Spektakl Teatru 21 / Perspektywy 2017

Spektakl Teatru 21 / Perspektywy 2017

22.04.2017
Art_Inkubatro w Fabrye Sztuki w Łodzi

Zapraszamy na spektakl „Klauni, czyli o rodzinie. Odcinek 3” Teatru 21 z Warszawy, w ramach Festiwalu Perspektywy 2017: Teatr - awangarda w działaniu

data: 22 kwietnia 2017 (sobota)
godzina: 19:00
miejsce: scena Art_Inkubatora w Fabryce Sztuki w Łodzi
bilety: 20 zł ulgowy / 30 zł normalny
Po spektaklu zapraszamy na spotkanie z artystami i twórcami spektaklu. Spotkanie poprowadzą Tomasz Rodowicz i Piotr Olkusz.

WAŻNE INFORMACJE:

Rezerwacje na wydarzenie przyjmuje Teatr CHOREA, mailowo: teatrchorea@gmail.com / telefonicznie: +48 506 103 207 (od poniedziałku do piątku, w godzinach 12:00-17:00).
W mailu prosimy podać imię i nazwisko, tytuł spektaklu, ilość rezerwowanych biletów i określić czy będą to bilety normalne czy ulgowe.
Do zakupu biletów ulgowych upoważnione są osoby niepełnoletnie (do 18 roku życia), uczniowie, studenci, emeryci, renciści, osoby niepełnosprawne, osoby powyżej 80 roku życia oraz osoby objęte ulgą ustawową.
Bilety można odebrać w dniu wydarzenia, godzinę przed jego rozpoczęciem lub w biurze Teatru CHOREA (pokój nr 18, budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3), od poniedziałku do piątku, w godzinach 12:00-17:00.
Płatność za bilety przyjmujemy wyłącznie gotówką.
Rezerwacje wygasają 15 minut przed rozpoczęciem wydarzenia.

Spektakl „Klauni, czyli o rodzinie. Odcinek 3” Teatru 21 z Warszawy

Reżyseria: Justyna Sobczyk
Współpraca reżyserska: Justyna Wielgus, Justyna Lipko-Konieczna
Dramaturgia/scenariusz: Justyna Lipko-Konieczna
Teksty: aktorzy Teatru 21
Ruch: Justyna Wielgus
Scenografia, kostiumy: Wisła Nicieja asystentka: Kamila Białkowska
Muzyka: Paweł Andryszczyk
Wideo: Tomasz Michalczewski
Światło: Sebastian Klim
Klowning: Monika Dąbrowska-Jarosz
Produkcja: Dagna Dąbrowiecka, Marceli Sulecki, Katarzyna Pawłowska
Partnerzy: Urząd Miasta Stołecznego Warszawy, Fundacja Win-Win
Obsada: Piotr Boruta, Grzegorz Brandt, Anna Drózd, Teresa Foks, Daniel Krajewski, Maja Kowalczyk, Katarzyna Lalik, Barbara Lityńska, Anna Łuczak, Aleksander Orliński, Michał Pęszyński, Emilia Rajca, Piotr Sakowski, Cecylia Sobolewska, Marta Stańczyk, Piotr Swend, Aleksandra Skotarek, Magda Świątkowska.

OPIS SPEKTAKLU:

„Klauni, czyli o rodzinie. Odcinek 3” to finałowa część teatralnego serialu zrealizowanego przez Teatr 21 z Warszawy. Każdy z odcinków serii stanowi samodzielny element, każdy opowiada o jednej wartości, jednym marzeniu. Pracy, miłości, pieniądzach...

Tym razem spotykamy bohaterów w mieszkaniu treningowym. To ostatnia pozycja z listy życzeń – rodzina. Tak, aktorzy Teatru 21 postanawiają założyć rodzinę! Spektakl nawiązuje do tradycji cyrku, w którym jeszcze na początku XX w. na pokazach freak show prezentowano wszelaką odmienność. Pokazy miały charakter teatralnego przedstawienia i cieszyły się ogromną popularnością. Jak bardzo nasze czasy różnią się od przeszłości? Jak zmieniła się obecność osób z niepełnosprawnościami w przestrzeni publicznej? Czy znaleźliśmy sposób na integrację? 

INFORMACJE O TWÓRCACH:

Teatr 21 powstał w 2005 roku z warsztatów w Zespole Społecznych Szkół Specjalnych „Dać Szansę” w Warszawie. Okazało się, że zarówno aktorów i reżyserkę, interesuje systematyczna oraz intensywna praca. Postanowili powołać do życia teatr. Potrzebowali miejsca idealnego do twórczych poszukiwań i spotkań, bezpiecznej przestrzeni na coraz odważniejsze i bliższe spotkania z sobą i widzem – zawsze w kontekście teatru. Członkami zespołu są uczniowie oraz absolwenci szkoły „Dać Szansę”, osoby z zespołem Downa i autyzmem. Teatr 21 jest jedynym tego typu teatrem w Polsce. Początkowo grupa pracowała nad nietypowymi szkolnymi przedstawieniami jasełkowymi, z czasem zaczęła realizować spektakle autorskie. Większość powstało na bazie własnych, wypracowanych w czasie prób, scenariuszy. W ciągu 10 lat dodatkowe zajęcia z teatru zmieniły się w pracę, za którą aktorzy otrzymują wynagrodzenie.
Spektakle Teatru 21 można było oglądać w warszawskich teatrach: Dramatycznym, Studio, Powszechnym, Baj, Soho, a także w Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN oraz Instytucie Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego, który jest głównym miejscem aktywności zespołu. Grupa występowała również na festiwalach w kraju: Brave Festival we Wrocławiu, Malta Festival Poznań, All Abouy Freedom w Gdańsku, Dni Sztuki Współczesnej w Białymstoku, Hurra Art! w Kielcach oraz Karuzela i Perspektywy w Łodzi, a także za granicą: Normal Festival w Pradze, Menteatral w Neratovie oraz No Limits w Berlinie.
Grupę prowadzi Justyna Sobczyk, szefowa działu pedagogiki teatru w Instytucie Teatralnym w Warszawie, pedagożka teatru i reżyserka. Z Teatrem 21 współpracują twórcy video, edukatorzy, dramaturdzy, muzycy oraz tancerze działający na co dzień w stołecznych instytucjach kultury.

Justyna Sobczyk - reżyserka, pedagożka, założycielka Teatru 21, jedynej w Polsce grupy teatralnej, której członkami są osoby z zespołem Downa i autyzmem. Laureatka "Kamyka", nagrody Konstantego Puzyny przyznanej za działalność teatralną i pedagogiczną, łączącą sztukę i życie, twórczą oryginalność z zaangażowaniem w sprawy publiczne. Absolwentka Pedagogiki Specjalnej UMK w Toruniu, Wiedzy o Teatrze w warszawskiej Akademii Teatralnej oraz Theaterpädagogik (Pedagogiki Teatru) na berlińskim Universität der Künste; stypendystka organizacji GFPS (Gemeinschaft für Wissenschaft und Kultur in Mittel- und Osteuropa) oraz DAAD (Deutscher Akademischer Austausch Dienst). W trakcie studiów aktorka alternatywnego teatru Wiczy w Toruniu. Od ponad dekady realizuje program pedagogiki teatralnej w Instytucie Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie (projekty: Szkoła Widzów, TiSZ, TiSZ Anex). Wspólnie z Zofią Dworakowską kieruje na Uniwersytecie Warszawskim studiami podyplomowymi z pedagogiki teatru, które powstały we współpracy Instytutu Kultury Polskiej z Instytutem Teatralnym. Jest współzałożycielką Stowarzyszenia Pedagogów Teatru i reżyserką spektakli dla dzieci, w tym m.in.: "Teatralnego Placu Zabaw Jana Dormana" oraz "Ojczyzny" w Teatrze Polskim w Poznaniu. Od 2005 roku prowadzi Teatr 21 przy Zespole Szkół Społecznych Dać Szansę w Warszawie, pracując teatralnie z młodzieżą z Zespołem Downa i Autyzmem. Współpracowała z teatrami: Teatrem Polskim w Bydgoszczy, Teatrem Dramatycznym w Warszawie, Teatrem Studio w Warszawie, czy Teatrem Miejskim w Gdyni. Ze wszystkimi teatrami związana jest przez projektowanie sytuacji teatralnych, twórczych, edukacyjnych z młodzieżą. Należy do grupy Latających Animatorów Kultury (współpraca ze Stowarzyszeniem Inicjatyw Twórczych „ę”). Jest szczęśliwą mamą Wery i Iwa. 

LINKI:

http://teatr21.pl

http://teatr21.pl/klauni-czyli-o-rodzinie-odcinek-3/

https://www.facebook.com/teatr21/

 

 

więcej

Warsztaty Katarzyny Chmielewskiej / Perspektywy 2017

Warsztaty Katarzyny Chmielewskiej / Perspektywy 2017

22.04.2017
Teatr CHOREA

Zapraszamy na warsztaty taneczne Katarzyny Chmielewskiej z Teatru Dada von Bzdülöw z Gdańska, w ramach Festiwalu Perspektywy 2017: Teatr Awangarda w działaniu

data: 22 kwietnia 2017 (sobota)
godzina: 14:00-17:00
miejsce: sala warsztatowa w niskim budynku Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3
prowadzący: Katarzyna Chmielewska (Teatr Dada von Bzdülöw)
uczestnicy: warsztat skierowany do tancerzy o poziomie średnio-zaawansowanym i zaawansowanym, mile widziane są osoby z doświadczeniem taneczno-ruchowym
liczba uczestników: maksymalnie 15 osób
dodatkowe informacje: na warsztaty prosimy zabrać wygodny strój sportowy, nie krępujący ruchów
koszt: 70 zł 

WAŻNE INFORMACJE: 
Rezerwacje na warsztaty przyjmuje Teatr CHOREA: mailowo: chorea.warsztaty@gmail.com / telefonicznie: +48 506 103 207 (od poniedziałku do piątku, w godzinach 12:00-17:00). W mailu prosimy podać imię i nazwisko uczestnika oraz imię i nazwisko prowadzącego.


OPIS WARSZTATU:

"Oddech jako podstawa przepływu energii w ruchu"

Ciało jest jak instrument, dlatego w trakcie warsztatu postaramy się mu przyjrzeć od strony anatomicznej, czyli od strony układu kostno-mięśniowego w ruchu, badając jego bezpośredni wpływ na jakość, wyraz i dynamikę tańca. Wykorzystywać w tym celu będziemy przede wszystkim technikę "release" oraz ćwiczenia z partnerem. Ważną zasadą techniki "release" jest wykorzystywanie ciała w ruchu w sposób jak najbardziej naturalny i funkcjonalny. Technika ta koncentruje się na organicznym i swobodnym przepływie ruchu przy aktywnej i świadomej kontroli centrum i izolacji mięśniowej, oddech zaś pełni tu bardzo ważną rolę, dążąc do osiągania efektów przy jak najniższym nakładzie energetycznym. Systematyczna praca w tej technice poprawia płynność i czystość ruchu oraz aktywnie rozciąga i wzmacnia ciało. Celem warsztatów jest z jednej strony zintegrowanie energii płynących w ciele, uzyskanie lepszej jakości i świadomości ciała w przestrzeni, a z drugiej przekazanie wiedzy pomagającej zabezpieczyć ciało przed kontuzjami.

INFORMACJE O PROWADZĄCEJ:

Katarzyna Chmielewska - ur. 1974, tancerka, choreograf, nauczyciel tańca, dyrektor artystyczna i współzałożycielka Teatru Dada von Bzdülöw. Absolwentka Państwowej Szkoły Baletowej w Gdańsku (1993). Studiowała taniec współczesny w P.A.R.T.S. w Brukseli (1996-1997). Współpracowała z wieloma teatrami dramatycznymi i niezależnymi: Państwową Operą Bałtycką w Gdańsku (1993-1994), Gdańskim Teatrem Tańca (1994-1995), Teatrem Miejskim w Gdyni (1997-2000), Klubem Żak w Gdańsku (2000-2008), Teatrem Wybrzeże w Gdańsku (2008-obecnie).
Od 1993 współtworzy wraz z Leszkiem Bzdylem Teatr Dada von Bzdülöw. W Teatrze Dada realizuje autorskie choreografie oraz współtworzy i występuje w większości przedstawień. Dzięki zróżnicowanemu zapleczu edukacyjnemu i zawodowemu udało się jej wspólnie z Leszkiem Bzdylem wykreować unikalny styl grupy, dopełniony inspiracją i działaniami dadaistów jak i twórczością polskich pisarzy. Ruch, taniec, słowo, tekst, gra z formą i konwencją, pastisz, groteska i eklektyzm stały się trwałymi wyznaczniki prac ich zespołu. Z Teatrem Dada występowała dotychczas w całej Polsce i w wielu krajach na całym świecie. W ramach pracy artystycznej w zespole prowadzi również lekcje techniki tańca współczesnego i improwizacji.
Od początku swojej pracy zawodowej na polu tańca regularnie współtworzy spektakle we współpracy z innymi choreografami, m.in.: Melissą Monteros, Avi Kaiserem, Tatianą Baganową, Roberto Olivanem, Chiharu Mamiya-Jędrzejewską, Malgven Gerbes i Davidem Brandstätter. Równolegle realizuje choreografie i ruch sceniczny dla teatrów dramatycznych w całej Polsce, m.in.: Teatr Studio w Warszawie, Teatr Powszechny w Krakowie, Teatr Jaracza w Olsztynie, Teatr Dramatyczny w Wałbrzychu. Uczestniczy też w licznych krajowych i międzynarodowych projektach tanecznych i teatralnych.
Jest laureatką nagród Prezydenta Miasta Gdańska i Marszałka Województwa Pomorskiego za całokształt dorobku i wybitne osiągnięcia artystyczne. 

LINKI:

http://www.teatrwybrzeze.pl/spektakle/teatr-dada-von-bzdlw

REGULAMIN UDZIAŁU W WARSZTATACH:
- Pełna wpłata za warsztat musi być odnotowana na koncie bankowym Teatru CHOREA najpóźniej do 18 kwietnia 2017.
- Numer konta bankowego: BPH SA 30 1060 0076 0000 3200 0092 1568 (IBAN: PL)
- W tytule przelewu należy umieścić swoje imię i nazwisko oraz nazwisko prowadzącego warsztat.
- Za rezygnację z warsztatu zgłoszoną do 18 kwietnia 2017 włącznie, Teatr CHOREAZ zwróci wpłatę na konto nadawcy. Rezygnacja zgłoszona po 18 kwietnia 2017 oznacza brak możliwości odzyskania wpłaty.
- W przypadku gdy nie zbierze się optymalna ilość uczestników ustalona z prowadzącym, warsztat zostaje odwołany, a wpłaty zwrócone na konto nadawcy.
- 18 kwietnia 2017 Teatr CHOREA wyśle maile do wszystkich uczestników z informacją czy została utworzona grupa warsztatowa.
- Organizator zapewnia wodę, kawę i herbatę podczas warsztatów. Organizator nie zapewnia noclegów oraz posiłków uczestnikom warsztatów. 

 

więcej

Warsztaty Justyny Sobczyk / Perspektywy 2017

Warsztaty Justyny Sobczyk / Perspektywy 2017

22.04.2017
Teatr CHOREA

Zapraszamy na warsztaty teatralne prowadzone przez Justynę Sobczyk i aktorów Teatru 21 z Warszawy, w ramach Festiwalu Perspektywy 2017: Teatr Awangarda w działaniu

data: 22 kwietnia 2017 (sobota)
godzina: 10:00-13:00
miejsce: sala warsztatowa w niskim budynku Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3
prowadzący: Justyna Sobczyk oraz aktorzy Teatru 21 z Warszawy
uczestnicy: warsztaty przeznaczone dla studentów i osób dorosłych, instruktorów teatralnych, pegdagogów prowadzących zajęcia teatralne, osób zajmujących się arte- i teatroterapią, osób zainteresowanych tematyką integracji.
dodatkowe informacje: na warsztat prosimy zabrać wygodny strój, nie krępujący ruchów

liczba uczestników: maksymalnie 15 osób
koszt: 110 zł

WAŻNE INFORMACJE: 
Rezerwacje na warsztaty przyjmuje Teatr CHOREA: mailowo: chorea.warsztaty@gmail.com / telefonicznie: +48 506 103 207 (od poniedziałku do piątku, w godzinach 12:00-17:00). W mailu prosimy podać imię i nazwisko uczestnika oraz imię i nazwisko prowadzącego.

