Założyciele:

Założyciele:

Tomasz Rodowicz

Tomasz Rodowicz

Dyrektor Artystyczny Teatru CHOREA. Aktor, reżyser, muzyk, pedagog, swego czasu historyk filozofii i pszczelarz. Absolwent Wydziału Historii Filozofii na Akademii Teologii Katolickiej w Warszawie. Współpracował z Jerzym Grotowskim w latach 1974-1979. Współtwórca Ośrodka Praktyk Teatralnych „Gardzienice”, jego czołowy aktor oraz lider programu dydaktycznego w latach 1977-2003. Współzałożyciel Stowarzyszenia Teatralnego CHOREA i jego lider od 2004 roku. Dyrektor artystyczny Fabryki Sztuki w Łodzi od 2007 roku. Dyrektor artystyczny Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Retroperspektywy i Ogólnopolskiego Festiwalu Teatralnego Perspektywy. Wykładowca na: Uniwersytecie Łódzkim, Akademii Teatralnej w Krakowie (filia w Bytomiu), Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. L.Schillera w Łodzi. Lider licznych projektów dydaktycznych i artystyczno-edukacyjnych dla aktorów, instruktorów teatralnych i animatorów kultury na całym świecie.

Dorota Porowska

Dorota Porowska

Aktorka, reżyserka, choreografka. Studiowała polonistykę na Uniwersytecie Warszawskim. W okresie 1984-2004 aktorka Ośrodka Praktyk Teatralnych „Gardzienice”, wystąpiła w spektaklach zespołu: "Awwakum", "Carmina Burana" i "Metamorfozy". Od 2002 wraz z Elżbietą Rojek, w ramach „Gardzienic” prowadziła formację „Tańców Labiryntu”. Współzałożycielka Stowarzyszenia Teatralnego CHOREA. W 2004 roku, już jako Teatr CHOREA, wyreżyserowała spektakl „Tezeusz w labiryncie”. W latach 2004-2009 brała udział w spektaklach CHOREI: „Po Ptakach”, „Bakkus” i „Śpiewy Eurypidesa”. W 2009 roku wyreżyserowała spektakl "Antygona" według tragedii Sofoklesa  (w koprodukcji z Teatru CHOREA i Teatru KANA). W 2011 roku wzięła udział w projekcie „Oratorium Dance Project” CHOREI. W następnym roku we współpracy CHOREI z białoruskim Korniag Theatre realizowała eksperymentalny projekt „Rok 2012”. W tym samym roku wzięła udział w realizacji spektaklu „Sen nocy letniej” w Zakładzie Karnym w Opolu Lubelskim, w reżyserii Joanny Lewickiej, oraz zagrała w spektaklu "Merdytacje" powstałym na motywach dramatu Alfreda Jarry 'Ubu król', realizowanym przez Stowarzyszenie Sztuczne z Lublina, w reżyserii Lizy Szczęśliwej. W 2013 roku współtworzyła projekt społeczno-teatralny "Wszędodomni", realizowany z mieszkańcami ośrodków dla bezdomnych w Łodzi. W 2014 roku zagrała w spektaklu "Z drugiej strony" będącym polsko-białoruską koprodukcją Teatru CHOREA i Korniag Theatre.
Cały czas uprawia rozbudowaną działalność dydaktyczną, prowadząc warsztaty teatralne dla studentów i młodzieży, między innymi na studiach podyplomowych Instytutu Kultury Polskiej Uniwersytetu Warszawskiego. W 2009 realizowała warsztaty dla młodzieży w ramach programu „Teatr Polska”. Uczestniczyła w projektach z bezdomnymi (w Lublinie i Łodzi), seniorami, dziećmi z „trudnej” ulicy Abramowskiego w Łodzi oraz w międznarodowym projekcie „Expeditions”, realizowanym w środowiskach defaworyzowanych w Tarragonie (Hiszpania), Renns (Francja) i na warszawskiej Pradze. 

Elżbieta Rojek

Elżbieta Rojek

Elżbieta Rojek - aktorka, wokalistka. Absolwentka Filologii Ukraińskiej na UMCS w Lublinie - obroniona praca „Recepcja kultury huculskiej w Cieniach Zapomnianych Przodków S.Paradżanowa”. Karierę wokalną zaczęła w zespole Orkiestra Św. Mikołaja, eksplorując łemkowską i huculską tradycję muzyczną. W latach 1994–2005 aktorka Ośrodka Praktyk Teatralnych „Gardzienice”, gdzie podczas pracy nad spektaklem "Metamorfozy" zainteresowała się możliwością „odtworzenia” tańca z antycznej ikonografii. W 2002 roku wspólnie z Dorotą Porowską powołała do życia projekt taneczny "Tańce Labiryntu", bazujący na ikonografii starogreckiej. W 2005 roku wraz z Tomaszem Rodowiczem, Dorotą Porowską i Maciejem Rychłym powołała Stowarzyszenie Teatralne CHOREA. Od 2005 roku współpracuje z Uniwersytetem Jana Józefa Lipskiego w Teremiskach, założonym przez Danutę i Jacka Kuroniów oraz ze Stowarzyszeniem Dla Ziemi, prowadzącym działania adresowane do uchodźców. Współpracuje między innymi z NetTheater oraz Stowarzyszeniem Sztuka Nowa. Współtworzy projekty, między innymi: Przystanek Poezja z Waldemarem Rychłym i Mandarem Purandare oraz Koncert Jeden/Wiele z Karoliną Cichą.
Jej główną cechą jest wyobraźnia, chęć dowiadywania się i zdobywania doświadczeń. Pole jej zainteresowań jest szerokie i głębokie jak morze. Lubi zmieniać miejsca i zajęcia, ale lubi też wracać do tego co zostawiła, a powroty są inne i za każdym razem lepsze. Uwielbia podróżować, uwielbia zwierzęta i przyrodę. Pewnie gdyby mogła, byłaby ornitologiem lub fizykiem. Bardzo lubi ludzi, ich historie. Potrafi słuchać. Ma przyjaciół rozsianych po całym świecie. Baaardzo lubi piękne przedmioty. Kalinka, córeczka siostry, powiedziała że jest „żartownisiem czasami tak śmiesznym jak klaun”. Mówi po ukraińsku i angielsku, uczy się, nie wiadomo po co - greckiego.

Zespół Łódzki:

Zespół Łódzki:

Janusz Adam Biedrzycki

Janusz Adam Biedrzycki

Aktor, tancerz, choreograf, reżyser, instruktor teatralny. Absolwent Wydziału Humanistycznego ze specjalizacją Kulturoznawstwo, folklorystyka, etnologia, teatrologia i filmoznawstwo na Uniwersytecie Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie. Absolwent Zarządzania kulturą Instytutu Teorii Literatury, Teatru i Sztuk Audiowizualnych Uniwersytetu Łódzkiego. Współzałożyciel i członek Stowarzyszeni Teatralnego CHOREA. Członek kursu „Pedagog w Teatrze” organizowanego przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie. Współpracuje między innymi z: Nettheatre w Lublinie oraz Teatrem Lalki i Aktora „Pinokio” w Łodzi. Autor choreografii i reżyser spektakli „Koguty Borsuki i inne Kozły” i „UpadekPsychoSomaticGaym”. Pomysłodawca i reżyser projektu „Brzydal” - cyklu warsztatów zakończonych spektaklem tanecznym. Stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w latach 2010 i 2014 oraz Urzędu Miasta Łodzi w latach 2013 i 2017. Pomysłodawca i reżyser projektów: "Vidomi" i "Ciemność.To co jest ukryte" - cykli warsztatów teatralnych zakończonych spektaklami z udziałem osób niewidomych i słabowidzących. Współtwórca podręcznika „Trening fizyczny aktora - od działań indywidualnych do zespołu”.
Romantyczny racjonalista, pesymistyczny optymista, wierzący, że ten świat da się zmienić. Jej Perfekcyjność Ekstrawertyczna Pani Domu. Niespełniony ogrodnik. Bez wyrzeczeń, poświęceń, w miarę swoich możliwości, uczuć, marzeń - bo żeby być, trzeba wielkiego kompromisu, nauki i pokory, a reszta jest zatraceniem. Nie spłycający uczuć, jedynie je zakrywający. Goniący za marzeniem, ale bez trupów po drodze. Swoista indywidualność, egocentryczność, wariactwo, czasami przeobrażające się w obsesyjność i szaleństwo, czasami samotnik idący swoją drogą.

Joanna Chmielecka

Joanna Chmielecka

Rocznik 1985. Aktorka, wokalistka. Z wykształcenia kulturoznawca, teatrolog. W latach 2000-2004 zaczęła zdobywać pierwsze doświadczenia teatralne w niezależnym teatrze "Anilis", pod kierownictwem Anny Ciszowskiej. W 2009 roku ukończyła studia kulturoznawcze na Uniwersytecie Łódzkim, a jej praca magisterska wyróżniona została jako najlepsza teatrologiczna praca magisterska w roku akademickim 2008/2009. Od 2008 roku pracuje w Teatrze CHOREA i w Fabryce Sztuki w Łodzi jako koordynator i realizator projektów artystycznych oraz edukacyjnych, osoba odpowiedzialna za archiwum teatru, redaktor i korektor wszystkich tekstów promocyjnych, a przede wszystkim jako aktorka, wokalistaka, chórzystka, współprowadząca warsztaty muzyczne, rytmiczne, teatralne i ruchowe. Od 2010 roku pracuje przy koordynacji i realizacji wszystkich edycji Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Retroperspektywy, oraz ogólnopolskiego Festiwalu Teatralnego Perspektywy oraz pozostałych projektów Teatru CHOREA.
Współpracowała z reżyserami: Tomaszem Rodowiczem (Polska), Ewgienijem Korniagiem (Korniag Theatre, Mińsk), Ruthie Osterman (Izrael), Robertem Haydenem (USA), Jimmem Ennisem (Earthfal Theatre, Wielka Brytania) Konradem Dworakowskim (Teatr Pinokio w Łodzi), kompozytorami: Tomaszem Krzyżanowskim (Polska), Moniką Dalach (Polska), Maciejem Maciaszkiem (Polska), Verity Standen (Wielka Brytania), Zorką Wollny (Polska-Niemcy). Od 2017 roku gościnnie śpiewa w koncercie „Pieśni Przejścia”, realizowanym przez duet muzyczny Grochocki_Odorowicz, laureatów Grand Prix XX edycji Festiwalu Polskiego Radia „Nowa Tradycja”.

Joanna Filarska

Joanna Filarska

Animatorka kultury, wychowawca. Choreiczna czarownica i kawiarka. Pracowała jako wychowawca w świetlicy środowiskowej Pracowni Alternatywnego Wychowania w Łodzi, w świetlicy dla dzieci w wieku przedszkolnym „Kraina Pełna Skarbów” w Łodzi oraz jako wychowawca i animatorka na Uniwersytecie Powszechnym im. Jana Józefa Lipskiego w Teremiskach. Koordynuje projekty artystyczno-społeczne i edukacyjne w Teatrze CHOREA i Fabryce Sztuki. Prowadzi całoroczny program edukacji kulturalnej - "Twórcze Warsztaty w Fabryce Sztuki". Pracuje z grupami młodzieżowymi i dziećmi. Prowadzi zajęcia muzyczne i teatralne. Zajmuje się pracą ze społecznością lokalną, współpracą ze szkołami i organizacją widowni. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w 2015 roku.
Z upodobaniem śpiewa. Bierze udział w koncertach: „Pieśni Świata”, „Lulabajki”, „Pieśni Antyczne”, „Engi Vengi”; oraz w spektaklach: „Bachantki”, “Vidomi”, “Ciemność”. W życiu i pracy lubi nieoczywistości.

Majka Justyna

Majka Justyna

Tancerka, aktorka, performerka, nauczycielka Ashtanga Jogi. Członkini Stowarzyszenia Teatralnego CHOREA, gdzie odpowiada za produkcję spektakli i koncertów, prowadzenie projektów edukacyjnych i społecznych oraz planowanie i pozyskiwanie funduszy. Zajmuje się pracą z ciałem i tańcem od 5 roku życia, począwszy od tańca ludowego w Zespole Pieśni i Tańca Ludowego "Harnam", przez klasykę, po taniec współczesny, kontakt improwizację i tango argentyńskie. Praktykuje Ashtanga Jogę skupiając się na aspekcie terapeutycznym, równomiernym rozwoju ciała, zapobieganiu kontuzjom oraz odnajdywaniu harmonii między ciałem a umysłem. Współpracowała z różnymi artystami przy projektach teatralno-tanecznych, m.in.: z Yukari Uto nad performancem "Nigero", z Zorką Wollny przy etiudzie "Muzeum", z duetem vj-ów ElektroMoon, przy etiudach filmowych "Tactum" i "Grzeczny-grzeszny"; brała udział w performensach tanecznych "Agui i Ahora", "Flying Circus", "Wózek Warhola" i wielu działaniach site-specific. Od 2011 roku bierze udział w spektaklach Teatru CHOREA: "Oratorium Dance Project", "Bachantki", "Szczelina", "Derby.Białoczerwoni”, „Oratorium ziemi” oraz koncertach: "Gilgamesz", "Pieśni Świata", "Engi vengi - pieśni bułgarskie", "Lulabajki".
Uwielbia wschodnie smaki. Kocha gotować, tańczyć, śmiać się i co jakiś czas zostawić wszystko i wyjechać. Narzeczona Jana Wiesława, mama Zosi i Wiesia.

Dominika Kamińska

Dominika Kamińska

Absolwentka Gospodarki przestrzennej na Wydziale Ekonomiczno - Socjologicznym, Uniwersytetu Łódzkiego oraz Szkoły Muzycznej imienia Aleksandra Tansmana w Łodzi, w klasie skrzypiec. Manager biura w Teatrze CHOREA od maja 2017 roku. Człowiek orkiestra, działaczka społeczna, miłośniczka zwierząt.

Tomasz Krzyżanowski

Tomasz Krzyżanowski

Muzyk, kompozytor, aranżer, multiinstrumentalista, wokalista. Jako wszechstronny muzyk czerpie inspiracje z różnych kręgów kulturowych i stylów muzycznych. Kompozycja to jego główne zajęcie. Gra na perkusji, instrumentach perkusyjnych i klawiszowych. Komponuje muzykę do spektakli teatralnych, filmów oraz projektów artystycznych, performance, animacji, gier komputerowych. Od lat fascynuje go produkcja muzyczna i realizacja dźwięku. Współtwórca Teatru CHOREA, w którym od 2004 roku kieruje pracą muzyczną. Od roku 2006 wraz z Teatrem CHOREA regularnie prowadzi warsztaty muzyczno-teatralne na całym świecie, kierowane do aktorów, muzyków, tancerzy, performerów, dzieci i młodzieży. Od 2011 roku prowadzi Chór Teatru CHOREA. Jako instruktor warsztatowy i kompozytor współpracuje ze Stowarzyszeniem Praktyków Kultury w Warszawie. Współzałożyciel i perkusista łódzkiej grupy Blue Rabbit. W swojej pracy inspiruje się muzyką i rytmiką pochodzącą ze starożytnej Grecji, Bałkanów, muzyką Bliskiego i Dalekiego Wschodu, Afryki Północnej, Indii, Półwyspu Iberyjskiego, jazzem. W jego twórczości, dużą rolę odgrywa także fascynacja starożytnymi kulturami, wymarłymi językami oraz body percussion i rytmem w każdej możliwej formie i postaci.
Prywatnie entuzjasta przyrody, hodowca roślin (głównie dyniowatych), biegacz, triathlonista.

Małgorzata Lipczyńska

Małgorzata Lipczyńska

Aktorka, tancerka, choreografka, animatorka kultury, instruktorka warsztatowa. Absolwentka Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie, na Wydziale Socjologii oraz Wydziale Humanistycznym, na kierunku Kulturoznawstwo. Tancerka w grupie "Tańce Labiryntu". Współzałożycielka Teatru CHOREA. W latach 2006-2008 pracowała w WTZ "Teatroterapia" przy Teatrze im. J. Osterwy w Lublinie jako instruktor plastyki ciała. Współtwórczyni choreografii do spektaklu „Isadora. Opowieść o kobiecie”. Tancerka w międzynarodowym projekcie tanecznym „maProject” w reżyserii Liat Magnezy. Współpracowała z wieloma reżyserami i choreografami, m.in.: Pawłem Passinim, Robertem M.Haydenem, Rosanną Gamson, Geraldem Tylerem, Jewgienijem Korniagiem, Jimem Ennisem, Kanem Katsurą. Jesienią 2011 roku pokazała swój monodram pt. „napewnomoże”, oparty na twórczości rumuńskiej pisarki Aglai Veteranyi. Pracowała jako instruktorka tańca w projekcie taneczno-muzycznym „Oratorium Dance Project” realizowanym z udziałem 100-osobowej grupy dzieci, młodzieży i dorosłych oraz orkiestry i chóru Filharmonii Łódzkiej, nagrodzonym „Energią Kultury' i „Złotą Maską”. Od sierpnia 2012 związana z Teatrem Tańca KIJO. W Polsce i za granicą prowadziła wiele warsztatów dla dzieci, młodzieży i dorosłych, z zakresu tańca i teatru. Współpracuje z Uniwersytetem warszawskim, prowadząc zajęcia teatralne w Instytucie Kultury Polskiej.
Zamościanka z urodzenia, łodzianka z wyboru. Nieortodoksyjna wegetarianka. Mama Stasia. Lubi, gdy czasem jest pod górkę. Lubi przeklinać, podróżować, lubi się śmiać i lubi kiedy ludzie się uśmiechają. Lubi dzieci. Lubi złośliwości i swoje cycki. Kiedyś była wariatką, ale jej się znudziło. Nie umie nie tańczyć.

Anna Maszewska

Anna Maszewska

Koordynator wydarzeń artystycznych oraz wydarzeń rozrywkowych o dużym potencjale komercyjnym. Od 2015 zajmuje się produkcją wydarzeń kulturalnych oraz edukacją filmową i teatralną. Absolwentka Kulturoznawstwa ze specjalizacją Filmoznawstwo na Uniwersytecie Łódzkim oraz studentka Wydziału Organizacji Sztuki Filmowej w Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi. W latach 2011-2015 roku aktorka grupy ab’Teatr. W 2015 roku koordynator wolontariuszy podczas festiwalu 20. Forum Kina Europejskiego ORLEN Cinergia oraz lider i aktorka grupy teatralnej Take Over, działającej przy Teatrze CHOREA w Łodzi. W 2016 roku koordynator Mobilnego Kina Skody realizowanego w ramach Transatlantyk Festival. W latach 2016-2017 pracowała jako koordynator produkcji w poznańskiej agencji artystyczno-eventowej Ferment Kolektiv, realizując m.in. takie projekty jak: „Animator On Tour”, „Filmowe Lato z Orange” oraz wydarzenia towarzyszące podczas 43. Forum wokół Kina. W 2017 roku koordynator produkcji 22. Forum Kina Europejskiego.
Z zawziętą ciekawością i konsekwencją poszerza swoją rzeczywistość. Podziwia ludzi, których pomysły ją zachwycają. Na przekór wszystkim kocha się w brzydkim mieście Łodzi. Nienawidzi się spóźniać. Zawsze zjada wszystko z talerza. Ma alergię na koty i inne pyłki. Zapomina o wszystkich możliwych rocznicach. Na starość planuje w grubym swetrze pływać łódką po fińskich jeziorach.

Elina Toneva

Elina Toneva

Urodzona w Sofii (Bułgaria) pieśniarka, aktorka Teatru CHOREA. Wykładowczyni ruchu scenicznego i śpiewu w Szkole Filmowej w Łodzi. Wieloletnia instruktorka walki wręcz Krav Maga. Absolwentka łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych. Profesjonalnie zajęła się śpiewem w Gardzienicach, podejmując współpracę z "Orkiestrą Antyczną", (projekt muzyczno-badawczy Tomasza Rodowicza i Macieja Rychłego, będący kreatywną rekonstrukcją muzyki Antycznej Grecji). Od początku istnienia Teatru CHOREA jest współtwórcą i wykonawczynią muzyki w większości spektakli i projektów muzycznych Teatru. Jest jednym z liderów programów edukacyjnych i warsztatowych zespołu, prowadząc indywidualnie i zespołowo zajęcia z aktorami, muzykami, tancerzami i instruktorami teatralnymi oraz ze wszystkimi, którzy lubią śpiew i ruch, zarówno w Polsce jak i w wielu krajach Europy i świata. Jej warsztaty cieszą się dużym zainteresowaniem, dzięki jej charyzmatycznej osobowości, dużemu doświadczeniu pedagogicznemu oraz profesjonalnemu łączeniu elementów ruchu fizycznego, ćwiczeń i zabaw rytmicznych oraz wymagających pieśni tradycyjnych.

Stale współpracują:

Stale współpracują:

Wiktor Moraczewski

Wiktor Moraczewski

Absolwent Kulturoznawstwa (studia pierwszego stopnia), specjalności teatrologicznej na Uniwersytecie Łódzkim (Katedra Dramatu i Teatru). Obecnie student I roku studiów magisterskich: Teatr w kulturze, prowadzonych przez Katedrę Dramatu i Teatru UŁ. Związany z Ośrodkiem Kultury „Górna” w Łodzi, gdzie był współorganizatorem i uczestnikiem polskich i zagranicznych projektów m.in. „Radar”, realizowanego metodą Sensory Labirynth Theatre, której jest certyfikowanym instruktorem. Doświadczenie w tej dziedzinie oraz europejski certyfikat zdobył uczestnicząc w międzynarodowym teatralnym projekcie Ritual Beyond Roots, odbywającym się w ramach programu Erasmus+ w Rumunii i podczas zagranicznych projektów, m.in. w Calypso - il teatro per il sociale (Włochy). Od 2015 roku współpracuje z Fundacją - Instytutem Teatralnym im. Mieczysława Hertza w Łodzi. W 2016 roku zajmował się adaptacją tekstu i dramaturgią do spektaklu Anny Cichy-Fatygi pt. „Ku wielkiemu morzu” w reżyserii Jacka Orłowskiego. Przedmiotem jego pracy licencjackiej były sale teatralne w łódzkim Hotelu Grand. W ramach projektu Instytutu - (m)Łodzi - realizował wystawę fotograficzną "7.15 p.m.", która była również częścią jego pracy badawczo-naukowej. Druga odsłona tej wystawy została zaprezentowana w Art_Inkubatorze w Fabryce Sztuki, podczas trwania Ogólnopolskiego Festiwalu Teatralnego Perspektywy 2017: Teatr - awangarda w działaniu, i podczas III Zjazdu Polskiego Towarzystwa Badań Teatralnych. Od 2017 roku współpracuje z Teatrem CHOREA w Łodzi jako dramaturg. W ostatnim czasie zrealizował scenariusz do spektaklu „Ciemność. To co jest ukryte”, w reżyserii Janusza Adama Biedrzyckiego i Magdaleny Paszkiewicz. Od kilku lat prowadzi także aktywną działalność recenzencką, którą rozpoczął w studenckich gazetach festiwalowych, wydawanych podczas łódzkiego Festiwalu Szkół Teatralnych oraz Ogólnopolskiego Festiwalu Teatru Młodych „Dziatwa”, obecnie pisze recenzje dla „Kalejdoskopu” i „Dziennika Łódzkiego”.

