Zapraszamy na pierwszy popremierowy pokaz spektaklu "Chreja" w wykonaniu Anny Maszewskiej z Teatru CHOREA, w reżyserii Pawła Głowatego, na scenie Fabryki Sztuki w Łodzi. Spektakl realizowany będzie z audiodeskrypcją dla osób niedowidzących, niewidomych oraz z dysfunkcjami wzroku.
data: 8 grudnia 2024 (niedziela)
godzina: 19:00
miejsce: scena Fabryki Sztuki w Łodzi, budynek C ul. Tymienieckiego 3
wiek widzów: 14+
czas trwania: 60 minut (bez przerw)
bilety: 35 zł (ulgowy) / 45 zł (normalny)
zakup biletów: za pośrednictwem portalu kicket.com
* Do zakupu biletów ulgowych upoważnione są osoby niepełnoletnie (do 18 roku życia), uczniowie, studenci, emeryci, renciści, osoby z niepełnosprawnościami, osoby powyżej 80 roku życia oraz osoby objęte ulgą ustawową.
* Uwaga! Spektakl realizowany z audiodeskrypcją dla osób niedowidzących, niewidomych oraz z dysfunkcjami wzroku.
"Chreja"* to opowieść o zmaganiach bohaterki, która otrzymuje diagnozę zaburzeń psychicznych składających się na neuroróżnorodność, czyli koncepcję zakładającą, że istnieje naturalna różnorodność w funkcjonowaniu mózgu i neurobiologicznych podstawach ludzkiego umysłu.
Spektakl przywołuje codzienność pełną absurdu i groteski, w jakiej odnaleźć się musi osoba neuroatypowa. Tym samym zadając pytanie: gdzie kończy się żart, a zaczyna prawdziwy dramat?
"Chreja" to działania sceniczne opowiadające o kobiecie z ADHD, dysleksją i wysoko wrażliwą osobowością (WWO). Spektakl ma na celu ukazanie wielowymiarowości atypowości, wydawałoby się, w prozaicznej codzienności, która staje się starciem ze światem ustalonym według jednego, odgórnego schematu, maskowaniem się, jak również posiadaniem nieszablonowego myślenia i tworzenia nowatorskich sposobów rozwiązywania problemów.
"Chreja" to próba łamania tabu, opowieść o wielowersyjności w przetwarzaniu informacji, różnic w reakcjach emocjonalnych i jednocześnie problematycznych i genialnych aspektów osób neuroatypowych.
* Chreja, nie chryja; choć możliwe, że będzie z tego niezła burda.
* Chreja - w literaturze starożytnej: zbiór humorystycznych powiedzeń sławnych ludzi i anegdot o nich, mający cel dydaktyczny.
Pomysł: Anna Maszewska
Reżyseria: Paweł Głowaty, Anna Maszewska
Muzyka, sound design: Wojtek Kurek
Scenografia: Weronika Gabryiel
Kostium: Mateusz Maria
Reżyseria światła: Tomasz Krukowski
Realizacja dźwięku: Marcin Dobijański
Wykonanie: Anna Maszewska
W spektaklu użyty jest fragment książki "Jak płakać w miejscach publicznych" Emilii Dłużewskiej, Wydawnictwo Znak.
Projekt "Chreja" został zrealizowany dzięki środkom otrzymanym w ramach stypendium artystycznego Miasta Łodzi.
Paweł Głowaty - aktor, absolwent PWSFTViT im. L.Schillera w Łodzi na Wydziale Aktorskim. Przed okresem studiówm związany z teatrem tańca. Brał udział w spektaklach Teatru Navras w reżyserii Artura Stelmaczonka, m.in.: "Nijaki, męski, żeński", "Porywacze ciał". Współpracował ze studentami i absolwentami Akademii Teatralnej im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie, Wydział Teatru Tańca. Wziął udział w miniaturze ruchowej w reżyserii Wojciecha Chowańca i choreografii Jana Lorysa, oraz "It’s all about bravery" w choreografii Katarzyny Baran. Współpracował z Marcinem Brzozowskim przy spektaklu "Technika punktu świetlnego" oraz z Teatrem CHOREA przy spektaklu "Tragedia Jana" w reżyserii Waldemara Raźniaka. Obecnie związany gościnnie z Teatrem Narodowym w Warszawie. Wyreżyserował spektakle: "Sen Małego Króla, który nigdy nie był Księciem", "Lodowy Pałac" oraz "Ja, Feuerbach", w którym zagrał u boku Tomasza Rodowicza i Pauliny Walendziak/Joanny Chmieleckiej. Współreżyser spektaklu "Chreja".
Anna Maszewska - aktorka, producentka teatralna i filmowa. Instruktorka warsztatów aktorskich i ogólnorozwojowych dla dzieci, młodzieży i studentów. Od 2011 roku działa aktorsko w teatrach niezależnych i offowych. Posiada doświadczenie dubbingowe oraz w pracy z kamerą. W latach 2015-2017 liderka i aktorka w międzynarodowym projekcie "TAKE OVER: Seeing young audiences through young people’s eyes" (edycja polska). Od 2018 roku wchodzi w skład zespołu Teatru CHOREA, gra w spektaklach: "Tragedia Jana" (reż. Waldemar Raźniak, 2018), "Księżniczki" (reż. Julia Jakubowska, 2020), "Dzień Dobry Pinky Mouse!" (reż. Ola Shaya, Joanna Filarska, 2021), "Śmierć na gruszy" (reż. Łukasz Kos, 2021), "Ragnarok" (reż. Adrian Bartczak, 2022), "What’ Demeter?" (reż. Tomasz Rodowicz i zespół Teatru CHOREA, 2024). Współreżyserka spektaklu "Zjem Twój dżem" (2023) Najstarszej Dziecięcej Grupy Teatralnej CHOREA. Od 2023 roku współpracuje z Teatrem Muzycznym w Łodzi, przy działaniach edukacyjnych. W 2024 zrealizowała monodram "Chreja" w ramach stypendium artystycznego Miasta Łodzi.
Wojtek Kurek - improwizator, perkusista, producent, autor instalacji dźwiękowych i muzyki do teatru. Porusza się na gruncie muzyki folkowej, eksperymentalnej i elektroakustycznej. Programuje własne instrumenty i efekty, którymi przetwarza dźwięki akustyczne. Wydał ponad 30 albumów, które ukazały się w Polsce, USA, Niemczech, Austrii, Włoszech, Portugalii i Szkocji. Koncertuje m.in. z avant-folkowym trio Tuleje, w duecie MEŁECH / KUREK, kwartecie Chryste Panie oraz z Pawłem Doskoczem. Jest nieoficjalnym rekordzistą świata w kategorii "trasa solo mieszkańca polski" - 23 koncerty w 25 dni. Autor cyklicznej audycji w Radio Kapitał o wdzięcznej nazwie "krówka czy krowa".
Bilety na spektakl można zakupić przez Internet, za pośrednictwem portalu kicket.com, lub klikając przycisk "KUP BILET" na stronie www.chorea.com.pl/pl.