OPIS WARSZTATU:

Warsztat ma być okazją do rozmowy na temat inkluzji społecznej, języka projektów i pułapek zaprojektowanej przez nas integracji. Działając na scenie będziemy wspólnie badać siłę i granice między patrzeniem a gapieniem się, włączaniem i wykluczaniem.

INFORMACJE O PROWADZĄCYCH:

 Justyna Sobczyk - reżyserka, pedagożka, założycielka Teatru 21, jedynej w Polsce grupy teatralnej, której członkami są osoby z zespołem Downa i autyzmem. Laureatka "Kamyka", nagrody Konstantego Puzyny przyznanej za działalność teatralną i pedagogiczną, łączącą sztukę i życie, twórczą oryginalność z zaangażowaniem w sprawy publiczne. Absolwentka Pedagogiki Specjalnej UMK w Toruniu, Wiedzy o Teatrze w warszawskiej Akademii Teatralnej oraz Theaterpädagogik (Pedagogiki Teatru) na berlińskim Universität der Künste; stypendystka organizacji GFPS (Gemeinschaft für Wissenschaft und Kultur in Mittel- und Osteuropa) oraz DAAD (Deutscher Akademischer Austausch Dienst). W trakcie studiów aktorka alternatywnego teatru Wiczy w Toruniu. Od ponad dekady realizuje program pedagogiki teatralnej w Instytucie Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie (projekty: Szkoła Widzów, TiSZ, TiSZ Anex). Wspólnie z Zofią Dworakowską kieruje na Uniwersytecie Warszawskim studiami podyplomowymi z pedagogiki teatru, które powstały we współpracy Instytutu Kultury Polskiej z Instytutem Teatralnym. Jest współzałożycielką Stowarzyszenia Pedagogów Teatru i reżyserką spektakli dla dzieci, w tym m.in.: "Teatralnego Placu Zabaw Jana Dormana" oraz "Ojczyzny" w Teatrze Polskim w Poznaniu. Od 2005 roku prowadzi Teatr 21 przy Zespole Szkół Społecznych Dać Szansę w Warszawie, pracując teatralnie z młodzieżą z Zespołem Downa i Autyzmem. Współpracowała z teatrami: Teatrem Polskim w Bydgoszczy, Teatrem Dramatycznym w Warszawie, Teatrem Studio w Warszawie, czy Teatrem Miejskim w Gdyni. Ze wszystkimi teatrami związana jest przez projektowanie sytuacji teatralnych, twórczych, edukacyjnych z młodzieżą. Należy do grupy Latających Animatorów Kultury (współpraca ze Stowarzyszeniem Inicjatyw Twórczych „ę”). Jest szczęśliwą mamą Wery i Iwa.

Teatr 21 powstał w 2005 roku z warsztatów w Zespole Społecznych Szkół Specjalnych „Dać Szansę” w Warszawie. Okazało się, że zarówno aktorów i reżyserkę, interesuje systematyczna oraz intensywna praca. Postanowili powołać do życia teatr. Potrzebowali miejsca idealnego do twórczych poszukiwań i spotkań, bezpiecznej przestrzeni na coraz odważniejsze i bliższe spotkania z sobą i widzem – zawsze w kontekście teatru. Członkami zespołu są uczniowie oraz absolwenci szkoły „Dać Szansę”, osoby z zespołem Downa i autyzmem. Teatr 21 jest jedynym tego typu teatrem w Polsce. Początkowo grupa pracowała nad nietypowymi szkolnymi przedstawieniami jasełkowymi, z czasem zaczęła realizować spektakle autorskie. Większość powstało na bazie własnych, wypracowanych w czasie prób, scenariuszy. W ciągu 10 lat dodatkowe zajęcia z teatru zmieniły się w pracę, za którą aktorzy otrzymują wynagrodzenie.
Spektakle Teatru 21 można było oglądać w warszawskich teatrach: Dramatycznym, Studio, Powszechnym, Baj, Soho, a także w Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN oraz Instytucie Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego, który jest głównym miejscem aktywności zespołu. Grupa występowała również na festiwalach w kraju: Brave Festival we Wrocławiu, Malta Festival Poznań, All Abouy Freedom w Gdańsku, Dni Sztuki Współczesnej w Białymstoku, Hurra Art! w Kielcach oraz Karuzela i Perspektywy w Łodzi, a także za granicą: Normal Festival w Pradze, Menteatral w Neratovie oraz No Limits w Berlinie.
Grupę prowadzi Justyna Sobczyk, szefowa działu pedagogiki teatru w Instytucie Teatralnym w Warszawie, pedagożka teatru i reżyserka. Z Teatrem 21 współpracują twórcy video, edukatorzy, dramaturdzy, muzycy oraz tancerze działający na co dzień w stołecznych instytucjach kultury.

LINKI:

http://teatr21.pl

REGULAMIN UDZIAŁU W WARSZTATACH:
- Pełna wpłata za warsztat musi być odnotowana na koncie bankowym Teatru CHOREA najpóźniej do 18 kwietnia 2017.
- Numer konta bankowego: BPH SA 30 1060 0076 0000 3200 0092 1568 (IBAN: PL)
- W tytule przelewu należy umieścić swoje imię i nazwisko oraz nazwisko prowadzącego warsztat.
- Za rezygnację z warsztatu zgłoszoną do 18 kwietnia 2017 włącznie, Teatr CHOREAZ zwróci wpłatę na konto nadawcy. Rezygnacja zgłoszona po 18 kwietnia 2017 oznacza brak możliwości odzyskania wpłaty.
- W przypadku gdy nie zbierze się optymalna ilość uczestników ustalona z prowadzącym, warsztat zostaje odwołany, a wpłaty zwrócone na konto nadawcy.
- 18 kwietnia 2017 Teatr CHOREA wyśle maile do wszystkich uczestników z informacją czy została utworzona grupa warsztatowa.
- Organizator zapewnia wodę, kawę i herbatę podczas warsztatów. Organizator nie zapewnia noclegów oraz posiłków uczestnikom warsztatów.

 

więcej

Kwietniowe Twórcze Warsztaty w Fabryce Sztuki

Kwietniowe Twórcze Warsztaty w Fabryce Sztuki

05-29.04.2017
Fabryka Sztuki w Łodzi

Zapraszamy na kwietniowe Twórcze Warsztaty w Fabryce Sztuki!

SENSOPLASTUSIE - rodzinne warsztaty plastyczno-sensoryczne dla dzieci w wieku 1,5-5 lat

data: 5 kwietnia (środa)
godzina: 11:00-12:00
miejsce: sala warsztatowa (niski budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3)
prowadzenie: Agnieszka Bednarek
wiek uczestników: 1,5-5 lat
czas: 60 min
wstęp: 5 zł za dziecko

Zajęcia plastyczno- sensoryczne zakładają wyzwolenie większej swobody twórczej poprzez stworzenie przestrzeni wspierającej kreatywne pomysły. Istotą zajęć jest możliwość ekspresji na dużych formatach, z wykorzystaniem niestandardowych materiałów oraz „brudzących” uczestników i przestrzeń technik. Rozszerzamy myślenie na temat narzędzi, pędzlem może być makaron spaghetti, pęk trawy czy kwiat, malować można balonami napełnionymi wodą, czy szklanymi kulkami - dopuszczając rolę przypadku i zapoznając z malarstwem gestu. Zmieniamy wachlarz dotychczas znanych materiałów z jakich powstają prace wykorzystujemy do tworzenia kolorowe bańki mydlane, zabarwione kostki lodu, farbą może być kisiel, jogurt z barwnikiem spożywczym czy kasza manna rozsypana na świetlnym stole. W przeciwieństwie do standardowych zajęć plastycznych uczestnicy warsztatów nie poznają przed rozpoczęciem pracy efektu do jakiego mają dotrzeć. Celem jest proces twórczy a nie nauka konkretnej techniki. Uczestnicy zajęć wykorzystują dostępne materiały i przestrzeń do realizacji własnych zamierzeń. Podczas warsztatów nie korygujemy „błędów” np. nierównych linii, nierealnych kolorów, przypadkowych plam. W zajęciach najistotniejszy jest proces twórczy oraz szacunek do dziecięcego
skupienia, potrzeb, zainteresowań i pomysłów. Równie ważny jest fakt pracy w grupie, który uczy dzieci stopniowo uwzględnienia potrzeb i granic innych osób.


