Zapraszamy na warsztaty VR (Virtual Reality) „Sztuka cyfrowa jako wehikuł”, które poprowadzi Krzysztof Garbaczewski, organizowane w ramach programu Przestrzenie Sztuki - Teatr 2024, realizowanego przez Fabrykę Sztuki w Łodzi w partnerstwie z Teatrem CHOREA.
data: 5-6 października 2024 (sobota-niedziela)
godzina: 10:00-14:00
miejsce: sala A_22, Fabryka Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3
wiek uczestników: 18+
czas trwania: 8 godzin
wstęp: bezpłatny, konieczna wcześniejsza rezerwacja miejsc, poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego: https://forms.gle/21ygwuzZU7LpB72dA
UWAGA!
- zapisy dotyczą udziału w dwóch dniach warsztatowych
- zgłoszenia przyjmujemy do piątku 27 września 2024
- o zakwalifikowaniu się na warsztaty poinformujemy w terminie nieprzekraczającym 3 dni roboczych od zakończenia naboru
Na warsztatach „Sztuka cyfrowa jako wehikuł”, przyjrzymy się bliżej parateatralnym związkom sztuk cyfrowych i działań performatywnych. Poznamy techniki powstawania światów wirtualnych i różne możliwości wykorzystania ich w teatrze i filmie. Wejdziemy do rzeczywistości wirtualnej, żeby sprawdzić techniki aktorskie możliwe do wykorzystania w teatrze hybrydowym. A także przeprowadzimy badania terenowe społecznych aplikacji VR.
Krzysztof Garbaczewski - reżyser, scenograf i autor adaptacji m.in.: „Tybetańskiej Księgi Umarłych”, Gombrowicza, Dostojewskiego, Shakespeare’a, Reymonta, Jelinek, Roussela oraz poetów: Leśmiana, Białoszewskiego i Dante, stanowiących podstawę jego tzw. „Medytacji” łączących performance, sztuki wizualne oraz muzykę. Pierwszy polski reżyser teatralny pracujący w technologii Virtual Reality. Charakterystyczna dla niego kolażowa stylistyka, stosowanie projekcji wideo i bezpośrednich transmisji, nawiązuje do naszej współczesnej cyber wrażliwości. Założyciel kolektywu Dream Adoption Society, który koncentruje się na rozwijaniu języka sztuk cyfrowych - wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości w przestrzeni teatru i sztuki performance. W swojej praktyce łączy nowe technologie ze sztuką w spektaklach teatralnych, performansach lub instalacjach. Dream Adoption Society korzysta z takich rozwiązań jak: skanowanie i implementacja aktorów do wirtualnego środowiska 3D na żywo, aplikacje umożliwiające doświadczanie wirtualnej rzeczywistości przez wielu odbiorców jednocześnie, kreacja cyfrowych awatarów i środowisk VR (Virtual Reality) połączonych z realną scenografią i rekwizytami, lub wykorzystanie holograficznych postaci generowanych w czasie rzeczywistym w rozszerzonej rzeczywistości (Augmented Reality).
Wydarzenie zrealizowane w ramach programu Przestrzenie Sztuki - Teatr.
Program finansowany jest ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, realizowany przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego.
Program dofinansowano ze środków Urzędu Miasta Łodzi.
Organizator: Fabryka Sztuki w Łodzi
Współorganizatorzy: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Urząd Miasta Łodzi, Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego
Partnerzy: Teatr CHOREA, Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi