• Calendrier
    • 24.09

      Spektakl "Nie mów nikomu"

      Festiwal Perspektywy 2017

    • 28.09

      Spektakl "Studium o Hamletach"

      Festiwal "Źródła Pamięci" w Rzeszowie

    • 01.10

      Spektakl "Szczelina"

      40 Łódzkie Spotkania Teatralne / Radomsko

    • 15.10

      Spektakl "Error 404" grupy Take Over

      Scena Art_Inkubatora w Fabryce Sztuki w Łodzi

    • 16.10

      Spektakl "Error 404" grupy Take Over

      Projekt "Przestrzeń Kultury" / Kultura Dostępna

newsletter

  • Spectacles
  • Concerts
  • Ateliers
  • Projets
Festiwal Perspektywy 2017

Festiwal Perspektywy 2017

22.04-19.11.2017
Art_Inkubator w Fabryce Sztuki w Łodzi

Zapraszamy na Festiwal Teatralny Perspektywy 2017
Teatr – awangarda w działaniu 

kwiecień-listopad 2017
Teatr CHOREA / Art_Inkubator w Fabryce Sztuki w Łodzi

Tegoroczna edycja Festiwalu Teatralnego Perspektywy 2017 poświęcona jest awangardzie w teatrze i bezpośrednio odwołuje się do obchodów 100-lecia awangardy w Polsce. Tym razem nasz Festiwal będzie realizowany od wiosny do jesieni. Między kwietniem a listopadem 2017 zapraszamy do Art_Inkubatora w Fabryce Sztuki w Łodzi na pięć weekendowych cykli. Podczas każdego z nich zaprezentujemy spektakle, koncerty, sesje warsztatów prowadzonych przez zaproszonych artystów oraz spotkania i dyskusje z twórcami i teatrologami. Festiwal Perspektywy 2017 to dwie premiery, a pozostałe spektakle to produkcje z 2016 i 2017 roku, które będą pokazywane w Łodzi po raz pierwszy.

Na pierwszy cykl zaprosiliśmy 22 i 23 kwietnia. Widzowie mieli szansę obejrzeć spektakl „Klauni, czyli o rodzinie. Odcinek 3” Teatru 21 z Warszawy, w reżyserii Justyny Sobczyk, realizowany przez aktorów z zespołem Downa, oraz spektakl „INTRO” tworzony przez Teatr Dada von Bzdülöw działający w Teatrze Wybrzeże w Gdańsku, prowadzony przez duet choreograficzno-reżyserski - Leszka Bzdyla i Katarzynę Chmielewską. Po każdym spektaklu odbyła się rozmowa z twórcami.
W trakcie kwietniowego cyklu zaprosiliśmy też na dwa warsztaty. Pierwsze poprowadziła Justyna Sobczyk - reżyserka, pedagożka, założycielka Teatru 21, jedynej w Polsce grupy teatralnej, której członkami są osoby z zespołem Downa i autyzmem. Drugi poprowadziła Katarzyna Chmielewska tancerka, choreograf, nauczyciel tańca i dyrektor artystyczna Teatru Dada von Bzdülöw z Gdańska.

Drugi cykl odbył się w dniach 13 i 14 maja. Zaprezentowaliśmy wtedy spektakl „Nicea, 14 lipca 2016” powstały we współpracy Teatru Cinema z Michałowic i awangardowego AKHE Engineering Theatre z Petersburga, a także spektakl „Deadline” Studium Teatralnego z Warszawy oraz warsztaty, które prowadził założyciel i dyrektor Studium Teatralnego, współpracownik Jerzego Grotowskiego - Piotr Borowski.

Na kolejny, trzeci cykl zapraszamy 23 i 24 września. Odbędzie się wtedy premiera spektaklu muzyczno-tanecznego „Oratorium Ziemi”, powstałego w koprodukcji Teatru CHOREA, Chóru Teatru CHOREA, kompozytora i muzyka Igora Gawlikowskiego, awangardowej grupy muzycznej Kormorany oraz Teatru Tańca KIJO. Zaprosimy też na spektakl „Nie mów nikomu”, z Poznania, w reżyserii Adama Ziajskiego, stworzony przez grupę osób niesłyszących, proponujący niezwykle nowatorski sposób komunikowania się z widzem. W trakcie wrześniowego cyklu zapraszamy też na warsztaty teatralne, które poprowadzi Adam Ziajski

Podczas czwartego cyklu, 27, 28 i 29 października, widzowie będą mogli uczestniczyć w premierze spektaklu „Ciemność”, realizowanego przez Janusza Adama Biedrzyckiego z Teatru CHOREA wraz z grupą osób niewidomych i niedowidzących. Zaprosimy też na spektakl „Manifest 2” Teatru im. Stefana Batorego z Chorzowa. W trakcie czwartego cyklu warsztaty poprowadzą: Tomasz Rodowicz - dyrektor Teatru CHOREA i Janusz Adam Biedrzycki - tancerz, reżyser i choreograf, współzałożyciel Teatru CHOREA.

Ostatni, piąty cykl, 17, 18 i 19 listopada to trzy wspaniałe wydarzenia. Pierwszym będzie łódzka premiera koncertu "Spojrzystość" - czyli Leśmian na 25 głosów, w wykonaniu Chóru Teatru CHOREA, do muzyki Tomasza Krzyżanowskiego i Pawła Odorowicza. Drugie wydarzenie to spektakl „Studium o Hamletach”, czyli tegoroczna produkcja Teatru CHOREA powstała we współpracy z Akademią Teatralną im. A. Zelwerowicza w Warszawie.Trzecim wydarzeniem, zamykającym Festiwal będzie koncert „Pieśni przejścia” w wykonaniu Pawła Grochockiego i Pawła Odorowicza - zdobywców Grand Prix tegorocznej edycji największego festiwalu muzyki folkowej w Polsce "Nowa Tradycja". Warsztaty podczas ostatniego cyklu poprowadzi Rosanna Gamson - choreografka i reżyserka pochodząca z Los Angeles.

Równocześnie z finałem festiwalu, w listopadzie w Art_Inkubatorze Fabryki Sztuki, odbywać się będzie III Zjazd Polskiego Towarzystwa Badań Teatralnych. Październikowym i listopadowym wydarzeniom Festiwalu towarzyszyć będzie także wystawa fotograficzna "7.15 p.m." autorstwa Wiktora Moraczewskiego, z fotografiami Grega Noo-Waka, odnosząca się do historii sal teatralnych Hotelu Grand w Łodzi.


Zapraszamy na oficjalny fanpage Festiwalu Perspektywy 2017: https://www.facebook.com/perspektywy2017/

 

IDEA FESTIWALU PERSPEKTYWY 2017

Festiwal Perspektywy 2017 jest przeglądem i spotkaniem najciekawszych zjawisk nowego teatru w Polsce. Tutaj artyzm, oryginalność i wysoki profesjonalizm wykonawców wykracza poza instytucjonalne formuły sztuki scenicznej. Teatry pokazywane w tegorocznym cyklu wyrastają z oryginalnego kontekstu społecznego, lub do tego kontekstu się odwołują. Poprzez prezentacje, warsztaty i spotkania z twórcami tworzymy nowe p e r s p e k t y w y dla teatru. Teatru, który nie zabawia się formą ale którego żywa treść tworzy nowe formy i formuły komunikacji z widzem.