KRAV MAGA - SAMOOBRONA DLA MAŁYCH I DUŻYCH - rodzinne warsztaty ruchowe dla dzieci w wieku 5-9 lat

data: 7 kwietnia (piątek)
godzina: 15:30-16:30
miejsce: sala warsztatowa (niski budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3)
prowadzenie: Elina Toneva
wiek uczestników: 5-9 lat
czas: 60 min
wstęp: 5 zł za dziecko

Trening dla dzieci oparty o formy zabawowe: bieganie, gry zadaniowe, tory przeszkód. Nauka bezpiecznych upadków, nauka unikania i rozpoznawania zachowań agresywnych, samoobrony.


ŻARTY TEATRALNE - warsztaty teatralne dla dzieci w wieku 7-12 lat

data: 7 kwietnia (piątek)
godzina: 17:30-19:00
miejsce: sala warsztatowa (niski budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3)
prowadzenie: Joanna Filarska
wiek uczestników: 7-12 lat
czas: 90 min
wstęp: 5 zł za dziecko

Krótkie zabawy - małe przedstawienia tworzone będą przez grupę dzieci w oparciu o wiersze poetów polskich, ich własne pomysły i materiały plastyczne. Warsztat ma rozwijać dziecięcą wyobraźnię i ekspresję, pamięć, muzykalność, poczcie rytmu a także umiejętność współpracy w grupie.


UWAŻNOŚĆ ŻABKI - rodzinne warsztaty koncentracji dla dzieci w wieku 5-10 lat

data: 13 kwietnia (czwartek)
godzina: 16.00-16:30 i 16:30-17:00
miejsce: sala warsztatowa (niski budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3)
prowadzenie: Majka Justyna
wiek uczestników: 5-10 lat
czas: 60 min
wstęp : 5 zł za dziecko

„Żaba to bardzo wyjątkowe zwierzę. Potrafi bardzo daleko skakać, ale też wyjątkowo spokojnie siedzieć. Doskonale wie, co się dzieje wokoło niej, ale nie spieszy się z reakcjami. Siedzi spokojnie i oddycha. W ten sposób nie męczy się i nie wyrywa się razu do wszystkich szalonych pomysłów. Żaba bardzo spokojnie siedzi i oddycha.” (Eline Snel „Uważność i spokój żabki”)
Dzieci są z natury ciekawskie, mają duszę odkrywcy. I naturalną potrzebę uczenia się. Są też naturalnie uważne. Ale podobnie jak dorośli, często bywają zestresowane, niespokojne, rozkojarzone. Wiele dzieci zbyt wiele robi, a za mało po prostu jest. Stają się być dorosłe, zanim mają szansę pobyć dziećmi. Praktyka uważności i jogi zaspakaja w obecnych trudnych czasach ogromną potrzebę fizycznego i duchowego spokoju, zarówno u dzieci jak i u rodziców. Ćwiczenia uważności i jogi przeznaczone są dla wszystkich dzieci, które chcą nauczyć się uspakajać gonitwę myśli, rozumieć i odczuwać w swoim ciele emocje, a także poprawiać koncentrację. Nadają się również dla dzieci, które potrzebują więcej wiary w siebie i zrozumienia, że mogą być takie, jakie są.


MALI ODKRYWCY - rodzinne warsztaty sensoryczne dla dzieci w wieku 2-4 lata

data: 26 kwietnia (środa)
godzina: 11:00-12:00
miejsce: sala warsztatowa (niski budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3)
prowadzenie: Agnieszka Bednarek
wiek uczestników: 2-4 lat
czas: 60 min
wstęp: 5 zł za dziecko

Małe dzieci rozwijają się holistycznie. Wszystkie ich strefy rozwoju (fizyczna, emocjonalna, społeczna, poznawcza) przenikają się i wzajemnie na siebie wpływają. Rozwój fantazji w zabawie jest podstawą kreatywnego myślenia, a rozwój fizyczny wpływa na przyszłe nabywanie umiejętności czytania i pisania. /Jak się uczą małe dzieci, Instytut Małego Dziecka A.Lindgren/. 
Na warsztatach w spokojnej atmosferze, dzieci będą wielozmysłowo badać świat. Wąchając, smakując, obserwując, dotykając, słuchając, przemieszczając, będą odkrywać i poznawać otoczenie. Zajęcia dadzą okazję by obserwować, współpracować, rozwijać nowe zainteresowania, wzmacniać inicjatywę dziecka oraz poczucie sprawstwa. Na każdych zajęciach pojawi się nowy temat przewodni. Będziemy poznawać kulturę, prawidła przyrody, utrwalać tajną wiedzę o kolorach i fascynującym świecie zwierząt czy rozpoznawać emocje jakie towarzyszą nam w codziennym życiu.


CUDA NA KIJU - warsztaty plastyczne dla dzieci wieku 6-12 lat

data: 29 kwietnia (sobota)
godzina: 14:00-16:00
miejsce: sala warsztatowa (niski budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3)
prowadzenie: Jola Królicka
wiek uczestników: 6-12 lat
czas: 120 min
wstęp: 5 zł za dziecko

Zajęcia cykliczne, w których elementem łączącym będzie drewniany kij, wykorzystany na różne sposoby w nawiązaniu do zabawek tradycyjnych: koń na kiju, miotła czarownicy, wiszące dekoracje, wiatraki, kukły i marionetki. Materiały dodatkowe będą pochodzić z natury lub recyklingu: muszle, kamyki, glina, paciorki, patyki, plastikowe butelki, kartony po jajkach itp.
Warsztaty maja na celu pobudzić wyobraźnię dzieci i zachęcić do szukania inspiracji w przedmiotach codziennego użytku, rozwijać ich manualne sprawności oraz wrażliwość estetyczną.


WAŻNE INFORMACJE!!!

Opłata za udział w warsztatach wynosi 5 zł od uczestnika.
W przypadku warsztatów rodzinnych opłata tylko za dzieci. Opiekunowie nie płacą.
Dorośli, którzy chcą wziąć udział w warsztacie indywidualnie dokonują opłaty 5 zł za osobę.
Płatność za udział w warsztatach przyjmujemy wyłącznie gotówką, przed rozpoczęciem wydarzenia.

Zapisy na warsztaty prowadzi Teatr CHOREA
mailowo: warsztaty@fabrykasztuki.org
telefonicznie: 42 646 88 65 w.30
W mailu prosimy podać tytuł warsztatu, datę warsztatu i dane uczestników (imię i nazwisko, ilość i wiek dzieci i ilość opiekunów).
System rezerwacji miejsc zamykamy o godz 18:00, w dniu poprzedzającym wydarzenie.

Fabryka Sztuki nie ponosi odpowiedzialności za treści ogłoszeń umieszczanych na portalach społecznościowych poza wiedzą organizatora.

 

więcej

Pokazy premierowe spektaklu "Studium o Hamletach"

Pokazy premierowe spektaklu "Studium o Hamletach"

01-02.04.2017
Art_Inkubator w Fabryce Sztuki w Łodzi

Zapraszamy na pokazy premierowe spektaklu "Studium o Hamletach" w ramach Obchodów Międzynarodowego Dnia Teatru - Dotknij Teatru 2017!

UWAGA!
INFORMUJEMY O ZAMKNIĘCIU SYSTEMU REZERWACJI MIEJSC na spektakle "Studium o Hamletach", które będą prezentowane w dniach 1 i 2 kwietnia w ramach akcji Dotknij Teatru 2017. Wszystkie miejsca na oba spektakle zostały zarezerwowane. Bardzo dziękujemy wszystkim za zgłoszenia!

data: 1 kwietnia, godz. 21:00 / 2 kwietnia, godz. 18:00
miejsce: scena Art_Inkubatora w Fabryce Sztuki w Łodzi (budynek C), ul. Tymienieckiego 3
czas trwania: 75 min
wstęp: bezpłatne wejściówki (liczba miejsc na jeden spektakl – 150)

WAŻNE INFORMACJE:
Rezerwacje bezpłatnych wejściówek na spektakle prowadzi Teatr CHOREA, od 20 marca, pod adresem mailowym: teatrchorea@gmail.com.
W mailu prosimy podać tytuł spektaklu, datę spektaklu, imię i nazwisko na które ma być dokonana rezerwacja, ilość rezerwowanych miejsc (nie więcej niż 5 w jednym zgłoszeniu/na jedno nazwisko). 
System rezerwacji wejściówek zamykamy po wyczerpaniu limitu miejsc lub o godz 18:00 w dniu poprzedzającym wydarzenie.

UWAGA! 
Po spektaklu w dniu 1 kwietnia zapraszamy na promocję książki Wandy Świątkowskiej pt. "Hamleci Jerzego Grotowskiego", połączoną ze spotkaniem z autorką. Rozmowę poprowadzi Dariusz Kosiński.

Spektakl "Studium o Hamletach"

Twórcy: Teatr CHOREA z Łodzi, Akademia Teatralna im. A.Zelwerowicza w Warszawie
Na motywach tekstów: „Hamlet” Williama Szekspira, „Studium o Hamlecie” Jerzego Grotowskiego, „Studium o Hamlecie” Stanisława Wyspiańskiego

Reżyseria: Waldemar Raźniak, Tomasz Rodowicz
Muzyka: Tomasz Krzyżanowski
Choreografia: Janusz Adam Biedrzycki
Scenografia: Tomasz Rodowicz
Projekcja: Krzysztof Olszowiec, Paweł Klepacz, Tomasz Rodowicz
Światło: Tomasz Krukowski
Dźwięk: Marcin Dobijański

Hamleci: Martyna Byczkowska (Akademia Teatralna), Joanna Chmielecka (Teatr CHOREA), Anna Lemieszek (Akademia Teatralna), Elina Toneva (Teatr CHOREA), Janusz Adam Biedrzycki (Teatr CHOREA), Mateusz Burdach (Akademia Teatralna), Piotr Janusz (Akademia Teatralna), Michał Jóźwik, Aleksander Kaźmierczak (Akademia Teatralna), Jakub Kordas (Akademia Teatralna), Vova Makovskyi (Akademia Teatralna) 

Warszawska Akademia Teatralna i łódzki Teatr CHOREA realizują wspólnie projekt teatralny pt. „Studium o Hamletach”, wyznaczający współczesne myślenie o Szekspirze, poprzez pryzmat tekstów Wyspiańskiego i Grotowskiego.

Studenci II i III-go roku wydziału aktorskiego Akademii Teatralnej i aktorzy Teatru CHOREA pod kierunkiem Waldemara Raźniaka i Tomasza Rodowicza podjęli próbę zmierzenia się z tekstem „Hamleta” Szekspira, sięgając do zachowanych scenariuszy spektaklu Jerzego Grotowskiego z 1964 roku, zatytułowanych „Studium o Hamlecie”, do recenzji i relacji aktorów Teatru 13 Rzędów oraz do tekstu „Studium o Hamlecie” Stanisława Wyspiańskiego.

„Chcieliśmy postawić siebie w tym punkcie, w którym stał zespół Grotowskiego ponad 40 lat temu. W punkcie niewiadomej, w punkcie rozdroża i zapowiedzi klęski w obliczu mierzenia się z wielkim tekstem.” (T. Rodowicz)

Premierowe prezentacje spektaklu Raźniaka i Rodowicza poprzedzone zostały sesjami prób i treningów fizycznych nawiązujących do metody Grotowskiego, pracą z tekstem Szekspira i wspólnym budowaniem dramaturgii spektaklu. Aktorzy sami wyszukiwali w dramacie Szekspira teksty najbliższe ich własnym doświadczeniom. Spektakl przekracza fabułę dramatu i jest wzbogacony o osobiste wypowiedzi aktorów dotyczące ich życiowych wyborów i własnej tożsamości.

Spektakl jest próbą odpowiedzi na pytanie kim dziś jest Hamlet? Dlaczego Grotowski za Wyspiańskim umieścił go na polskiej wsi, na cmentarzu? I najważniejsze: czy można dziś Grotowskim czytać Szekspira?

"Projekt nawiązuje do awangardy teatralnej lat sześćdziesiątych, którą reprezentował Teatr Laboratorium Jerzego Grotowskiego, co zbiega się z ogłoszeniem roku 2017 rokiem stulecia awangardy polskiej. Nie tworzymy jednak żadnej rekonstrukcji dzieła Grotowskiego. Zainspirowani odwagą i klęską tamtej próby szukamy własnej narracji i własnego ryzyka. Przekroczeniem typowych metod budowania spektaklu jest u nas sposób potraktowania tekstów zarówno Szekspira, Wyspiańskiego jak i Grotowskiego. Nikt do tej pory takiej próby nie podjął." (T. Rodowicz)

Tomasz Rodowicz - urodzony w 1951 roku w Warszawie aktor, reżyser, muzyk, pedagog. Współzałożyciel pierwszego w Polsce ośrodka socjoterapii dla młodzieży. Współpracował z Jerzym Grotowskim w latach 1974-1979. Współtwórca Ośrodka Praktyk Teatralnych „Gardzienice” i jego członek w latach 1977-2003. Współzałożyciel Teatru CHOREA i jego lider od 2004 roku. Dyrektor artystyczny Fabryki Sztuki w Łodzi od 2007 roku. Wykładowca na Uniwersytecie Łódzkim, Akademii Teatralnej w Krakowie (filia w Bytomiu), Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. L.Schillera w Łodzi. Twórca i dyrektor artystyczny Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Retroperspetywy.  

Waldemar Raźniak - urodzony w 1982 w Moskwie reżyser i aktor. Prorektor warszawskiej Akademii Teatralnej (gdzie w 2011 roku ukończył Wydział Reżyserii, a w 2013 doktoryzował się), w latach 2011-2014 wykładowca na Wydziale Teatru Tańca PWST Kraków (Wydział Zamiejscowy w Bytomiu); ukończył również aktorstwo dramatyczne w PWST w Krakowie (2006), zarządzanie kulturą na Uniwersytecie Jagiellońskim (2006) oraz kurs „Singing in the Theatre” w Conservatoire for Music & Theatre w Guildford (Wielka Brytania); odbył staż reżyserski w Rosyjskiej Akademii Sztuki Teatralnej GITIS w Moskwie; laureat stypendium humanistycznego Univesidad Nacional Autonoma de Mexico (2012). Zadebiutował spektaklem "Wassa Żeleznowa" M. Gorkiego w Och-Teatrze (w rolach głównych Krystyna Janda, Jerzy Trela, 2010); wyreżyserował m.in.: "Lemoniadę" St. Lema (art_commited, 2016); "Kobietę w lustrze" P. Domalewskiego (WFDiF, 2016); "Burzę" W. Szekspira (Białostocki Teatr Lalek, 2015); "Otella" W. Szekspira (Teatr im. W. Gombrowicza w Gdyni, 2015); operę "Orlando Paladino" J. Haydna (Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie - UMFC i AT, 2015); "Mistrza i Małgorzatę" M. Bułhakowa (Teatr Collegium Nobilium w Warszawie, 2015); "Aksamitnego Królika" M. Wiliams (Teatr Guliwer w Warszawie, 2014); "Joannę Szaloną; Królowę" J. Janiczak (Teatr im. W. Gombrowicza w Gdyni, 2013), "Scenę na wypadek deszczu" O. Cottona (Teatr Powszechny w Łodzi, 2013), "Morfinę" wg J. i M. Bułhakowów (Teatr Muzyczny Roma w Warszawie, 2011), "Czyż nie dobija się koni?" wg. H. McCoy'a (WTT w Bytomiu, 2011), "Scenariusz dla Trzech Aktorów" B. Schaeffera (Teatr im. W. Gombrowicza w Gdyni, 2010), "Idiotę” wg F. Dostojewskiego (dyplom reżyserski, 2009); operę elektroniczną „Solaris” na podstawie powieści S. Lema (Festiwal Teatralny Malta w Poznaniu — wyróżnienie, 2008). W 2005 r. napisał libretto i wyreżyserował musical „Wampir” na podstawie powieści W. Reymonta (PWST i Akademia Muzyczna w Krakowie). Grał m.in. w przedstawieniach PWST Kraków: „Zielona gęś” w reż. Marty Stebnickiej, „Wieczór Trzech Króli” w reż. Jerzego Stuhra, „Wizja Mozarta” w reż. Romana Gancarczyka, jak również w „Ryszardzie III” w reż. J. Stuhra w Teatrze Ludowym w Krakowie. Wystąpił w cyklu „Niekabaretów” Macieja Nowaka w Teatrze Wybrzeże w Gdańsku oraz w filmach „Mniejsze zło” Janusza Morgensterna, „Mała Moskwa”, "80 milionów" i "Fotograf" Waldemara Krzystka.

