26 v2.Chorea foto dufaj.e
25.Chorea foto dufaj.e
27.Chorea foto dufaj.e
Strona główna / O nas / Zespół / Wiktor Moraczewski

Wiktor Moraczewski

 

Kulturoznawca, teatrolog, dramaturg, pedagog teatralny, producent, koordynator wydarzeń kulturalnych. Absolwent kulturoznawstwa, specjalności teatrologicznej i teatr w kulturze współczesnej na Uniwersytecie Łódzkim. Od 2017 roku współpracuje z Fabryką Sztuki w Łodzi i Teatrem CHOREA przy projektach artystycznych, edukacyjnych i społecznych. W CHOREI zrealizował scenariusze do spektaklI: "Ciemność. To co jest ukryte" (2017), "Rój. Sekretne życie społeczne" (2018), "iGeneration?" (2020). Jest odpowiedzialny za reżyserię i choreografię spektaklu "Powinniśmy być... Impresja na kilka czasowników" (2021), "Złota nić" (2022), "Eden. Baśń sceniczna w kilku obrazach" (2022). Jako asystent reżysera i aktor brał udział w spektaklu "Tragedia Jana" (2018) w reż. Waldemara Raźniaka oraz zagrał w spektaklu "Śmierć na gruszy" (2021) w reż. Łukasza Kosa, i koncercie "Dzień Dobry Pinky Mouse!" (2021), w reż. Oli Shayi i Joanny Filarskiej. Pracował jako asystent reżysera w spektaklu "Ragnarok" (2022), w reż. Adriana Bartczaka. Był również prowadzącym warsztaty teatralno-literackie w ramach projektu edukacyjno-integracyjnego "Jak w ulu!" (2018) i trzech edycji projektu edukacyjnego "Laboratorium Kreatywnego Działania" (2019, 2020, 2021). W latach 2019-2020 współpracował z Klubem Nauczyciela w Łodzi, gdzie prowadził zajęcia teatralno-literackie dla nauczycieli. Jako pedagog teatralny współpracuje z łódzkimi przedszkolami i szkołami oraz Najmłodszą Dziecięcą Grupą Teatralną CHOREA. Koordynator biura festiwalowego Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Retroperspektywy (2020-2024), koordynator merytoryczny i organizacyjny oraz kurator programu "Przestrzenie Sztuki - Teatr", realizowanego od 2021 roku, przez Fabrykę Sztuki w Łodzi i Teatr CHOREA. Współtwórca publikacji poświęconej 15-leciu Teatru CHOREA oraz współautor tekstu "Stowarzyszenie Teatralne Chorea jako tygiel artystyczny", który ukazał się również w książce "Teatr bliskiego kontaktu. Studia przypadków grup teatralnych" (2024). 

 

Fot. Edyta Dufaj