Dotychczasowe edycje Festiwali Retroperspektywy i Perspektywy, organizowane naprzemiennie od 2010 roku przez Teatr CHOREA cechowała wysoka jakość teatralnych wydarzeń, unikatowość prezentowanego programu oraz niezwykle inspirujące warsztaty i spotkania z wybitnymi twórcami teatru, tańca i muzyki. Nasz Festiwal jest wyjątkowym miejscem spotkań teatrów mainstreamowych z teatrami niezależnymi, teatrów tańca z teatrami słowa i muzyki. Układamy program w ten sposób, by zaprezentować łódzkiej publiczności teatry, które przekraczają podziały na rodzaje i gatunki sztuki, tworzą nowy przekaz i budują nowy język teatru.


TEATR - AWANDARDA W DZIAŁANIU

Festiwal Perspektywy 2017 to przegląd najnowszych dokonań polskiego teatru niezależnego, awangardowego i społecznie zaangażowanego, pod hasłem: „Teatr - awangarda w działaniu”. Awangardowość postrzegamy tu w trzech aspektach.

Pierwsza grupa spektakli nawiązuje wprost do tradycji awangardy teatralnej i twórczości Jerzego Grotowskiego. Tutaj proponujemy spektakl „Studium o Hamletach” realizowany przez warszawską Akademię Teatralną i Teatr CHOREA, odwołujący się do nowego odczytywania Szekspira przez teksty Stanisława Wyspiańskiego i Jerzego Grotowskiego, a także spektakl „Deadline” warszawskiego Studium Teatralnego, reżyserowany przez Piotra Borowskiego, dawnego współpracownika Grotowskiego.

Druga grupę stanowią teatry wyrastające z nowych kontekstów społecznych, nieprzewidywanych na co dzień dla teatru. Tworzą oni wizje i narracje niezwykle odkrywcze i inspirujące, nie tylko dla teatru ale całej sztuki. W tym nurcie zaprezentujemy nowy spektakl Teatru 21 z Warszawy, pt. „Klauni, czyli o rodzinie. Odcinek 3”, w reżyserii Justyny Sobczyk, realizowany przez aktorów z zespołem Downa oraz spektakl ”Nie mów nikomu” stworzony przez Adama Ziajskiego wraz grupą osób niesłyszących, proponujący niezwykle nowatorski sposób komunikowania się z widzem. Mieści się tu również premiera spektaklu „Ciemność” Teatru CHOREA, realizowana z udziałem osób niewidomych i niedowidzących.

Trzeci wymiar awangardy to teatry zawodowe i quasi-zawodowe, które wyłamują się z obowiązujących kanonów sztuki scenicznej i w temacie, treści oraz formie swoich spektakli proponują nowe perspektywy dla teatru. W tym cyklu zamierzamy pokazać najnowszy spektakl Teatru Cinema z Michałowic, realizowany wspólnie z AKHE Enineering Theatre, awangardową grupą aktorów i performerów z Petersburga. Spektakl „Nicea, 14 lipca 2016” odnosi się do ataku terrorystycznego i jest mocnym głosem artystów wobec tej tragedii. W tę kategorię wpisuje się również spektakl „Intro” Teatru Dada von Bzdülöw z Gdańska opowiadający o naszej bezradności wobec imigrantów i „obcych”, spektakl „Manifest 2” Teatru im. Stefana Batorego z Chorzowa i premiera spektaklu taneczno-muzycznego „Oratorium ziemi” - koprodukcji Teatru CHOREA, Grupy KIJO, kompozytora Igora Gawlikowskiego i zespołu Kormorany z Wrocławia.

 


WAŻNE INFORMACJE DOTYCZĄCE SPOSOBU REZERWACJI BILETÓW:

W mailu prosimy podać tytuł spektaklu, imię i nazwisko, ilość rezerwowanych biletów i określić czy będą to bilety normalne czy ulgowe.
Do zakupu biletów ulgowych upoważnione są osoby, które zakupiły bilet na więcej niż jedno wydarzenie Festiwalu Perspektywy 2017, grupy zorganizowane (powyżej 10 osób), osoby niepełnoletnie (do 18 roku życia), uczniowie, studenci, emeryci, renciści, osoby niepełnosprawne, osoby powyżej 80 roku życia oraz osoby objęte ulgą ustawową.
Bilety można odebrać w dniu wydarzenia, najwcześniej godzinę przed jego rozpoczęciem w Art_Inkubatorze w Fabryce Sztuki w Łodzi, lub w biurze Teatru CHOREA (pokój nr 18, budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3), od poniedziałku do piątku, w godzinach 12:00-17:00, z wyjątkiem 1,2,3 maja.
Płatność za bilety przyjmujemy wyłącznie gotówką.
Rezerwacje wygasają 15 minut przed rozpoczęciem wydarzenia.

 

Organizator:

teatrCHOREA logo jpg

 

Współorganizator:

FABRYKA logo

 

Miejsce:

AI logo

 

Finansowanie:

logo wer horyzont zhaslem pl kolor

Projekt finansowany ze środków Urzędu Miasta Łodzi.

 

Festiwal odbywa się w ramach Obchodów Stulecia Awangardy w Polsce. 

LODZ AWANGARDA 2017 LOGO RGB SCREEN SMALL

 

logo 100 lat awangardy czerwone rgb

Pod Honorowym Patronatem Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej Andrzeja Dudy

presidentpl na bialym

oraz pod auspicjami:

 PKdsUnesco

 

Hotel Festiwalowy:

logo hotelu swiatowit

 

Festiwal wyróżniony Teatralnym Znakiem Jakości:

teatralny znak jakoci wersja podstawowa

 

Plus

Spektakl "Nie mów nikomu" / Festiwal Perspektywy 2017

Spektakl "Nie mów nikomu" / Festiwal Perspektywy 2017

24.09.2017
Art_Inkubator w Fabryce Sztuki w Łodzi

Zapraszamy na spektakl „Nie mów nikomu”, w reżyserii Adama Ziajskiego, w ramach trzeciego cyklu Festiwalu Perspektywy 2017: Teatr - awangarda w działaniu

data: 24 września 2017 (niedziela)
godzina: 19:00
miejsce: scena Art_Inkubatora w Fabryce Sztuki w Łodzi
czas trwania: 70 minut
wiek widzów: od 16 roku życia
bilety: 20 zł ulgowy / 30 zł normalny
rezerwacje:
mailowo: teatrchorea@gmail.com
telefonicznie: +48 506 103 207 (od poniedziałku do piątku, w godzinach 12:00-17:00)

Spektakl grany w języku migowym z polskimi napisami.

Po spektaklu zapraszamy na spotkanie z twórcami przedstawienia.


INFORMACJE O SPEKTAKLU: 

„Nie mów nikomu”
Spektakl z udziałem osób niesłyszących, inspirowany osobistym doświadczeniem twórców, a także reportażem Anny Goc pt. "Głusza"

Scenariusz i reżyseria: Adam Ziajski
Występują: Jacek Frąckowiak, Zofia Mądra, Kazimierz Mądry, Natalia Nowak, Piotr Nowak, Dominika Mroczek - Dąbrowska, Adam Ziajski
Wideo: kolektyw WOOOM visuals
Dźwięk: Maciej Frycz
Kostiumy i scenografia: Grupa Mixer
Produkcja: Centrum Rezydencji Teatralnej SCENA ROBOCZA
Premiera: 25.11.2016

Nagrody:
Grand Prix dla najlepszego spektaklu TOPOFFFestival 2017 w Tychach.
Nagroda im. Zygmunta Duczyńskiego dla indywidualności artystycznej festiwalu KONTRAPUNKT 2017 dla Adama Ziajskiego. 

