, w tekście O pożytkach i szkodliwości historii dla życia, w prowokacyjny sposób wygłosił pochwałę zapominania. Pytał: „Po co pamiętać, skoro pamięć zabija?”. Historię można przedawkować, wzrok utkwiony w przeszłości może być postawą wrogą życiu. Twierdził on, iż warunkiem ludzkiego działania jest zapominanie. Pamięć może być balastem, zwłaszcza gdy jest sterowana, napędzana przez propagandę, zabarwiona ideologicznie, wyuczona, narzucona, oficjalna i celebrowana publicznie. Pamięć jest również wpisana w ciało na poziomie komórkowym, sięga dalej niż świadomość. Jej nosicielem jest również materia, ściany domów, ulice, miejsca i nie-miejsca. Zarówno pamięć jak i zapominanie są naszymi życiowymi nauczycielami. Według mitologii greckiej pod ziemią płynie pięć rzek o magicznych właściwościach. Jedna z nich, Lete, zwana jest rzeką zapomnienia. Jedna kropla usuwała całkowicie pamięć krótkotrwałą, a wypicie wody z Lete miało powodować całkowitą utratę pamięci. Niektóre greckie wierzenia mówiły o tym, że dusze musiały to czynić przed reinkarnacją, aby nie pamiętać swoich przeszłych żywotów. Podczas dwudniowych warsztatów zastanowimy się nad problemem czasu, pamięci i zapominania, skoncentrujemy się na pracy w czasie i z czasem: obecnym, minionym, przyszłym, ciągłym i urywanym, wyobrażonym i rzeczywistym.

Warsztaty będą składały się z części teoretycznej, gdzie przywołane zostaną postacie wybitnych światowych performenrów jak B.Nauman, D.Oppenheim, H.Nitsch, R.Schwarzkogler, J.Beuys, Gilbert and George, M.Abramović i Ulay oraz klasycy polskiej sceny performance m.in. J.Bereś, Z.Warpechowski, tandem KwieKulik, A.Partum, J.Świdziński, E.Zarzycka, J.Bałdyga, J.Truszkowski, C.Bodzianowski. W drugiej części – laboratoryjnej, pracować będziemy takimi metodami jak storrytelling, improwizacja, dada, krótkie działania indywidualne i grupowe, dyskusje i omawianie motywów działania w kontekście performance. Nie będzie to proces ukierunkowany na ściśle określony cel, raczej na pobudzanie wyobraźni i uwalnianie potencjału naturalnej ekspresji. Trzecia cześć warsztatu to tzw. otwarta dla publiczności scena performance, czas i miejsce, gdzie każdy z uczestników będzie mógł upublicznić wybrane punkty swojej wewnętrznej wędrówki w kierunku ze sztuką performance.


MALI ODKRYWCY - rodzinne warsztaty sensoryczne dla dzieci w wieku 2-4 lata

data: 21 czerwca (środa)
godzina 11:00-12:00
miejsce: sala warsztatowa (niski budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3)
prowadzenie: Magda Gaj-Nowicka / Bergamutka
wiek uczestników: 2-4 lata
czas: 60 minut
koszt: 5 zł za dziecko


Małe dzieci rozwijają się holistycznie. Wszystkie ich strefy rozwoju (fizyczna, emocjonalna, społeczna, poznawcza) przenikają się i wzajemnie na siebie wpływają. Rozwój fantazji w zabawie jest podstawą kreatywnego myślenia, a rozwój fizyczny wpływa na przyszłe nabywanie umiejętności czytania i pisania. (Jak się uczą małe dzieci, Instytut Małego Dziecka A.Lindgren.) 
Na warsztatach w spokojnej atmosferze, dzieci będą wielozmysłowo badać świat. Wąchając, smakując, obserwując, dotykając, słuchając, przemieszczając, będą odkrywać i poznawać otoczenie. Zajęcia dadzą okazję by obserwować, współpracować, rozwijać nowe zainteresowania, wzmacniać inicjatywę dziecka oraz poczucie sprawstwa. Na każdych zajęciach pojawi się nowy temat przewodni. Będziemy poznawać kulturę, prawidła przyrody, utrwalać tajną wiedzę o kolorach i fascynującym świecie zwierząt czy rozpoznawać emocje jakie towarzyszą nam w codziennym życiu.


CZTERY PORY ROKU - rodzinne warsztaty polisensoryczne dla dzieci w wieku 3-5 lat

data: 23 czerwca (piątek)
godzina: 10.00-11:00
miejsce: sala warsztatowa (niski budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3)
prowadzenie: Pracownia Sztuczka
wiek uczestników: 3-5 lat
czas: 60 minut
koszt: 5 zł za dziecko


CZĘŚĆ 1: Wio!Sny
Część pierwsza warsztatów odnosi się do wiosny. Fabuła wydarzenia przebiega odwrotnie niż nakazuje tradycja. Dzieci zamiast przeganiać zimę, budzą wiosnę do życia. Grzebanie w ziemi, lepienie z niej kul nasiennych, obserwacja wzrostu roślin, słuchanie zagadkowych odgłosów ptaków, zabawy z zakresu kinezjologii edukacyjnej, korelujące działanie półkul mózgowych, stymulacja stóp i dłoni. Wszystko to wplecione w poetykę wiosenną, zapach świeżo ściętej trawy i ziół. Kompozycje i instrumentarium inspirowane polską muzyką tradycyjną. Dzieci wykonują własne kule nasienne, które mogą gdzieś zasadzić, podlewać i obserwować ich wzrost.