Twórcy:

teatrCHOREA logo jpg

 

AT LOGO Nowe

 

Partner:

FABRYKA logo


Pokazy premierowe spektaklu "Studium o Hamletach" odbywają się 1 i 2 kwietnia 2017, w ramach akcji „Dotknij Teatru” - Obchodów Międzynarodowego Dnia Teatru w Łodzi.
Operatorem projektu Dotknij Teatru 2017 jest Poleski Ośrodek Sztuki w Łodzi.

DT Log poziom alternatywna 800

 

 

 

 

więcej

Dotknij Teatru 2017

Dotknij Teatru 2017

27.03-03.04.2017
Łódź

Zapraszamy na festiwal Dotknij Teatru 2017 - Międzynarodowe obchody Dnia Teatru (27 marca - 3 kwietnia)

Dotknij Teatru to ogólnopolski projekt organizowany z okazji Międzynarodowego Dnia Teatru. Jego celem jest stworzenie możliwości twórczego spotkania artystów teatru i widzów. To wyjątkowo szeroka i interdyscyplinarna forma obchodów Dnia Teatru. Poprzez program zawierający różnorodne działania, m.in. spektakle, warsztaty, czytania dramatów, akcje plenerowe, performance, wystawy, próby otwarte, projekcje, wykłady i koncerty, promuje i popularyzuje sztukę teatru i czyni ją dostępną w najróżniejszych przestrzeniach. Widzowie poznają teatr „od kuchni”, zostają zaproszeni do wspólnego tworzenia.

Więcej informacji: http://dotknijteatru.pl

Teatr CHOREA w ramach Dotknij Teatru zaprezentuje premierowe pokazy spektaklu "Studium o Hamletach"

Twórcy: Teatr CHOREA, Akademia Teatralna im. A.Zelwerowicza w Warszawie

Na podstawie: „Hamleta” Williama Szekspira, „Studium o Hamlecie” Jerzego Grotowskiego, „Studium o Hamlecie” Stanisława Wyspiańskiego

Reżyseria: Waldemar Raźniak, Tomasz Rodowicz
Muzyka: Tomasz Krzyżanowski
Choreografia: Janusz Adam Biedrzycki
Scenografia: Tomasz Rodowicz
Światło: Tomasz Krukowski
Dźwięk: Marcin Dobijański
Obsada: Martyna Byczkowska (Akademia Teatralna), Joanna Chmielecka (Teatr CHOREA), Anna Lemieszek (Akademia Teatralna), Elina Toneva (Teatr CHOREA), Janusz Adam Biedrzycki (Teatr CHOREA), Mateusz Burdach (Akademia Teatralna), Piotr Janusz (Akademia Teatralna), Michał Jóźwik, Aleksander Kaźmierczak (Akademia Teatralna), Jakub Kordas (Akademia Teatralna), Vova Makovskyi (Akademia Teatralna)

kiedy: 1 kwietnia, godz. 21:00 / 2 kwietnia, godz. 18:00
gdzie: scena Art_Inkubatora w Fabryce Sztuki w Łodzi (budynek C), ul. Tymienieckiego 3
czas trwania: 75 min
wstęp: bezpłatne wejściówki (liczba miejsc na jeden spektakl – 150)

WAŻNE INFORMACJE:
Rezerwacje bezpłatnych wejściówek na spektakle prowadzi Teatr CHOREA, od 20 marca, pod adresem mailowym: teatrchorea@gmail.com.
W mailu prosimy podać tytuł spektaklu, datę spektaklu, imię i nazwisko na które ma być dokonana rezerwacja, ilość rezerwowanych miejsc (nie więcej niż 5 w jednym zgłoszeniu/na jedno nazwisko).
System rezerwacji wejściówek zamykamy po wyczerpaniu limitu miejsc lub o godz 18:00 w dniu poprzedzającym wydarzenie.

Świętujcie Międzynarodowy Dzień Teatru z nami! Zapraszamy!

Operatorem projektu jest Poleski Ośrodek Sztuki w Łodzi.

DT Log poziom alternatywna 800

więcej

"Dźwięki żywiołów" gościnny koncert relaksacyjny

"Dźwięki żywiołów" gościnny koncert relaksacyjny

16.03.2017
Teatr CHOREA

Zapraszamy na "Dźwięki żywiołów" - gościnny koncert relaksacyjno-kontemplacyjny w wykonaniu Kasi Tercz, w Teatrze CHOREA.

„DŹWIĘKI ŻYWIOŁÓW”
KONCERT RELAKSACYJNO – KONTEMPLACYJNY

data: 16 marca 2017
godzina: 19:00
miejsce: Teatr CHOREA, sala warsztatowa w niskim budynku Fabryki Sztuki w Łodzi (ul. Tymienieckiego 3)
co zabrać: karimatę, śpiwór, kocyk, pierzynę, ciepłe skarpetki 
wstęp/inwestycja: 10 zł
rezerwacje: teatrchorea@gmail.com

Zapraszamy na wydarzenie muzyczno-kontemplacyjne. Wspólnie przeniesiemy się do krainy dźwięków, które relaksują i leczą, wspierają i oczyszczają, a także poruszają najskrytsze struny naszego Bytu. Inspiracją dla tej muzyki stały się poszukiwania duchowe Artystki, która w Sztuce dostrzega Absolut, a poprzez Sztukę - doświadcza Go. Duchowy wymiar muzyki stał się dla Kasiiji rzeczywistością, a wzruszenia i przeżycia metafizyczne towarzyszące tworzeniu i słuchaniu dźwięków i głosów - nadały jej poszukiwaniom nowy kierunek.
Tak odkryła muzykę i teksty św. Hildegardy z Bingen, dla której stanem rajskim była powszechna harmonia, jako odwzorowanie muzyki świata w człowieku. "Rozumność człowieka przejawia się z wielką mocą w rozbrzmiewaniu żywymi głosami i w pobudzaniu przez muzykę sennych dusz do czuwania (…) albowiem muzyka zmiękcza twarde serca i wprowadza w nie wilgotność skruchy oraz przyzywa Ducha Świętego”. 
Dwunastowieczna mniszka nawet dziś nas zadziwia i inspiruje…leczyła ziołami i kamieniami, komponowała muzykę i pisała pieśni oraz opisy swych wizji. „Gdy firmament mknie przez eter, powstaje radosny i pełen chwały dźwięk żywiołów, tak słodki i harmonijnie brzmiący głos ducha ludzkiego. Każdy z żywiołów odznacza się bowiem właściwym sobie dźwiękiem”. Ten fragment „Scivias” jest swego rodzaju echem sanskryckiego Nada Brahma, czyli Świat jest Dźwiękiem oraz skal muzycznych, którym przyporządkowane są Żywioły i stany duchowe.

Kassija w swej muzyce wykorzystuje misy nepalskie, gong, dzwonki, kamienie i muszelki, drumle oraz swój głos, z którego tworzy harmoniczne struktury za pomocą Voice Looper’a. Na podobieństwo Tańca Butoh, który jest pasją Kassiji - muzyka ta jest tworzona w stanie świadomości „tu i teraz”. To stan „bycia”; stan połączenia Tego, co wewnątrz z Tym, co zewnętrzne. Artysta i widownia stają się jednym. Wspólnie oddychają i wspólnie tworzą muzykę. „Artysta musi być świadom wszystkich stanów: emocjonalnego, fizycznego i duchowego. Jestem muzykiem i świadkiem muzyki. To wymaga dyscypliny” - parafraza słów Mayi Dunskiej - tancerki butoh.
Kassija Te, czyli Kasia Tercz - absolwentka rytmiki na Akademii Muzycznej w Łodzi, etnomuzykologii na UW, fascynatka dźwięków świata, muzyki i możliwości głosu ludzkiego, oraz teatru ruchu i japońskiego tańca butoh. Aktorka, pieśniarka, kompozytorka muzyki teatralnej, wokalistka irlandzkiego zespołu The Superthonic Orchestra, multiinstrumentalistka, nauczycielka, propagatorka rozwoju poprzez ciało i dźwięki. Prowadzi autorskie warsztaty Koatan - szczęśliwy taniec, Kręgi Kobiet oraz Drogę Artysty; masuje dźwiękiem. Współpracuje z placówkami artystycznymi i edukacyjnymi w Polsce i za granicą.

http://kassijate.wixsite.com/kassija

 

więcej

Marcowe Twórcze Warsztaty  w Fabryce Sztuki

Marcowe Twórcze Warsztaty w Fabryce Sztuki

09-25.03.2017
Fabryka Sztuki w Łodzi

Zapraszamy na marcowe Twórcze Warsztaty w Fabryce Sztuki!

