• Kalendarium

newsletter

  • Spektakl
  • Koncert
  • Warsztat
  • Projekt
Intensywne Warsztaty Teatru CHOREA

Intensywne Warsztaty Teatru CHOREA

14-17.07.2017
Art_Inkubator w Fabryce Sztuki w Łodzi

Zapraszamy na Intensywne Warsztaty Teatru CHOREA
"CIAŁO / RUCH / GŁOS - AKTOR WIELOWYMIAROWY"
14-17 lipca 2017
Art_Inkubator w Fabryce Sztuki w Łodzi

Warsztaty Teatru CHOREA to intensywny trening aktorski. Koncentrują się na uruchamianiu organiczności aktora, przez pracę z ciałem, ruchem, głosem, rytmem i muzyką oraz na łączeniu wszystkich tych form ekspresji w jeden strumień działania. Warsztaty skupiają się też na intensywnej pracy z partnerem i wielowątkowej pracy z grupą - aktorem zbiorowym.

Metodę pracy CHOREI określają dwa wyznaczniki: intensywność i ryzyko - to fizyczne i to wynikające z konieczności przełamywania własnych ograniczeń i przekraczania własnych możliwości. Warsztaty CHOREI wykraczają poza prezentowanie i uczenie technik. Prowadzą do uruchomienia kreatywności każdego z uczestników i stworzenia dynamicznego, twórczego, artystycznego spotkania.


HARMONOGRAM WARSZTATÓW:

14 lipca (piątek) 
godz. 12:00-19:00 sesja warsztatowa (z godzinną przerwą obiadową) 
godz. 19:30-20:30 prezentacja podręcznika „Trening fizyczny aktora. Od działań indywidualnych do zespołu.”

15 lipca (sobota) 
godz. 10:00-17:00 sesja warsztatowa (z godzinną przerwą obiadową)
godz. 17:30-18:00 - zwiedzanie okolic posiadłości wodno-fabrycznych Grohmana i Scheiblera

16 lipca (niedziela) 
godz. 10:00-17:00 sesja warsztatowa (z godzinną przerwą obiadową)
godz. 17:00-18:00 - prezentacja fragmentów filmowych wybranych spektakli, koncertów i projektów artystycznych Teatru CHOREA

17 lipca (poniedziałek) 
godz. 10:00-17:00 sesja warsztatowa (z godzinną przerwą obiadową)
godz. 17:00-18:00 - zamknięcie warsztatów, spotkanie z zespołem Teatru CHOREA 

PROWADZĄCY: Tomasz Rodowicz, Janusz Adam Biedrzycki, Małgorzata Lipczyńska, Tomasz Krzyżanowski, Majka Justyna, Elina Toneva

GRUPA DOCELOWA: warsztaty skierowane są do aktorów, tancerzy, muzyków i instruktorów teatralnych, a także osób pasjonujących się teatrem, muzyką i tańcem.

DOŁĄCZ DO NAS NA FACEBOOKU: https://www.facebook.com/events/987873524649752/

 

zdjecia29

 

 

zdjecia21

 

 

zdjecia33

 

 

zdjecia38

 

 

zdjecia45

 


SZCZEGÓŁOWY PROGRAM WARSZTATÓW:

PRACA Z CIAŁEM:
-intensywny trening fizyczny z elementami akrobatyki, sztuk walki i współczesnych form tańca
-praca z partnerem i przestrzenią, nauka asekuracji i wzajemnej uważności
-praca nad świadomością własnego ciała i świadomością pracy w grupie
-praca nad dynamiką i ekspresją ruchu, umiejętnością koncentracji i improwizacji
-nauka układów choreograficznych inspirowanych ikonografią antyczną i ikonografią współczesnych mitów kulturowych, połączoną z intensywną pracą z rytmem i muzycznością

PRACA Z GŁOSEM:
-rozwijanie naturalnych możliwości wokalnych, nauka swobodnego operowania głosem
-poznawanie podstawowych technik i ćwiczeń wokalnych i oddechowych
-uruchamianie rezonatorów, praca nad barwą głosu, fenomenami głosowymi i ozdobnikami
-tworzenie złożonych współbrzmień harmonicznych, praca z półtonami
-nauka pieśni polifonicznych z różnych tradycji w opracowaniach muzyków CHOREI

PRACA Z RYTMEM:
-praca z rytmami nieparzystymi
-uruchamianie muzyczności całego ciała i muzyczności grupy
-wypracowywanie wspólnego rytmu i pulsu grupy w działaniu
-praca ze złożonymi ćwiczeniami koordynacyjno-rytmicznymi, tworzenie na ich podstawie układów ruchowych, przy równoczesnym wykonywaniu pieśni


MIEJSCE:
Sala teatralna Art_Inkubatora w Fabryce Sztuki w Łodzi (budynek C, ul. Tymienieckiego 3), mieszcząca się w przepięknie zrewitalizowanych, charakterystycznych dla Łodzi XIX-wiecznych budynkach pofabrycznych z czerwonej cegły, należących przed wojną do zakładów Karola Scheiblera i Ludwika Grohmana. Obecnie prężnie działa tu i rozwija się centrum kulturalne i przedsiębiorcze, w którym rezydują młode firmy z branży kreatywnej. Uczestnicy warsztatów mają do dyspozycji dwie garderoby z łazienkami.
Więcej informacji o Art_Inkubatorze w Fabryce Sztuki w Łodzi: http://www.artinkubator.com/

 

Retro 235 www.harmonyart.eu



WAŻNE INFORMACJE:
KOSZT: 750 PLN / 200 Euro
W cenie warsztatów zapewniony jest jeden dwudaniowy posiłek obiadowy dziennie (do wyboru wegański, wegetariański lub mięsny). Na miejscu zapewniamy również kawę, herbatę, wodę, owoce i przekąski. Koszty podróży i noclegów uczestnicy pokrywają we własnym zakresie. Po zakończonym warsztacie uczestnicy otrzymają certyfikat oraz skrypt warsztatów.

ZAPISY: 
Zgłoszenia przyjmujemy do 19 czerwca 2017.
Zgłoszenia prosimy przesyłać na adres: chorea.warsztaty@gmail.com.
Do każdego zgłoszenia prosimy o załączenie bio, CV lub krótkiego listu motywacyjnego.

INFORMACJE O PROWADZĄCYCH:

TEATR CHOREA to prężna grupa artystów, performerów, muzyków, tancerzy, aktorów, praktyków i teoretyków teatru. Nazwę zapożyczyła od starogreckiego terminu oznaczającego trójjednię muzyki, słowa i ruchu. Teatr powstał w 2004 roku w Lublinie. Od 2007 roku posiada swoje stałe miejsce w dawnych fabrykach Scheiblera przy ul. Tymienieckiego 3 w Łodzi, gdzie wraz z fundacją Łódź Art Center stworzyła Fabrykę Sztuki. W początkach działalności twórczej Teatr realizował badania nad źródłami tańca i muzyki, eksplorując kulturę Antyku. Obecnie zajmuje się współczesnymi formami teatru, muzyki, tańca, sztuki performance i współczesnym materiałem literackim, tworząc spektakle, w których konfrontują się tradycja i nowoczesność. Zespół koncentruje się na problematyce i kondycji współczesnego człowieka. Inspirując się wielkimi reformatorami teatru: Kantorem, Wyspiańskim, Grotowskim, opracowują własną metodę pracy i nowy sposób tworzenia współczesnego teatru. Zespół wypracował własną technikę treningu, polegającą na pracy z ciałem, głosem i rytmem, pracy z partnerem i pracy w grupie. Celem metody jest badanie materii ruchu, dźwięku i słowa, połączonych w integralną całość. Zespół Teatru koncentruje się również na pracy w środowiskach zagrożonych wykluczeniem społecznym. CHOREA współpracuje z wieloma grupami i artystami z całego świata. Prowadzi cykle warsztatów teatralnych i muzycznych w Polsce i na całym świecie. Od 2010 roku organizuje Międzynarodowy Festiwal Teatralny Retroperspektywy. Przy teatrze działają grupy artystyczne: Wielki Chór Młodej CHOREI, Vidomi, Brzydal i Take Over. W 2015 roku Teatr wydał płytę "Lulabajki" z muzyką dla małych i dużych. W 2016 roku, we współpracy z Państwową Wyższą Szkołą Filmową, Telewizyjną i Teatralną im. Leona Schillera w Łodzi oraz Instytutem Muzyki i Tańca w Warszawie, CHOREA stworzyła podręcznik "Trening fizyczny aktora. Od działań indywidualnych do zespołu".

 

tomasz rodowicz

TOMASZ RODOWICZ - aktor, reżyser, muzyk, pedagog. Współzałożyciel pierwszego w Polsce ośrodka socjoterapii dla młodzieży. Współpracował z Jerzym Grotowskim w latach 1974-1979. Współtwórca Ośrodka Praktyk Teatralnych „Gardzienice”, jego czołowy aktor oraz lider programu dydaktycznego w latach 1977-2003. Współzałożyciel Stowarzyszenia Teatralnego CHOREA i jego lider od 2004 roku. Dyrektor artystyczny Fabryki Sztuki w Łodzi od 2007 roku. Wykładowca na Uniwersytecie Łódzkim, Akademii Teatralnej w Krakowie (filia w Bytomiu), Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. L.Schillera w Łodzi. Twórca i reżyser nagradzanego, międzynarodowego, edukacyjno-artystycznego projektu taneczno-muzycznego „Oratorium Dance Project„. Twórca i dyrektor artystyczny Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Retroperspetywy. Twórca podręcznika treningu aktorskiego pt. „Trening fizyczny aktora - od działań indywidualnych do zespołu”. Lider licznych projektów dydaktycznych i artystyczno-edukacyjnych dla aktorów, instruktorów teatralnych i animatorów kultury na całym świecie, m.in.: sesje warsztatowe w Drama Departament New York University, na Uniwersytecie Warszawskim, Akademie der Kunste w Berlinie Zachodnim, Royal Shakespeare Company w Stratfordzie, Columbia University w Nowym Jorku, Centrum Meyerholda w Moskwie, Getty Center w Los Angeles i Stanford University.

 

elina toneva 2

ELINA TONEVA - urodzona w Sofii (Bułgaria) pieśniarka, aktorka Teatru CHOREA, wykładowczyni ruchu scenicznego i śpiewu w Szkole Filmowej w Łodzi, wieloletnia instruktorka walki wręcz Krav Maga, absolwentka łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych. Profesjonalnie zajęła się śpiewem w Gardzienicach, podejmując współpracę z Orkiestrą Antyczną, (projekt muzyczno-badawczy Tomasza Rodowicza i Macieja Rychłego, będący kreatywną rekonstrukcją muzyki Antycznej Grecji). Od początku istnienia Teatru CHOREA jest współtwórcą i wykonawczynią muzyki w większości spektakli i projektów muzycznych Teatru. Jest jednym z liderów programów edukacyjnych i warsztatowych zespołu, prowadząc indywidualnie i zespołowo zajęcia z aktorami, muzykami, tancerzami i instruktorami teatralnymi oraz ze wszystkimi, którzy lubią śpiew, zarówno w Polsce jak i w wielu krajach Europy i świata. Jej warsztaty cieszą się dużym zainteresowaniem, dzięki jej charyzmatycznej osobowości, dużemu doświadczeniu pedagogicznemu i profesjonalnemu łączeniu elementów ruchu fizycznego, ćwiczeń i zabaw rytmicznych oraz wymagających 
pieśni tradycyjnych.

 

frame 18

JANUSZ ADAM BIEDRZYCKI - aktor, tancerz, choreograf, instruktor teatralny. Absolwent Wydziału Humanistycznego ze specjalizacją: Kulturoznawstwo folklorystyka, etnologia, teatrologia i filmoznawstwo na Uniwersytecie Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie. Absolwent Zarządzania kulturą Instytutu Teorii Literatury, Teatru i Sztuk Audiowizualnych Uniwersytetu Łódzkiego. Współzałożyciel i członek Teatru CHOREA. Członek integracyjnego Teatru Prawd Dziwnych działającego przy Środowiskowym Domu Samopomocy w Łęcznej. Współpracował ze Stowarzyszeniem Integracji Społecznej przy warsztatach terapii zajęciowej; członek kursu „Pedagog w Teatrze” organizowanego przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie. Współpracuje z Nettheatre w Lublinie i Teatrem Lalki i Aktora „Pinokio” w Łodzi. Autor choreografii do spektakli „Koguty Borsuki i inne Kozły” (reż. Iga Załęczna) oraz własnego monodramu „Upadek-PsychoSomaticGaym” (reż Magdalena Paszkiewicz). Pomysłodawca i realizator cyklu warsztatów zakończonych spektaklem „Brzydal”. Stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w latach 2010 i 2014 oraz Urzędu Miasta Łodzi w latach 2013 i 2017. Pomysłodawca i realizator projektu "Vidomi" oraz "Vidomi-Kontynuacje" - cyklu warsztatów tanecznych z udziałem osób niewidomych i słabowidzących zakończonych spektaklem. Współtwórca podręcznika „Trening fizyczny aktora – od działań indywidualnych do zespołu”.

 

MJustyna1 2

MAJKA JUSTYNA - tancerka, wokalistka, performerka, praktykuje i uczy Ashtanga Jogi. Członkini Stowarzyszenia Teatralnego CHOREA, gdzie na co dzień jest odpowiedzialna za produkcję spektakli i koncertów oraz prowadzenie projektów edukacyjnych i społecznych. Zajmuje się pracą z ciałem i tańcem od 5 roku życia, począwszy od tańca ludowego w Zespole Pieśni i Tańca Ludowego "Harnam", przez klasykę, po taniec współczesny oraz kontakt improwizację i tango argentyńskie. Praktykuje Ashtanga Jogę skupiając się na aspekcie terapeutycznym, równomiernym rozwoju ciała, zapobieganiu kontuzjom oraz odnajdywaniu harmonii miedzy ciałem a umysłem. Współpracowała z różnymi artystami przy projektach teatralno-tanecznych: m.in. z Yukari Uto nad performancem "Nigero", z Zorką Wollny przy etiudzie "Muzeum", z duetem vj-ów ElektroMoon, przy etiudach filmowych "Tactum" i "Grzeczny-grzeszny"; brała udział w performensach tanecznych "Agui i Ahora", "Flying Circus", "Wózek Warhola" i wielu działaniach site-specific. Od 2011r. bierze udział w spektaklach Teatru CHOREA: "Oratorium Dance Project", "Bachantki", "Szczelina", "Derby", "Lulabajki"; oraz koncertach: "Gilgamesz", "Pieśni Świata", "Engi vengi - pieśni bułgarskie".

 

frdame 139

TOMASZ KRZYŻANOWSKI - muzyk, kompozytor, aranżer, producent, multiinstrumentalista, wokalista. Jako wszechstronny muzyk czerpie inspiracje z różnych kręgów kulturowych i stylów muzycznych. Kompozycja to jego główne zajęcie. Gra na perkusji, instrumentach perkusyjnych i klawiszowych. Komponuje muzykę do spektakli teatralnych, filmów oraz projektów artystycznych, performance, animacji, gier komputerowych. Od lat fascynuje go produkcja muzyczna i realizacja dźwięku. Współtwórca Teatru CHOREA, w którym od 2007 roku kieruje pracą muzyczną. Od roku 2006 wraz z Teatrem CHOREA regularnie prowadzi warsztaty muzyczno-teatralne na całym świecie, kierowane do aktorów, muzyków, tancerzy, performerów, dzieci i młodzieży, (warsztaty min: w Red Cat i Calarts w Los Angeles, w Centrum Sztuki w Delfach, w St. Donats Atlantic College w Walii, w Starej Tehelni na Słowacji, w Meyerhold Center w Moskwie, w Teatrze Atalaya w Sevilli, w Espacio Espiral w Santander, na Festiwalu Giving Voice w Aberystwith, w Instytucie Grotowskiego we Wrocławiu, PWSFTViT w Łodzi oraz w ośrodkach teatralnych i kulturalnych w całej Polsce). Od 2011 roku prowadzi Wielki Chór Młodej CHOREI. Jako instruktor warsztatowy i kompozytor współpracuje ze Stowarzyszeniem Praktyków Kultury w Warszawie. Współzałożyciel i perkusista łódzkiej grupy Blue Rabbit. Jako wszechstronny muzyk, w swojej pracy inspiruje się muzyką i rytmiką pochodzącą ze starożytnej Grecji, Bałkanów, muzyką Bliskiego Wschodu, Afryki Północnej, Indii, Półwyspu Iberyjskiego oraz jazzem. W jego twórczości, dużą rolę odgrywa także fascynacja starożytnymi kulturami, wymarłymi językami oraz body percussion i rytmem w każdej możliwej formie i postaci. Prywatnie entuzjasta przyrody, biegacz, triathlonista.

 

frame 263 

MAŁGORZATA LIPCZYŃSKA - aktorka, tancerka, choreografka, animatorka kultury, doświadczona instruktorka warsztatowa. Absolwentka UMCS na Wydziale Socjologii oraz Wydziale Humanistycznym, na kierunku Kulturoznawstwo. Tancerka w grupie Tańce Labiryntu. Współzałożycielka Teatru CHOREA. W latach 2006-2008 pracowała w WTZ "Teatroterapia" przy Teatrze im. J. Osterwy w Lublinie jako instruktor plastyki ciała. Współtwórczyni choreografii do spektaklu „Isadora. Opowieść o kobiecie”. Tancerka w międzynarodowym projekcie tanecznym „maProject” w reżyserii Liat Magnezy. Współpracowała z wieloma reżyserami i choreografami, m.in.: Pawłem Passinim, Robertem M. Haydenem, Rosanną Gamson, Geraldem Tylerem, Jewgienijem Korniagiem, Jimem Ennisem, Kanem Katsurą. Jesienią 2011 roku pokazała swój monodram pt. „napewnomoże”, oparty na twórczości rumuńskiej pisarki Aglai Veteranyi. Pracowała jako instruktor tańca w projekcie taneczno-muzycznym „Oratorium Dance Project” realizowanym z udziałem 100-osobowej grupy dzieci, młodzieży i dorosłych oraz orkiestry i chóru Filharmonii Łódzkiej, nagrodzonym „Energią Kultury' i „Złotą Maską”. Od sierpnia 2012 związana z taneczną Grupą KIJO, z którą stworzyła spektakle: „Wszystko to z czym się (nie)urodziliśmy”, jako tancerka (spektakl otrzymał I nagrodę w Konkursie Choreograficznym „3,2,1...Taniec” w Krakowie); „Spokojnie, inni mają gorzej”, jako tancerka i konsultant literacki; „Projekt KISZ” jako konsultant literacki i opracowanie tekstów. Prowadziła w Polsce i za granicą wiele warsztatów dla dzieci, młodzieży i dorosłych, z zakresu tańca i teatru. Od kilku lat współpracuje z Uniwersytetem warszawskim, prowadząc zajęcia teatralne w Instytucie Kultury Polskiej.

Więcej informacji o Teatrze CHOREA: http://www.chorea.com.pl/

 

więcej

Studium o Hamletach w ramach Dotknij Teatru na BIS

Studium o Hamletach w ramach Dotknij Teatru na BIS

20.06.2017
Art_Inkubator w Fabryce Sztuki w Łodzi

DT na bis wydarzenie

 

Zapraszamy na pokaz spektaklu "Studium o Hamletach" stworzony we współpracy Teatru CHOREA z Łodzi i Akademii Teatralnej im. A.Zelwerowicza w Warszawie, w ramach Dotknij Teatru na BIS!

data: 20 czerwca (wtorek)
godzina: 19:00
miejsce: scena Art_Inkubatora w Fabryce Sztuki w Łodzi (budynek C), ul. Tymienieckiego 3
czas trwania: 75 min
wstęp: bezpłatne wejściówki, konieczna wcześniejsza rezerwacja miejsc

WAŻNE INFORMACJE:
Rezerwacje bezpłatnych wejściówek na spektakle prowadzi Teatr CHOREA, mailowo: teatrchorea@gmail.com, telefonicznie: +48 506 103 207 
W mailu prosimy podać tytuł spektaklu, imię i nazwisko na które ma być dokonana rezerwacja, ilość rezerwowanych miejsc (nie więcej niż 5 w jednym zgłoszeniu/na jedno nazwisko). 
System rezerwacji wejściówek zamykamy po wyczerpaniu limitu miejsc lub o godz 18:00 w dniu poprzedzającym wydarzenie.


Spektakl "Studium o Hamletach"

Twórcy: Teatr CHOREA z Łodzi, Akademia Teatralna im. A.Zelwerowicza w Warszawie
Na motywach tekstów: „Hamlet” Williama Szekspira, „Studium o Hamlecie” Jerzego Grotowskiego, „Studium o Hamlecie” Stanisława Wyspiańskiego

Reżyseria: Waldemar Raźniak, Tomasz Rodowicz
Muzyka: Tomasz Krzyżanowski
Choreografia: Janusz Adam Biedrzycki
Scenografia: Tomasz Rodowicz
Projekcja: Krzysztof Olszowiec, Paweł Klepacz, Tomasz Rodowicz
Światło: Tomasz Krukowski
Dźwięk: Marcin Dobijański

Hamleci: Martyna Byczkowska (Akademia Teatralna), Joanna Chmielecka (Teatr CHOREA), Anna Lemieszek (Akademia Teatralna), Elina Toneva (Teatr CHOREA), Janusz Adam Biedrzycki (Teatr CHOREA), Mateusz Burdach (Akademia Teatralna), Piotr Janusz (Akademia Teatralna), Michał Jóźwik, Aleksander Kaźmierczak (Akademia Teatralna), Jakub Kordas (Akademia Teatralna), Vova Makovskyi (Akademia Teatralna) 

Pokazy premierowe spektaklu odbyły się 1 i 2 kwietnia 2017, w ramach akcji „Dotknij Teatru”, Obchodów Międzynarodowego Dnia Teatru w Łodzi.

Warszawska Akademia Teatralna i łódzki Teatr CHOREA realizują wspólnie projekt teatralny pt. „Studium o Hamletach”, wyznaczający współczesne myślenie o Szekspirze, poprzez pryzmat tekstów Wyspiańskiego i Grotowskiego.

Studenci II i III-go roku wydziału aktorskiego Akademii Teatralnej i aktorzy Teatru CHOREA pod kierunkiem Waldemara Raźniaka i Tomasza Rodowicza podjęli próbę zmierzenia się z tekstem „Hamleta” Szekspira, sięgając do zachowanych scenariuszy spektaklu Jerzego Grotowskiego z 1964 roku, zatytułowanych „Studium o Hamlecie”, do recenzji i relacji aktorów Teatru 13 Rzędów oraz do tekstu „Studium o Hamlecie” Stanisława Wyspiańskiego.

„Chcieliśmy postawić siebie w tym punkcie, w którym stał zespół Grotowskiego ponad 40 lat temu. W punkcie niewiadomej, w punkcie rozdroża i zapowiedzi klęski w obliczu mierzenia się z wielkim tekstem.” (T. Rodowicz)

Premierowe prezentacje spektaklu Raźniaka i Rodowicza poprzedzone zostały sesjami prób i treningów fizycznych nawiązujących do metody Grotowskiego, pracą z tekstem Szekspira i wspólnym budowaniem dramaturgii spektaklu. Aktorzy sami wyszukiwali w dramacie Szekspira teksty najbliższe ich własnym doświadczeniom. Spektakl przekracza fabułę dramatu i jest wzbogacony o osobiste wypowiedzi aktorów dotyczące ich życiowych wyborów i własnej tożsamości.

Spektakl jest próbą odpowiedzi na pytanie kim dziś jest Hamlet? Dlaczego Grotowski za Wyspiańskim umieścił go na polskiej wsi, na cmentarzu? I najważniejsze: czy można dziś Grotowskim czytać Szekspira?

"Projekt nawiązuje do awangardy teatralnej lat sześćdziesiątych, którą reprezentował Teatr Laboratorium Jerzego Grotowskiego, co zbiega się z ogłoszeniem roku 2017 rokiem stulecia awangardy polskiej. Nie tworzymy jednak żadnej rekonstrukcji dzieła Grotowskiego. Zainspirowani odwagą i klęską tamtej próby szukamy własnej narracji i własnego ryzyka. Przekroczeniem typowych metod budowania spektaklu jest u nas sposób potraktowania tekstów zarówno Szekspira, Wyspiańskiego jak i Grotowskiego. Nikt do tej pory takiej próby nie podjął." (T. Rodowicz)


Tomasz Rodowicz - urodzony w 1951 roku w Warszawie aktor, reżyser, muzyk, pedagog. Współzałożyciel pierwszego w Polsce ośrodka socjoterapii dla młodzieży. Współpracował z Jerzym Grotowskim w latach 1974-1979. Współtwórca Ośrodka Praktyk Teatralnych „Gardzienice” i jego członek w latach 1977-2003. Współzałożyciel Teatru CHOREA i jego lider od 2004 roku. Dyrektor artystyczny Fabryki Sztuki w Łodzi od 2007 roku. Wykładowca na Uniwersytecie Łódzkim, Akademii Teatralnej w Krakowie (filia w Bytomiu), Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. L.Schillera w Łodzi. Twórca i dyrektor artystyczny Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Retroperspetywy.  

Waldemar Raźniak - urodzony w 1982 w Moskwie reżyser i aktor. Prorektor warszawskiej Akademii Teatralnej (gdzie w 2011 roku ukończył Wydział Reżyserii, a w 2013 doktoryzował się), w latach 2011-2014 wykładowca na Wydziale Teatru Tańca PWST Kraków (Wydział Zamiejscowy w Bytomiu); ukończył również aktorstwo dramatyczne w PWST w Krakowie (2006), zarządzanie kulturą na Uniwersytecie Jagiellońskim (2006) oraz kurs „Singing in the Theatre” w Conservatoire for Music & Theatre w Guildford (Wielka Brytania); odbył staż reżyserski w Rosyjskiej Akademii Sztuki Teatralnej GITIS w Moskwie; laureat stypendium humanistycznego Univesidad Nacional Autonoma de Mexico (2012). Zadebiutował spektaklem "Wassa Żeleznowa" M. Gorkiego w Och-Teatrze (w rolach głównych Krystyna Janda, Jerzy Trela, 2010); wyreżyserował m.in.: "Lemoniadę" St. Lema (art_commited, 2016); "Kobietę w lustrze" P. Domalewskiego (WFDiF, 2016); "Burzę" W. Szekspira (Białostocki Teatr Lalek, 2015); "Otella" W. Szekspira (Teatr im. W. Gombrowicza w Gdyni, 2015); operę "Orlando Paladino" J. Haydna (Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie - UMFC i AT, 2015); "Mistrza i Małgorzatę" M. Bułhakowa (Teatr Collegium Nobilium w Warszawie, 2015); "Aksamitnego Królika" M. Wiliams (Teatr Guliwer w Warszawie, 2014); "Joannę Szaloną; Królowę" J. Janiczak (Teatr im. W. Gombrowicza w Gdyni, 2013), "Scenę na wypadek deszczu" O. Cottona (Teatr Powszechny w Łodzi, 2013), "Morfinę" wg J. i M. Bułhakowów (Teatr Muzyczny Roma w Warszawie, 2011), "Czyż nie dobija się koni?" wg. H. McCoy'a (WTT w Bytomiu, 2011), "Scenariusz dla Trzech Aktorów" B. Schaeffera (Teatr im. W. Gombrowicza w Gdyni, 2010), "Idiotę” wg F. Dostojewskiego (dyplom reżyserski, 2009); operę elektroniczną „Solaris” na podstawie powieści S. Lema (Festiwal Teatralny Malta w Poznaniu — wyróżnienie, 2008). W 2005 r. napisał libretto i wyreżyserował musical „Wampir” na podstawie powieści W. Reymonta (PWST i Akademia Muzyczna w Krakowie). Grał m.in. w przedstawieniach PWST Kraków: „Zielona gęś” w reż. Marty Stebnickiej, „Wieczór Trzech Króli” w reż. Jerzego Stuhra, „Wizja Mozarta” w reż. Romana Gancarczyka, jak również w „Ryszardzie III” w reż. J. Stuhra w Teatrze Ludowym w Krakowie. Wystąpił w cyklu „Niekabaretów” Macieja Nowaka w Teatrze Wybrzeże w Gdańsku oraz w filmach „Mniejsze zło” Janusza Morgensterna, „Mała Moskwa”, "80 milionów" i "Fotograf" Waldemara Krzystka.

 

Twórcy:

teatrCHOREA logo jpg

 

AT LOGO Nowe

 

Partner:

FABRYKA logo

 

Miejsce:

 

AI logo

 

więcej

"Rytm Języka" w Muzeum Książki Artystycznej

"Rytm Języka" w Muzeum Książki Artystycznej

14.06.2017
Willa Grohmana, Muzeum Książki Artystycznej

Zapraszamy na koncert "Rytm Języka" Teatru CHOREA, prezentowany w ramach cyklu "Koncerty w Willi Grohmana", w Muzeum Książki Artystycznej w Łodzi.

data: 14 czerwca 2017 (środa)
godzina: 20:00
miejsce: Muzeum Książki Artystycznej, Willa Grohmana, ul. Tymienieckiego 24, Łódź
bilety: wstęp wolny, bezpłatny

Projekt "Koncerty w Willi Grohmana" nawiązuje do historycznych wydarzeń, czyli cyklicznych koncertów, które organizował w swojej willi łódzki biznesmen i filantrop, a których bohaterem był m.in. Ignacy Jan Paderewski. Prezentowany program obejmuje szeroki wachlarz gatunków: od muzyki poważnej wszystkich epok, poprzez muzykę ilustracyjną, piosenkę literacką, projekt multimedialny, aż po muzykę świata.

Więcej informacji: 
https://www.facebook.com/BookartMuseum/
https://www.facebook.com/events/160733807794479/

 

Koncert "Rytm Języka", Teatr CHOREA

Muzyka: Tomasz Krzyżanowski
Występują: Maciej Bednarek, Joanna Chmielecka, Hubert Domański, Sandra Gierzek, Dominika Jarosz, Joanna Kłos, Milena Kranik, Tomasz Krzyżanowski, Kuba Pałys, Justyna Sobieraj-Bednarek, Elina Toneva
Premiera: 21 sierpnia 2014, Festiwal Retroperspektywy, Art_Inkubator w Fabryce Sztuki w Łodzi

"Rytm Języka" to koncert będący kontynuacją muzyczno-językowych poszukiwań Tomasza Krzyżanowskiego i Teatru CHOREA. Język i rytm są fascynujące. Panuje między nimi absolutne braterstwo. W języku jest rytm i rytm też jest językiem. To ekscytujące, że w tworzeniu muzyki można inspirować się tymi zjawiskami w obie strony, wychodząc raz od melodii, charakteru i brzmienia sylab, a innym razem od pulsu, umiejscowienia słów w czasie, akcentowania i wypowiadania głosek w określonym porządku, czy od rytmicznego kodu, w którego tkankę wplatamy poszczególne słowa i zdania. Melodia słów, intonacja, rytm zdań, fraz są jak pieśń języka. Można jej słuchać czy analizować jak partyturę muzyczną. Ta pieśń ma jednak formę otwartą. Można używać jej na różne sposoby, zmieniać jak  w kalejdoskopie.
Tak jak w kalejdoskopie jest miejsce na różne barwy, kształty, obrazy, emocje tak w koncercie "Rytm Języka" znajdują się pieśni i rytmy inspirowane językami świata. W tym muzycznym "mozaikonie" usłyszymy perski temperament, turecki orient, akadyjską tajemnicę, starogrecki patos, elficką magię, polską grę słów i inne.Tym razem staraliśmy się znaleźć w rytmie i brzmieniu języka to, co jest w stani bezpośrednio dotknąć i poruszyć ludzką wrażliwość. Szukaliśmy możliwości otwarcia w wykonawcy i widzu innej perspektywy czasu, percepcji i świadomości.



PEŁNY PROGRAM CYKLU "KONCERTY W WILLI GROHMANA":

1/6. 24 maja 2017, środa, godz. 20:00
Koncert kameralny w wykonaniu studentów 
Akademii Muzycznej w Łodzi 

Pierwszy koncert muzyki poważnej, od baroku aż po współczesność, w wykonaniu studentów Akademii Muzycznej w Łodzi, wykonywany w magicznych, historycznych wnętrzach gościnnej Willi Grohmana - Muzeum Książki Artystycznej w Łodzi.

2/6. 31 maja 2017, środa, godz. 20:00
Koncert kameralny w wykonaniu studentów
Akademii Muzycznej w Łodzi 

Drugi k muzyki poważnej, od baroku aż po współczesność, w wykonaniu studentów Akademii Muzycznej w Łodzi, wykonywany w magicznych, historycznych wnętrzach gościnnej Willi Grohmana - Muzeum Książki Artystycznej w Łodzi.

3/6. 07 czerwca 2017, środa, godz. 21:00 
Koncert multimedialny „Miłosz w żywych obrazach”

„Miłosz w żywych obrazach” - to koncert multimedialny, oparty na poezjach polskiego Noblisty, stworzony w 2011 roku. Koncert jest zaskakującą hybrydą słów, obrazów i muzyki. To wielopłaszczyznowa interakcja, której efektem jest udźwiękowienie i zobrazowanie człowieka jako jednostki. Miłosz zrzucający z siebie ciężar narzuconego spiżu uwalnia się poprzez własne słowa.Wizja. Otwarcie. Wybór. Czas. To słowa - klucze onirycznej konstrukcji z pogranicza koncertu i spektaklu. Konstrukcji, w której Miłosz jest po prostu narratorem, człowiekiem bliskim, ciepłym, żywym. Jego słowa wyświetlane na ekranie splatają się z wielowymiarowymi, pełnymi symboliki i surrealizmu wizualizacjami Roberta Motyki. Wszystko spaja w całość muzyka Pawła Odorowicza - pomysłodawcy projektu - bazująca na klasycznym instrumentarium (altówka, kwartet smyczkowy i komputer), lecz potraktowana jak kolejna warstwa tkanki. Sam Odorowicz - czy raczej jego kontur - jest tutaj jedynym „żywym elementem scenicznym” zamkniętym wewnątrz poetyckich wizji słów, tworząc spójną, choć nieprzewidywalną całość.

4/6. 14 czerwca 2017, środa, godz. 20:00
„Rytm języka”

Koncert inspirowany językami i muzyką świata.


5/6. 21 czerwca 2017, środa, godz. 20:00 
„Już się raczej nie przejmuję”

Koncert „Już się raczej nie przejmuję” - to przejmujący zapis pieśni lubelskiego barda Marcina Różyckiego, zmarłego przedwcześnie po długiej walce z nowotworem. Fascynująca podróż po wnętrzu nadwrażliwej psychiki twórcy, zderzona z mało poetycką, brudną, pijaną rzeczywistością. Podczas koncertu wykorzystywane są: materiały archiwalne (głos Różyckiego i jego ostatni wywiad), wizualizacje i muzyka na żywo (Tomasz Deutryk – perkusja, Paweł Odorowicz – altówka, wizualizacje).


6/6. 28 czerwca 2017, środa, godz. 20:00 
Koncert zespołu Dzikie Jabłka
(fuzja polskiej muzyki folkowej i afrykańskich rytmów)

Dzikie Jabłka - to jeden z najciekawszych zespołów polskiej sceny folkowej, który z wdziękiem i niepowtarzalną charyzmą odkrywa nowe oblicze polskiej muzyki tradycyjnej. Występy zespołu są dla odbiorców niezwykłym przeżyciem i potężną dawką pozytywnej enerii. Dowodem tego są entuzjastyczne reakcje publiczności, znakomite recenzje oraz liczne nagrody na czołowych polskich festiwalach muzyki folkowej. Repertuar zespołu Dzikie Jabłka to wspólnie brzmiące dwa żywioły: słowiańska melodyjna nuta i porywający rytm afrykańskich bębnów. To nie inspiracja Afryką czy polskim folklorem, lecz ich żywe zespolenie. Ta muzyka ma smak owoców z drzewa, które rośnie w polskim ogrodzie, ale korzeniami sięga aż do Afryki. Nagrody: III miejsce oraz Nagroda Publiczności „Burza Braw” w konkursie XVII Festiwalu Muzyki Folkowej Polskiego Radia „Nowa Tradycja” 2014; I miejsce w konkursie Scena Otwarta XXIII Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Ludowej "Mikołajki Folkowe" 2013 - “za ogień i charyzmę, harmonię i spójność koncepcji w łączeniu kultur: słowiańskiej i afrykańskiej, oraz powrót do idei folku”; nagroda im. Anny Kiełbusiewicz dla najlepszej wokalistki konkursu Scena Otwarta dla Małgorzaty Ciesielskiej-Gułaj – wokalistki zespołu Dzikie Jabłka; Złota Fujara czyli Grand Prix konkursu V Dragon Folk Fest 2014 w Poznaniu; 4xTAK i znakomite recenzje jurorów w VI edycji programu Must Be the Music – Tylko Muzyka, wrzesień 2013.


Wstęp na wszystkie koncerty jest bezpłatny!



Projekt finansowany przez Łódzkie Centrum Wydarzeń w ramach Programu KULTUGRANTY.

18644643 10213234043381170 1037028871 n

 



Organizacja:

Muzeum Książki Artystycznej – Fundacja Correspondance des Arts

18643595 10213234043301168 1528827811 n

 


Współpraca:

Stowarzyszenie Monar, Klub Profilaktyki Środowiskowej „Nie nuda”, Klub 40 i 4.

 

18720692 10213234043341169 314948656 o

 

Wsparcie:

Fabryka Sztuki w Łodzi

 

FABRYKA logo

 

Teatr CHOREA

teatrCHOREA logo jpg

więcej

Czerwcowe Twórcze Warsztaty w Fabryce Sztuki

Czerwcowe Twórcze Warsztaty w Fabryce Sztuki

03-28.06.2017
Fabryka Sztuki w Łodzi

Zapraszamy na czerwcowe Twórcze Warsztaty w Fabryce Sztuki! Tym razem w programie nie zabrakinie warsztatów dla młodzieży, dorosłych, dzieci i całych rodzin. Popatrzcie co dla Was przygotowaliśmy. :)


FIZYKA W RUCHU. RUCH FIZYCZNY. FIZOLE. FILOZOFIA RUCHU. - dwudniowe warsztaty taneczno-ruchowe dla młodzieży i dorosłych

data: 3-4 czerwca (sobota-niedziela)
godzina: 11:00-14:00
miejsce: sala warsztatowa (niski budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3)
prowadzenie: Michał Ratajski
wiek uczestników: młodzież od 16 roku życia i dorośli
czas trwania: 2x3 godziny

Na warsztacie zajmiemy się fizyką poprzez ruch. Czerpiąc z wiedzy kontakt improwizacji, sztuk walki i tańca współczesnego, przyjrzymy się pojęciom takim jak: pęd, grawitacja, siła odśrodkowa, ciężar. Korzystając z mechanizmów takich jak: punkt podparcia, konstrukcja, balans i bycie poza nim oraz z pomysłów na zarządzanie energią, poszukamy zależności, które przekuć można na użyteczne narzędzia do ekspresji w ruchu, a być może i w tańcu. Nie odkryjemy nic, o czym nie wiedziałby już współczesny świat, nie podważymy żadnego twierdzenia, nie nauczymy się wszystkiego. Postaramy się pobudzić myślenie w ciele, by odkryć własną ścieżkę do kontynuacji poszukiwań dla ruchu.


UWAŻNOŚĆ ŻABKI - rodzinne warsztaty koncentracji dla dzieci w wieku 5-10 lat

data: 8 czerwca (czwartek)
godzina: 15.30-16:00 (pierwsza grupa), 16:15-16:45 (druga grupa)
miejsce: sala warsztatowa (niski budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3)
prowadzenie: Majka Justyna
wiek uczestników: 5-10 lat
czas: 30 minut

„Żaba to bardzo wyjątkowe zwierzę. Potrafi bardzo daleko skakać, ale też wyjątkowo spokojnie siedzieć. Doskonale wie, co się dzieje wokoło niej, ale nie spieszy się z reakcjami. Siedzi spokojnie i oddycha. W ten sposób nie męczy się i nie wyrywa się razu do wszystkich szalonych pomysłów. Żaba bardzo spokojnie siedzi i oddycha.” (Eline Snel „Uważność i spokój żabki”)
Dzieci są z natury ciekawskie, mają duszę odkrywcy. I naturalną potrzebę uczenia się. Są też naturalnie uważne. Ale podobnie jak dorośli, często bywają zestresowane, niespokojne, rozkojarzone. Wiele dzieci zbyt wiele robi, a za mało po prostu jest. Stają się być dorosłe, zanim mają szansę pobyć dziećmi. Praktyka uważności i jogi zaspakaja w obecnych trudnych czasach ogromną potrzebę fizycznego i duchowego spokoju, zarówno u dzieci jak i u rodziców. Ćwiczenia uważności i jogi przeznaczone są dla wszystkich dzieci, które chcą nauczyć się uspakajać gonitwę myśli, rozumieć i odczuwać w swoim ciele emocje, a także poprawiać koncentrację. Nadają się również dla dzieci, które potrzebują więcej wiary w siebie i zrozumienia, że mogą być takie, jakie są.