CZĘŚC 2: Latamy!
Druga część warsztatu oparta jest na specyficznym odczuwaniu przestrzeni, zabawach kinezjologicznych i puszczaniu latawców. Wydarzenie odbywa się na wolnym powietrzu, skłania do doświadczania przestrzeni na różnych poziomach. Odbywa się to głównie przez ruch. Dominujące są tu aktywności związane z ruchem naprzemiennym oraz tzw. leniwą ósemką. Wszystkie one wplecione są w fabułę warsztatu, w której dzieci czynnie uczestniczą poprzez ruch. Oprócz nastawienia na aktywność kinetyczną będziemy się starać oddziaływać na zmysł dotyku i zapachu. Wzmożony kontakt z sianem, wodą, piaskiem, mają stymulować doświadczenia charakterystyczne dla letniej pory roku, ale też potrzebne są w prawidłowym rozwoju motoryczno-sensorycznym. Dzieci wykonają własne proste latawce.
Będzie naturalnie, a co za tym idzie polisensorycznie. Rodzice i opiekunowie muszą być przygotowani na mocno interaktywny udział dzieci, od stóp do głów. Zapraszamy w strojach zobowiązujących do ubrudzenia, wszak dzieci są albo czyste, albo szczęśliwe...

Scenariusz i reżyseria: Liza Szczęśliwa
Koncepcja i scenografia: Iwona Kornet, Iwona Księżniak, Liza Szczęśliwa
Reżyseria i scenografia: Liza Szczęśliwa
Muzyka (na żywo): Sylwia Lasok, Marcin Kowalczuk
Obsada: Sylwia Lasok, Marcin Kowalczuk, Liza Szczęśliwa, Dominika Krzyżanowska Gorzkiewicz


ŻARTY TEATRALNE - warsztaty teatralno-plastyczno-literackie dla dzieci w wieku 6-12 lat

UWAGA ZMIANA TERMINU WARSZTATÓW!

data: 25 czerwca (niedziela)
godzina: 11:00-12:30

miejsce: sala warsztatowa (niski budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3)
prowadzenie: Joanna Filarska
wiek uczestników: 6-12 lat
czas: 90 minut
koszt: 5 zł za dziecko


Warsztaty teatralne bazujące na kreatywności dzieci.
Krótkie zabawy - małe przedstawienia tworzone będą przez grupę dzieci w oparciu o wiersze poetów polskich, ich własne pomysły i materiały plastyczne. Warsztat ma rozwijać dziecięcą wyobraźnię i ekspresję, pamięć, muzykalność, poczcie rytmu a także umiejętność współpracy
w grupie.


SENSOPLASTUSIE – rodzinne warsztaty plastyczno-sensoryczne dla dzieci w wieku 1,5-5 lat

data: 28 czerwca (środa)
godzina: 11:00-12:00
miejsce: sala warsztatowa (niski budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3)
prowadzenie: Magda Gaj- Nowicka/ Bergamutka
wiek uczestników: 1,5-5 lat
czas: 60 minut
koszt: 5 zł za dziecko


Zajęcia plastyczno-sensoryczne zakładają wyzwolenie większej swobody twórczej poprzez stworzenie przestrzeni wspierającej kreatywne pomysły. Istotą zajęć jest możliwość ekspresji na dużych formatach, z wykorzystaniem niestandardowych materiałów oraz „brudzących” uczestników i przestrzeń technik. Rozszerzamy myślenie na temat narzędzi, pędzlem może być makaron spaghetti, pęk trawy czy kwiat, malować można balonami napełnionymi wodą, czy szklanymi kulkami, dopuszczając rolę przypadku i zapoznając z malarstwem gestu. Zmieniamy wachlarz dotychczas znanych materiałów z jakich powstają prace, wykorzystujemy do tworzenia kolorowe bańki mydlane, zabarwione kostki lodu, farbą może być kisiel, jogurt z barwnikiem spożywczym czy kasza manna rozsypana na świetlnym stole. W przeciwieństwie do standardowych zajęć plastycznych uczestnicy warsztatów nie poznają przed rozpoczęciem pracy efektu do jakiego mają dotrzeć. Celem jest proces twórczy a nie nauka konkretnej techniki. Uczestnicy zajęć wykorzystują dostępne materiały i przestrzeń do realizacji własnych zamierzeń. Podczas warsztatów nie korygujemy „błędów” np. nierównych linii, nierealnych kolorów, przypadkowych plam. W zajęciach najistotniejszy jest proces twórczy oraz szacunek do dziecięcego skupienia, potrzeb, zainteresowań i pomysłów. Równie ważny jest fakt pracy w grupie, który uczy dzieci stopniowo uwzględnienia potrzeb i granic innych osób. 