Paweł Odorowicz

Paweł Odorowicz

Muzyk, instrumentalista, kompozytor, aranżer, kameralista, sideman, realizator nagrań, producent muzyczny, animator kultury. Pierwszy (podobno) polski "elektryczny" altowiolista. Absolwent Akademii Muzycznej w Krakowie, w klasie altówki dr hab. Jacka Dumanowskiego. W latach 2011-2014 wykładowca w Katedrze Muzyki Współczesnej, Jazzu i Perkusji tejże uczelni (praktyka wykonawcza muzyki współczesnej). Wielopłaszczyznowy, wielokierunkowy wykonawca, twórca i kompozytor - od muzyki poważnej, poprzez piosenkę i jej pochodne, aż po muzykę ilustracyjną. Był współtwórcą i pomysłodawcą Międzynarodowego Konkursu Współczesnej Muzyki Kameralnej w Krakowie. Organizował Studencki Festiwal Piosenki w Krakowie. Współpracował z lubelskim Stowarzyszeniem w Stronę Sztuki zajmującym się wyławianiem młodych talentów muzycznych. Dwukrotny stypendysta MKiDN (2011 i 2014). W 2016 roku laureat Turnieju Muzyków Prawdziwych w Szczecinie. Dwukrotny zdobywca nagrody Grand Prix w Konkursie Muzyki Folkowej "Nowa Tradycja", organizowanym przez Polskie Radio: w 2014 roku z zespołem trzy Dni Później, a w 2017 roku z autorskim projektem "Pieśni Przejścia" wykonywanym przez duet Grochocki_Odorowicz. Od 2013 roku współpracuje z Teatrem CHOREA jako wykonawca i współtwórca muzyki w koncertach i spektaklach. Od 2015 roku współpracuje z reżyserem Leszkiem Mądzikiem (Scena Plastyczna KUL), komponując oraz na żywo wykonując muzykę do jego spektakli. Ma na swoim koncie ponad 40 wydawnictw CD i DVD, na których pojawia się jako muzyk, producent, aranżer i realizator.

Ewa Otomańska

Ewa Otomańska

Instruktorka tańca i studentka teatrologii na Uniwersytecie Łódzkim. Od 2011 roku współpracuje z Teatrem CHOREA jako uczestniczka warsztatów, performerka, tancerka, aktorka i realizator projektów artystycznych oraz edukacyjnych. Praktyk, teoretyk i obserwator teatru off-owego. W swoich działaniach pragnie łączyć wiedzę teoretyczną z praktyką, poszerzając w ten sposób horyzont własnych poszukiwań teatralnych.
W latach 2010-2013 uczestnik, animator oraz instruktor warsztatu teatru tańca, skierowanego do młodzieży programu PaT (Profilaktyka a Teatr). Od 2014 roku pracuje z osobami niewidomymi i niedowidzącymi, badając metody pracy z ciałem w kontekście tego rodzaju niepełnosprawności, w ramach projektów: „Art-Impulsy”, „Vidomi-Kontynuacje” oraz w trakcie procesu przygotowań spektakli: "Vidomi" i „Ciemność. To co jest ukryte". Od 2016 roku odpowiada za reżyserię spektakli plenerowych „Żyjesz w mieście rewolucji!”, organizowanych cyklicznie w ramach obchodów rocznicy wybuchu Powstania Łódzkiego - Rewolucji 1905 roku. W 2017 roku koordynator wolontariatu Festiwalu Teatralnego Perspektywy. W 2017 roku w ramach 40. Łódzkich Spotkań Teatralnych, wspólnie z Tomaszem Rodowiczem pracowała nad scenariuszem i reżyserią performansu „IN-NI”. Współpracowała również z: Teatrem Pinokio w Łodzi, Teatrem Nowym w Łodzi, Teatrem Piccolo, Ośrodkiem Kultury Górna, Teatrem Tańca Kijo, Centrum Kultury i Sztuki w Skierniewicach.

Zespół zamiejscowy:

Zespół zamiejscowy:

Pola Amber

Pola Amber

Kuratorka, producentka teatralna, animatorka kultury, koordynatorka projektów międzynarodowych. Absolwentka Kulturoznawstwa na Uniwersytecie Wrocławskim oraz podyplomowych studiów Marketingu Kultury na Uniwersytecie Warszawskim (przy współpracy z NCK). Stypendystka Federation of Scottish Theatre (2014/2015) oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2015). Pomysłodawczyni i Dyrektor Artystyczna Festiwalu Książki Obrazkowej dla Dzieci "KROPKA+KRESKA" (Łódź) oraz Festiwalu Sztuki Polskiej dla Dzieci "LATAWIEC I TRĄBKA" w Edynburgu.
Miłośniczka surrealizmu, duchów i niebieskich królików. Jej motto życiowe to "Hej przygodo, przygodo!

Hubert Domański

Hubert Domański

Aktor, pedagog, animator kultury, nauczyciel teatru. Stale współpracuje z Teatrem CHOREA, Towarzystwem Inicjatyw Własnych" Inspiracje", Stowarzyszeniem "Tym Sposobem". Wielokrotny laureat nagród Starosty i Prezydenta Miasta Puławy. W 2017 nagrodzony w dziedzinie kultury przez Marszałka Województwa Lubelskiego. Stale współpracuje ze Środowiskowym Domem Samopomocy i Specjalnym Ośrodkiem Szkolno- Wychowawczym w Puławach.

Małgorzata Jabłońska

Małgorzata Jabłońska

Teatrololożka, zajmuje się historią i problematyką treningu aktorskiego oraz metodologią opisu dramaturgii ciała w spektaklu teatralnym, głównie w nurcie teatru alternatywnego. Na Uniwersytecie Jagiellońskim przygotowuje rozprawę doktorską: "Ku dramaturgii ciała. Wpływ biomechaniki Wsiewołoda Emiliewicza Meyerholda na koncepcje treningu aktorskiego w teatrze europejskim XX wieku". Stała współpracowniczka Instytutu im. Jerzego Grotowskiego - w 2013 roku zorganizowała tam pierwszą w Polsce międzynarodową konferencję poświęconą twórczości Wsiewołoda Meyerholda - „Praktyki teatralne Wsiewołoda Meyerholda”, była koordynatorką projektów naukowych w ramach Olimpiady Teatralnej Wrocław 2016. Współautorka książki "Trening fizyczny aktora. Od działań indywidualnych do zespołu" (Łódź 2015). Członkini Polskiego Towarzystwa Badań Teatralnych, Ogólnopolskiej Ofensywy Teatralnej oraz International Platform for Performer Training. Współtworzy Forum Teatrologów - kolektyw działający na rzecz demokratyzacji dyskursu o teatrze. Współpracuje z czasopismami „Didaskalia” i „nietak!t”.