„Jestem głęboko przejęty i zawstydzony stanem językowej wspólnoty. Mam nieodparte wrażenie, że używanie słów i ich znaczeń z coraz większą intensywnością staje się narzędziem zbiorowej konfrontacji, walki wszystkich ze wszystkimi. Nie budujemy przestrzeni do spotkania w dialogu, szacunku i wzajemnym zrozumieniu. Daliśmy przyzwolenie na życie w świecie budowanym ze strachu i uprzedzeń, w świecie, w którym zawłaszczanie języka realizuje się w fakcie odbierania innym prawa do głosu.
Do realizacji spektaklu zaprosiłem osoby niesłyszące. Wśród nich jest również jedna osoba niewidoma. Na początku czułem się zawstydzony tym jak reaguję i co o nich wiem. Dzisiaj chciałbym krzyknąć: wybieram milczenie! Ale jak tu wykrzyczeć takie wyznanie?”
Adam Ziajski

„Nie mów nikomu” to udana próba oswojenia nas z losem ludzi wykluczonych. Ziajski twierdzi, że głuchoniemi są wykluczeni najskrajniej, bo ich izolacja polega właśnie na niemożności skutecznego porozumienia się z resztą społeczeństwa. Coś w tym jest. Bez sentymentalizmu, bez epatowania tragizmem ich losu, z czytelnym, pomysłowym uteatralnieniem ich narracji, no i z pozbawieniem nas – normalsów uprzywilejowanej pozycji dzięki prostemu „manewrowi głośnikowo-słuchawkowemu”.
(Juliusz Tyszka, Teatralny.pl)

„Gdy patrzyłem na owacje na stojąco, pomyślałem, że odkrywanie drugiego człowieka może być równie mocno poruszające jak sztuka.”
(Marek Bochniarz, „Gazeta Wyborcza”)

INFORMACJE O TWÓRCACH:

Adam Ziajski – (ur. w 1972 r. w Poznaniu), aktor, reżyser, absolwent kulturoznawstwa na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Założyciel Teatru Strefa Ciszy, współtwórca Centrum Rezydencji Teatralnej "Scena Robocza". W latach 1988–1990 związany z Klubem Literackim "Lewitacje", a także z Niezależną Grupą Twórców "Imperatyw". Początkiem teatralnych poszukiwań Ziajskiego stała się fascynacja Jerzym Grotowskim.
Według reżysera kluczowym motorem do zaistnienia teatru jest spotkanie, a teatr jest niczym innym jak odbywającym się tu i teraz spotkaniem. Akorzy w jego spektaklach nie uzurpują sobie prawa do bycia jedynie artystami. Poprzez interaktywność ich aktorskich działań, dochodzi do powstania wspólnoty, między aktorami a widzami, między ludźmi. Taka wielopoziomowa integracja, która umożliwia zaistnienie wspólnoty, ma zdaniem Ziajskiego, wymiar terapeutyczny. Spektakle Ziajskiego powstają z inspiracji człowiekiem i jego codzienną aktywnością, która realizuje się w: pracy, zabawie, rytuale związanym z życiem codziennym. Z powodu zainteresowania człowiekiem jako takim, jego naturalnością, Adam Ziajski nie zaprasza do współpracy zawodowych aktorów. Swoim aktorom Ziajski radzi: "Staraj się jak najmniej kombinować, po prostu bądź" To właśnie poprzez jak najbardziej naturalne bycie, przy jak najmniejszej teatralności zachowania aktora, reżyser stara się, by spektakle jego zespołu były wiarygodne i autentyczne dla widza. Często Adam Ziajski pełni w swoich spektaklch podwójną rolę. Jest równocześnie aktorem i reżyserem. Jego reżyserska praca nie kończy się na próbie generalnej, a spełnia się dopiero w czasie teatralnej akcji.

Spektakl „Nie mów nikomu”, który miał swoją premierę pod koniec listopada 2016 roku, wziął się z utrapień i niepokojów swego głównego twórcy: „Mniej więcej od roku chodził mi po głowie pewien problem. Dotyczy języka. Atmosfera wokół nas niepokojąco gęstnieje. Język nam się zohydził i zdegenerował. Dominuje w nim duch konfrontacji, nienawiści, przemocy. Z ekranów i głośników sączy się narodowa paplanina pełna frazesów, hipokryzji, przeinaczeń, wulgarności i wzajemnych pomówień. Na tej powodzi językowego błota żerują wszyscy. Politycy, media, a nawet drobni rzemieślnicy od kijów baseballowych. To wszystko tylko nas oddala od siebie. Dzisiaj nawet zwykła rozmowa z dawno niewidzianym znajomym może przypominać taniec saperów na polu minowym. Naszą narodową dyscypliną stało się wzajemne wykluczanie. W życiu prywatnym, publicznym, a szczególnie w sieci. Dookoła wszystko spsiało. Bardzo mnie to smuci i martwi. Długo myślałem nad tym, kogo bym upoważnił do zabrania głosu w tej sprawie. Wybrałem ludzi głuchych, bo to najbardziej wykluczona grupa społeczna. Wydało mi się to bardzo istotne również z teatralnego punktu widzenia. Bo język migowy jest niezwykle choreograficzny. Trójwymiarowy”.

 

RECENZJE SPEKTAKLU:
http://teatralny.pl/recenzje/zza-szyby-po-wegiersku,1802.html
https://kulturalnemedia.pl/teatr/nie-mow-nikomu/

TRAILER SPEKTAKLU:
https://www.youtube.com/watch?v=9UyY9xyu8UU

 

WAŻNE INFORMACJE DOTYCZĄCE SPOSOBU REZERWACJI BILETÓW:

W mailu prosimy podać imię i nazwisko, ilość rezerwowanych biletów i określić czy będą to bilety normalne czy ulgowe.

Do zakupu biletów ulgowych upoważnione są osoby, które zakupiły bilety na więcej niż jedno wydarzenie Festiwalu Perspektywy 2017, grupy zorganizowane (powyżej 10 osób), osoby niepełnoletnie (do 18 roku życia), uczniowie, studenci, emeryci, renciści, osoby niepełnosprawne, osoby powyżej 80 roku życia oraz osoby objęte ulgą ustawową.

System rezerwacji biletów zamykamy po wyczerpaniu limitu miejsc, lub o godz 18:00 w dniu poprzedzającym wydarzenie.

Bilety można odebrać w dniu wydarzenia, najwcześniej godzinę przed jego rozpoczęciem lub w biurze Teatru CHOREA (pokój nr 18, budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3), od 5 września, od poniedziałku do piątku, w godzinach 12:00-17:00.

Płatność za bilety przyjmujemy wyłącznie gotówką.
Rezerwacje wygasają 15 minut przed rozpoczęciem wydarzenia.

 

Plus

Premiera "Oratorium ziemi" / Festiwal Perspektywy 2017

Premiera "Oratorium ziemi" / Festiwal Perspektywy 2017

23.09.2017
Art_Inkubator w Fabryce Sztuki w Łodzi

Zapraszamy na premierę spektaklu muzyczno-tanecznego „Oratorium ziemi” w reżyserii Tomasza Rodowicza, do muzyki Igora Gawlikowskiego, w ramach trzeciego cyklu Festiwalu Perspektywy 2017: Teatr - awangarda w działaniu

Informujemy, że wszystkie miejsca na premierę spektaklu muzyczno-tanecznego "Oratorium ziemi" zostały już zarezerwowane!
Mamy jeszcze miejsca na drugie wydarzenie wrześniowej edycji Festiwalu Perspektywy - spektakl "Nie mów nikomu" w reżyserii Adama Ziajskiego. 
Dziękujemy ogromnie za wszystkie zgłoszenia!


data: 23 września 2017 (sobota)
godzina: 19:00
miejsce: scena Art_Inkubatora w Fabryce Sztuki w Łodzi
czas trwania: 90 minut (bez przerw)
wiek widzów: powyżej 12 roku życia
wstęp: bezpłatny, konieczna wcześniejsza rezerwacja miejsc
rezerwacje:
mailowo: teatrchorea@gmail.com
telefonicznie: +48 506 103 207 (od poniedziałku do piątku, w godzinach 12:00-17:00)

Po spektaklu zapraszamy na spotkanie z twórcami przedstawienia.

INFORMACJE O SPEKTAKLU:

„Oratorium ziemi”
Multimedialny spektakl muzyczno-taneczny na chór, zespół rockowy elektronikę i tancerzy 

Kompozycja: Igor Gawlikowski
Reżyseria: Tomasz Rodowicz
Choreografia: Michał Ratajski
Projekcje wizualne: Monika Urbańczyk
Reżyseria światła: Tomasz Krukowski
Reżyseria dźwięku: Marcin Dobijański 

Obsada:

Zespół Kormorany w składzie: Andrzej Hejne, Marcin Witkowski, Igor Gawlikowski, Jacek "Tuńczyk" Fedorowicz, Krzysztof "Konik" Konieczny, Piotr "Bluesman" Jankowski, Artur "Gaja" Krawczyk

Śpiew: Olga Chojak, Joanna Skowrońska

Tancerze Teatru CHOREA i Teatru Tańca KIJO w składzie: Janusz Adam Biedrzycki, Emilia Biskupik, Majka Justyna, Aleksandra Korniejenko, Sara Kozłowska, Adam Kuza, Małgorzata Lipczyńska, Ewa Otomańska, Natalia Sobkiewicz

Chór Teatru CHOREA w składzie: Joanna Chmielecka, Katarzyna Haniszewska, Agnieszka Krzemińska, Anna Przybyt, Aleksandra Rutowicz, Justyna Sobieraj-Bednarek, Aleksandra Szałek, Elina Toneva, Paulina Tralewska, Maciej Bednarek, Marcin Kobyliński
Prowadzenie chóru: Tomasz Krzyżanowski

Premiera: 23.09.2017, w ramach Festiwalu Teatralnego Perspektywy 2017, scena Art_Inkubatora w Fabryce Sztuki w Łodzi


„To koniec świata, w którym człowiek był częścią Natury.” 

„Oatorium ziemi” to multimedialny spektakl muzyczno-taneczny, na chór, zespół rockowy elektronikę i tancerzy, inspirowany kulturą pradawnych Słowian, odwołujący się do korzeni kultury z pogranicza chrześcijaństwa.

W tym projekcie chcemy przypomnieć pierwotne piękno i siłę natury, z czasów, gdy człowiek stanowił jej nierozerwalną tkankę. Człowiek, który jest częścią świata przyrodzonego - od czasu, gdy coraz to nowymi narzędziami zaczął panować, władać i eksploatować Ziemię, aż do granic jej wytrzymałości - staje się coraz większym zagrożeniem dla samego siebie. Nadszedł czas na to, abyśmy w nas samych zaczęli szukać narzędzi do przywrócenia żywej relacji człowieka z naturą i do odzyskania nadziei dla nas wszystkich - że jeszcze nie jest na to za późno.

W spektaklu usłyszymy współczesne kompozycje muzyczne autorstwa Igora Gawlikowskiego, w wykonaniu legendarnego zespołu rockowego Kormorany, od lat związanego z awangardową sceną muzyczną i teatralną Wrocławia. Zespołowi towarzyszyć będą: pieśniarki i etnolożki Olga Chojak i Joanna Skowrońska oraz Chór Teatru CHOREA - znany ze swych wykonań i interpretacji pieśni tradycyjnych i ludowych, pochodzących z różnych stron świata. Oratorium nie jest jednak kolejną odsłoną prezentacji muzyki folk. To multimedialny performens, inspirowany pradawnymi pieśniami i archaicznymi technikami ich wykonywnania. Całość wraz z organiczną, dynamiczną choreografią w wykonaniu tancerzy z Teatru CHOREA i Teatru Tańca KIJO oraz poetyckimi wizualizacjami przyrody, współtworzy wielobarwny, wielowymiarowy, archaiczny obraz naszych praprzodków.

 

INFORMACJE O TWÓRCACH I WYKONAWCACH:

KORMORANY to formacja muzyczna uznawana przez wielu za legendę polskiej alternatywy. Autorzy niesamowitych plastyczno-muzycznych happeningów, mistrzowie muzyki teatralnej i filmowej. Zespół powstał spontanicznie, rozwija się we własnym tajemniczym kierunku i nigdy nie zmieścił się w żadnych klasyfikacjach, nawet jeśli przez wiele lat podporządkowywany był potrzebom teatralnym. Muzyka Kormoranów, chociaż faktycznie wywodzi się z performansu, nigdy nie stanowiła tylko prostego podkładu dla scenicznych działań. Sama w sobie jest tak plastyczna, że równie dobrze nadawałaby się do galerii sztuki jako "dźwiękowe obrazy bez ramy", "zmiennokształtne rzeźby muzyczne" czy "instalacje sonorystyczne". Inne porównanie to "muzyka do filmu bez filmu", ponieważ w tym wypadku to właśnie ona przywołuje wizje i opowiada historie. Te niezwykłe właściwości są zasługą wyjątkowej spółki kompozytorów-wykonawców, którzy od ponad 25 lat spotykają się we wspólnych eksperymentach i poszukiwaniach. Niezależnie od kontekstu, w jakim chciałoby się postawić ich muzykę, Kormorany potrafią zaczarować dźwiękiem.

Teatr CHOREA to grupa artystów, performerów, muzyków, tancerzy, aktorów, praktyków i teoretyków teatru. Nazwę zapożyczyła od starogreckiego terminu oznaczającego trójjednię muzyki, słowa i ruchu. Teatr powstał w 2004 roku w Lublinie. Od 2007 roku posiada swoje stałe miejsce w dawnych fabrykach Scheiblera przy ul. Tymienieckiego 3 w Łodzi, gdzie wraz z fundacją Łódź Art Center tworzy Fabrykę Sztuki.
W początkach działalności twórczej Teatr realizował badania nad źródłami tańca i muzyki, eksplorując kulturę Antyku. Obecnie zajmuje się współczesnymi formami teatru, muzyki, tańca, sztuki performance i współczesnym materiałem literackim, tworząc spektakle, w których konfrontują się tradycja i nowoczesność. Zespół wytworzył własną technikę treningu, polegającą na pracy z ciałem, głosem i rytmem, pracy z partnerem i pracy w grupie. Celem metody jest badanie materii ruchu, dźwięku i słowa, połączonych w integralną całość. Zespół teatru koncentruje się również na pracy w środowiskach zagrożonych wykluczeniem społecznym. CHOREA współpracuje z wieloma grupami i artystami z całego świata. Prowadzi cykle warsztatów teatralnych i muzycznych w Polsce i za granicą. Od 2010 roku, naprzemiennie, co dwa lata, organizuje międzynarodowy Festiwal Teatralny Retroperspektywy i ogólnopolski Festiwal Teatralny Perspektywy. Przy teatrze działają grupy artystyczne: Chór Teatru CHOREA, Brzydal, Vidomi, Ciemność i Take Over. 
http://www.chorea.com.pl/pl/ 

Teatr Tańca KIJO to taneczna platforma stanowiąca przestrzeń dla spotkania, wymiany doświadczeń, współpracy, działania. W procesie współ/tworzenia poszukuje na gruncie improwizacji, kontakt improwizacji, tańca współczesnego, teatru fizycznego, podstaw sztuk walki, szeroko pojętego Ruchu. Wynika to z różnorodnych doświadczeń scenicznych specjalizacji członków grupy. Każdy wnosi coś do grupy i każdy może się od kogoś czegoś nauczyć, a wspólny mianownik czyli RUCH przekłada się na nasze działania. Za punkt wyjścia do kreowania i odkrywania obiera ciekawość, a to co ważne, to Spotkanie.
https://www.facebook.com/KIJO-133531206712754/ 

Chór Teatru CHOREA (dawniej Wielki Chór Młodej Chorei) to formacja muzyczna, która powstała latem 2011 roku w Teatrze CHOREA w Łodzi. To grupa muzycznych fascynatów, którzy lubią razem śpiewać. Różni ich wiele: wiek, doświadczenie, zainteresowania, pochodzenie, profesje. Łączy pasja do muzyki i śpiewania. Członkowie chóru spotykają się regularne na cotygodniowych próbach, na których pod okiem Tomasza Krzyżanowskiego rozwijają swój warsztat muzyczno-rytmiczny i doskonalą się w śpiewaniu. W swoim repertuarze mają pieśni z całego świata: greckie, bułgarskie, gruzińskie, afrykańskie, skandynawskie i wiele, wiele innych.
Grupa ma na swoim koncie udział w projekcie "Oratorium Dance Project" nagrodzonym „Energią Kultury 2011” i „Złotą Maską”, udział w spektaklach Teatru CHOREA: „Bachantki” i „Szpera ‘42”, w koncercie CHOREI "Lulabajki" m.in. z udziałem Natalii Przybysz, Piotra Roguckiego, Krzysztofa Zalewskiego, w spektaklu "DERBY.Białoczerwoni" w reżyserii Tomasza Rodowicza, w widowisku ulicznym "Dialogus de Passione#Pasja Dialogu" w reż. Konrada Dworakowskiego, oraz w koncercie "L.Story" do muzyki zespołu L.Stadt. Chór uczestniczył w nagraniach dwóch albumów muzycznych: „Lulabajki”, (Teatr CHOREA, 2015, Universal Music Polska) i "L.Story" (zespół L.Stadt, 2017, Mystic Production).
http://www.chorea.com.pl/pl/projekty/chor-teatru-chorea/
https://www.facebook.com/ChorTeatruCHOREA/ 



Projekt doofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.

 

mkidn 01 cmyk         DownloadedFile

Festiwal PRS2017 logo        teatrCHOREA logo jpg        Chor Teatru CHOREA logo        logo kijo krzywe 

FABRYKA logo        AI logo

 

 

WAŻNE INFORMACJE DOTYCZĄCE SPOSOBU REZERWACJI MIEJSC: 

W mailu prosimy podać imię i nazwisko, ilość rezerwowanych miejsc (nie więcej niż 5 miejsc w jednym zgłoszeniu).

System rezerwacji zamykamy po wyczerpaniu limitu miejsc, lub o godz 18:00 w dniu poprzedzającym wydarzenie.

Bezpłatne wejściówki można odebrać w dniu wydarzenia, najwcześniej godzinę przed jego rozpoczęciem lub w biurze Teatru CHOREA (pokój nr 18, budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3), od 5 września, od poniedziałku do piątku, w godzinach 12:00-17:00.

 

Plus

Warsztaty "Ćwiczenia z niewidzenia" / Festiwal Perspektywy 2017

Warsztaty "Ćwiczenia z niewidzenia" / Festiwal Perspektywy 2017

23.09.2017
Art_Inkubator w Fabryce Sztuki w Łodzi

Zapraszamy na warsztaty teatralne pt. "Ćwiczenia z niewidzenia” prowadzone przez reżysera i aktora - Adama Ziajskiego, w ramach Festiwalu Perspektywy 2017: Teatr - awangarda w działaniu!

data: 23 września 2017 (sobota)
godzina: 15:00 - 18:00
miejsce: sala A_120, Art_Inkubator w Fabryce Sztuki w Łodzi, budynek A, ul. Tymienieckiego 3

prowadzący: Adam Ziajski
uczestnicy: uczestnikiem może być każda osoba, która nie nie cierpi na nyktofobię lub klaustrofobię
wiek uczestników: 18+
liczba uczestników: 15 osób
dodatkowe informacje: Uczestnicy muszą przed warsztatem zdeponować telefony, zapalniczki i wszelkie inne przedmioty mogące generować światło. Na warsztaty prosimy zabrać wygodny, nie krępujący ruchów strój i wygodne obuwie na zmianę.

koszt: 70 zł
rezerwacje:
mailowo: chorea.warsztaty@gmail.com
telefonicznie: +48 506 103 207 (od poniedziałku do piątku, w godzinach 12:00-17:00)

OPIS WARSZTATU:

Warsztat jest trzygodzinnym eksperymentem odbywającym się w absolutnej ciemności. W jego trakcie uczestnicy będą poszukiwali z prowadzącym form komunikacji zmierzających do wyzbycia się swoich ograniczeń w obszarze wzajemnej samooceny i wartościowania dyktowanego przez widzenie. Chwilowe wyłączenie zmysłu wzroku jako funkcji analitycznej ma w szczególny sposób zogniskować naszą uwagę na pozostałych zmysłach.

INFORMACJE O PROWADZĄCYM:

Adam Ziajski – (ur. w 1972 r. w Poznaniu), aktor, reżyser, absolwent kulturoznawstwa na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Założyciel Teatru Strefa Ciszy, współtwórca Centrum Rezydencji Teatralnej "Scena Robocza". W latach 1988–1990 związany z Klubem Literackim "Lewitacje", a także z Niezależną Grupą Twórców "Imperatyw". Początkiem teatralnych poszukiwań Ziajskiego stała się fascynacja Jerzym Grotowskim.
Według reżysera kluczowym motorem do zaistnienia teatru jest spotkanie, a teatr jest niczym innym jak odbywającym się tu i teraz spotkaniem. Akorzy w jego spektaklach nie uzurpują sobie prawa do bycia jedynie artystami. Poprzez interaktywność ich aktorskich działań, dochodzi do powstania wspólnoty, między aktorami a widzami, między ludźmi. Taka wielopoziomowa integracja, która umożliwia zaistnienie wspólnoty, ma zdaniem Ziajskiego, wymiar terapeutyczny. Spektakle Ziajskiego powstają z inspiracji człowiekiem i jego codzienną aktywnością, która realizuje się w: pracy, zabawie, rytuale związanym z życiem codziennym. Z powodu zainteresowania człowiekiem jako takim, jego naturalnością, Adam Ziajski nie zaprasza do współpracy zawodowych aktorów. Swoim aktorom Ziajski radzi: "Staraj się jak najmniej kombinować, po prostu bądź" To właśnie poprzez jak najbardziej naturalne bycie, przy jak najmniejszej teatralności zachowania aktora, reżyser stara się, by spektakle jego zespołu były wiarygodne i autentyczne dla widza. Często Adam Ziajski pełni w swoich spektaklch podwójną rolę. Jest równocześnie aktorem i reżyserem. Jego reżyserska praca nie kończy się na próbie generalnej, a spełnia się dopiero w czasie teatralnej akcji.


REGULAMIN UDZIAŁU W WARSZTATACH:

- W warsztatach mogą brać udział osoby powyżej 18 roku życia.
- Każdy uczestnik bierze udział w warsztatach wyłącznie na własną odpowiedzialność.
- Każdy uczestnik powinien mieć aktualne ubezpieczenie NNW, w razie wypadku organizator: Teatr CHOREA nie ponosi odpowiedzialności.
- Uczestnik warsztatów wyraża zgodę na publikowanie swojego wizerunku w celach relacji z wydarzenia i jego promocji na wszelkich nośnikach multimedialnych w Internecie, prasie, telewizji oraz na nośnikach reklamowych innego typu.
- Koszt warsztatu “Ćwiczenia z niewidzenia” prowadzonego przez Adama Ziajskiego, organizowanego przez Teatr CHOREA, w dniu 23 września 2017, w godz. 15:00-18:00, wynosi 70 zł. Jest to pełna opłata za warsztat i nie może być pomniejszona w zależności od mniejszej ilości godzin warsztatowych, w których uczestnik weźmie udział.
- Pełna wpłata za warsztat musi być odnotowana na koncie bankowym Teatru CHOREA (organizatora) najpóźniej do 18 września 2017.
- Numer konta bankowego: BPH SA 30 1060 0076 0000 3200 0092 1568 (IBAN: PL)
- W tytule przelewu należy umieścić imię i nazwisko uczestnika oraz nazwisko prowadzącego warsztat.
- Za rezygnację z warsztatu zgłoszoną do 15 września 2017, Teatr CHOREAZ zwróci wpłatę na konto nadawcy. Rezygnacja zgłoszona po 15 września 2017 oznacza brak możliwości odzyskania wpłaty.
- Organizator może wystawić fakturę VAT.
- W przypadku gdy nie zbierze się optymalna ilość uczestników ustalona z prowadzącym, warsztat zostaje odwołany, a wpłaty zwrócone na konto nadawcy.
- 18 września 2017 Teatr CHOREA wyśle maile do wszystkich uczestników z informacją czy została utworzona grupa warsztatowa.
- Organizator ma prawo do odwołania warsztatów z przyczyn od niego niezależnych w późniejszym terminie. Zwracamy wtedy wszystkie opłaty na konta uczestników.
- Organizator zapewnia wodę, kawę i herbatę podczas warsztatów. Organizator nie zapewnia noclegów oraz posiłków uczestnikom warsztatów.
- Warsztat będzie prowadzony w języku polskim.
- Ostateczna interpretacja regulaminu należy do organizatora.

 

Plus

Wrześniowe Twórcze Warsztaty w Fabryce Sztuki

Wrześniowe Twórcze Warsztaty w Fabryce Sztuki

05-30.09.2017
Fabryka Sztuki w Łodzi

We wrześniu zapraszamy do Fabryki Sztuki w Łodzi na Twórcze Warsztaty dla dzieci, młodzieży i dorosłych!


PRENATALUDIUM - rodzinne warsztaty muzyczne dla osób spodziewających się dziecka oraz rodziców i opiekunów z dziećmi w wieku 3 miesiące - 1,5 roku

data: 5 września (wtorek)
godzina: 11.00-12:30
miejsce: sala warsztatowa (niski budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3) oraz przestrzeń wokół Fabryki Sztuki
prowadzenie: Paweł Odorowicz
wiek uczestników: dzieci 3 miesiące - 1,5 roku wraz z opiekunami oraz osoby spodziewające się dziecka
czas: 90 minut
wstęp: rodzice spodziewający się dziecka - 5 zł od osoby, rodzicie/opiekunowie z dziećmi - 5 zł za dziecko

Rodzice i opiekunowie biorą aktywny udział w warsztatach wraz z dziećmi. Maluchy trzymane są na rękach, lub kładzione są na podłodze (w przypadku dzieci raczkujących). Podczas warsztatów wspólnie śpiewane są piosenki dla dzieci. Śpiew jest łączony z elementami ruchu (klaskanie, tupanie, taniec z dzieckiem na rękach). Wykorzystywać będziemy proste instrumenty perkusyjne oraz przedmioty codziennego użytku (pudełka, pokrywki, łyżki, itp.).


KRAV MAGA - warsztaty ruchowe dla dzieci w wieku 5-9 lat

data: 11 i 25 września (poniedziałek)
godzina: 16:15-17:15
miejsce: sala warsztatowa (niski budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3)
prowadzenie: Elina Toneva
wiek uczestników: dzieci 5-9 lat
czas: 60 minut
wstęp: 5 zł za dziecko

Trening dla dzieci oparty o formy zabawowe: bieganie, gry zadaniowe, tory przeszkód. Nauka bezpiecznych upadków, nauka unikania i rozpoznawania zachowań agresywnych oraz samoobrony.


MIASTO-UCHO - dwudniowe warsztaty dźwiękowe dla dzieci i młodzieży w wieku 8-16 lat

data: 16-17 września (sobota-niedziela)
godzina: 11:00-12.30
miejsce: sala warsztatowa (niski budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3) oraz przestrzeń wokół Fabryki Sztuki
prowadzenie: Filip Appel
wiek uczestników: dzieci i młodzież 8-16 lat
czas: 2x90 minut
wstęp: 5 zł za dziecko, za dzień

Warsztaty mają pomóc w zrozumieniu jak ważny jest dźwięk w codziennym życiu. Jak usłyszeć to, czego na co dzień nie słyszymy? Pokazać, że w zwykłym „hałasie” potrafią kryć się dźwięki potrafiące zbudować nową jakość, nową rzeczywistość. Chcemy uwrażliwić uczestników warsztatów na otoczenie, nie tylko na poziomie wizualnym, ale również sonicznym, które na co dzień nie jest ani zauważane, ani doceniane.
W trakcie warsztatów uczestnicy odbędą kilka spacerów, podczas których będą rejestrować to co słyszą. W drugiej części zajęć będą mieli za zadanie przetwarzać zarejestrowane dźwięki i opowiadać za ich pomocą własne historie. W wyniku tych zabiegów powstaną mikrosłuchowiska. Całość zakończy wspólny odsłuch dźwiękowych mini utworów wraz z krótkim uzasadnieniem.


CUDA NA KIJU - warsztaty plastyczne dla dzieci w wieku 6-12 lat

data: 23 września (sobota)
godzina: 13.00-15:00
miejsce: sala warsztatowa (niski budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3)
prowadzenie: Jola Królicka
wiek uczestników: dzieci 6-12 lat
czas: 120 minut
wstęp: 5 zł za dziecko

Zajęcia cykliczne, w których elementem łączącym jest drewniany kij, wykorzystany na różne sposoby, w nawiązaniu do zabawek tradycyjnych: koń na kiju, miotła czarownicy, wiszące dekoracje, wiatraki, kukły i marionetki. Materiały dodatkowe będą pochodzić z natury lub recyklingu: muszle, kamyki, glina, paciorki, patyki, plastikowe butelki, kartony po jajkach, itp.
Warsztaty mają na celu pobudzenie wyobraźni dzieci, zachęcenie ich do szukania inspiracji w przedmiotach codziennego użytku, rozwijanie sprawności manualnych oraz wrażliwości estetycznej.