WAŻNE INFORMACJE!!!

Opłata za udział w warsztatach wynosi 5 zł od uczestnika.
W przypadku warsztatów rodzinnych opłata tylko za dzieci. Opiekunowie nie płacą.
Dorośli, którzy chcą wziąć udział w warsztacie rodzinnym indywidualnie dokonują opłaty 5 zł za osobę.
W przypadku warsztatów dwudniowych opłata wynosi 5 zł za jeden dzień.
Płatność za udział w warsztatach przyjmujemy wyłącznie gotówką, przed rozpoczęciem wydarzenia.


Zapisy na warsztaty prowadzi Teatr CHOREA
mailowo: warsztaty@fabrykasztuki.org
telefonicznie: 42 646 88 65 w.30
W mailu prosimy podać tytuł warsztatu, datę warsztatu i dane uczestników (imię i nazwisko, ilość i wiek dzieci i ilość opiekunów).
System rezerwacji miejsc zamykamy o godz 18:00, w dniu poprzedzającym wydarzenie.

Fabryka Sztuki nie ponosi odpowiedzialności za treści ogłoszeń umieszczanych na portalach społecznościowych poza wiedzą organizatora. 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

więcej

"Nowy" - spektakl stworzony metodą Teatru Forum

"Nowy" - spektakl stworzony metodą Teatru Forum

25.05.2017
Teatr CHOREA

Serdecznie zapraszamy na spektakl „NOWY”, w wykonaniu wychowanków Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii nr 3 w Łodzi, stworzony metodą Teatru Forum.

data: 25 maja 2017, czwartek
godzina: 15.00
miejsce: scena Art_Inkubatora w Fabryce Sztuki w Łodzi, ul.Tymienieckiego 3
prowadzenie: Iga załęczna
wstęp: wolny, bezpłatny

Spotkanie - spektakl jest owocem warsztatów prowadzonych metodą Teatru Forum przez Igę Załęczną, w ramach projektu „Teatr Forum – roczny cykl warsztatów i spektakli”.

Teatr Forum to metoda pracy z grupą z pogranicza teatru i edukacji, stworzona przez brazylijskiego praktyka dramy, pedagoga, reżysera oraz twórcę koncepcji Teatru Uciśnionych (Theatre of the Oppressed) Augusto Boala.  
To interaktywna forma tworzenia spektakli, w której widzowie mają możliwość wpływu na przebieg działań scenicznych. Specyficzna funkcja uczestników, którzy swoimi interwencjami mogą tworzy własną historię na scenie czyni z nich aktywnych współtwórców przedstawienia. Doświadczenie to wykorzystując metody aktywnego uczestnictwa uczy stawiania granic, komunikowania złości, mówienia o swoich potrzebach, radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych. Dzięki realizacji tej zasady spektakl jest czymś więcej niż wydarzeniem artystycznym - pozwala na rozwój kompetencji społecznych i komunikacyjnych. Zachowując zasady wzajemnej odpowiedzialności, szacunku i troski o wszystkich uczestników wspólnie tworzymy bezpieczną przestrzeń do mówienia otwartym głosem.

Projekt zrealizowano w ramach stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Partnerzy: Teatr CHOREA, Fabryka Sztuki w Łodzi, Studium Animatorów Kultury we Wrocławiu

więcej

Take Over Final Project Conference - open call

Take Over Final Project Conference - open call

24.05.2017
Avignon

NEW APPROACHES TO NEW AUDIENCES: Seeing young audiences through young people’s eyes

Take Over Final Project Conference | 17 July 2017| Avignon

 

The partners of the Take Over project are pleased to invite you to the NEW APPROACHES TO NEW AUDIENCES conference which will take place at the Avignon Festival within the Maison Professionnelle du Spectacle Vivant on 17th July from 2-6pm. 

In our NEW APPROACHES TO NEW AUDIENCES conference we will be sharing the learning we have taken from the project along with the recommendations we have for those who might look to adopt this model in the future. We will also hear from the young people themselves who have been at the heart of the project. 

Call for participation & Selection 

At the NEW APPROACHES TO NEW AUDIENCES conference arts professionals from across Europe will have a chance to discuss approaches to audience development, hearing from the Take Over project partners about the experience of embedding and working with a youth board. 

We are able to offer a limited number of travel grants to attend the half day conference on Monday 17th July at the Avignon Festival for those organisations who are keen to explore new ways to develop their audiences.  