Julia Jakubowska

Julia Jakubowska

Aktorka, tancerka, instruktorka, organizatorka warsztatów teatralnych i ruchowych, także ze środowiskami wykluczonymi, teatrolożka. Z Teatrem CHOREA związana od 2008 roku. Na stałe współpracuje z wieloma niezależnymi twórcami i artystami z Polski i zagranicy, między innymi z: Grupą Kijo, Teatrem Identycznym, węgierskim Teatrem Stereo Akt, węgierskim Teatrem Artus - Goda Gabor Studio, włoskim Balletto Civilo, Teatrem Lalki i Aktora Pinokio w Łodzi. Uczestniczyła w międzynarodowych projektach taneczno-teatralnych, między innymi w spektaklu "L'ala – broken promises" (reż. Allessandro Berti, Michela Lucenti / Wlochy), "MaProject" (reż. Liat Magnezy, Agnija Seiko / Litwa) oraz w procesowej pracy, rezydencji prowadzonej przez Viktórię Dányi (Węgry). Uczestniczka licznych warsztatów z różnych technik ruchowych, (głównie z zakresu Contact Improvisation i improwizacji), oraz z technik prowadzenia zajęć warsztatowych, ruchowych i teatralnych.
Praca w CHOREI to dla niej związek pełen miłości - czyli tego co w życiu najważniejsze. CHOREA jest cierpliwa, łaskawa jest, nie szuka poklasku, nie unosi się pychą, nie jest bezwstydna, nie unosi się gniewem, nie pamięta złego, wszystko przetrzyma - dlatego ten związek się udaje. Zawsze będzie wracać.

Paweł Korbus

Paweł Korbus

Artysta wizualny, performer, twórca wideo i instalacji, aktor, scenograf. Łączy techniki pracy z ciałem i głosem z technikami z zakresu sztuk wizualnych. Zainteresowany organicznością, cielesnością i ciałem, poddawanym działaniu wpływów kulturowych, doświadczeń i emocji oraz sferą mentalną w stanie niepewności i zawieszenia pośród sprzecznych potrzeb poddanych kulturowym dyscyplinom. Artysta przemierza i przekracza przestrzenie geograficzne i społeczne. Wchodzi w relacje i sprawdza swoje zachowania w sytuacji bycia obcym.
Absolwent Edukacji Artystycznej w Instytucie Sztuk Pięknych Wydziału Artystycznego Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Zdobywca Stypendium Visegrad Artist Residency Program w 2016 oraz Stypendium Kulturalnego Prezydenta Miasta Lublina w 2017. Uczestnik wielu międzynarodowych festiwali, między innymi: Performance Platform (Lublin, Polska, 2009), Performance Month (Berlin, Niemcy, 2014), Supermarket Independent Art Fair (Stockholm, Szwecja), Bruno Schulz Festival (Drohobycz, Ukraina), Bedesten Festival (Antiochia, Turcja), Forgetting/Remembering Performance Art Meeting (Istambuł, Turcja, 2017).
Ciągle w drodze, jeździ w te i we wte. Napawa się, zajmuje miłością i przyjemnościami. Niezależny, wizualny, performatywny. 

Dominika Krzyżanowska Gorzkiewicz

Dominika Krzyżanowska Gorzkiewicz

Menadżerka kultury, producentka, aktorka, wokalistka. Magister Kulturoznawstwa. Ukończyła Akademię Praktyk Teatralnych "Gardzienice". Zakładała Teatr CHOREA, za którym na 10 lat wyjechała do Łodzi. Oprócz pracy artystycznej kierowała w teatrze finansami pod wdzięczną ksywą Budżetmama. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Z przyjemnością prowadzi warsztaty dla dzieci z pogranicza teatru, muzyki i plastyki. Aktualnie pracuje w Centrum Kultury w Lublinie, gdzie wraz z Pracownią Sztuczka prowadzi projekty edukacyjne i artystyczne, w tym innowacyjny na skalę ogólnopolską Rezerwat Dzikich Dzieci. Zna się na dotacjach, odróżnia brutto od netto i lubi robić raporty. Mama Antka. Współwłaścicielka marki Znaki Szczególne. Początkująca snowboarderka. Entuzjastka jazdy samochodem z tendencją do rozwijania prędkości.

Maciej Maciaszek

Maciej Maciaszek

Aktor, muzyk, trębacz, samouk, wykluczony. Edukację muzyczną rozpoczął w grójeckiej Orkiestrze Straży Pożarnej. Nie porwały go jednak wtedy uroczyste marsze, ale Jazz, którego teorię zaczął potajemnie zgłębiać. Jako niedoszły polonista i filolog indyjski rzucił studia, żeby wraz z paramuzyczną formacją "Orkiestra Antyczna" wskoczyć na alternatywne toplisty, wykonując muzykę sprzed kilku tysięcy lat. Drogą przypadku stał się aktorem, gdy okazało się, że wspomniana grupa muzyczna jest tak naprawdę zakamuflowaną opcją teatralną. W nowo-powstałej CHOREI jako aktor, muzyk i kompozytor starał się usilnie przemycać wątki tzw. muzyki rozrywkowej, by ostatecznie przyczynić się do wywrotowego projektu "Antyk/Trans/Formacja". Jako, że nie chodzi ani do kościoła ani do Filharmonii, w projekcie "Oratorium Dance Project" stał się reprezentantem wykluczonej kultury sprzed Chrystusa i Bacha. Wciąż ma nadzieję, że da się ucywilizować barbarzyńcę... a może zbarbaryzować Cywilizację?