SENSOPLASTUSIE - rodzinne warsztaty dla dzieci w wieku 1,5 roku - 5 lat wraz z opiekunami

data: 27 września (środa)
godzina: 11:00-12:00
miejsce: sala warsztatowa (niski budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3)
prowadzenie: Magda Gaj-Nowicka / Bergamutka
wiek uczestników: dzieci 1,5 roku - 5 lat wraz z dorosłymi opiekunami
czas: 60 minut
wstęp: 5 zł za dziecko

Zajęcia plastyczno-sensoryczne zakładają wyzwolenie większej swobody twórczej, poprzez stworzenie przestrzeni wspierającej kreatywne pomysły. Istotą zajęć jest możliwość ekspresji na dużych formatach, z wykorzystaniem niestandardowych materiałów oraz technik „brudzących” uczestników i przestrzeń. Rozszerzamy myślenie na temat narzędzi. Pędzlem może być makaron spaghetti, pęk trawy, czy kwiat. Malować można balonami napełnionymi wodą, czy szklanymi kulkami, dopuszczając rolę przypadku i zapoznając się z malarstwem gestu. Zmieniamy wachlarz dotychczas znanych materiałów, z których powstają prace. Do tworzenia wykorzystujemy kolorowe bańki mydlane, czy zabarwione kostki lodu. Farbą może być kisiel, jogurt z barwnikiem spożywczym, czy kasza manna rozsypana na świetlnym stole. W przeciwieństwie do standardowych zajęć plastycznych, uczestnicy warsztatów nie poznają przed rozpoczęciem pracy efektu do jakiego mają dotrzeć. Celem jest proces twórczy, a nie nauka konkretnej techniki. Uczestnicy zajęć wykorzystują dostępne materiały i przestrzeń do realizacji własnych zamierzeń. Podczas warsztatów nie korygujemy „błędów”, np. nierównych linii, nierealnych kolorów, przypadkowych plam. W zajęciach najistotniejszy jest proces twórczy oraz szacunek do dziecięcego skupienia, potrzeb, zainteresowań i pomysłów. Równie ważny jest fakt pracy w grupie, który uczy dzieci uwzględnienia potrzeb i granic innych osób.


ESENCJA VINYASY - warsztaty Ashtanga Yogi dla osób praktykujących

data: 26-30 września (wtorek-sobota)
miejsce: sala warsztatowa w niskim budynku Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3 oraz przestrzeń wokół Fabryki Sztuki
uczestnicy: warsztaty przeznaczone dla osób praktykujących Ashtanga Yogę oraz osób początkujących (Vinyasa - wtorek i czwartek)
prowadzenie: Ewa Makowska
wstęp: 5 zł od osoby, za dzień

HARMONOGRAM WARSZTATÓW:

data: 26.09 / WTOREK
godzina: 18:00-19:00 Vinyasa

data: 27.09 / ŚRODA
godzina: 7:30-9:30 – Mysore
godzina: 18:00-19:30 - Pierwsza Seria Prowadzona

data: 28.09 / CZWARTEK
godzina: 7:30-9:30 – Mysore
godzina: 18:00-19:00 – Vinyasa

data: 29.09 / PIĄTEK
godzina: 7:30-9:30 Mysore
godzina: 18:00-19:30 - Pierwsza Seria Prowadzona

data: 30.09 / SOBOTA
godzina: 10:00-13:30 – Część Warsztatowa

Celem warsztatu, jest nauczenie się, jak poprawić jakość swojej praktyki i zwiększyć jej efektywność, poprzez włączenie do niej trzech elementów Vinyasy: oddechu, bandh i dristhi.

Vinyasa – to zajęcia dla osób początkujących oraz dłużej praktykujących Ashtanga Yogę.
Pierwsza Seria Prowadzona – to zajęcia dla osób praktykujących przynajmniej pół Pierwszej Serii Ashtanga Yogi.
Mysore – to zajęcia dla osób praktykujacych Ashtanga Yogę, a także dla tych, którzy potrzebują weryfikacji praktyki ze względu na kontuzje, dolegliwości czy choroby.
Część warsztatowa – będzie podsumowaniem i rozwinięciem całego tygodnia.

Ewa Makowska - Joga jest moją życiową pasją od 14 lat. Od 10 lat praktykuję Ashtanga Yogę i jestem jej dyplomowanym nauczycielem, po kursie prowadzonym przez Basię Lipską. Na różnych etapach swojej drogi spotkałam wielu nauczycieli. Uczyłam się od Nich poprzez uczestnictwo w zajęciach, warsztatach, wykładach oraz poprzez asystowanie. Obecnie rozwijam swoją praktykę pod okiem Saraswathi w Mysore w Shri K. Pattabhi Jois Ashtanga Yoga Institute w Indiach. Ukończyłam również kurs instruktora sportu.
Nauczaniem Jogi zajmuję się od 12 lat. Obecnie prowadzę grupy w Kobyłce oraz w Warszawie. Przez prawie 5 lat prowadziłam zajęcia i szkoliłam nauczycieli w Joga Klubie w Warszawie. Współtworzyłam Praską Szkołę Jogi. Od dawna organizuję kilkudniowe warsztaty wyjazdowe, zarówno dla osób początkujących, jak i zaawansowanych oraz dla nauczycieli.
Joga jest praktyką, która nauczyła mnie postrzegać człowieka jako całość i jednocześnie dała szansę uzdrowienia tam, gdzie akademickie i medyczne podejście zamknęło swoje drzwi. Sama przeszłam daleką drogę od bycia schorowaną, do poczucia zdrowia, a tej przemiany dokonałam za pomocą Jogi i oczywiście ciężkiej pracy. Dlatego Joga jest nie tylko ścieżką rozwoju, ale przede wszystkim narzędziem do uzdrawiania człowieka na wielu poziomach. Wielu aspektów, których nauczam – doświadczyłam na sobie. Przez te wszystkie lata, na moich zajęciach pojawiła się niezliczona ilość osób, których życie postawiło pod przysłowiową ścianą, zarówno w kwestii zdrowia, jak również w innych aspektach. Właśnie takim ludziom najchętniej pomagam, o ile są gotowi wykonać głęboką, rzeczywistą, wielokrotnie trudną pracę, bez względu na stan w jakim się znajdują. Mam doświadczenie w pracy z ludźmi przewlekle chorymi, po wypadkach, z najróżniejszymi kontuzjami, z problemami emocjonalnymi, z osłabionymi fizycznie i psychicznie, w aspekcie rehabilitacyjno-sprawnościowym, z osobami w podeszłym wieku, z kobietami w ciąży oraz ze sportowcami, dla których jest to uzupełnienie treningu właściwego, naprawianie ciała po urazach oraz łagodzenie negatywnych skutków danej dyscypliny sportowej. Jednym zdaniem, to czym się zajmuję, to terapia przez jogę.
Uczę Ashtangi również osoby zdrowe, które chcą rozwijać swoją praktykę za świadomością i zrozumieniem oraz pragną nabyć umiejętność samodzielnej praktyki i autokorekty.

Więcej informacji: http://ashtangavinyasayoga.pl/ 


TEATR FORUM JAKO METODA PRACY – dwudniowe warsztaty teatralne dla dorosłych: edukatorów, animatorów i pedagogów

data: 30 września - 1 października (sobota-niedziela)
godzina: 16:00-18.30
miejsce: sala warsztatowa (niski budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3) oraz przestrzeń wokół Fabryki Sztuki
prowadzenie: Iga Załęczna
wiek uczestników: osoby dorosłe, edukatorzy, animatorzy i pedagodzy
czas: 2x150 minut
wstęp: 5 zł od osoby, za dzień

Celem warsztatów jest propagowanie i umożliwienie poznania metody pracy techniką Teatru Forum. Warsztaty skierowane są do osób pracujących między innymi: w świetlicach środowiskowych, ośrodkach socjoterapii, domach pomocy społecznej, domach dziecka. W miejscach, których podopieczni są szczególnie narażeni na społeczne wykluczenie.
Teatr Forum to metoda pracy z pogranicza teatru i edukacji, stworzona przez Augusto Boala. To interaktywna forma tworzenia spektakli, w której uczestnicy mają możliwość wpływu na przebieg scenicznej akcji, poprzez ingerencję w strukturę przedstawienia. Problemy postaci scenicznych zwykle tożsame są z problemami „widzów aktorów”, dzięki czemu uczestnicy konfrontują się z własnymi trudnościami i w bezpiecznej formie mogą wypróbować możliwe sposoby ich rozwiązania. Doświadczenie to - wykorzystując metody aktywnego uczestnictwa - uczy komunikowania złości, stawiania granic, mówienia o potrzebach. TF jest przestrzenią w której wielość proponowanych rozwiązań, umożliwia dostrzeżenie i analizę różnych punktów widzenia, budując tym samym umiejętność poszukiwania rozwiązań trudnych sytuacji i twórczego podejścia do problemów społecznych. Wybrana metoda pracy jest immanentną częścią koncepcji projektu i wykorzystuje techniki teatralne (improwizacja).