UWAŻNOŚĆ ŻABKI - rodzinne warsztaty koncentracji i jogi dla dzieci w wieku 5-10 lat

data: 9 marca (czwartek)
godzina: 16.00-17:00
miejsce: sala warsztatowa (niski budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3)
prowadzenie: Majka Justyna
wiek uczestników: dzieci 5-10 lat, wraz z rodzicami
czas: 60 min
wstęp: 5 zł za dziecko

„Żaba to bardzo wyjątkowe zwierzę. Potrafi bardzo daleko skakać, ale też wyjątkowo spokojnie siedzieć. Doskonale wie, co się dzieje wokoło niej, ale nie spieszy się z reakcjami. Siedzi spokojnie i oddycha. W ten sposób nie męczy się i nie wyrywa się razu do wszystkich szalonych pomysłów. Żaba bardzo spokojnie siedzi i oddycha.” (Eline Snel „Uważność i spokój żabki”)
Dzieci są z natury ciekawskie, mają duszę odkrywcy. I naturalną potrzebę uczenia się. Są też naturalnie uważne. Ale podobnie jak dorośli, często bywają zestresowane, niespokojne, rozkojarzone. Wiele dzieci zbyt wiele robi, a za mało po prostu jest. Stają się być dorosłe, zanim mają szansę pobyć dziećmi. Praktyka uważności i jogi zaspakaja w obecnych trudnych czasach ogromną potrzebę fizycznego i duchowego spokoju, zarówno u dzieci jak i u rodziców. Ćwiczenia uważności i jogi przeznaczone są dla wszystkich dzieci, które chcą nauczyć się uspakajać gonitwę myśli, rozumieć i odczuwać w swoim ciele emocje, a także poprawiać koncentrację. Nadają się również dla dzieci, które potrzebują więcej wiary w siebie i zrozumienia, że mogą być takie, jakie są.


KRAV MAGA - SAMOOBRONA DLA MAŁYCH I DUŻYCH - rodzinne warsztaty ruchowe dla dzieci w wieku 5-9 lat

data: 17 marca (piątek)
godzina: 15:30-16:30
miejsce: sala warsztatowa (niski budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3)
prowadzenie: Elina Toneva
wiek uczestników: dzieci 5-9 lat, wraz z rodzicami
czas: 60 min
wstęp: 5 zł za dziecko

Trening dla dzieci oparty o formy zabawowe: bieganie, gry zadaniowe, tory przeszkód. Nauka bezpiecznych upadków, nauka unikania i rozpoznawania zachowań agresywnych, samoobrony.


POZA GRANICAMI CIEMNOŚCI - warszraty dla młodzieży i dorosłych

data: 18 marca (sobota)
godzina: 10:00-13:00
miejsce: sala warsztatowa (niski budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3)
prowadzenie: Janusz Biedrzycki, Magda Paszkiewicz
wiek uczestników: 15-100 lat
czas: 180 min
wstęp: 5 zł od osoby

„Aby odkryć moje ciało. Dobrze jest odkryć twoje ciało, ale nie mogę odkryć twojego ciała jeżeli na swój sposób ciebie nie miłuję.” (Jerzy Grotowski)
Warsztat będzie ruchowo-sensorycznym eksperymentem. Będziemy podróżować przez rzeczywistość weryfikując ją innymi zmysłami niż wzrok. Będziemy badać przestrzeń, eksplorować własne ciała poprzez dotyk, słuch, pracę z balansem, pracę nad świadomością ciała. Będziemy przełamywać granicę lęku przed niewidzeniem, opierając się na zaufaniu i poddaniu drugiemu człowiekowi. Odwołamy się do wyobraźni i skojarzeń Zmierzymy się z pojęciem ciemności by obalić stereotyp, że ciemność jest zła. Postawimy siebie w pozycji osoby niewidomej by móc zrozumieć świat poza granicami ciemności.


PSOTY-BAZGROTY - rodzinne warsztaty plastyczne dla dzieci w wieku 1,5 roku - 5 lat

data: 22 marca (środa)
godzina: 11:00-12:00
miejsce: sala warsztatowa (niski budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3)
prowadzenie: Agnieszka Bednarek
wiek uczestników: dzieci 1,5-5 lat, wraz z rodzicami
czas: 60 min
wstęp: 5 zł za dziecko

"Psoty Bazgroty" to warsztaty plastyczno-sensoryczne, skierowane do najmłodszych. Zajęcia oparte są na zmiennych zabawach, z wykorzystaniem różnorodnych technik plastycznych, pobudzające wrażliwość zmysłową, wspierające proces integracji sensorycznej i wszechstronny rozwój dziecka. Wąchając, smakując, malując, obserwując, dotykając, słuchając, dzieci zdobywać będą w twórczej atmosferze wiedzę o świecie. Ważnym aspektem zajęć jest tworzenie bezpiecznej przestrzeni do wspólnego spotkania dzieciom nie objętym jeszcze edukacją przedszkolną. Niepowtarzalną okazją do poznawania i uczenia się świata jest towarzystwo innych dzieci.
Zajęcia będą dotykały wszystkich sfer rozwoju dziecka – fizycznej, emocjonalnej, społecznej i poznawczej. Stworzymy warunki rozbudzające dziecięcą wyobraźnię, rozwijające fantazję oraz kreatywne myślenie. Będziemy tworzyć, doświadczać i odkrywać. Tym razem pojawią się wiosenne akcenty. 


ŻARTY TEATRALNE - warsztaty teatralno-literackie dla dzieci w wieku 5-9 lat

data: 24 marca (piątek)
godzina: 17:00-18:30
miejsce: sala warsztatowa (niski budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3)
prowadzenie: Joanna Filarska
wiek uczestników: 5-9 lat
czas: 90 min
wstęp: 5 zł za dziecko

Krótkie zabawy - małe przedstawienia tworzone będą przez grupę dzieci w oparciu o wiersze poetów polskich, ich własne pomysły i materiały plastyczne. Warsztat ma rozwijać dziecięcą wyobraźnię i ekspresję, pamięć, muzykalność, poczcie rytmu a także umiejętność współpracy w grupie.


POZA GRANICAMI CIEMNOŚCI - warszraty dla młodzieży i dorosłych

data: 25 marca (sobota)
godzina: 10:00-13:00
miejsce: sala warsztatowa (niski budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3)
prowadzenie: Janusz Biedrzycki, Magda Paszkiewicz
wiek uczestników: 15-100 lat
czas: 180 min
wstęp: 5 zł od osoby

„Aby odkryć moje ciało. Dobrze jest odkryć twoje ciało, ale nie mogę odkryć twojego ciała jeżeli na swój sposób ciebie nie miłuję.” (Jerzy Grotowski)
Warsztat będzie ruchowo-sensorycznym eksperymentem. Będziemy podróżować przez rzeczywistość weryfikując ją innymi zmysłami niż wzrok. Będziemy badać przestrzeń, eksplorować własne ciała poprzez dotyk, słuch, pracę z balansem, pracę nad świadomością ciała. Będziemy przełamywać granicę lęku przed niewidzeniem, opierając się na zaufaniu i poddaniu drugiemu człowiekowi. Odwołamy się do wyobraźni i skojarzeń Zmierzymy się z pojęciem ciemności by obalić stereotyp, że ciemność jest zła. Postawimy siebie w pozycji osoby niewidomej by móc zrozumieć świat poza granicami ciemności.


CUDA NA KIJU - warsztaty dla dzieci w wieku 6-12 lat

data: 25 marca (sobota)
godzina: 14:00-16:00
miejsce: sala warsztatowa (niski budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3)
prowadzenie: Jola Królicka
wiek uczestników: 6-12 lat
czas: 120 min
wstęp: 5 zł za dziecko

Zajęcia cykliczne, w których elementem łączącym będzie drewniany kij, wykorzystany na różne sposoby w nawiązaniu do zabawek tradycyjnych: koń na kiju, miotła czarownicy, wiszące dekoracje, wiatraki, kukły i marionetki. Materiały dodatkowe będą pochodzić z natury lub recyklingu: muszle, kamyki, glina, paciorki, patyki, plastikowe butelki, kartony po jajkach itp.
Warsztaty maja na celu pobudzić wyobraźnię dzieci i zachęcić do szukania inspiracji w przedmiotach codziennego użytku, rozwijać ich manualne sprawności oraz wrażliwość estetyczną.