Sean Palmer

Sean Palmer

Urodzony w 1977 roku. Ojciec, mąż, niezależny artysta wokalny i teatralny. Absolwent kierunku Theater and Art na Machester Metropolitan University (Wielka Brytania). Pracuje głównie w teatrach jako aktor, kompozytor i reżyser. Od 2008 roku mieszka w Warszawie. Jest członkiem rodziny CHOREI od czasu jej pierwszego wcielenia - „Orkeistry Antycznej”, powstałej w 2001 roku.
Jako aktor występował między innymi w: Meyerhold Center w Moskwie (spektakl „Po Ptakach”, Teatr CHOREA), w Covent Garden Opera House w Londynie (spektakl „Mac//Beth”, Teatr De Oscuro) i w Operze Narodowej w Warszawie (spektakl „Oresteia”, reż. Michał Zadara). Od 2016 roku coraz częściej specjalizuje się w przedstawieniach dla najmłodszej widowni. Przede wszystkim jako reżyser końcowego etapu projektu „PODAJ DALEJ” (dla Stowarzyszenia Sztuka Nowa, w 2016 roku), jako kompozytor i wykonawca muzyki beatbox na żywo do spektaklu „DOM” (Teatr Baj, reż. Sebastian Świąder, w 2017 roku), jako współreżyser, współkompozytor i pomysłodawca muzycznego spektaklu „10 śmiesznych wierszyków. Niepiosenki” (dla 21. Biennale Sztuki dla Dziecka w Poznaniu, w 2017 roku), oraz jako reżyser, współtwórca i współkompozytor spektaklu „PIG IN A WIG IN SPACE” (dla Pig in a Wig Theatre - jego własnego zespołu teatralnego, w 2017 roku). Obecnie, w 2018 roku, współtworzy spektakl „Biblia 3” (w Nowym Teatrze, reż. Michał Zadara), a także przygotowuje eksperymentalną sztukę radiową na temat Janusza Korczaka, zatytułowaną "Marzyciel w Naszym Domu / The Dreamer in Our House" dla Instytutu Teatralnego w Warszawie.
Sean jest także niekonwencjonalnym (czytaj "niewytrenowanym") kompozytorem i dyrygentem prowadzącym dwa duże chóry w Warszawie. Pierwszy to Chór POLIN, który współprowadzi od 2014 roku z Kubą Pałysem - chór społeczny, rezydujący i pracujący w Muzeum Historii Zydów Polskich POLIN. Drugi zespół to Chór Eksperymentalny Gre Badanie - autorska wokalna grupa eksperymentalna założona i prowadzona przez Seana Palmera od 2010 roku. Oba zespoły są aktywne artystycznie, co roku przygotowują co najmniej dwa koncerty z oryginalną, autorską muzyką.
Sean uwielbia biegać i pisze o tym na swoim blogu - „Vegan Not-Quite-Ultra Runner's Diary”.

Paweł Passini

Paweł Passini

Urodzony w 1977 roku. Polski reżyser teatralny, dramatopisarz, kompozytor, wykonawca muzyki, aktor, a także twórca i dyrektor lubelskiego neTTheatre, pierwszego na świecie teatru internetowego. Zdobywca nagrody im. Konrada Swinarskiego dla najlepszego reżysera w sezonie 2012/2013 za głośne przedstawienie "Morrison/Śmiercisyn". Studiował filozofię i kulturoznawstwo na Uniwersytecie Warszawskim. Jest absolwentem Akademii Praktyk Teatralnych w Gardzienicach. W 2004 roku ukończył Wydział Reżyserii Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie. Został jednym z prekursorów nurtu teatru interaktywnego w Polsce, w którym - w odróżnieniu od teatru tradycyjnego - wykorzystywane są media. Za swoją działalność Paweł Passini dwukrotnie był nominowany do nagrody Paszport Polityki.

Izabela Śliwa

Izabela Śliwa

Magister filozofii, autorka scenariuszy, wiceprezes Stowarzyszenia SZTUCZNEGO, reżyserka spektakli teatralnych, między innymi: "Mamałyga", "Ubu roi" z udziałem aktorów stażystów z Nancy (Francja), "Milarepa" wraz z zespołem wokalnym z Tybetu, w ramach Festiwalu Wielokulturowy Lublin - Merdytacje. Artystka związana ze Stowarzyszeniem Teatralnym CHOREA (udział w spektaklach: "Tezeusz w Labiryncie", "Po Ptakach", "Oratorium Dance Project", "Antygona"). Wyreżyserowała spektakle dla dzieci: "Fju, fju", "Pchła Sza", "Bobo Bu", "Nano Ka", "Wio!Sny", "Latamy", "Je-sień-nie-sie", "O!Zima", oraz koncert Zespołu Deficytu Natury. Do wszystkich swoich spektakli projektuje i wykonuje scenografie oraz kostiumy, które są komplementarnym elementem każdego z nich. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w 2014 roku. Współzałożycielka Pracowni SZTUCZKA przy Centrum Kultury w Lublinie. Inicjatorka i koordynatorka wykonawcza Rezerwatu Dzikich Dzieci. Aktualnie studiuje psychologię - w ramach poszerzania swoich kompetencji w pracy z dziećmi i dla dzieci. Prywatnie mama dwójki dzieci.

Iga Załęczna

Iga Załęczna

Animatorka kultury, aktorka, choreografka, reżyserka. Absolwentka Wiedzy o teatrze na Uniwersytecie Jagiellońskim. Ukończyła Akademię Praktyk Teatralnych w Gardzienicach (2003) oraz Choreografię i Techniki Tańca na Akademii Muzycznej w Łodzi (2012). Członkini i współzałożycielka Stowarzyszenia Teatralnego CHOREA, w którym zrealizowała autorskie projekty teatralne ("Wiatr w sosnach", "Koguty, Borsuki i inne Kozły", "Córka swojej matki", "Isla Cisneros"). Współpracuje z reżyserem Pawłem Passinim, tworząc zespół prowadzonego przez niego teatru Nettheatre oraz grając w jego spektaklach: "Szczeźli", "Drugi pokój", "Tehillim/Psalmy", "Wszystkie rodzaje śmierci", "Turandot", "Kukła.Księga Blasku", "Ala ma sen", "Widma". Bierze udział w niezależnych projektach teatralnych, między innymi: "Vulva" (reż. J.Lewicka, Lublin 2014). Prowadzi warsztaty i szkolenia dla osób pracujących w przestrzeni edukacji artystycznej. Od 2012 roku prowadzi regularne zajęcia w zakresie reżyserii i technik ekspresji scenicznej w Policealnej Szkole Animatorów Kultury we Wrocławiu. W 2015 roku ukończyła kurs Teatru Forum, rozpoczynając samodzielną pracę metodami teatru zaangażowanego. W tym samym roku otrzymała stypendium z ramach Programu Operacyjnego "Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 (PO WER) - Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego", co wiązało się z dwumiesięcznym pobytem szkoleniowym we Florencji, w Fundacji Fabbrica Europa oraz w Pontederze, w Teatro Era Centro per la Sperimentazione e la Ricerca Teatrale. Zrealizowany projekt zwyciężył w konkursie organizowanym przez Fundację Rozwoju Systemu Edukcji: EDUinspiracje 2017. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w latach 2010, 2011, 2017. W ramach przyznanego w 2017 roku stypendium artystycznego zrealizowała projekt: "Teatr Forum - roczny cykl warsztatów i spektakli". Zdobywa też kwalifikacje trenerskie w Szkołe Trenerów Dramy, prowadzonej przez Fundację "Drama Way" w Warszawie.

Współpracują:

Współpracują:

Adrian Bartczak
Maciej Bednarek
Marcin Cecko
Tomasz Ciesielski
Jessica Cohen
Marina Dashuk
Marcin Dobijański
Konrad Dworakowski
Jim Ennis
Rosanna Gamson
Sandra Gierzek
Robert M.Hayden
Dominika Jarosz
Katarzyna Jasińska (Gra-Fika)
Michał Jóźwik
Paweł Klepacz
Joanna Kłos
Jewgienij Korniag
Tomasz Jimmy Kowalski (Harmony Art)
Sara Kozłowska
Milena Kranik
Tomasz Krukowski
Kuba Krzewiński
Ruthie Osterman
Sean Palmer
Kuba Pałys
Magdalena Paszkiewicz
Maria Porzyc
Michał Ratajski
Rami Shaya
Justyna Sobieraj-Bednarek
Katarzyna Tadeusz
Wojciech Traczyk
Robert Wasiewicz
Dara Weinberg
Hubert Zemler
Kwartet Smyczkowy "Befane"
Electro Moon Vision
Teatr Tańca KIJO
Zespół Kormorany
Zespół L.Stadt

Chór Teatru CHOREA:

Chór Teatru CHOREA:

Elizabet Araj, Joanna Chmielecka, Barbara Cieślewicz, Joanna Filarska, Sandra Gierzek, Barbara Guzek, Katarzyna Haniszewska, Dominika Jarosz, Michalina Jędrzejczak, Majka Justyna, Joanna Kłos, Aleksandra Kozioł, Agnieszka Krzemińska, Joanna Krzemińska, Milena Kranik, Maria Mażewska, Anna Przybyt, Marta Rakowska, Anna Redlin, Aleksandra Rutowicz, Justyna Sobieraj-Bednarek, Aleksandra Szałek, Elina Toneva, Paulina Tralewska, Alicja Tranda, Marta Sterna, Dara Weinberg, Jacek Czapnik, Marcin Kobyliński, Tomasz Krzyżanowski, Jacek Witych

Grupa Take Over:

Grupa Take Over:

Barbara Cieślewicz, Tomasz Hołubowicz, Marta Kaczmarek, Anna Maszewska, Jakub Morawski, Remigiusz Pilarczyk, Alicja Tranda, Aleksandra Ziomek

Grupa "Vidomi":

Grupa "Vidomi":

Klaudia Ambroszczyk, Joanna Filarska, Ewa Otomańska, Magdalena Paszkiewicz, Anna Piekarniak, Kinga Rudzka, Aleksandra Ziomek, Tomasz Amsolik, Janusz Adam Biedrzycki, Przemysław Bitner, Paweł Klepacz, Kuba Krzewiński, Damian Kukiałka, Wiktor Moszczyński, Grzegorz Nasalski, Kuba Pałys, Tomasz Rodowicz, Jan Tarasiewicz

Grupa "Ciemność":

Grupa "Ciemność":

Joanna Chmielecka, Barbara Cieślewicz, Joanna Filarska, Ewa Otomańska, Magdalena Paszkiewicz, Anna Piekarniak, Aleksandra Szałek, Aleksandra Ziomek, Janusz Adam Biedrzycki, Przemysław Bitner, Tomasz Hołubowicz, Paweł Klepacz, Wiktor Moraczewski, Grzegorz Nasalski

Podziękowania:

Podziękowania:

Berenika Barczak
Mariusz Bartosiak
Sławomir Bobula
Anna Bogdanowicz
Marcin Brzozowski
Krzysztof Candrowicz
Mateusz Cieślak
Anna Ciszowska
Bibianna Chimiak
Monika Dąbrowska
Melania Dominiak
Lech Dzierżanowski
Małgorzata Gaduła-Zawratyńska
Piotr Grabowski
Natalia Grosiak
Daniel Jacewicz
Hanna Gzella-Jastrzębska
Monika Kamieńska
Kan Katsura
Anna Kaźmierak
Sebastian Klim
Maciej Kobalczyk
Irena Lewkowicz
Grzegorz Lindenberg
Wojciech Machajek
Pola Matuszewska
Ludmiła Mielczarek
John Moran
Robert Niżnik
Marcin Polak
Natalia Przybysz
Anna Raczkowska
Arkadiusz Rogoziński
Piotr Rogucki
Maciej Rychły
Rami Shaya
Piotr Starzyński
David Sypniewski
Krzysztof Szmytke
Aleksandra Ścibor
Maciej Trzebeński
Kamila Turkowska
Grzegorz Wierus
Piotr Witkowski
Grzegorz Woźniak
Jakub Wiewiórski
Barbara Zajączkowska
Krzysztof Zalewski
Stanisław Zaremba
Pracownia Fizyczna

x
Jeśli chcesz otrzymywać informacje o wydarzeniach Teatru Chorea zarejestruj się.