ŻARTY TEATRALNE - warsztaty teatralno-plastyczno-literackie dla dzieci w wieku 6-12 lat

data: 9 czerwca (piątek)
godzina: 17:30-19:00
miejsce: sala warsztatowa (niski budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3)
prowadzenie: Joanna Filarska
wiek uczestników: 6-12 lat
czas: 90 minut

Warsztaty teatralne bazujące na kreatywności dzieci.
Krótkie zabawy - małe przedstawienia tworzone będą przez grupę dzieci w oparciu o wiersze poetów polskich, ich własne pomysły i materiały plastyczne. Warsztat ma rozwijać dziecięcą wyobraźnię i ekspresję, pamięć, muzykalność, poczcie rytmu a także umiejętność współpracy
w grupie.


MIASTO-UCHO – dwudniowe warsztaty dźwiękowe dla dzieci i młodzieży w wieku 8-16 lat

data: 10-11 czerwca (sobota-niedziela)
godzina: 11:00-13:00
miejsce: sala warsztatowa (niski budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3)
prowadzenie: Filip Appel, Rhys Copeland
wiek uczestników: 8-16 lat
czas: 2x3 godziny

Warsztaty mają pomóc w zrozumieniu jak ważny jest dźwięk w codziennym życiu, jak usłyszeć to, czego na co dzień nie słyszymy. Pokazać, że w zwykłym „hałasie” potrafią kryć się dźwięki potrafiące zbudować nową jakość, nową rzeczywistość. Chcemy uwrażliwić uczestników warsztatów na otoczenie, nie tylko na poziomie wizualnym, ale również sonicznym, które na co dzień nie jest ani zauważane, ani doceniane.
W trakcie warsztatów uczestnicy odbędą kilka spacerów, podczas których będą rejestrować to, co słyszą. W drugiej części zajęć będą mieli za zadanie przetwarzać zarejestrowane dźwięki i opowiadać za ich pomocą własne historie. W wyniku tych zabiegów powstaną mikrosłuchowiska. Całość zakończy wspólny odsłuch dźwiękowych mini utworów wraz z krótkim uzasadnieniem.


WARSZTATY AUDIODESKRYPCJI - warsztat dwudniowy dla dorosłych

data: 10-11 czerwca (sobota-niedziela)
godzina: 10.00-18.00 (sobota), 9.00-17.00 (niedziela)
miejsce: sala konferencyjna (budynek A Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3)
prowadzenie: Ewa Romanowska i Mariusz Trzeciakiewicz 
wiek uczestników: warsztat dla osób dorosłych
czas: 2x8 godzin

Podczas warsztatów poruszone będą zagadnienia takie jak:
- Czym jest audiodeskrypcja, do czego służy, komu i jak może się przydać?
- Specyficzne potrzeby odbiorcy z dysfunkcją wzroku, jego ograniczenia i możliwości.
- Ćwiczenia opisowe.
- Podobieństwa i różnice w audiodeskrypcji.
- Programy i narzędzia w audiodeskrypcji.
- Praktyczna praca z materiałem audiowizualnym.
- Praca lektorska w audiodeskrypcji.
- Praktyczna praca nad opisem materiału audiowizualnego.


KRAV MAGA – rodzinne warsztaty ruchowe dla dzieci w wieku 5-9 lat

data: 12 czerwca (poniedziałek)
miejsce: sala warsztatowa (niski budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3)
godzina: 15:30
prowadzenie: Elina Toneva
wiek uczestników: 5-9 lat
czas: 60 minut

Trening dla dzieci oparty o formy zabawowe: bieganie, gry zadaniowe, tory przeszkód. Nauka bezpiecznych upadków, nauka unikania i rozpoznawania zachowań agresywnych, samoobrony.


ODYSEJA PERFORMERA - dwudniowe warsztaty performerskie dla młodzieży i dorosłych

data: 16-17 czerwca (piątek-sobota)
godzina: 18:00-21:00 (piątek), 11:00-14:00 (sobota)
miejsce: sala warsztatowa (niski budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3)
prowadzenie: Marta Ryczkowska, Paweł Korbus
wiek uczestników: od 17 roku życia
czas: 2x3 godziny

Warsztaty będą składały się z części teoretycznej, gdzie przywołane zostaną postacie wybitnych światowych performenrów jak B.Nauman, D.Oppenheim, H.Nitsch, R.Schwarzkogler, J.Beuys, Gilbert and George, M.Abramović i Ulay oraz klasycy polskiej sceny performance m.in. J.Bereś, Z.Warpechowski, tandem KwieKulik, A.Partum, J.Świdziński, E.Zarzycka, J.Bałdyga, J.Truszkowski, C.Bodzianowski. W drugiej części – laboratoryjnej, pracować będziemy takimi metodami jak storrytelling, improwizacja, dada, krótkie działania indywidualne i grupowe, dyskusje i omawianie motywów działania w kontekście performance. Nie będzie to proces ukierunkowany na ściśle określony cel, raczej na pobudzanie wyobraźni i uwalnianie potencjału naturalnej ekspresji. Trzecia cześć warsztatu to tzw. otwarta dla publiczności scena performance, czas i miejsce, gdzie każdy z uczestników będzie mógł upublicznić wybrane punkty swojej wewnętrznej wędrówki w kierunku ze sztuką performance.


MALI ODKRYWCY - rodzinne warsztaty sensoryczne dla dzieci w wieku 2-4 lata

data: 21 czerwca (środa)
godzina 11:00-12:00
miejsce: sala warsztatowa (niski budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3)
prowadzenie: Magda Gaj-Nowicka / Bergamutka
wiek uczestników: 2-4 lata
czas: 60 minut

Małe dzieci rozwijają się holistycznie. Wszystkie ich strefy rozwoju (fizyczna, emocjonalna, społeczna, poznawcza) przenikają się i wzajemnie na siebie wpływają. Rozwój fantazji w zabawie jest podstawą kreatywnego myślenia, a rozwój fizyczny wpływa na przyszłe nabywanie umiejętności czytania i pisania. (Jak się uczą małe dzieci, Instytut Małego Dziecka A.Lindgren.) 
Na warsztatach w spokojnej atmosferze, dzieci będą wielozmysłowo badać świat. Wąchając, smakując, obserwując, dotykając, słuchając, przemieszczając, będą odkrywać i poznawać otoczenie. Zajęcia dadzą okazję by obserwować, współpracować, rozwijać nowe zainteresowania, wzmacniać inicjatywę dziecka oraz poczucie sprawstwa. Na każdych zajęciach pojawi się nowy temat przewodni. Będziemy poznawać kulturę, prawidła przyrody, utrwalać tajną wiedzę o kolorach i fascynującym świecie zwierząt czy rozpoznawać emocje jakie towarzyszą nam w codziennym życiu.


CZTERY PORY ROKU - rodzinne warsztaty polisensoryczne dla dzieci w wieku 3-5 lat

data: 23 czerwca (piątek)
godzina: 10.00-11:00
miejsce: sala warsztatowa (niski budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3)
prowadzenie: Pracownia Sztuczka
wiek uczestników: 3-5 lat
czas: 60 minut

CZĘŚĆ 1: Wio!Sny
Część pierwsza warsztatów odnosi się do wiosny. Fabuła wydarzenia przebiega odwrotnie niż nakazuje tradycja. Dzieci zamiast przeganiać zimę, budzą wiosnę do życia. Grzebanie w ziemi, lepienie z niej kul nasiennych, obserwacja wzrostu roślin, słuchanie zagadkowych odgłosów ptaków, zabawy z zakresu kinezjologii edukacyjnej, korelujące działanie półkul mózgowych, stymulacja stóp i dłoni. Wszystko to wplecione w poetykę wiosenną, zapach świeżo ściętej trawy i ziół. Kompozycje i instrumentarium inspirowane polską muzyką tradycyjną. Dzieci wykonują własne kule nasienne, które mogą gdzieś zasadzić, podlewać i obserwować ich wzrost.

CZĘŚC 2: Latamy!
Druga część warsztatu oparta jest na specyficznym odczuwaniu przestrzeni, zabawach kinezjologicznych i puszczaniu latawców. Wydarzenie odbywa się na wolnym powietrzu, skłania do doświadczania przestrzeni na różnych poziomach. Odbywa się to głównie przez ruch. Dominujące są tu aktywności związane z ruchem naprzemiennym oraz tzw. leniwą ósemką. Wszystkie one wplecione są w fabułę warsztatu, w której dzieci czynnie uczestniczą poprzez ruch. Oprócz nastawienia na aktywność kinetyczną będziemy się starać oddziaływać na zmysł dotyku i zapachu. Wzmożony kontakt z sianem, wodą, piaskiem, mają stymulować doświadczenia charakterystyczne dla letniej pory roku, ale też potrzebne są w prawidłowym rozwoju motoryczno-sensorycznym. Dzieci wykonają własne proste latawce.
Będzie naturalnie, a co za tym idzie polisensorycznie. Rodzice i opiekunowie muszą być przygotowani na mocno interaktywny udział dzieci, od stóp do głów. Zapraszamy w strojach zobowiązujących do ubrudzenia, wszak dzieci są albo czyste, albo szczęśliwe...