The general deadline has now closed but we are still looking for applications from organisations in Poland, Greece and Italy. If you are based in any of these countries please fill in the very short online application form found here (and link below) by midnight on the 24th May.

https://docs.google.com/forms/d/1O2h_SUvXRhlSgRX4nZ8axrPbbQk6WVaXUIxo8Ilac9Y/viewform?ts=58ee220e&edit_requested=true

Should your application be successful you will be contacted by one of the Take Over team and we will be able to support:

  • Two night’s accommodation for Sunday 16th and Monday 17th July in Avignon. 
  • Travel stipend of 300 euros to cover part of your travel costs to the conference
  • If your application for a travel grant is not successful we would still love you to join us for the conference and hope you will be able to do so! More details of the programme and registration instructions will be available in late May. 

If you have any questions about the conference programme or the registration form please do not hesitate to contact: Susan.Winter@britishcouncil.org 

What happens afterwards?

  • If you receive a travel grant to attend the Take Over final conference you get to start making your travel plans! All accommodation is already organised for the nights of the 16th and 17th of July but if you want to stay on at the festival longer you will need to make your own arrangements. 
  • Post the conference we will ask that you write a short (max 1 page) blog post/report on your experience at the conference and any lessons learnt. 

  

więcej

Spektakl "Deadline" Studium Teatralnego / Perspektywy 2017

Spektakl "Deadline" Studium Teatralnego / Perspektywy 2017

14.05.2017
Art_Inkubator w Fabryce Sztuki w Łodzi

Zapraszamy na spektakl „Deadline” Studuim Teatralnego z Warszawy, w ramach Festiwalu Perspektywy 2017: Teatr - awangarda w działaniu

data: 14 maja 2017 (niedziela)
godzina: 19:00
miejsce: scena Art_Inkubatora w Fabryce Sztuki w Łodzi
czas trwania: 65 minut
bilety: 20 zł ulgowy / 30 zł normalny
rezerwacje:
mailowo: teatrchorea@gmail.com
telefonicznie: +48 506 103 207 (od poniedziałku do piątku, w godzinach 12:00-17:00)

Po spektaklu zapraszamy na spotkanie z twórcami przedstawienia. Spotkanie poprowadzą Tomasz Rodowicz i Piotr Olkusz.


INFORMACJE O SPEKTAKLU:

Spektakl: "Deadline"
Twórcy: Studium Teatralne / Warszawa
Reżyseria: Piotr Borowski
Obsada: Danny Kearns, Magda Czarny
Muzyka: Małgorzata Gąsiorowska
Kostiumy: Karina Piwowarska
Wideo: Adrien Cognac
Produkcja: Gianna Benvenuto
Premiera: 30 listopada 2016
Sfinansowano ze środków Miasta st. Warszawy

Trzy akty, trzy historie, trzy części.
Spektakl w języku angielskim z napisami.

Spektakl przedstawia historię dwóch osób w różnych czasach: obecnym, przyszłym i takim zawieszonym, jakby bez czasu.

Pierwsza część, to czas rozpadu – ostatnie pół godziny z życia znanego komika, który przekazał swoje DNA w nadziei na ponowne narodziny. Przez 30 minut nagrywa komentarz do swojej biografii dla swojego następcy, klona, by w ten sposób zachować ciągłość pamięci, tożsamości.
Zwierzenia, analiza czy rachunek sumienia albo spowiedź – wszystko w obliczu nieuchronności wyznaczonego czasu. Życie bohatera można nazwać przeciętnym: ambicja, chęć zaistnienia, sukces za wszelką cenę, ciągłe pożądanie seksualne. Wartością jego zwierzeń jest tu jedynie szczerość, która czyni go wręcz sympatycznym.

Druga część, to czas suszy.
Upłynęło 2000 lat. Bohater jest 24. klonem oryginału. W świecie po katastrofie nuklearnej drastycznie zmniejszyła się ilość ludzi, którzy wciąż masowo umierają w napromieniowanej atmosferze.
Klony są silne i zdrowe. Żyją w kompletnej izolacji, zarówno od ludzi, jak i od siebie. Zanika nie tylko miłość, ale i seks. Klony wierzą, że swą ascezą przygotowują nadejście Przyszłych, którzy będą jedną świadomością wirtualną.

Trzecia część, to czas wilgoci.
W końcu bohater zostaje wysłuchany i znajduje odpowiedź na podstawowe pytanie przewijające się przez wszystkie trzy części: czym jest miłość?


INFORMACJE O TWÓRCACH:

Warszawskie Studium Teatralne założył Piotr Borowski w 1995, po powrocie z Włoch, gdzie od 1986 do 1994 pracował z Jerzym Grotowskim - wcześniej był jednym ze współtwórców „Gardzienic”.
W 1997 r. wraz z zespołem powołał stowarzyszenie, które wynajęło pomieszczenie starej fabryki na Pradze Południe. Do dzisiaj jest to miejsce, w którym grupa pracuje, gdzie odbywają się próby, spektakle, warsztaty oraz spotkania z wybitnymi ludźmi teatru.
Od samego początku istnienia Studium Teatralnego grupa działa, jako niezależny zespół teatralny. Postawiła sobie za cel pogłębianie i szerzenie poczucia prawdy artystycznej, kładąc szczególny nacisk na to, żeby dotrzeć z tym przesłaniem do młodego pokolenia.
Już od pierwszego spektaklu Studium Teatralne skupiło na sobie uwagę krytyki, autorytetów teatru, a także całego grona ludzi wywodzących się z różnych grup społecznych, których poruszyły przedstawienia zespołu. Komentując spektakle, mówiono o szczerym, niekoniunkturalnym przejęciu się problemami współczesności, w których centrum zawsze pozostaje człowiek poszukujący wyższego sensu; o szczególnej etyce pracy Studium Teatralnego, opartej na zespołowości i systematycznym, pełnym oddania wysiłku.
W dzisiejszych czasach, gdy zespoły teatralne bardzo szybko zamieniają się w sceny impresaryjne a ich praca często ogranicza się do krótkich przedsięwzięć, po których prędko ginie ślad, Studium Teatralne idzie inną drogą, drogą opierającą się na etosie zespołowości i ciągłej edukacji, co daje możliwości poszukiwania nowych środków wyrazu, pozwala na rozwój i dokonywanie artystycznych odkryć.
Studium Teatralne wielokrotnie występowało na festiwalach polskich i zagranicznych, między innymi: w USA, Szwecji, na Białorusi, we Włoszech, Wenezueli, Szwajcarii, Anglii, Rosji, Chorwacji, Niemczech, Francji, Mołdawii, Urugwaju, Argentynie, Kolumbii.

LINKI:

http://studiumteatralne.pl

https://www.facebook.com/steatralne/

https://www.instagram.com/steatralne/


WAŻNE INFORMACJE DOTYCZĄCE SPOSOBU REZERWACJI BILETÓW:

W mailu prosimy podać imię i nazwisko, ilość rezerwowanych biletów i określić czy będą to bilety normalne czy ulgowe.
Do zakupu biletów ulgowych upoważnione są osoby, które zakupiły bilety na więcej niż jedno wydarzenie Festiwalu Perspektywy 2017, grupy zorganizowane (powyżej 10 osób), osoby niepełnoletnie (do 18 roku życia), uczniowie, studenci, emeryci, renciści, osoby niepełnosprawne, osoby powyżej 80 roku życia oraz osoby objęte ulgą ustawową.
Bilety można odebrać w dniu wydarzenia, najwcześniej godzinę przed jego rozpoczęciem lub w biurze Teatru CHOREA (pokój nr 18, budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3), od poniedziałku do piątku, w godzinach 12:00-17:00, z wyjątkiem 1,2,3 maja.
Płatność za bilety przyjmujemy wyłącznie gotówką.
Rezerwacje wygasają 15 minut przed rozpoczęciem wydarzenia.

 

więcej

Spektakl "Nicea/14.VII" Teatru Cinema / Perspektywy 2017

Spektakl "Nicea/14.VII" Teatru Cinema / Perspektywy 2017

13.05.2017
Art_Inkubator w Fabryce Sztuki w Łodzi

Zapraszamy na spektakl „Nicea/14.VII” Teatru Cinema z Michałowic i AKHE Engineering Theatre z Petersburga, w ramach Festiwalu Perspektywy 2017: Teatr - awangarda w działaniu.

data: 13 maja 2017 (sobota)
godzina: 19:00
miejsce: scena Art_Inkubatora w Fabryce Sztuki w Łodzi
bilety: 20 zł ulgowy / 30 zł normalny
rezerwacje:
mailowo: teatrchorea@gmail.com
telefonicznie: +48 506 103 207 (od poniedziałku do piątku, w godzinach 12:00-17:00)

Po spektaklu zapraszamy na spotkanie z twórcami przedstawienia. Spotkanie poprowadzą Tomasz Rodowicz i Piotr Olkusz.


INFORMACJE O SPEKTAKLU:

Spektakl „Nicea/14.VII”
Twórcy: Teatr Cinema z Michałowic / AKHE Engineering Theatre z Petersburga
Koncepcja i reżyseria: Zbigniew Szumski
Wykonawcy: Anna Krych, Tadeusz Rybicki, Maxim Isaev, Pavel Semchenko
Spektakl zrealizowano w ramach programu rezydencji Europejskiej Stolicy Kultury A-i-R WRO.

Spektakl powstał w odpowiedzi na absurdalny atak terrorystyczny 14 lipca 2016 w Nicei.
Manifest bezradności. Hospitalizacja gniewu.

W dawnych czasach człowiek wygrażał w gniewie niebu i bogom. W dzisiejszych czasach udaje się do psychoterapeuty aby załagodzić swoje traumy i w szczęśliwych przypadkach odkryć fakt, że żyje się w koegzystencji ze swoimi przodkami. Akty terroru wierzących wymykają się spod kontroli i rozumienia. Spektakl jest próbą opisu takiej sytuacji. Do opisu bezradności użyliśmy cytatów z codziennych czynności a nawet sięgnęliśmy po instrukcje obsługi urządzeń domowych.
Skonfrontowaliśmy je ze znakami nowych czasów, takimi jak terroryzm w imię religii. Treść aktualna musi ulec intuicji aby choć w części odsłonić głębsze mechanizmy. Spektakl jest więc budowany z silnych emocji, którym nie sprosta żadna forma. 