WAŻNE INFORMACJE!!!

Opłata za udział w warsztatach wynosi 5 zł od uczestnika.
W przypadku warsztatów rodzinnych opłata tylko za dzieci. Opiekunowie nie płacą.
Dorośli, którzy chcą wziąć udział w warsztacie indywidualnie dokonują opłaty 5 zł za osobę.
Płatność za udział w warsztatach przyjmujemy wyłącznie gotówką, przed rozpoczęciem wydarzenia.

Zapisy na warsztaty prowadzi Teatr CHOREA
mailowo: warsztaty@fabrykasztuki.org
telefonicznie 42 646 88 65 w.30
W mailu prosimy podać tytuł warsztatu, datę warsztatu i dane uczestników (imię i nazwisko, ilość i wiek dzieci i ilość opiekunów).
System rezerwacji miejsc zamykamy o godz 18:00, w dniu poprzedzającym wydarzenie.

Fabryka Sztuki nie ponosi odpowiedzialności za treści ogłoszeń umieszczanych na portalach społecznościowych poza wiedzą organizatora.

 

więcej

"Bachantki" i "Koncert Pieśni Antycznych" w Legnicy

"Bachantki" i "Koncert Pieśni Antycznych" w Legnicy

05.03.2017
Teatr Modrzejewskiej w Legnicy

Zapraszamy na gościnny "Koncert Pieśni Antycznych" i spektakl "Bachantki" Teatru CHOREA w Teatrze im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy, w ramach projektu "MODRZEJEWSKA DOM OTWARTY".

data: 5 marca 2017
"Koncert Pieśni Antycznych", godzina: 19:00
Spektakl "Bachantki", godzina: 20:30
miejsce: scena Gadzickiego, Teatr im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy, ul. Rynek 39
rezerwacja biletów: bilety@teatr.legnica.pl lub tel. 76 7233505
 

"Koncert Pieśni Antycznych"

Prowadzenie: Tomasz Rodowicz
Kierownictwo muzyczne: Tomasz Krzyżanowski
Występują: Joanna Chmielecka, Joanna Filarska, Sandra Gierzek, Majka Justyna, Joanna Kłos, Milena Kranik, Elina Toneva, Janusz Adam Biedrzycki, Paweł Korbus, Tomasz Krzyżnowski, Maciej Maciaszek, Tomasz Rodowicz
Światło: Tomasz Krukowski
Dżwięk: Marcin Dobijański 

Teatr CHOREA od wielu lat interesuje się muzyką Antycznej Grecji, będącą niezwykle cennym dziedzictwem kultury i jednym z najstarszych ocalałych zapisów muzyki europejskiej. Początkowo była to głównie praca nad pieśniami i tekstami antycznych dramatów oraz rekonstrukcja antycznych instrumentów. Obecnie, po latach pracy nad pieśniami i tekstami antycznymi, artyści Teatru CHOREA przygotowali zupełnie nową ich aranżację. Źródłowe formy muzyczne, pochodzące z najstarszych tradycji europejskich, ulegają dynamicznej, współczesnej dźwiękowej transformacji. Nieparzyste rytmy, skrawki pieśni, odczytane z papirusów i kamieni sprzed dwóch i pół tysiąca lat, wibrują współczesną energią. Koncert w wykonaniu artystów CHOREI zrodził się z potrzeby skonfrontowania antycznego materiału z nowoczesnym brzmieniem. „Stary” materiał we współczesnych aranżacjach daje niezwykłą muzyczną miksturę orientalnej melodyki, intrygującej harmonii i bliskowschodniej rytmiki.

Spektakl „Bachantki”

na podstawie tragedii Eurypidesa
Reżyseria: Tomasz Rodowicz
Choreografia: Robert M. Hayden
Muzyka i prowadzenie chóru: Tomasz Krzyżanowski
Występują: Joanna Chmielecka, Julia Jakubowska, Majka Justyna, Sara Kozłowska, Małgorzata Lipczyńska, Janusz Adam Biedrzycki, Paweł Korbus, Maciej Maciaszek / Paweł Odorowicz, Michał Ratajski / Adrian Bartczak
Chór: Joanna Filarska, Sandra Gierzek, Joanna Kłos, Aleksandra Kozioł, Milena Kranik, Justyna Sobieraj-Bednarek, Marta Sterna, Elina Toneva, Paulina Tralewska, Dara Weinberg
Światło: Tomasz Krukowski
Dżwięk: Marcin Dobijański

Spektakl „Bachantki” w reżyserii Tomasza Rodowicza stanowi trzecią, finalną fazę mierzenia się CHOREI z najbardziej intrygującym dramatem Eurypidesa i jest próbą opowiedzenia tej wieloznacznej tragedii przy użyciu innego niż w poprzednich projektach klucza. Do współpracy nad spektaklem został zaproszony amerykański choreograf Robert M.Hayden (tancerz, wieloletni współpracownik Ultima Vez, wcześniej współpracował już z CHOREĄ, między innymi tworząc ruch do wielkiego widowiska muzyczno-tanecznego „Oratorium Dance Project”).

Efektem pierwszego etapu pracy CHOREI nad tekstem Eurypidesa był spektakl „Bakkus” – międzynarodowa produkcja realizowana z Earthfall Dance w 2006 roku. Była to opowieść o konflikcie prawa i religii, przestroga przed fanatyzmem z jednej strony i nadużyciami władzy z drugiej, kryzysem wartości i grozą odpowiedzialności zbiorowej. „Bakkus” jest w tym spektaklu manipulatorem, charyzmatycznym przywódcą po przejściach, który chciałby grać rolę boga.

Druga część – „Śpiewy Eurypidesa” to opowieść o zbiorowym szaleństwie i ostrzeżenie przed niebezpiecznymi, bigoteryjnymi praktykami. Wyłaniająca się z chóru grupa kobiet, w zbiorowym uniesieniu sięga do tego, co w człowieku najbardziej intymne i skrywane, ale w dewocyjnej ekstazie staje się groźne i może prowadzić do zbrodni, zarówno 2,5 tysiąca lat temu jak i dziś. Pieśni uruchamiają ciemne emocje i energie, które przy podejrzanej obecności Dionizosa, pół-boga, pół-człowieka, prowokują zdegradowany rytuał – dwuznaczny obrzęd zwieńczony samosądem na odmieńcu próbującym zbyt odważnie przekroczyć społeczne tabu.

Spektakl „Bachantki” – to konfrontacja tych dwóch wątków oraz odniesienie powstałych między nimi napięć do współczesnych relacji międzyludzkich. Dzisiejsze społeczeństwo to grupa, w której tak szybko, z łatwością wyznacza się zbiorową odpowiedzialność. Przy zanikaniu obecności boga i zastępowaniu go jego nieudolnymi wizerunkami łatwo przypisać sobie samemu wszechwiedzę oraz wszechwładzę i manipulować emocjami innych. Wobec entropii wartości, religii i autorytetów sposobem na zdefiniowanie siebie samego jest destrukcja i agresja wobec innych. Potrzeba oczyszczenia przez złożenie ofiary została w naszej kulturze zrdukowana do znajdywania kozła ofiarnego. W każdym z nas jest jednoczesna potrzeba porządku i chaosu, potrzeba szaleństwa i harmonii. Dlaczego jesteśmy jedynym gatunkiem, który wyrzyna sam siebie, pragnąc w głębi serca najbardziej miłości i obecności boga?

 

więcej

Festiwal Retroperspektywy wystrzałowym laureatem!

Festiwal Retroperspektywy wystrzałowym laureatem!

23.02.2017
Teatr CHOREA

Z ogromną radością informujemy, że V Międzynarodowy Festiwal Retropespektywy 2016 - Teatr naznaczony muzyką, tworzony przez zespół Teatru CHOREA, zajął 3 miejsce w plebiscycie "Armatka Kultury" na najbardziej wystrzałowe wydarzenie w łódzkiej kulturze! Jesteśmy bardzo szczęśliwi i dumni z powodu tego wyróżnienia i bardzo dziękujemy wszystkim, którzy wzięli udział w głosowaniu.

Więcej informacji o laureatach plebiscytu:  http://e-kalejdoskop.pl/strzal-w-dwunastke--armatka-kultury.aspx

 

więcej

x
Jeśli chcesz otrzymywać informacje o wydarzeniach Teatru Chorea zarejestruj się.