Scenariusz i reżyseria: Liza Szczęśliwa
Koncepcja i scenografia: Iwona Kornet, Iwona Księżniak, Liza Szczęśliwa
Reżyseria i scenografia: Liza Szczęśliwa
Muzyka (na żywo): Sylwia Lasok, Marcin Kowalczuk
Obsada: Sylwia Lasok, Marcin Kowalczuk, Liza Szczęśliwa, Dominika Krzyżanowska Gorzkiewicz


SENSOPLASTUSIE – rodzinne warsztaty plastyczno-sensoryczne dla dzieci w wieku 1,5-5 lat

data: 28 czerwca (środa)
godzina: 11:00-12:00
miejsce: sala warsztatowa (niski budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3)
prowadzenie: Magda Gaj- Nowicka/ Bergamutka
wiek uczestników: 1,5-5 lat
czas: 60 minut

Zajęcia plastyczno-sensoryczne zakładają wyzwolenie większej swobody twórczej poprzez stworzenie przestrzeni wspierającej kreatywne pomysły. Istotą zajęć jest możliwość ekspresji na dużych formatach, z wykorzystaniem niestandardowych materiałów oraz „brudzących” uczestników i przestrzeń technik. Rozszerzamy myślenie na temat narzędzi, pędzlem może być makaron spaghetti, pęk trawy czy kwiat, malować można balonami napełnionymi wodą, czy szklanymi kulkami, dopuszczając rolę przypadku i zapoznając z malarstwem gestu. Zmieniamy wachlarz dotychczas znanych materiałów z jakich powstają prace, wykorzystujemy do tworzenia kolorowe bańki mydlane, zabarwione kostki lodu, farbą może być kisiel, jogurt z barwnikiem spożywczym czy kasza manna rozsypana na świetlnym stole. W przeciwieństwie do standardowych zajęć plastycznych uczestnicy warsztatów nie poznają przed rozpoczęciem pracy efektu do jakiego mają dotrzeć. Celem jest proces twórczy a nie nauka konkretnej techniki. Uczestnicy zajęć wykorzystują dostępne materiały i przestrzeń do realizacji własnych zamierzeń. Podczas warsztatów nie korygujemy „błędów” np. nierównych linii, nierealnych kolorów, przypadkowych plam. W zajęciach najistotniejszy jest proces twórczy oraz szacunek do dziecięcego skupienia, potrzeb, zainteresowań i pomysłów. Równie ważny jest fakt pracy w grupie, który uczy dzieci stopniowo uwzględnienia potrzeb i granic innych osób. 


WAŻNE INFORMACJE!!!

Opłata za udział w warsztatach wynosi 5 zł od uczestnika.
W przypadku warsztatów rodzinnych opłata tylko za dzieci. Opiekunowie nie płacą.
Dorośli, którzy chcą wziąć udział w warsztacie rodzinnym indywidualnie dokonują opłaty 5 zł za osobę.
Płatność za udział w warsztatach przyjmujemy wyłącznie gotówką, przed rozpoczęciem wydarzenia.

Zapisy na warsztaty prowadzi Teatr CHOREA
mailowo: warsztaty@fabrykasztuki.org
telefonicznie: 42 646 88 65 w.30
W mailu prosimy podać tytuł warsztatu, datę warsztatu i dane uczestników (imię i nazwisko, ilość i wiek dzieci i ilość opiekunów).
System rezerwacji miejsc zamykamy o godz 18:00, w dniu poprzedzającym wydarzenie.

Fabryka Sztuki nie ponosi odpowiedzialności za treści ogłoszeń umieszczanych na portalach społecznościowych poza wiedzą organizatora. 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

więcej

Mamy Teatralny Znak Jakości

Mamy Teatralny Znak Jakości

23.05.2017
Festiwal Perspektywy

Z dumą informujemy, że Festiwal Perspektywy 2017, organizowany przez Teatr CHOREA został wyróżniony TEATRALNYM ZNAKIEM JAKOŚCI, przyznawanym przez środowisko teatralne za tworzenie różnorodnego programu artystycznego i edukacyjnego, działania przeciw wykluczeniu, odpowiedzialność, uczciwość, systemetyczność i transparentność.

TEATRALNY ZNAK JAKOŚCI to zestaw „dobrych praktyk” mających na celu promowanie współpracy opartej na tworzeniu klimatu zaufania i szeroko pojętej odpowiedzialności społecznej teatrów, ośrodków teatralnych, organizatorów festiwali i długofalowych projektów teatralnych.

TEATRALNY ZNAK JAKOŚCI jest inicjatywą oddolną środowiska teatralnego skupionego wokół Ogólnopolskiej Offensywy Teatralnej. Otwarty charakter kryteriów stanowi podstawę do budowania branżowej platformy wszystkich organizatorów życia teatralnego w Polsce w oparciu o wspólnie wyznawane wartości.

TEATRALNEGO ZNAKU JAKOŚCI nie przyznaje żadne powołane gremium. Każdy z poniżej wymienionych podmiotów może dobrowolnie zacząć go używać pod warunkiem spełnienia kryteriów i przestrzegania zasad regulaminu. Może nim być organ władzy publicznej, organizacja pozarządowa, osoba prawna, jednostka organizacyjna lub osoba fizyczna.

Więcej informacji:

https://www.facebook.com/teatralnyznakjakosci/

http://www.scenarobocza.pl/projekt/teatralny-znak-jakosci/

 

teatralny znak jakoci wersja podstawowa

więcej

Festiwal Perspektywy 2017

Festiwal Perspektywy 2017

22.04-19.11.2017
Art_Inkubator w Fabryce Sztuki w Łodzi

Zapraszamy na Festiwal Teatralny Perspektywy 2017
Teatr – awangarda w działaniu 

kwiecień-listopad 2017
Teatr CHOREA / Art_Inkubator w Fabryce Sztuki w Łodzi

Tegoroczna edycja Festiwalu Teatralnego Perspektywy 2017 poświęcona jest awangardzie w teatrze i bezpośrednio odwołuje się do obchodów 100-lecia awangardy w Polsce. Tym razem nasz Festiwal będzie realizowany od wiosny do jesieni. Między kwietniem a listopadem 2017 zapraszamy do Art_Inkubatora w Fabryce Sztuki w Łodzi na pięć weekendowych cykli. Podczas każdego z nich zaprezentujemy dwa spektakle, sesje warsztatów prowadzonych przez zaproszonych artystów oraz spotkania i dyskusje z twórcami i teatrologami. Festiwal Perspektywy 2017 to dwie premiery, a pozostałe spektakle to produkcje z 2015 i 2016 roku, które będą pokazywane w Łodzi po raz pierwszy.

Na pierwszy cykl zaprosiliśmy 22 i 23 kwietnia. Widzowie mieli szansę obejrzeć spektakl „Klauni, czyli o rodzinie. Odcinek 3” Teatru 21 z Warszawy, w reżyserii Justyny Sobczyk, realizowany przez aktorów z zespołem Downa, oraz spektakl „INTRO” tworzony przez Teatr Dada von Bzdülöw działający w Teatrze Wybrzeże w Gdańsku, prowadzony przez duet choreograficzno-reżyserski - Leszka Bzdyla i Katarzynę Chmielewską. Po każdym spektaklu odbyła się rozmowa z twórcami.
W trakcie kwietniowego cyklu zaprosiliśmy też na dwa warsztaty. Pierwsze poprowadziła Justyna Sobczyk - reżyserka, pedagożka, założycielka Teatru 21, jedynej w Polsce grupy teatralnej, której członkami są osoby z zespołem Downa i autyzmem. Drugi poprowadziła Katarzyna Chmielewska tancerka, choreograf, nauczyciel tańca i dyrektor artystyczna Teatru Dada von Bzdülöw z Gdańska.