INFORMACJE O TÓWRCACH:

Teatr Cinema to polska interdyscyplinarna grupa, od 25 lat działająca na pograniczu teatru, tańca, sztuk plastycznych i video. Teatr Cinema powstał w 1992 roku. Założycielami grupy byli: Zbigniew Szumski (grafik i scenograf), aktorzy: Dariusz Skibiński, Tadeusz Rybicki, Jan Kochanowski, Bogdan Siwko oraz malarze: Mariusz Mielęcki i Katarzyna Rotkiewicz-Szumska. Siedziba Teatru Cinema mieści w karkonoskiej wiosce Michałowice.
Cinema ma wyraźną i rozpoznawalną na pierwszy rzut oka stylistykę. Jej cechą dominującą jest polifoniczna struktura spektakli. Nie będąc teatrem dramatycznym, muzycznym, teatrem tańca, organicznie łączy wszystkie te gatunki, jednocześnie zaprzeczając ich tradycyjnemu postrzeganiu przez widza. 

"Cinema to teatr, w którym Kantor spotyka się z Genetem, a ło­kieć z kosmosem, uprawdopodobniając jednocześnie każdą możliwość odbioru i interpretacji. Znajdą tu miejsce zarówno widzowie lubiący intertekstualne gry w skojarzenia, jak i ci, dla których teatr nie jest ani świętem, ani celebracją. Jest miejscem wyzwalania się poprzez co­dzienność, stowarzyszeniem ku Teraźniejszości." (Katarzyna Dudek, Didaskalia)

Do tej pory teatr zrealizował spektakle: „Dong”, „Bilard”, „Nie mówię tu o miłości”, „Brudne piękno”, „Tak.To.Tu”, „Miałem taki sen”, „Trylogia Petera Handke” (we współpracy z Aspik Theater z Niemiec i Local Theatre z Izraela), „Albert Lux”, „Słownik sytuacji” (koprodukcja ze Spielart Festival z Monachium, Hebbel Theater z Berlina, FFT Düsseldorf), „Mamo, chcę tańczyć Mahlera” (koprodukcja z LOFFT Lipsk), „Krótka historia kroku marszowego”, „Opowieści i pamięć” (koprodukcja z Acco Theatre z Izraela), „Hotel Dieu”, „Re//mix. Pina Baush”, „Rewia Ognia”, „Posthuman Theatre” (we współpracy z Teatrem Kaitaisha z Tokio), „Upadek przyszłości” (we współpracy z tancerzem i choreografem z Izraela, Iradem Mazliah), „Heartbreak Hotel” (we współpracy z Teatrem A3) oraz pięć wieczorów z cyklu „Kabaret Olbrzymów”.

AKHE Engineering Theatre został założony w 1989 roku w Sankt Petersburgu przez członków Teatru Yes-No (Maksima Isajewa, Pawła Semczenkę, Wadima Wasiliewa). Teatr AKHE to prawdziwa mieszanka wybuchowa - połączenie happeningu, sztuk plastycznych, instalacji, wideoartu i fotografii.

Grupa performerów raz za razem podejmuje prowokacyjną, przewrotną grę z publicznością - tworzy przedstawienia wśród widzów, którzy wypełniają strukturę uformowaną przez artystów. Ze względu na nowatorskie podejście do przestrzeni teatralnej i doświadczenia członków grupy w zakresie sztuk plastycznych, Teatr Akhe nazywany jest teatrem optycznym albo rosyjskim teatrem inżynieryjnym. Artyści traktują przestrzeń jako jeden z głównych elementów przedstawienia, a o sobie myślą jako o jej animatorach. Stosują język prostych, czytelnych znaków-symboli, które często nawiązują w formie do dziecięcych wycinanek. Bawią się formą, pozostawiając miejsce dla wyobraźni widza.



LINKI:

http://www.teatrcinema.pl/

https://www.facebook.com/TeatrCinema/

https://www.facebook.com/AKHE.Theatre/

http://www.akhe.ru/eng/


WAŻNE INFORMACJE DOTYCZĄCE SPOSOBU REZERWACJI BILETÓW:

W mailu prosimy podać imię i nazwisko, ilość rezerwowanych biletów i określić czy będą to bilety normalne czy ulgowe.
Do zakupu biletów ulgowych upoważnione są osoby, które zakupiły bilety na więcej niż jedno wydarzenie Festiwalu Perspektywy 2017, grupy zorganizowane (powyżej 10 osób), osoby niepełnoletnie (do 18 roku życia), uczniowie, studenci, emeryci, renciści, osoby niepełnosprawne, osoby powyżej 80 roku życia oraz osoby objęte ulgą ustawową.
Bilety można odebrać w dniu wydarzenia, najwcześniej godzinę przed jego rozpoczęciem lub w biurze Teatru CHOREA (pokój nr 18, budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3), od poniedziałku do piątku, w godzinach 12:00-17:00, z wyjątkiem 1,2,3 maja.
Płatność za bilety przyjmujemy wyłącznie gotówką.
Rezerwacje wygasają 15 minut przed rozpoczęciem wydarzenia.