 

Dofinansowano z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

mkidn 01 cmyk 



WAŻNE INFORMACJE:

Opłata za udział w warsztatach wynosi 5 zł od uczestnika.
W przypadku warsztatów rodzinnych opłata tylko za dzieci. Opiekunowie nie płacą.
Dorośli, którzy chcą wziąć udział w warsztach rodzinnych indywidualnie, dokonują opłaty 5 zł za osobę.
Płatność za udział w warsztatach przyjmujemy wyłącznie gotówką, przed rozpoczęciem wydarzenia.

Zapisy na warsztaty prowadzi Teatr CHOREA
- mailowo: warsztaty@fabrykasztuki.org
- telefonicznie: 42 646 88 65 w.30
W mailu prosimy podać tytuł warsztatu, datę warsztatu i dane uczestników (imię i nazwisko, ilość i wiek dzieci i ilość opiekunów).
System rezerwacji miejsc zamykamy o godz 18:00, w dniu poprzedzającym wydarzenie.

Fabryka Sztuki nie ponosi odpowiedzialności za treści ogłoszeń umieszczanych na portalach społecznościowych poza wiedzą organizatora.

 

Plus

"Studium o Hamletach" w Teatrze Maska w Rzeszowie

"Studium o Hamletach" w Teatrze Maska w Rzeszowie

28.09.2017
Teatr Maska, Rzeszów

Zapraszamy na spektakl "Studium o Hamletach", który odbędzie się w ramach siódmej edycji festiwalu „Źródła Pamięci. Szajna - Grotowski - Kantor”, w Teatrze Maska w Rzeszowie.

data: 28 września 2017 (czwartek)
godzina: 20:00
miejsce: duża scena, Teatr Maska, ul. Mickiewicza 13, Rzeszów
więcej informacji: http://www.teatrmaska.pl/studium-o-hamletach

 

„Źródła Pamięci. Szajna - Grotowski - Kantor”

Rzeszów jest wspólnym mianownikiem dla Józefa Szajny, Jerzego Grotowskiego i Tadeusza Kantora. Te trzy nazwiska wybitnych twórców i artystów stanowią o marce Rzeszowa i Podkarpacia. Idea stała się podstawą do zorganizowania imprezy pod nazwą "Źródła Pamięci. Szajna - Grotowski - Kantor", poświęconej tym trzem wybitnym postaciom światowego teatru. Festiwal zaprasza do Rzeszowa teatry działające w kraju i zagranicą - teatry poszukujące własnych środków wyrazu, dla  których działalność artystyczna  Szajny, Grotowskiego i Kantora jest inspiracją. Część artystyczną wzbogacają pokazy filmów, wystawy, spotkania z aktorami i reżyserami, którzy współpracowali z "wielką trójką", bądź w sposób świadomy nawiązują do ich idei artystycznych, oraz sesje naukowe z udziałem wybitnych teatrologów, specjalistów, badaczy życia i twórczości Grotowskiego, Kantora i Szajny.

Więcej informacji o festiwalu: http://www.teatrmaska.pl/festiwale/zrodla-pamieci--2017/

 

Spektakl "Studium o Hamletach"

Na motywach tekstów: „Hamlet” Williama Szekspira, „Studium o Hamlecie” Jerzego Grotowskiego, „Studium o Hamlecie” Stanisława Wyspiańskiego

Reżyseria: Waldemar Raźniak, Tomasz Rodowicz
Muzyka: Tomasz Krzyżanowski
Choreografia: Janusz Adam Biedrzycki i zespół
Scenografia: Tomasz Rodowicz
Projekcja: Krzysztof Olszowiec, Paweł Klepacz, Tomasz Rodowicz
Światło: Tomasz Krukowski
Dźwięk: Marcin Dobijański
Hamleci: Martyna Byczkowska (Akademia Teatralna), Joanna Chmielecka (Teatr CHOREA), Anna Lemieszek (Akademia Teatralna), Elina Toneva (Teatr CHOREA), Janusz Adam Biedrzycki (Teatr CHOREA), Mateusz Burdach (Akademia Teatralna), Piotr Janusz (Akademia Teatralna), Michał Jóźwik, Aleksander Kaźmierczak (Akademia Teatralna), Jakub Kordas (Akademia Teatralna), Vova Makovskyi (Akademia Teatralna)

Warszawska Akademia Teatralna i łódzki Teatr CHOREA realizują wspólnie projekt teatralny pt. „Studium o Hamletach”, wyznaczający współczesne myślenie o Szekspirze, poprzez pryzmat tekstów Wyspiańskiego i Grotowskiego.
Studenci II i III roku Wydziału Aktorskiego Akademii Teatralnej i aktorzy Teatru CHOREA pod kierunkiem Waldemara Raźniaka i Tomasza Rodowicza podjęli próbę zmierzenia się z tekstem „Hamleta” Szekspira, sięgając do zachowanych scenariuszy spektaklu Jerzego Grotowskiego z roku 1964, zatytułowanych „Studium o Hamlecie”, do recenzji i relacji aktorów Teatru 13 Rzędów oraz do tekstu „Studium o Hamlecie” Stanisława Wyspiańskiego.

„Chcieliśmy postawić siebie w tym punkcie, w którym stał zespół Grotowskiego ponad 40 lat temu. W punkcie niewiadomej, w punkcie rozdroża i zapowiedzi klęski w obliczu mierzenia się z wielkim tekstem.” (T. Rodowicz)

Premierowe prezentacje spektaklu Raźniaka i Rodowicza poprzedzone zostały sesjami prób i treningów fizycznych nawiązujących do metody Grotowskiego, pracą z tekstem Szekspira i wspólnym budowaniem dramaturgii spektaklu. Aktorzy sami wyszukiwali w dramacie Szekspira teksty najbliższe ich własnym doświadczeniom. Spektakl przekracza fabułę dramatu i jest wzbogacony o osobiste wypowiedzi aktorów dotyczące ich życiowych wyborów i własnej tożsamości.
Spektakl jest próbą odpowiedzi na pytanie kim dziś jest Hamlet? Dlaczego Grotowski za Wyspiańskim umieścił go na polskiej wsi, na cmentarzu? I najważniejsze: czy można dziś Grotowskim czytać Szekspira?

„Projekt nawiązuje do awangardy teatralnej lat sześćdziesiątych, którą reprezentował Teatr Laboratorium Jerzego Grotowskiego, co zbiega się z ogłoszeniem roku 2017 rokiem stulecia awangardy polskiej. Nie tworzymy jednak żadnej rekonstrukcji dzieła Grotowskiego. Zainspirowani odwagą i klęską tamtej próby szukamy własnej narracji i własnego ryzyka. Przekroczeniem typowych metod budowania spektaklu jest u nas sposób potraktowania tekstów zarówno Szekspira, Wyspiańskiego jak i Grotowskiego. Nikt do tej pory takiej próby nie podjął.” (T. Rodowicz)

 

Plus

x
Jeśli chcesz otrzymywać informacje o wydarzeniach Teatru Chorea zarejestruj się.