Drugi cykl odbył się w dniach 13-14 maja. Zaprezentowaliśmy wtedy spektakl „Nicea, 14 lipca 2016” powstały we współpracy Teatru Cinema z Michałowic i awangardowego AKHE Engineering Theatre z Petersburga, a także spektakl „Deadline” Studium Teatralnego z Warszawy oraz warsztaty, które prowadził założyciel i dyrektor Studium Teatralnego, współpracownik Jerzego Grotowskiego - Piotr Borowski.

Na kolejny, trzeci cykl zapraszamy po wakacjach, 23-24 września. Odbędzie się wtedy premiera spektaklu muzyczno-tanecznego „Oratorium Ziemi”, powstałego w koprodukcji Teatru CHOREA, kompozytora i muzyka Igora Gawlikowskiego i awangardowej grupy muzycznej Kormorany. Zaprosimy też na spektakl „Nie mów nikomu”, z Poznania, w reżyserii Adama Ziajskiego, stworzony przez grupę osób niesłyszących, proponujący niezwykle nowatorski sposób komunikowania się z widzem.

Podczas czwartego cyklu, 27-29 października, widzowie będą mogli uczestniczyć w premierze spektaklu „Ciemność”, realizowanego przez Janusza Adama Biedrzyckiego z Teatru CHOREA wraz z grupą osób niewidomych i niedowidzących. Zaprosimy też na spektakl „Manifest 2” Teatru im. Stefana Batorego z Chorzowa.

Ostatni, piąty cykl, 17-19 listopada, to spektakl „Studium o Hamletach”, czyli najnowsza produkcja Teatru CHOREA powstała we współpracy z Akademią Teatralną im. A. Zelwerowicza w Warszawie, a także spektakl „TO” z Warszawy, w reżyserii Marty Ziółek, odnoszący się do dokonań Tadeusza Kantora.

Równocześnie z finałem festiwalu, w listopadzie w Art_Inkubatorze Fabryki Sztuki, odbywać się będzie III Zjazd Polskiego Towarzystwa Badań Teatralnych.


Zapraszamy na oficjalny fanpage Festiwalu Perspektywy 2017: https://www.facebook.com/perspektywy2017/

 

IDEA FESTIWALU PERSPEKTYWY 2017

Festiwal Perspektywy 2017 jest przeglądem i spotkaniem najciekawszych zjawisk nowego teatru w Polsce. Tutaj artyzm, oryginalność i wysoki profesjonalizm wykonawców wykracza poza instytucjonalne formuły sztuki scenicznej. Teatry pokazywane w tegorocznym cyklu wyrastają z oryginalnego kontekstu społecznego, lub do tego kontekstu się odwołują. Poprzez prezentacje, warsztaty i spotkania z twórcami tworzymy nowe p e r s p e k t y w y dla teatru. Teatru, który nie zabawia się formą ale którego żywa treść tworzy nowe formy i formuły komunikacji z widzem.

Dotychczasowe edycje Festiwali Retroperspektywy i Perspektywy, organizowane naprzemiennie od 2010 roku przez Teatr CHOREA cechowała wysoka jakość teatralnych wydarzeń, unikatowość prezentowanego programu oraz niezwykle inspirujące warsztaty i spotkania z wybitnymi twórcami teatru, tańca i muzyki. Nasz Festiwal jest wyjątkowym miejscem spotkań teatrów mainstreamowych z teatrami niezależnymi, teatrów tańca z teatrami słowa i muzyki. Układamy program w ten sposób, by zaprezentować łódzkiej publiczności teatry, które przekraczają podziały na rodzaje i gatunki sztuki, tworzą nowy przekaz i budują nowy język teatru.


TEATR - AWANDARDA W DZIAŁANIU

Festiwal Perspektywy 2017 to przegląd najnowszych dokonań polskiego teatru niezależnego, awangardowego i społecznie zaangażowanego, pod hasłem: „Teatr - awangarda w działaniu”. Awangardowość postrzegamy tu w trzech aspektach.

Pierwsza grupa spektakli nawiązuje wprost do tradycji awangardy teatralnej: Kantora i Grotowskiego. Tutaj proponujemy spektakl „TO” z Warszawy, w reżyserii Marty Ziółek, nawiązujący do dokonań Tadeusza Kantora, spektakl „Studium o Hamletach” realizowany przez warszawską Akademię Teatralną i Teatr CHOREA, odwołujący się do nowego odczytywania Szekspira przez teksty Stanisława Wyspiańskiego i Jerzego Grotowskiego, a także spektakl „Deadline” warszawskiego Studium Teatralnego, reżyserowany przez Piotra Borowskiego, dawnego współpracownika Grotowskiego.

Druga grupę stanowią teatry wyrastające z nowych kontekstów społecznych, nieprzewidywanych na co dzień dla teatru. Tworzą oni wizje i narracje niezwykle odkrywcze i inspirujące, nie tylko dla teatru ale całej sztuki. W tym nurcie zaprezentujemy nowy spektakl Teatru 21 z Warszawy, pt. „Klauni, czyli o rodzinie. Odcinek 3”, w reżyserii Justyny Sobczyk, realizowany przez aktorów z zespołem Downa oraz spektakl ”Nie mów nikomu” stworzony przez Adama Ziajskiego wraz grupą osób niesłyszących, proponujący niezwykle nowatorski sposób komunikowania się z widzem. Mieści się tu również premiera spektaklu „Ciemność” Teatru CHOREA, realizowana z udziałem osób niewidomych i niedowidzących.

Trzeci wymiar awangardy to teatry zawodowe i quasi-zawodowe, które wyłamują się z obowiązujących kanonów sztuki scenicznej i w temacie, treści oraz formie swoich spektakli proponują nowe perspektywy dla teatru. W tym cyklu zamierzamy pokazać najnowszy spektakl Teatru Cinema z Michałowic, realizowany wspólnie z AKHE Enineering Theatre, awangardową grupą aktorów i performerów z Petersburga. Spektakl „Nicea, 14 lipca 2016” odnosi się do ataku terrorystycznego i jest mocnym głosem artystów wobec tej tragedii. W tę kategorię wpisuje się również spektakl „Intro” Teatru Dada von Bzdülöw z Gdańska opowiadający o naszej bezradności wobec imigrantów i „obcych”, spektakl „Manifest 2” Teatru im. Stefana Batorego z Chorzowa i premiera spektaklu taneczno-muzycznego „Oratorium ziemi” - koprodukcji Teatru CHOREA, kompozytora Igora Gawlikowskiego i zespołu Kormorany z Wrocławia.

 


WAŻNE INFORMACJE DOTYCZĄCE SPOSOBU REZERWACJI BILETÓW:

W mailu prosimy podać tytuł spektaklu, imię i nazwisko, ilość rezerwowanych biletów i określić czy będą to bilety normalne czy ulgowe.
Do zakupu biletów ulgowych upoważnione są osoby, które zakupiły bilet na więcej niż jedno wydarzenie Festiwalu Perspektywy 2017, grupy zorganizowane (powyżej 10 osób), osoby niepełnoletnie (do 18 roku życia), uczniowie, studenci, emeryci, renciści, osoby niepełnosprawne, osoby powyżej 80 roku życia oraz osoby objęte ulgą ustawową.
Bilety można odebrać w dniu wydarzenia, najwcześniej godzinę przed jego rozpoczęciem w Art_Inkubatorze w Fabryce Sztuki w Łodzi, lub w biurze Teatru CHOREA (pokój nr 18, budynek Fabryki Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3), od poniedziałku do piątku, w godzinach 12:00-17:00, z wyjątkiem 1,2,3 maja.
Płatność za bilety przyjmujemy wyłącznie gotówką.
Rezerwacje wygasają 15 minut przed rozpoczęciem wydarzenia.

 

Organizator:

teatrCHOREA logo jpg

 

Współorganizator:

FABRYKA logo

 

Miejsce:

AI FS logo

 

Finansowanie:

logo wer horyzont zhaslem pl kolor

Projekt finansowany ze środków Urzędu Miasta Łodzi.

 

Festiwal odbywa się w ramach Obchodów Stulecia Awangardy w Polsce

logo 100 lat awangardy czerwone rgb

Pod Honorowym Patronatem Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej Andrzeja Dudy

presidentpl na bialym

oraz pod auspicjami:

 PKdsUnesco

 

Hotel Festiwalowy:

logo hotelu swiatowit

Festiwal wyróżniony Teatralnym Znakiem Jakości:

 

teatralny znak jakoci wersja podstawowa

 

więcej

x
Jeśli chcesz otrzymywać informacje o wydarzeniach Teatru Chorea zarejestruj się.