 

więcej

Warsztaty z Piotrem Borowskim / Perspektywy 2017

Warsztaty z Piotrem Borowskim / Perspektywy 2017

13.05.2017
Fabryka Sztuki w Łodzi

Zapraszamy na warsztaty teatralne pt. "Wspólna przestrzeń naszych uczuć" prowadzone przez Piotra Borowskiego ze Studium Teatralnego w Warszawie, w ramach Festiwalu Perspektywy 2017: Teatr - awangarda w działaniu

data: 13 maja 2017 (sobota)
godzina: 12:00 – 15:00 
miejsce: sala warsztatowa w niskim budynku Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3
prowadzący: Piotr Borowski (Studum Teatralne / Warszawa)
uczestnicy: warsztat kierowany do wszystkich osób zainteresowanych teatrem
wiek uczestników: 18+
liczba uczestników: 15 osób
dodatkowe informacje: na warsztaty prosimy zabrać wygodny, nie krępujący ruchów strój do ćwiczeń fizycznych i lekkie obuwie na zmianę
koszt: 70 zł
rezerwacje: 
mailowo: chorea.warsztaty@gmail.com
telefonicznie: +48 506 103 207 (od poniedziałku do piątku, w godzinach 12:00-17:00)


OPIS WARSZTATU: 

"Wspólna przestrzeń naszych uczuć"

Piotr Borowski: Studium Teatralne ma za sobą wiele lat działalności bogatej w różnorodne doświadczenia i pomimo licznych zmian i ciągłych przeobrażeń jest w tej pracy coś, co jak linia przewodnia nieustannie nam towarzyszy. Tak jak na początku, tak i teraz, szukając spełnienia w teatrze, stoimy w obliczu pytania o obecność aktora na scenie, o to, co się wydarza tu i teraz; szukając spełnienia w życiu, pytamy się, czym jest nasza obecność, nasze bycie – bycie samemu, bycie z innymi i wobec innych. Chcemy choć trochę zbliżyć się do tajemnicy i, pracując razem, poczuć niejako na sobie muśnięcie prawdy.
Zawsze pojmowałem teatr jako działanie komplementarne i jako miejsce, które może sprzyjać wewnętrznemu rozwojowi człowieka.
Po 20 latach stało się dla mnie jasne, że to, co w tej pracy najważniejsze, nie może podlegać metodzie; że trening, próby, praca indywidualna i spektakle są żywe tylko wtedy, gdy otwierają wrota w nieznane.
Wiele starych tradycji mówi o tym, że nasza epoka, to wiek kłótni i hipokryzji. W takim czasie czuję szczególnie głęboką potrzebę dzielenia się z innymi swoim wieloletnim doświadczeniem. Jak iść „pod prąd” i paradoksalnie nie tracić, lecz nawiązywać kontakt z rzeczywistością? 

Zajęcia, które poprowadzę, będą toczyły się dwoma nurtami:
1 – praca nad jakością naszej obecności: nad jej organicznością, nad impulsem, klarownością myśli i intencji; nad wrażliwością i ruchem, który świadomie przejawia się poprzez ciało.
2 – wspólna kreacja, w której za punkt odniesienia posłuży nam Burza Williama Szekspira.


INFORMACJE O PROWADZĄCYM:

Piotr Borowski - aktor i reżyser teatralny. Twórca niezależnej warszawskiej sceny Studium Teatralne. W działalność teatralną zaangażowany jest od 1975 roku, kiedy związał się z teatrem "Laboratorium" Jerzego Grotowskiego. Brał udział m.in. w „Special Project” - projekcie organizowanym w ramach programu kultury czynnej oraz w przygotowaniach i realizacji Uniwersytetu Poszukiwań Teatru Narodów we Wrocławiu. W latach 1977-1983 był aktorem i muzykiem w grupie teatralnej "Gardzienice". W 1980 roku wraz z innymi członkami zespołu zrealizował własne przedstawienie „Już odchodzimy”, które było pokazywane podczas trzymiesięcznego projektu „Wyprawa zimowa” organizowanego w okolicach Białegostoku. Po wyjeździe do Włoch, w latach 1985-1993, Borowski pracował w Ośrodku Jerzego Grotowskiego ("Workcenter of Jerzy Grotowski") w Pontederze, gdzie współpracował m.in. z Thomasem Richardsem. W 1995 roku prowadził warsztaty teatralne w Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie. W 1996 roku założył niezależną grupę teatralną Studium Teatralne. Ze Studium Teatralnym zrealizował do tej pory przedstawienia: „Miasto”, „Północ”, „Człowiek”, „Parsifal”, „Hamlet”, „Henryk Hamlet Hospital (H. H. H.)”, „Król kier znów na wylocie”, „Linia powrotu”, „Co się stało z naszą bajką?”, „Szepty ziemi”, „Party: take (a)part”, „Deadline”. Prowadził warsztaty teatralne dla aktorów i studentów szkół artystycznych w Brazylii, Anglii, Wenezueli, we Włoszech, Kolumbii, Szwecji, Białoruś oraz w Polsce. Jest także autorem filmu dokumentalnego „Koniec pieśni” (2007). Historia związana z powstawaniem filmu zaczęła się na przełomie 1980 i 1981 roku, kiedy Borowski z przyjaciółmi zorganizował „Wyprawę zimową”. Na taśmach magnetofonowych utrwalił wówczas śpiew spotykanych tam ludzi, także Białorusinów i Tatarów. W 2007 roku wrócił na Białostocczyznę, aby nagrania oddać wykonawcom lub ich rodzinom. Spotkania z mieszkańcami nagrywał. Powstał przejmujący film o ludziach i o ich świecie, który wraz z pieśniami odchodzi.

Warszawskie Studium Teatralne założył Piotr Borowski w 1995, po powrocie z Włoch, gdzie od 1986 do 1994 pracował z Jerzym Grotowskim - wcześniej był jednym ze współtwórców „Gardzienic”.
W 1997 r. wraz z zespołem powołał stowarzyszenie, które wynajęło pomieszczenie starej fabryki na Pradze Południe. Do dzisiaj jest to miejsce, w którym grupa pracuje, gdzie odbywają się próby, spektakle, warsztaty oraz spotkania z wybitnymi ludźmi teatru.
Od samego początku istnienia Studium Teatralnego grupa działa, jako niezależny zespół teatralny. Postawiła sobie za cel pogłębianie i szerzenie poczucia prawdy artystycznej, kładąc szczególny nacisk na to, żeby dotrzeć z tym przesłaniem do młodego pokolenia. Już od pierwszego spektaklu Studium Teatralne skupiło na sobie uwagę krytyki, autorytetów teatru, a także całego grona ludzi wywodzących się z różnych grup społecznych, których poruszyły przedstawienia zespołu. Komentując spektakle, mówiono o szczerym, niekoniunkturalnym przejęciu się problemami współczesności, w których centrum zawsze pozostaje człowiek poszukujący wyższego sensu; o szczególnej etyce pracy Studium Teatralnego, opartej na zespołowości i systematycznym, pełnym oddania wysiłku.
W dzisiejszych czasach, gdy zespoły teatralne bardzo szybko zamieniają się w sceny impresaryjne a ich praca często ogranicza się do krótkich przedsięwzięć, po których prędko ginie ślad, Studium Teatralne idzie inną drogą, drogą opierającą się na etosie zespołowości i ciągłej edukacji, co daje możliwości poszukiwania nowych środków wyrazu, pozwala na rozwój i dokonywanie artystycznych odkryć.
Studium Teatralne wielokrotnie występowało na festiwalach polskich i zagranicznych, między innymi: w USA, Szwecji, na Białorusi, we Włoszech, Wenezueli, Szwajcarii, Anglii, Rosji, Chorwacji, Niemczech, Francji, Mołdawii, Urugwaju, Argentynie, Kolumbii.


LINKI:

http://studiumteatralne.pl

https://www.facebook.com/steatralne/

https://www.instagram.com/steatralne/


REGULAMIN UDZIAŁU W WARSZTATACH:

- Pełna wpłata za warsztat musi być odnotowana na koncie bankowym Teatru CHOREA (organizatora) najpóźniej do 8 maja 2017.
- Numer konta bankowego: BPH SA 30 1060 0076 0000 3200 0092 1568 (IBAN: PL)
- W tytule przelewu należy umieścić imię i nazwisko uczestnika oraz nazwisko prowadzącego warsztat.
- Za rezygnację z warsztatu zgłoszoną do 8 maja 2017, Teatr CHOREAZ zwróci wpłatę na konto nadawcy. Rezygnacja zgłoszona po 8 maja 2017 oznacza brak możliwości odzyskania wpłaty.
- Organizator może wystawić fakturę VAT.
- W przypadku gdy nie zbierze się optymalna ilość uczestników ustalona z prowadzącym, warsztat zostaje odwołany, a wpłaty zwrócone na konto nadawcy.
- 8 maja 2017 Teatr CHOREA wyśle maile do wszystkich uczestników z informacją czy została utworzona grupa warsztatowa.
- Organizator ma prawo do odwołania warsztatów z przyczyn od niego niezależnych w późniejszym terminie. Zwracamy wtedy wszystkie opłaty na konta uczestników.
- Organizator zapewnia wodę, kawę i herbatę podczas warsztatów. Organizator nie zapewnia noclegów oraz posiłków uczestnikom warsztatów.

 

więcej

Archiwa

x
Jeśli chcesz otrzymywać informacje o wydarzeniach Teatru Chorea zarejestruj się.